Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ken een meisje dat een relatie begon met iemand op't werk.
Zij , jonge twintiger , beetje mollig , vlot en tof in omgang.
Hij , ook jonge twintiger , bad boy attitude , beetje wannabee gangster zoals die mannen in de USA met hun gouden kettingen rond hun nek .

Die zijn dus 2 maanden of zo samen , zegt hij dat hij haar liever wat minder mollig wou zien.
Zij krijgt daar serieuze complexen van . Probeert verschillende diëten , niks werkt snel genoeg.
Maar om hem toch maar te plezieren begint ze zich helemaal vol te vreten tot ze in aanmerking kwam voor zo'n maagverkleining.
Die is dus op zeer korte tijd minstens 25 kg aangekomen. Je moest het zien om het te geloven.
Schoonste van alles. Een maand of zo na de ingreep maakt hij een einde aan de relatie.
Zij , in zak en as natuurlijk want eerste serieus lief en zo , je weet wel , liefde van m'n leven , blablabla...

Nu weegt die dus geen 50kg meer.
Echt ziekelijk mager zelfs , lippen vol laten spuiten , zo van die permanente make-up die er afschuwelijk uit ziet.
Valse nagels , wimpers , tanden spierwit laten bleken .

En op zich was dat een tof meiske , beetje verlegen zelfs.
Nu ziet ze er uit als een (excuse my french) goedkoop hoertje die plat gaat voor 20€.

Ik heb die hele evolutie van kortbij op een goed jaartje tijd zien gebeuren en ik blijf het verbazingwekkend vinden.

Dat dacht ik dus ook .
Mss dat die Matton nog wat skills heeft die ze bewaren voor Temptation Island Vips. :biglaugh:

Maar die opgespoten lippen is echt wel een 'rage'.
Wij hebben bij ons op 't werk veel jonge Turkse vrouwen in dienst die plots verschijnen met van die dikke lippen.
Die gaan een weekje met vakantie naar Turkije en komen dan zo terug.
Afschuwelijk.
En dat ziet er dus echt niet uit hé. Als die voor je staan is 't net of je naar 't bloot gat van een baviaan aan' t kijken bent.
Als ze iets vragen of vertellen zijn ze zo goed als onverstaanbaar.
Nu ja , instagram (de-)generatie zeker.

Ik blijf het gewoon straf vinden.
Eerst dacht ik dat 't aan het feit lag dat ik wat ouder aan't worden ben.
Maar als ik dan aan den oudste (17j) hier vraag wat hij daar van vind , deelt hij toch mijn mening.
Halleluja , toch iets goed gedaan met z'n opvoeding.
Zou Anouk Matton geen karikatuur van zichzelf spelen op sociale media en dat programma?

Hij , ook jonge twintiger , bad boy attitude , beetje wannabee gangster zoals die mannen in de USA met hun gouden kettingen rond hun nek .

Die zijn dus 2 maanden of zo samen , zegt hij dat hij haar liever wat minder mollig wou zien.
Zij krijgt daar serieuze complexen van . Probeert verschillende diëten , niks werkt snel genoeg.
Maar om hem toch maar te plezieren begint ze zich helemaal vol te vreten tot ze in aanmerking kwam voor zo'n maagverkleining.
Die is dus op zeer korte tijd minstens 25 kg aangekomen. Je moest het zien om het te geloven.
Schoonste van alles. Een maand of zo na de ingreep maakt hij een einde aan de relatie.
Zij , in zak en as natuurlijk want eerste serieus lief en zo , je weet wel , liefde van m'n leven , blablabla...

Echt ziekelijk mager zelfs , lippen vol laten spuiten , zo van die permanente make-up die er afschuwelijk uit ziet.

Nu ziet ze er uit als een (excuse my french) goedkoop hoertje die plat gaat voor 20€.

Ik heb die hele evolutie van kortbij op een goed jaartje tijd zien gebeuren en ik blijf het verbazingwekkend vinden.
Heb je foto's voor, tijdens en na?

Toen ik tiener was, waren het de ‘supers’ die het ideaalbeeld waren. Claudia, Cindy, Naomi etc en al was ik toen ook al helemaal niet in staat om daar op te gelijken, toch vind ik het nog steeds veel meer iets om te ambiëren dan die zeven lagen makeup, wenkbrauwen als processierupsen en opgespoten lippen. Ik zou mocht ik een dochter hebben duizend keer liever hebben dat ze opkijkt naar Christy Turlington dan dat ze Mttn of wat ze zich ook noemt wil zijn.
Ik denk dat we even oud zijn. :coolbrows:

Je vergeet mijn favorietje van toen nog : Linda Evangelista. Die ogen , :crazy:
Onlangs op bezoek bij m'n oma uit verveling daar de Story eens doorbladerd.
Staat ons Linda daar met ne foto in na een mislukte schoonheidsoperatie.
Jezussssssss wat doet een mens zichzelf toch aan.

Heb je foto's voor, tijdens en na?
Neje , maar denk aan 1m 55 , van 65kg naar bijna 100kg en van 100kg naar nu een goei 50kg schat ik.
Ondertussen heeft ze weer een nieuwe afspraak met zo ne slager in turkije om al dat overtollige vel weg te snijden.

Neje , maar denk aan 1m 55 , van 65kg naar bijna 100kg en van 100kg naar nu een goei 50kg schat ik.
Ondertussen heeft ze weer een nieuwe afspraak met zo ne slager in turkije om al dat overtollige vel weg te snijden.
50 kg voor 1m55 is toch niet "ziekelijk mager" hoor, dat is gewoon een normaal en gezond gewicht. En alleszins een stuk gezonder dan die 100 kg. De snelle gewichtsafname kan wel zorgwekkend zijn.

Moest het niet zo triestig zijn, dan was het grappig.
Heeft ze er iets uit geleerd eigenlijk?

Onzekerheid gone wrong.

Tijd om uw portomonnee boven te halen.

Weet ons te zeggen of ze elders ook is bijgewerkt.

Laatst bewerkt:
50 kg voor 1m55 is toch niet "ziekelijk mager" hoor, dat is gewoon een normaal en gezond gewicht. En alleszins een stuk gezonder dan die 100 kg. De snelle gewichtsafname kan wel zorgwekkend zijn.
Maar die 65 kg voor 1m55 is ook niet problematisch te noemen toch? (Het is die vergelijking die ge moet maken, niet die met de 100 kg)

Is ook maar een schatting. Kan ook 42kg zijn. Alleszins ongezond mager.
Moest het niet zo triestig zijn, dan was het grappig.
Heeft ze er iets uit geleerd eigenlijk?
Nee zulle.
Haar moeder werkt ook bij ons en die heeft haar lippen ook al laten doen.
Ook niet echt een zicht zo'n vrouw van 45 met van die Zulu lippen.
Onzekerheid gone wrong .

Onzekerheid gone wrong.

Tijd om uw portomonnee boven te halen.

Weet ons te zeggen of ze elders ook is bijgewerkt.
Ik zal morgen eens vragen achter haar 2de paar lippen. 😬

Maar die 65 kg voor 1m55 is ook niet problematisch te noemen toch?
Zeker niet.
Ik vond ze er 1000x beter uitzien toen.
Zo zie je maar wat een laag zelfbeeld , weinig tot geen zelfvertrouwen , ne hoop bewerkte foto's op Instagram en een 'slecht' vriendje kunnen teweegbrengen.

Laatst bewerkt:
Mensen met wie je 1 dag op voorhand een afspraak maakt en op de dag zelf daagt de persoon in kwestie niet op.
Ook vinden dit soort mensen het precies normaal om niets te laten weten hoe het zit.

1m55 en 65 kg heb je een bmi van +27 en dat is overgewicht. Dus wel problematisch en al zeker aan die jonge leeftijd.

Mensen met wie je 1 dag op voorhand een afspraak maakt en op de dag zelf daagt de persoon in kwestie niet op.
Ook vinden dit soort mensen het precies normaal om niets te laten weten hoe het zit.
Ge hebt zo van die mensen die het echt geen fluit kan schelen. Gelukkig kan ik die gemakkelijk afblokken.

1m55 en 65 kg heb je een bmi van +27 en dat is overgewicht. Dus wel problematisch en al zeker aan die jonge leeftijd.
Tgoh kijk. Er zijn verschillende redenen waarom iemand overgewicht heeft. Maar om ze daarom richting een maagring/gastirc bypass te duwen. Dat is ook niet altijd de oplossing want in 9 van de 10 gevallen zit je dan met veloverschot en is dat veel mooier? Voel je je daardoor net beter in je vel?

Zeker niet.
Ik vond ze er 1000x beter uitzien toen.
Zo zie je maar wat een laag zelfbeeld , weinig tot geen zelfvertrouwen , ne hoop bewerkte foto's op Instagram en een 'slecht' vriendje kunnen teweegbrengen.
Ik was weliswaar op mijn ‘jongst’ voor Insta en zo maar ik las enorm graag Vogue, InStyle, etc en zowel Fr, UK, US als BE versies. Ik kroop graag op zaterdag in de zetel met ‘mijn boekskes’. Ik yoyo al jaren met mijn gewicht en ben ook opgegroeid met een moeder op perma-dieet. Mijn zelfvertrouwen is al sinds kind-zijn onbestaande. En toch heb ik nooit, nooit naar mijn boekjes gekeken en de ambitie gehad om er zo uit te zien. Ja, geef mij een djinn en drie wensen en ok ik vraag om mooi te zijn. Maar mij uithongeren of platspuiten of boos zijn om bewerkte foto’s en zeggen dat Vogue schuld heeft aan mijn laag zelfbeeld? Nope. Ik heb dat nooit gesnapt. Het zou prachtig zijn mocht de modewereld alles ook in mijn maat maken maar dat zal nog wel een eeuw duren. Ze verkopen nu eenmaal fantasie. Het is niet aan Yves Saint Laurent om je zelfbeeld op te krikken. Het is aan je ouders en omgeving om te zorgen dat je dóór de filters en budgetten ziet. Ik zou nu mogen een 34 hebben met een D cup, ik zou niet gelukkiger zijn en ik denk niet dat ik die gedachte meer dan eens in mijn leven gehad heb.

Tgoh kijk. Er zijn verschillende redenen waarom iemand overgewicht heeft. Maar om ze daarom richting een maagring/gastirc bypass te duwen. Dat is ook niet altijd de oplossing want in 9 van de 10 gevallen zit je dan met veloverschot en is dat veel mooier? Voel je je daardoor net beter in je vel?
Iemand die al jarenlang een BMI van boven de 40 heeft, zal daarmee wel degelijk fysieke en mentale demonen overwinnen in sommige gevallen.
Fysiek: gewrichtspijn en kortademigheid, snel zweten,...
Mentaal: geen kleding kunnen kopen in een doorsnee Zara, h&m,... / Je telkens veroordeeld voelen als je iets ongezond eet in het openbaar. Of nog erger, commentaar horen als je wél gezond eet in het openbaar (genre "een slaatje eten zal ook wel de uitzondering zijn voor die vette koe!") / Commentaar krijgen op je gewicht van mensen die van je horen te houden (ouders, partner,...)/...

Dan zal wat los vel en striemen en weet ik veel wat een kleine tol zijn die je met de juiste kleding makkelijk kan camoufleren voor de buitenwereld om je toch "normaal" te kunnen voelen.

Maar tientallen kg bijkomen voor die ingreep, dat is idd gedoemd om te falen als je denkt dat dat je zelfbeeld drastisch zal veranderen in positieve zin.

Tuurlijk niet. Is ook gewoon een gewicht waarmee je met wat sporten en wat letten op je eten vlotjes weer een 10 kg kan afvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan