Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie samenvatting en daarmee een mooi besluit van de hele discussie.

P. S: je hebt een paar typos gemaakt als je mijn nick aan het typen was. Is dat omdat je vingers te dik zijn en je meerdere toetsen samen indrukt?

Oeps..
REPORTED :angry:

Maar tis een gekend probleem als ik op gsm type, ik heb nogal kolenschuppen van handen.

Edit: Ik zie nu pas dat het over mijn opzettelijke fouten ging :laugh:.

Ik snap überhaupt niet waarom dat in zo'n discussie moet verzeilen als ge naar het punt van de originele post kijkt. Dat is mijn kamp (een slechte grap gaan we hier maar niet maken :') ).
Het punt van de originele post was eerder "haha dom marginaal wijf dat vroeger nog ok was". Dus neen ik snap inderdaad niet hoe de reacties daarna geviseerd moesten worden :laugh:.

De schoonzus die té graag cadeautjes kopen voor de kleine, maar waarbij het dan meestal om prullen gaat (die vaak maar een paar euro kostten omdat ze die tweedehands koopt in de Kringloopwinkel ofzo). Doordat dat goedkope dingen zijn, zijn die natuurlijk niet zo kwalitatief waardoor ze vaak uit elkaar vallen, er onderdelen ontbreken of gewoon niet meer te goei werken. Met als gevolg frustraties bij de kleine en uiteraard ook bij de papa die zoiets om de haverklap weer in elkaar moet steken. De kasten steken na een tijd ook gewoon vol met zaken die hij amper nog bekijkt.

We hebben haar al paar keer gezegd dat ze ipv tien prullen van tien euro, beter spaart voor één degelijk cadeau bij gelegenheid van honderd euro omdat hij daar dan veel meer aan zal hebben en het op alle vlakken duurzamer is, maar ze is blijkbaar toch een beetje verslaafd aan het "vertroetelen van haar petekind". En natuurlijk is dat allemaal zeer goed bedoeld van haar en we nemen haar dat ook niet kwalijk en gaan daar absoluut niet moeilijk over doen, maar het is bij mij gewoon soms even een irritatie :unsure:
Als tante het kindje een Kinder Surprise koopt, heeft ze hetzelfde effect en is ze zelfs nog minder Euros kwijt!
Nee, maar serieus, de oma hier heeft daar ook een handje van weg. Als ze al cadeaus koopt is het áltijd tweedehands. Ik heb geen probleem met het tweedehands stuk er van maar ik kan ook niet meer tellen hoe vaak het niet compleet was of gewoon met tape samenhing. Kringloop is echt niet best voor speelgoed.

De reclame van PVDA op youtube. :sarcastic:

En ook: de douane die mij wou laten betalen voor een pakje dat duidelijk gelabeld was als "gift" (effectief een cadeau van ex-collega's in het buitenland). Waarde van het pakje zou ongeveer 20 euro zijn, en ik moest zogezegd 23 euro taks betalen.
Via een online formulier dus moeten klagen dat het een cadeau was, en nu een volle week later eindelijk bericht dat ik inderdaad 0 euro moet betalen. Blijkbaar zat er ook een vers product in, dat kan dus recht de vuilbak in wanneer het eindelijk toekomt...

De reclame van PVDA op youtube. :sarcastic:

En ook: de douane die mij wou laten betalen voor een pakje dat duidelijk gelabeld was als "gift" (effectief een cadeau van ex-collega's in het buitenland). Waarde van het pakje zou ongeveer 20 euro zijn, en ik moest zogezegd 23 euro taks betalen.
Via een online formulier dus moeten klagen dat het een cadeau was, en nu een volle week later eindelijk bericht dat ik inderdaad 0 euro moet betalen. Blijkbaar zat er ook een vers product in, dat kan dus recht de vuilbak in wanneer het eindelijk toekomt...
Het probleem is hier voornamelijk dat Gift nogal vaag is en veel gebruikt wordt door summiere Chinese webshops voor allerhande dingen die zeker geen cadeautje zijn.

Smartphone die aan vervanging toe is, maar heb echt geen zin in een nieuwe.

Batterij is snel leeg, kan enkel bellen via luidspreker of oortjes in heel slechte kwaliteit,...

Smartphone die aan vervanging toe is, maar heb echt geen zin in een nieuwe.

Batterij is snel leeg, kan enkel bellen via luidspreker of oortjes in heel slechte kwaliteit,...
Geen zin door te veel keuze, te duur, teveel hoepla om alles over te zetten? Want klinkt inderdaad alsof je huidige terminaal is.

Geen zin door te veel keuze, te duur, teveel hoepla om alles over te zetten? Want klinkt inderdaad alsof je huidige terminaal is.
Vooral dat ik niet meer mee ben, geen opzoekwerk wil doen, maar ook niet tevreden ben met de eerste de beste, maar wil er ook geen geld aan uitgeven.

Maar ook dat ik besef dat ik dat ding "nodig" heb voor dagdagelijkse dingen (bank, email, enz)

En ook dat een kapotte smartphone het excuus is om geen telefoons van het werk te krijgen ( hebben geen werkgsm)

Vooral dat ik niet meer mee ben, geen opzoekwerk wil doen, maar ook niet tevreden ben met de eerste de beste, maar wil er ook geen geld aan uitgeven.

Maar ook dat ik besef dat ik dat ding "nodig" heb voor dagdagelijkse dingen (bank, email, enz)

En ook dat een kapotte smartphone het excuus is om geen telefoons van het werk te krijgen ( hebben geen werkgsm)
Ik heb nu de oppo sinds een week, voor 170 Euro best wel onder de indruk!

Je gaat hier toch wat specifieker moeten zijn hoor. Met "de Oppo" is @pardal niet veel. Dat is hetzelfde als zeggen dat je een tevreden bent van je Samsung Tv.
Awel, de Oppo telefoon. Waar je mee kan bellen. De beltelefoon. Door Oppo. Die zij heeft.

207310_204294052927450_5093516_n1.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan