Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was ook mijn insteek. Tot mijn zoon een tekst terugkreeg waar de leraar extra vet en in het rood een vermeende dt-fout had aangeduid.
Dit was volgens die leraar Nederlands fout:
“Want dan wordt je fiets gestolen”

Toen heb ik toch effe contact genomen.
Maar @ugar de "je" staat toch achter het werkwoord? :thinking:
Dan volgt ge de regels en is het nog niet goed :mad:

Bpost op zijn best, meer dan een week vertraging en niemand die me kan zeggen waar mijn pakje momenteel is:
72454492e3.png

Ondertussen ook al de tweede poging want de eerste keer zijn ze het gewoon kwijtgespeeld.
En behulpzaam als ze zijn was hun reactie "wij gaan ons niet bezighouden met uitzoeken wie je pakketje gestolen heeft, en je geld krijg je ook niet terug!"
Want ja de klant heeft betaald voor een dienst die nooit geleverd is, logisch toch dat ze je geld dan gewoon bijhouden.
Volgens mij ook het enige bedrijf waar zoiets legaal kan want op een ander noemen ze dat denk ik oplichting.

Het is de verkoper die mag opdraaien voor een nieuwe verzending, waar je dan uiteraard opnieuw btw en invoerkosten op betaalt.
Op zich wel een slim businessmodel want zo verdubbel je letterlijk de winst, hoe ze daar nog steeds in geldnood zitten is mij een raadsel.
Blijkbaar is het bij bpost ook elke dag kerstmis met gratis cadeaus voor iedereen, want niemand controleert waar je pakje blijft en het kost de bazen niks als ze iets verliezen dus je hebt het maar gewoon van de band te halen.
Het feit dat ze in hun FAQ tot 3 maal toe herhalen niet verantwoordelijk te zijn in geval van verlies of diefstal is misschien ook al een voorteken.

Je kan wel nog terecht bij de klantendienst maar het enige wat ze daar doen is je code ingeven op de trackingwebsite en voorlezen wat ik hier ook op mijn scherm zie staan. Kwestie van bezigheidstherapie te voorzien voor sommige van hun minderbegaafde medewerkers.
En toen kwam plots deze uitspraak: "je kan toch niet verwachten dat wij van elk pakketje weten waar het is, dat is niet onze verantwoordelijkheid!"
Ja bpost dat verwacht ik wel, maar misschien liggen mijn verwachtingen wat te hoog want ik dacht dat dit de taak was van een pakjesbezorger.
Maar blijkbaar niet in België waar élk overheidsbedrijf meer weg heeft van bezigheidstherapie voor mensen die niet geschikt zijn voor een echte job.

Hoe moeilijk kan het ook zijn:
Stap 1: pakketje niet stelen
Stap 2: pakketje in de juiste bus steken
Nah dat zijn onredelijke werkeisen man, naar de vakbond!

:sarcastic:

Maar @ugar de "je" staat toch achter het werkwoord? :thinking:
Dan volgt ge de regels en is het nog niet goed :mad:
Waarschijnlijk niet serieus, maar ik waag het er op:

De regel geldt enkel bij 2e persoon enkelvoud, terwijl het de fiets (3e persoon enkelvoud) is die gestolen wordt.

MAW: de -t valt pas weg wanneer je "je" door "jij" kunt vervangen. “Want dan wordt jij fiets gestolen” gaat niet, dus de -t blijft staan.

Bedankt voor het adres.
Ben zeer grote fan van Latijns Amerikaans eten.

Ik geef m'n geld veel liever aan zo'n eten, dan aan typische Belgische kost dat toch nooit super lekker is.

Om in dezelfde sfeer te blijven meteen mijn ergernis (niet van vandaag, maar al langer).
The Dirty Rabbit heeft dit weekend hun allerlaatste opening. Daarna gaan de deuren dicht.
Toch wel echt het allerbeste eten dat ik ooit heb gehad. Allesbehalve goedkoop, maar dat was het meer dan waard.
Fun fact, toen mijn vrouw naar België verhuisde was de procedure bezig om bij The Dirty Rabbit te werken als kok...tot ik haar aan het verstand bracht dat aangezien haar rijbewijs niet geldig is hier, 2 overstappen met de trein + horeca-uren niet gingen goedkomen.
Als je van het Antwerpse bent (The Dirty Rabbit is toch daar): El Sabor Andino op de Ankerrui is ook erg goed. Peruviaanse keuken.
Merci, daarvoor wil ik ook wel eens tot in Antwerpen komen.

Waarschijnlijk niet serieus, maar ik waag het er op:

De regel geldt enkel bij 2e persoon enkelvoud, terwijl het de fiets (3e persoon enkelvoud) is die gestolen wordt.

MAW: de -t valt pas weg wanneer je "je" door "jij" kunt vervangen. “Want dan wordt jij fiets gestolen” gaat niet, dus de -t blijft staan.
Twas inderdaad niet serieus :).

Ooit kranten gehaald omdat hij leven had gered, nu neergestoken
Milan haalde kwajongensstreken uit. Maar hij had het hart op de juiste plaats

Moeder en familie: T'was zo ne lieverd. Ne heilige was hij
Dader: Ik heb hem per ongeluk doodgestoken, ik wilde dit niet

Mijn mening: De waarheid ligt ergens in het midden.

Maar wat de waarheid ook is: Een kind doodsteken doe je gewoon niet. Dat is echt erg. Zo jong nog :frown:

Als nu blijkt dat hij in zijn hart werd gestoken...

Het lijkt wel of hier in huis vanalles verdwijnt ....
Een tijdje terug was mijn batterijtester verdwenen (nog altijd niet terug gevonden)
Vandaag was ik op zoek naar een 9 volt batterij waarvan ik weet dat die in de kast lag, lag die daar plot ook niet meer.

En dat zijn niet de enige zaken, de laatste maanden zij er zo wel meer zaken geweest.

Als we een afdelingsvergadering hebben, is het ook altijd tellen hoeveel taalfouten mijn chef per Powerpoint gemaakt heeft. Heeft geen enkel idee hoe hij de dt-regel moet toepassen, maar als kers op de taart gooit hij er altijd wel eens lukraak een "noch" tussen. Gewoon zonder reden, maar omdat het kan gok ik :unsure: . Daarnaast is zijn Engels het typische "make that the cat wise" Engels.
Die bij ons begrijpt het doel en/of nut niet van Powerpoint vrees ik.
Daarstraks nog even enkele slides bekeken uit de vergadering. Bij één was het zo gortig dat ik de tekst in een Word document heb gezet.
Ik moest het lettertype verkleinen om alles op één A4 te krijgen.

Dan staat er niet enkel de essentie op denk ik.

Het lijkt wel of hier in huis vanalles verdwijnt ....
Een tijdje terug was mijn batterijtester verdwenen (nog altijd niet terug gevonden)
Vandaag was ik op zoek naar een 9 volt batterij waarvan ik weet dat die in de kast lag, lag die daar plot ook niet meer.

En dat zijn niet de enige zaken, de laatste maanden zij er zo wel meer zaken geweest.
Ik ken de dader!

dat noemen we "de leeftijd" mijne besten! Dat, of je bent zwanger :unsure:

Hier is een tijdlang iedere morgen iemand van de buren komen douchen, zonder dat we het wisten. Hij had blijkbaar nog een sleutel van de vorige eigenaars en wij hadden een slot van achterdeur niet vervangen. Pas heel toevallig ontdekt nadat ik iets tijdens de werkuren kwam ophalen dat ik vergeten was... Ervoor ook al gemerkt dat af en toe dingen anders stonden, maarja alles was nog afgesloten...
Wtf. En die zag er geen graten in, nu er nieuwe eigenaars waren, om gewoon zijn dagelijks douchke te komen nemen?

Hier is een tijdlang iedere morgen iemand van de buren komen douchen, zonder dat we het wisten. Hij had blijkbaar nog een sleutel van de vorige eigenaars en wij hadden een slot van achterdeur niet vervangen. Pas heel toevallig ontdekt nadat ik iets tijdens de werkuren kwam ophalen dat ik vergeten was... Ervoor ook al gemerkt dat af en toe dingen anders stonden, maarja alles was nog afgesloten...
En hoe reageerde jij en die buur daarop?
Als er dingen anders stonden wilt dus zeggen dat die nog meer in jullie spullen zat?

Maar die wist dan niet dat die vorige eigenaars weg waren?
Waarom gaat trouwens iemand een tijdlang ergens anders douchen? Aangezien ge het over "een van de buren" hebt, gaat het toch om iemand met een dak boven z'n hoofd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan