Bpost op zijn best, meer dan een week vertraging en niemand die me kan zeggen waar mijn pakje momenteel is:
Ondertussen ook al de tweede poging want de eerste keer zijn ze het gewoon kwijtgespeeld.
En behulpzaam als ze zijn was hun reactie "wij gaan ons niet bezighouden met uitzoeken wie je pakketje gestolen heeft, en je geld krijg je ook niet terug!"
Want ja de klant heeft betaald voor een dienst die nooit geleverd is, logisch toch dat ze je geld dan gewoon bijhouden.
Volgens mij ook het enige bedrijf waar zoiets legaal kan want op een ander noemen ze dat denk ik oplichting.
Het is de verkoper die mag opdraaien voor een nieuwe verzending, waar je dan uiteraard opnieuw btw en invoerkosten op betaalt.
Op zich wel een slim businessmodel want zo verdubbel je letterlijk de winst, hoe ze daar nog steeds in geldnood zitten is mij een raadsel.
Blijkbaar is het bij bpost ook elke dag kerstmis met gratis cadeaus voor iedereen, want niemand controleert waar je pakje blijft en het kost de bazen niks als ze iets verliezen dus je hebt het maar gewoon van de band te halen.
Het feit dat ze in hun FAQ tot 3 maal toe herhalen niet verantwoordelijk te zijn in geval van verlies of diefstal is misschien ook al een voorteken.
Je kan wel nog terecht bij de klantendienst maar het enige wat ze daar doen is je code ingeven op de trackingwebsite en voorlezen wat ik hier ook op mijn scherm zie staan. Kwestie van bezigheidstherapie te voorzien voor sommige van hun minderbegaafde medewerkers.
En toen kwam plots deze uitspraak: "je kan toch niet verwachten dat wij van elk pakketje weten waar het is, dat is niet onze verantwoordelijkheid!"
Ja bpost dat verwacht ik wel, maar misschien liggen mijn verwachtingen wat te hoog want ik dacht dat dit de taak was van een pakjesbezorger.
Maar blijkbaar niet in België waar élk overheidsbedrijf meer weg heeft van bezigheidstherapie voor mensen die niet geschikt zijn voor een echte job.
Hoe moeilijk kan het ook zijn:
Stap 1: pakketje niet stelen
Stap 2: pakketje in de juiste bus steken
Nah dat zijn onredelijke werkeisen man, naar de vakbond!