Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hij startte met te zeggen dat die BMI problematisch isDat heeft hij toch allemaal niet gezegd?
Die BMI is niet per definitie te hoog. BMI is sowieso een meting met beperkte waardeHij zei dat haar BMI te hoog was en dat je makkelijk 10kg kan kwijt raken door te sporten en eten. Niet dat ze maar wat moet sporten en minder eten.
Neen dat zijn niet de feiten, hij zegt dat iemand met een BMW van 27 er makkelijk 10 kg af krijgt door wat te sporten en wat minder te eten. Dat is een veralgemening die gewoon niet opgaat. Hij heeft de dame in kwestie gewoon nooit gezien, maar we gaan dus al direct aangeven dat ze wat meer moet sporten en wat minder moet eten. Het was dus eigenlijk een lui vet wijf.Granted, BMI is niet de ideale maatstaf iemand met een hoog BMI kan zeker sportief zijn. Maar wat hij zegt zijn gewoon feiten.
Kijk, dat maak je er toch van en zo drijf je het op de spits.Hij startte met te zeggen dat die BMI problematisch is
Die BMI is niet per definitie te hoog. BMI is sowieso een meting met beperkte waarde
Neen dat zijn niet de feiten, hij zegt dat iemand met een BMW van 27 er makkelijk 10 kg af krijgt door wat te sporten en wat minder te eten. Dat is een veralgemening die gewoon niet opgaat. Hij heeft de dame in kwestie gewoon nooit gezien, maar we gaan dus al direct aangeven dat ze wat meer moet sporten en wat minder moet eten. Het was dus eigenlijk een lui vet wijf.
De vrouw op de foto hieronder heeft een BMI van 26.5 .
Ik denk echt niet dat die 10 kg gaat afvallen met wat meer te sporten. Ze zou die misschien wel kunnen afvallen door wat minder te sporten.
![]()
.Dat heeft hij toch allemaal niet gezegd?
Hij zei dat haar BMI te hoog was en dat je makkelijk 10kg kan kwijt raken door te sporten en eten. Niet dat ze maar wat moet sporten en minder eten.
Granted, BMI is niet de ideale maatstaf iemand met een hoog BMI kan zeker sportief zijn. Maar wat hij zegt zijn gewoon feiten.
Moet daarom niet met "fatshaming" afkomen en de discussie zo op de spits drijven.
Allee en nu kiss and make up enzo.
Jij leest ook wat je wil lezen om je gelijk te halen zeker?Hij startte met te zeggen dat die BMI problematisch is
Die BMI is niet per definitie te hoog. BMI is sowieso een meting met beperkte waarde
Neen dat zijn niet de feiten, hij zegt dat iemand met een BMW van 27 er makkelijk 10 kg af krijgt door wat te sporten en wat minder te eten. Dat is een veralgemening die gewoon niet opgaat. Hij heeft de dame in kwestie gewoon nooit gezien, maar we gaan dus al direct aangeven dat ze wat meer moet sporten en wat minder moet eten. Het was dus eigenlijk een lui vet wijf.
De vrouw op de foto hieronder heeft een BMI van 26.5 .
Ik denk echt niet dat die 10 kg gaat afvallen met wat meer te sporten. Ze zou die misschien wel kunnen afvallen door wat minder te sporten.
![]()
Het zal vooral bij sommige in het verkeerde keelgat schieten omdat het uit mijn mond komt aan de reacties te zien.Allemaal goed en wel hé maar het punt van het verhaal was dat een meiske met wat overgewicht, niets zwaar ongezond of levensbedreigend (bmi tussen 25 en 30 wordt niet speciaal in verband gebracht met gezondheidsproblemen) door haar vriend zo beïnvloed en/of gekleineerd werd dat ze de nood voelde om (snel) te vermageren want dat ze anders niet goed genoeg was voor hem. En dat dat uiteindelijk resulteerde in zware obesitas om een gewichtsreducerende ingreep te ondergaan (iets dat uw leven n levenskwaliteit blijvend beïnvloed met evengoed negatieve effecten naast het positieve van het gewichtsverlies).
Dat er dan iemand komt zeggen dat 65 toch wel wat te zwaar is en ze toch gemakkelijk 10 kg kon afvallen met sporten en diëten, dat schiet dan natuurlijk in het verkeerde keelgat.
Edit: dat haar keuze was om bij te komen en de operatie onder te gaan ipv te zeggen dat hij kon oprotten, is uiteraard ook problematisch. Maar goed dat is een discussie over fragiliteit denk ik.
Het zal vooral bij sommige in het verkeerde keelgat schieten omdat het uit mijn mond komt aan de reacties te zien.
Nu om op het jouwe te reageren. 10kg is idd niet levensbedreigend, maar wel makkelijker om er dan iets aan te doen dan dat je er nog eens 10 bij komt en dan is het wel levensbedreigend.
Er zit toch speling genoeg op een gewoon gewicht hebben? Je hebt dan nog 10 tot 15 kg speling. En je moet daar juist niks van zotte dingen voor doen. Ik heb een hele tijd via een app mijn kcal geteld en je kan immens veel eten om aan je aantal nodige kcal te komen zonder dat je gaat bijkomen.
Maar dan moet je geen liters cola drinken en een zak chips eten iedere dag. Ik heb vroeger 8kg kwijt gespeeld door enkel cola te vervangen door water.
Je doet precies alsof je jezelf moet uithongeren daarvoor. Met gewoon iets minder op te scheppen en 1 boterham minder ga je zeker geen honger hebben.

Daar ben ik niet mee akkoord.En het is zeker ook niet zo dat mensen met overgewicht standaard liters cola drinken en elke avond een zak chips eten.
Allez ja daarom niet met chips en cola, maar in 90% van de gevallen gaat Overgewicht ( lees: te hoog vetpercentage voor ze weer met belachelijke vergelijkingen komen) samen met teveel kcal in en te weinig kcal out.
Beetje contradictorisch aangezien we u niet mogen zien. Of is de truc dat ik begin te spurten bij elk manspersoon over de 40?Als ge wilt dat ze sporten, moet ge ze naar mij sturen. Iedereen gaat namelijk lopen als ze mij zien.
Zoals ik dus al zei.. Het kan me van niemand niets schelen hoe ze eruit zien. Ik heb het gewoon over hoe het is..@straight_six bij mij kwam het ook over als fatshaming en het stuit me idd tegen de borst omdat het van jou komt omdat ik jou 98% van de tijd net NIET zie als een narrow minded klojo. Dan komt die veroordelende heftigheid (zo komt het bij mij toch binnen) zwaar aan.
Er zijn tal van redenen waarom iemand overgewicht heeft (en "ik ben gekrompen" zal daar nooit bij zitten) maar doorgaans blijven die jarenlang stabiel. Die nemen dan niet meer ckal in dat wat ze verbruiken, ze zitten dan prima in balans. En dat is helemaal prima. Als dan iemand zou zeggen "je zou beter 10kg afvallen, dan zou je gezonder zijn!" Zou ik geschoffeerd zijn. Dan krijg je idd situaties waarbij dames (en heren!!!) compleet kunnen omslaan in destructief gedrag enkel en alleen om een ander te pleasen en een probleem op te lossen dat nooit een probleem WAS!
Ikzelf ben als tiener van 65kg naar 95kg gegaan op 2j tijd door zware pesterijen die ik probeerde weg te vreten. 30kg afvallen is alles behalve een kwestie van "gewoon wat meer bewegen en wat minder eten" omdat het psychologische aspect aanpakken prioriteit is. Omdat je lichaam het dan veel moeilijker heeft met bewegen omdat je veel sneller pijn hebt en je geleerd hebt dat pijn minder kan worden door je vol suiker/vetten te proppen. Maar dat mensen met een veel te hoog BMI een andere aanpak nodig hebben dan iemand die van kledingmaat 38 naar 36 wil, weet je vast ook wel.
Maar MIJN prioriteit is dus in de spiegel kunnen kijken en tevreden zijn met de persoon die ik zie. En of die weegschaal hierbij 70kg aantikt of 80kg aantikt maakt me geen hol uit, dat maakt op vlak van gezondheid weinig uit aangezien het in beide gevallen over een BMI onder de 30 gaat.
En nu ben ik ook weerbaar genoeg om te zeggen: "rot op!" Wanneer ik een relatie iemand zou zeggen dat ik af moet vallen om mooier te zijn. Maar dat is helaas niet iedereen gegeven...
.
?).Amaai geklutste 8, ge hebt nog 98% groeipotentieel, beter uw best doen jongen!!omdat ik jou 98% van de tijd net NIET zie als een narrow minded klojo
Mooie samenvatting en daarmee een mooi besluit van de hele discussie.Ik wil mezelf nu niet in de fatshaming hoek duwen, maar m.i. zitten @straight_six en @kay-gell daar ook niet in. En ik ben in grote lijnen gewoon akkoord met wat ze zeggen.
Ik snap ook niet waarom iedereen op zijn achterpoten staat.
Zoals ik het zie heeft kromme 7 enkel gezegd:
- Iemand van 65kg en 1m55 is dikker dan gezond is.
- Zie BMI, tenzij het toevallig een uitzondering/sportster zou zijn, maar op basis van het verhaal gaan we daar (logischerwijs imo) niet vanuit.
- Te dik zijn is een simpel gevolg van kcal in vs out, uitzondering daargelaten.
- Iets eraan doen op 65kg / 10kg afvallen is makkelijker dan als het de pan uit swingt (haar 100kg).
Dit zijn toch allemaal feitelijk correcte statements, zonder dat dit fatshaming is?
Stijve 5 heeft nergens gezegd dat 65kg morbide obees is, dat 30kg afvallen makkelijk is, dat er geen psychologische problemen kunnen zijn, iets beledigend gezegd als "hah kijk die vette koe",...
Het zijn de anderen die al die zaken erbij slepen lijkt mij?
Akkoord, de slappe 4 zegt het op nogal een boerse manier, maar dat is het enige (mijn theorie is dat het aan het West Vlaams ligt, of ben ik nu aan het W Vl shamen?).
Uiteindelijk mag/moet iedereen maar zijn hoe ze willen zijn, maar dan niet komen zagen, ZELFS als dat W Vl is.
Zoals ik al zei snap ik dus niet waar de fatshaming kaart vandaan komt.
Amaai geklutste 8, ge hebt nog 98% groeipotentieel, beter uw best doen jongen!!