Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik ook al 2x gedaan, paar daagjes air b&b geboekt om niets anders te doen dan te netflixen, wandelen en boek te lezen.
Afspraak was toen met de ex dat ik mezelf 1x per jaar zo een weekendje weg mocht gunnen, no guilt, gewoon zelfzorg wanneer ik voelde dat ik weer keizwaar over mijn grenzen aan het gaan was.
Dat is de tip die ik haar ook zou geven. Gewoon eens een paar dagen op hotel gaan en niks doen.

@Squidward die de hele dag ergens in een gezellig hotelletje met allerlei lekkers om zich heen, ongekamde haren, comfortabele pyjama en bh-loos Squid Game ligt te kijken en nog meer andere Netflix troep. Krijg er zelf ook al zin in oeefff :love:

En als het omwille van financiële redenen wat moeilijker gaat om jezelf momenteel die luxe te gunnen, is het een optie om je man en kind(eren) even een dagje of 2 naar je schoonouders te sturen, zodat jij eens echt het huis voor jezelf hebt?

:hug:

En als het omwille van financiële redenen wat moeilijker gaat om jezelf momenteel die luxe te gunnen, is het een optie om je man en kind(eren) even een dagje of 2 naar je schoonouders te sturen, zodat jij eens echt het huis voor jezelf hebt?

:hug:
Als ik me niet vergis zijn squid haar schoonouders nogal speciale mensen (IVM wat ze wel en niet willen doen voor hun kind/kleinkinderen) dus ik zou daar niet direct op rekenen :unsure:

Sterkte @Squidward , ik snap de frustratie rond tijd alleen nodig hebben en die nergens vinden. Kan je enkele uren opeisen als je man thuis is voor de zorg van de kinderen?

Heb ik ook al 2x gedaan, paar daagjes air b&b geboekt om niets anders te doen dan te netflixen, wandelen en boek te lezen.
Afspraak was toen met de ex dat ik mezelf 1x per jaar zo een weekendje weg mocht gunnen, no guilt, gewoon zelfzorg wanneer ik voelde dat ik weer keizwaar over mijn grenzen aan het gaan was.
-Single: check
-Geen kinderen: check
-Een heel kleine familie: check

Al mijn weekends bestaan uit relaxen en doen wat ik wil. :cool:

Alleen als ik later oud en versleten ben, en er niemand anders is, lig ik eenzaam weg te creperen.
Maar dat zijn zorgen voor later!

Vaak krijg ik zo de vraag van en zoek jij nog geen ondertussen?
Ik: "Nee, ik moet geen hebben, opdraaien voor de shit van een andere, en dankbaarheid volgt toch niet. Einde disussie."

Zondag heb ik al iets gepland.
Zaterdag nog te bezien, en als er niets uit de bus valt, wordt het een dag welness.
Daarnet ook nog een reisje geboekt voor in december.

Zo, en niet anders.

Laatst bewerkt:
Los van corona en mondmaskers, naar de tandarts gaan met een verkoudheid is toch ook gewoon niet plezant of zelfs doenbaar? Ik heb afgelopen dagen een verkoudheid gehad, mijn vriend ook. Hoesten met veel slijm, neus potdicht,... Allez, ik denk niet dat die tandarts goesting heeft om om de 5 minuten te stoppen omdat er een hoestbui aan komt of omdat ik moet niezen.

Los van corona en mondmaskers, naar de tandarts gaan met een verkoudheid is toch ook gewoon niet plezant of zelfs doenbaar? Ik heb afgelopen dagen een verkoudheid gehad, mijn vriend ook. Hoesten met veel slijm, neus potdicht,... Allez, ik denk niet dat die tandarts goesting heeft om om de 5 minuten te stoppen omdat er een hoestbui aan komt of omdat ik moet niezen.
Elke 5 minuten.... En nu gaan we eens goed spoelen he mevrouw.

Door mijn eigen loempigheid tegen een boom gefietst vandaag omdat ik aan een geparkeerde auto teken wou doen dat zijn uitlaat enorm veel zwarte rook was aan het uitstoten.

Geboycot door moeder natuur terwijl ik haar juist probeerde te redden. :cry:

Door mijn eigen loempigheid tegen een boom gefietst vandaag omdat ik aan een geparkeerde auto teken wou doen dat zijn uitlaat enorm veel zwarte rook was aan het uitstoten.

Ik zal je eer redden! Morgen doe ik een extra uitstootje!

Vanmorgen afspraak bij de dokter voor de dochter om 8u. Dacht het centrum verkeer slim af te zijn door met de elektrische fiets te gaan want VEEL heuvel opwaarts in het gaan.
Bleek de batterij plat te zijn, 27kg fiets +17kg kleuter voortduwen bergop mag dan wel ecologisch zijn, ik werd er toch niet gelukkig van 🙈 :unsure:

Zwaar weekend gehad. Weinig geslapen en dan na een werkdag naar de avondles. Hopelijk is het koffiemachine gemaakt.

FYI zou het nog bijna vergeten, maar ik heb wel gewerkt. Probleem is alleen ofwel is het vrijwillig (wat ik gedaan heb, en verdien je geen eurocent, dus is er eigenlijk ook geen incentive om het te doen), ofwel moet je het in het zwart doen (wat ik ook gedaan heb, en waar ik deels de PS5 heb betaald).

Kijk, ik heb ook een recht om te leven. Iedereen heeft dat recht om te leven, ongeacht wat je van hun vindt. Er zijn meer mensen zoals ik die falen in de maatschappij. Heel veel mensen. Veel mensen zoals ik, veel mensen die niet willen weten wat ze willen doen, en veel mensen die bvb. in de criminaliteit belanden (of in het Islamterrorisme).

Maar met zo een commentaar... help je niemand vooruit. Dan stimuleer je alleen maar die mensen nog verder de afgrond in, en mogen jullie blijven verder dokken en blijven klagen over profiteurs. Zelfs als ik op de rails kom, zal dat nog zijn met vele anderen. Dat was 30 jaar geleden het geval. Dat is nu het geval. Dat is binnen 30 jaar in de toekomst het geval. Dat zal altijd zo zijn.

Wat je kan doen is universeel basisinkomen, dan is dat gevoel van oneerlijkheid weg. Dan heb je de basis om mee rond te komen, of je nu op pensioen bent, een fysieke / mentale handicap, niet weet wat te doen of lui te gaan werken of uitvalt door ziekte. Hoewel dat basisinkomen voor bepaalde zaken niet voldoende zal zijn (de rekening v/h rusthuis of bvb. ziektekosten, kosten die gepaard gaan met fysieke handicap, ontelbare psychologen en opnames), maar dan moeten die zaken ook aangepakt worden of deels gesubsidieerd worden. De vraag is alleen of dat betaalbaar is, of zelfs dat de huidige toestand te behouden valt, maar ik denk ook dat we veel te veel met een economische bril kijken, en te weinig met een rationele bril, en ons moeten afvragen op welke waardes en normen een maatschappij moet gebaseerd zijn.

Maar om nu mensen te shamen omdat ze er niet in slagen om gepast werk te vinden, zonder dat je de context of historiek kent, vind ik echt behoorlijk laag. Maar dat is makkelijk achter een schermpje. Dan ben je echt geen haar beter dan "die profiteurs" zoals ze je zelf noemt. En je hebt nog altijd zelf de keuze om een profiteur te zijn als je dat wilt. Als arbeid geen slavernij hoort te zijn, heb je die keuze en dat recht normaal gezien. Dus vind je het onfair, wel stop dan met uw werk en wees dan ook een leegganger. Je hebt zelf die keuze in een vrije maatschappij.

Maar ga niet een ander individu gaan targetten omdat je die persoon toevallig niet graag hebt, want wat gaat mijn leven jullie aan.

Enige waar ik in fout was was mijn kinderachtige reactie om bewust te gaan hoesten als je ziek bent in het gezicht van een receptioniste. Dat was niet correct en niet de correcte manier om daarmee om te gaan, en daar bied ik mijn verontschuldigen voor aan (dat is natuurlijk ook niet gebeurd). Desondanks... blijf ik wel bij mijn mening bij al het andere dat ik heb gezegd, en is die "heb je een verkoudheid, kom maar af, of ga maar gaan werken" echt een mentaliteit waar we van af moeten, en één die heel veel schade oplevert. Volgens mij zelfs meer schade dan de schade van alle werklozen en wat dat men in de volksmond "profiteurs" noemt. Door gewoon thuis uit te zieken.

Wat voor de één een verkoudheid is voor een ander griep, voor de andere dit, kan even goed zelfs covid 19 zijn (wat het niet is, denk ik). Maar ik had bvb. wel lichte koorts. Dan zou het oerdom zijn om naar daar te gaan (ik moest daar nu ook niet zijn, maar mijn ma wel), en vooral... als je een betrouwbare test afneemt duurt dat ook een tijdje, dus dat is nog altijd geen excuus (sneltest moet je zelf betalen). Maar voor mij geldt common sense daar in. Als je ziek bent, vermijd dan het risico zoveel mogelijk om anderen te besmetten (en dan moeten anderen dat ook toelaten/begrijpen, en daar gaat het mis in).

En dat is het laatste wat ik erover te zeggen heb, en stop met mijn persoon te viseren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan