Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens wat ik terug vind, is die test nog gratis. Als je symptomen hebt moet je toch sowieso eerst de huisarts bellen die je een code geeft dus.
Dat wist ik zelfs niet, ik dacht dat een zelftest betalend was. Veel opiniestukken in VRT of mensen gekend die zelf moesten betaalden voor hun test of zelfs als het verplicht was omdat ze in aanraking kwamen met iemand met covid.

Tijdens de middag sla ik soms wat padel tegen mijne gevel. Nu sloeg ik er weer neffens en komt dat balletje in de ongeschoren klimophaag.
  1. Het besef dat ik die klotehaag weer eens moet scheren door al die regen
  2. Ik nu langs alle kanten jeuk heb omdat ik die bal niet meteen kon vinden

Dat wist ik zelfs niet, ik dacht dat een zelftest betalend was. Veel opiniestukken in VRT of mensen gekend die zelf moesten betaalden voor hun test of zelfs als het verplicht was omdat ze in aanraking kwamen met iemand met covid.
Ge moet ook geen zelftest nemen met symptomen.

@Lakigigar
Ge zit zelf van de toren te toeteren dat wie ziek is thuis moet blijven. Maar daarentegen gaat ge naar de Dreamland als ge ziek zijt en stuurt ge uw ma naar de tandarts (zelfs met de opdracht eens in iemand zijn gezicht te hoesten).

Ge moet toch inzien dat deze logica niet klopt? Ge breekt uw eigen opgelegde regels. Hypocrieter kunt ge niet worden hoor...

Wel, de fout daarvan ligt bij Dreamland... Want zij hebben gezegd dat ik zaterdag moest gaan, en niet langer kon wachten, of ze zouden hetgene dat ik heb gereserveerd aan iemand anders verkopen omdat er blijkbaar iemand anders op mijn naam claimt een vriend te zijn van mij en mijn reservaties af te nemen.
Hypocrieter kan het toch niet worden.

Een receptioniste die niet streng genoeg is voor jou, is de reden waarom de pandemie blijft duren. Jouw oplossing: eens goed in haar gezicht niezen en hoesten. Zo stopt de pandemie zeker.

Iedereen moet thuis blijven van zodra ze de minste verkoudheid hebben, wie dat niet doet draagt bij tot deze verdomde kapitalistische klotemaatschappij. Maar als Laki ziek is, en hij gaat toch naar buiten, dan is het de fout van iemand anders natuurlijk.

Iedereen verantwoordelijk, behalve jijzelf dus. Ik zou zeggen, als er iets mis is met onze maatschappij, dat het dat wel is.

En in andere topics lopen toeteren dat onze vrijheden te veel beperkt worden voor de bestrijding van het coronavirus maar jij wil iedereen met een snotneus wel thuis zetten en receptionisten die jouw visie niet volgen doelbewust besmetten.

Hypocrieter kan het toch niet worden.

Een receptioniste die niet streng genoeg is voor jou, is de reden waarom de pandemie blijft duren. Jouw oplossing: eens goed in haar gezicht niezen en hoesten. Zo stopt de pandemie zeker.

Iedereen moet thuis blijven van zodra ze de minste verkoudheid hebben, wie dat niet doet draagt bij tot deze verdomde kapitalistische klotemaatschappij. Maar als Laki ziek is, en hij gaat toch naar buiten, dan is het de fout van iemand anders natuurlijk.

Iedereen verantwoordelijk, behalve jijzelf dus. Ik zou zeggen, als er iets mis is met onze maatschappij, dat het dat wel is.
Het vetgedrukte is het enigste waar ik me kan in vinden. Als je symptomen van verkoudheid hebt kan dit corona zijn. Zolang dit niet getest is neem aub je verantwoordelijkheid.

Een zelftest is betalend. Als ge gecontacteerd wordt via contacttracing hebt ge normaal een gratis test (geen zelftest), als ge uit uzelf u wilt laten testen na contact (maar geen contacttracing) is het ook betalend (gezien contact tracing vaak spaak loopt vind ik dit ook een minder punt maar dat is op misbruik tegen te gaan/te beperken).
Maar als ge symptomen hebt kunt ge u ook gratis, via de huisarts, laten testen maar bij zeer beperkte symptomen zullen die u tegenwoordig aanraden om eerder een zelftest te doen. Dat kost u welgeteld 8 euro. Een zeer zware opgave om daarna met wat meer vertrouwen naar de tandarts te kunnen gaan (waar ik nog altijd zou aanraden uw masker op te houden tenzij tijdens de behandeling).

Je kan ook altijd aan de receptioniste zeggen dat je zwaar ziek bent en het echt niet verantwoord vindt (maar bel dan ook uwen huisarts hé). Uw moeder heeft ze waarschijnlijk gewoon gevraagd of ze beter thuisblijft omdat ze een beetje een verkoudheid heeft... Kunt dan ook niet liggen zagen als die receptioniste het niet zo erg inschat.

Dat is wat ik en zij doen, maar hier ben ik onvergeeflijk.

Als je ziek bent, MOET je altijd thuisblijven. Wat het ook is... Dat is basisvoorwaarde / basismaatregel nummer 1 (of hoort zo te zijn) en noemt men common sense. Maar als receptionistes al zeggen: "er zijn er wel meer die een verkoudheid hebben", dan zou ik onvergeeflijk zijn.

Ik ben een paar dagen geleden naar Dreamland gegaan, en ik heb mijn mondmasker aangehouden omdat ik wist dat ik me niet 100% voelde.

Moet ik hier nu uit concluderen dat gij in een Dreamlandwinkel woont? :unsure:

Moet ik hier nu uit concluderen dat gij in een Dreamlandwinkel woont? :unsure:
Ik begrijp de kritiek, meer dan terecht.

Maar van Dreamland moest ik kost wat kost zaterdag komen, dus i'm not the one to blame. Dreamland is the one to blame die geen paar dagen kunnen wachten tot ik beter ben. Ik was zelf op dat moment ook niet happy, maar ik ben wel de persoon in fout. Omgekeerde wereld. Als ik in fout was, geef ik het eerlijk toe. Maar hier is het overduidelijk Dreamland, maar jullie kennen het verhaal ook niet, dus why bother.

Waarom is dat hier altijd een verhoor?

Maar van Dreamland moest ik kost wat kost zaterdag komen, dus i'm not the one to blame. Dreamland is the one to blame die geen paar dagen kunnen wachten tot ik beter ben. Ik was zelf op dat moment ook niet happy, maar ik ben wel de persoon in fout. Omgekeerde wereld. Als ik in fout was, geef ik het eerlijk toe. Maar hier is het overduidelijk Dreamland, maar jullie kennen het verhaal ook niet, dus why bother.

Vervang "Dreamland" nu door "tandartsassistente" en het verhaal wordt nog grappiger.

Neen buh. Als ge hier kwaad komt reageren dat mensen als ze ziek zijn sowieso thuis moeten blijven, wat dan ook, dan mogen wij het toch wel wat vreemd vinden als ge paar woorden later wel verkondigt om ziek naar de Dreamland te zijn geweest "want het moest kost wat kost". Tenzij Dreamland uw werkgever is, zou ik trouwens niet weten welke reden goed genoeg is om niet te kunnen zeggen "sorry, ik kan écht niet komen" (en zelfs als Dreamland uw werkgever was, kon ge dat nog perfect zeggen).

Dus hey, aanvaard eens gewoon wat kritiek als ge zelf kritiek op iets komt uiten ;)

Vervang "Dreamland" nu door "tandartsassistente" en het verhaal wordt nog grappiger.

Neen buh. Als ge hier kwaad komt reageren dat mensen als ze ziek zijn sowieso thuis moeten blijven, wat dan ook, dan mogen wij het toch wel wat vreemd vinden als ge paar woorden later wel verkondigt om ziek naar de Dreamland te zijn geweest "want het moest kost wat kost". Tenzij Dreamland uw werkgever is, zou ik trouwens niet weten welke reden goed genoeg is om niet te kunnen zeggen "sorry, ik kan écht niet komen" (en zelfs als Dreamland uw werkgever was, kon ge dat nog perfect zeggen).

Dus hey, aanvaard eens gewoon wat kritiek als ge zelf kritiek op iets komt uiten ;)
Maar dit bewijst toch exact mijn punt.

Mensen houden geen rekening met zieke mensen, en dan zijn we verbaasd dat de cijfers altijd maar stijgen en stijgen. Of dat de economische verliezen zodanig groot worden door zieke mensen, omdat er geen rekening mee gehouden wordt. Dat bewijst alleen maar mijn punt. Als ik niet ga, loop ik mijn reservatie mis op Dreamland, en we weten allemaal zelf wel hoe moeilijk het is om een PS5 te verkrijgen, en hoe dat ze het liever aan een ander in tussentijd zouden geven omdat ik niet zou kunnen komen. Dat is voor hun geen reden.

Tenzij Dreamland uw werkgever is, zou ik trouwens niet weten welke reden goed genoeg is om niet te kunnen zeggen "sorry, ik kan écht niet komen" (en zelfs als Dreamland uw werkgever was, kon ge dat nog perfect zeggen).

En neen, dan ben je extreem naïef. Je hebt wel een aantal ziektedagen oké, maar mensen die veel ziek worden, daar is weinig begrip voor, met resultaat uw ontslag. Op de arbeidsmarkt heeft men daar nauwelijks begrip voor. Het zal misschien afhangen van plaats tot plaats, maar voor bepaalde sectoren is ziekte geen excuus.

Precies of er is niemand anders die eens even naar Dreamland kon gaan om dat op te halen. Dat is je er gewoon proberen uit te lullen.

Desnoods bel je en zeg je dat je ziek bent en dat je er maandag of dinsdag om gaat en dat ze het aan niemand mogen meegeven.
En in het ergste geval zeg je dat ze de identiteitskaart moeten vragen.

De eerste die hoest in mijn gezicht kan maar beter gezegend zijn dat het bij de tandarts gebeurd want dat zal hij sowieso kunnen gebruiken.

Je oordeelt en voert zelf straffen in, maar o wee als men u 'verhoort'
En ge kakt op kapitalistische maatschappij, maar o wee dat ge uw ps5 zou missen. Dan is het wel de moeite om anderen ziek te maken. Werken voor uw inkomen daarentegen is klotekapitalisme.

Precies of er is niemand anders die eens even naar Dreamland kon gaan om dat op te halen. Dat is je er gewoon proberen uit te lullen.

Desnoods bel je en zeg je dat je ziek bent en dat je er maandag of dinsdag om gaat en dat ze het aan niemand mogen meegeven.
En in het ergste geval zeg je dat ze de identiteitskaart moeten vragen.
Vrijdag heb ik gebeld... om te zeggen, dat ik maandag zal gaan.

Zaterdag krijg ik telefoon met dat ik er vandaag moest omgaan omdat er mensen zijn die claimen een vriend van mij te zijn en de PS5 mee te nemen. Geen idee hoe dat mogelijk is, gezien ik het aan niemand verteld heb, ook op het internet. Maar punt was... ze stonden erop dat ik er de dag zelf nog achter ging of dat ze het aan iemand anders zouden geven. Ook al had de persoon (dat was een andere) wie ik vrijdag belde gezegd dat het goed was als ik er maandag achterging. Maar blijkbaar is dat niet doorgekomen bij het team van Dreamland dat zaterdag werkt.

En als ik zelf iemand liet gaan, hoe konden zij dan weten dat dat in opdracht van mij was. Wie zou dan ook moeten gaan? Ik kon mijn moeder niet sturen, want ze was zelfs ziek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan