Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brief mee van school: de uitgestelde eerste communie is op 23 oktober om 13u45.
(Oudste mocht een paar jaar terug kiezen of hij dat wou of niet, hij koos om mee te doen met de klas. Jongste wil ook ‘want broer’)
Dat het een beetje zoeken was naar een datum kan ik begrijpen, maar eind oktober (en dan nog niet het weekend dat de herfstvakantie start) en om 13u45. Er voor iets eten is krap (als het een beetje feestelijk moet zijn) en er na is ook zo een lullig uur. Eventueel pretpark zoals wij zouden doen (geen familie genoeg voor een ‘feestje’) moet je om 15u ook niet meer aan beginnen. Plus de kans dat het weer niet goed is, eind oktober, is ook wel groot.

(Oudste mocht een paar jaar terug kiezen of hij dat wou of niet, hij koos om mee te doen met de klas. Jongste wil ook ‘want broer’)
Dat het een beetje zoeken was naar een datum kan ik begrijpen, maar eind oktober (en dan nog niet het weekend dat de herfstvakantie start) en om 13u45. Er voor iets eten is krap (als het een beetje feestelijk moet zijn) en er na is ook zo een lullig uur. Eventueel pretpark zoals wij zouden doen (geen familie genoeg voor een ‘feestje’) moet je om 15u ook niet meer aan beginnen. Plus de kans dat het weer niet goed is, eind oktober, is ook wel groot.
een klein hapje ervoor, samen naar de kerk en dan zondagochtend terug afspreken voor ontbijt en pretpark. Hebben we ook zo gedaan bij de eerste communie van mijn dochter.

We zijn toen naar bobbejaanland geweest. We hebben dat jaar een abonnement genomen omdat je bij met elk gold abo een vriendenticket aan 9€ kon kopen. 14 tickets aan volle prijs was duurder dan 5 gold abo's en 7 vriendentickets.

Lijkt mij anders een gemakkelijk uur om daarna taart/gebak te doen en savonds feestelijk eten te voorzien 🤷‍♀️
Mijn nichtje het hare is morgen om 11, met mogelijks nog vertraging (want ook communie om 10 in andere parochie) dus tegen dat ge dan aan uw feestelijk maal kunt beginnen zit ge ook al snel aan 2.

Voor een uitstapje zou ik het sowieso op een andere dag doen. ook met een mis in de voormiddag verliest ge toch veel tijd in uwen dag.

Lijkt mij anders een gemakkelijk uur om daarna taart/gebak te doen en savonds feestelijk eten te voorzien 🤷‍♀️
Mijn nichtje het hare is morgen om 11, met mogelijks nog vertraging (want ook communie om 10 in andere parochie) dus tegen dat ge dan aan uw feestelijk maal kunt beginnen zit ge ook al snel aan 2.

Voor een uitstapje zou ik het sowieso op een andere dag doen. ook met een mis in de voormiddag verliest ge toch veel tijd in uwen dag.
Feestelijk is sowieso altijd moeilijk bij ons want het is wij twee, broer en dan mijn schoonouders aka de grootouders. Die kopen standaard geen cadeaus en als ze dan op school andere kindjes bezig horen over hun feest… is altijd wel awkward. Maar we hebben beslist op een dag Euro Disney binnen een paar weken. Aangezien we met hen lang niet alles gaan kunnen doen, nemen we een fast pass en kunnen we zeker een super dag maken.

WELCOME TO MY WORLD! 😂
De huisarts heeft op verzoek van mijn ex ook enkele jaren geleden de test voor dementie afgenomen bij mij, je bent zeker niet de enige die hier mee worstelt!
Sterkte alvast! 🫂
En wat was de uitkomst? Enkel dementie of er ook nog stress en slaaptekort bij?

En wat was de uitkomst? Enkel dementie of er ook nog stress en slaaptekort bij?
Ik scoorde perfect op de test die polst naar dementie, was nog leuk om te doen én 30/30 gescoord 😝

Stress versus slaap is hier doorgaans break-even helaas 😔
Maar met opstoten soms zware gevolgen zoals black-outs, zaken horen of zien die er niet zijn, zware concentratieproblemen met redelijk wat fouten op het werk, goed weten dat je de dochter op de achterbank hebt om haar naar school te brengen maar wél de weg naar het werk afleggen en na 2km dus mogen draaien,...

Ik scoorde perfect op de test die polst naar dementie, was nog leuk om te doen én 30/30 gescoord 😝

Stress versus slaap is hier doorgaans break-even helaas 😔
Maar met opstoten soms zware gevolgen zoals black-outs, zaken horen of zien die er niet zijn, zware concentratieproblemen met redelijk wat fouten op het werk, goed weten dat je de dochter op de achterbank hebt om haar naar school te brengen maar wél de weg naar het werk afleggen en na 2km dus mogen draaien,...
Dus 100% dementie dan als ge 30/30 hebt.

Nu slaaptekort en stress zorgt echt wel voor raar dingen. De dingen die gij
opnoemt is bij mij dagelijkse kost.

Met 4 kadees had ik eigenlijk absoluut niets anders veracht voor jou en je partner :unsure:
Goh het is zoals bij iedereen de combinatie van kinderen, relatie, werk, huishouden en uzelf niet verliezen wat moeilijk is.

Bij mij is het vooral mijn werk dat al mijn energie opslorpt, wat zich natuurlijk wreekt thuis. Vroeger was werk mijn energiegever, nu het omgekeerde.

De partner heeft het sowieso nog zwaarder aangezien zij het meeste van het huishouden op zich neemt, de kinderen onderwijs geeft en ook haar job nog heeft.

Mensen die beloftes niet nakomen, dingen die zogezegd geregeld waren maar dan toch nog niet echt in orde blijken te zijn, het echt stomweg negeren van hulp aanbiedingen en gewoon een kop-int-zand mentaliteit aanhouden en hopen dat het overwaait....
Zus zat (zit?) weer in de shit, veel geregel en onderhandelen en tussenpersoon spelen later dacht ik echt dat het nu terug in orde was maar dus toch nog niet en ik kan het gewoon niet blijven opbrengen daar ook nog energie in te steken. Moest het niet zijn dat ze anderen mee naar beneden zal sleuren had ik mij al lang in een zetel genesteld met een pint om de crash te bezien...
Morgen weer maar eens een telefoontje naar mijn (sinds kort) beste vriend, de deurwaarder.

Jongeren die geen auto willen omwille van milieu-overwegingen, maar wel 4 keer per jaar het vliegtuig opstappen (en op 20 al verschillende continenten gezien hebben) en zo een grotere ecologische voetafdruk hebben dan dat wél een auto zouden hebben en in eigen land blijven.

hypocriete generatie.

Ik heb zo een kebabzaak om de hoek waar ik al jaren vaste klant ben. Telkens ik moet afrekenen geef ik hem ook altijd een fooi door wat naar boven af te ronden, behalve als het echt al een rond getal is. Vorige week nog 20 euro gegeven voor iets van 16 euro.

Nu vandaag wou ik eigenlijk eens geen fooi geven want vorige week al zoveel gegeven, dus wat gebeurt er hij zegt "11 euro" en ik geef hem 50 euro en zeg niks. Hij geeft 40 euro terug! Wow! Korting gekregen van 1 euro dus! Best friends! Daar ga ik nog vaker komen en blijven foois geven!

Nu deze ochtend rinkelt er een belletje bij mij ... net zijn prijzen gecheckt en mijn ding kostte maar 10 euro! Maar hij zei 11 euro! Waarschijnlijk omdat hij dan dacht dat ik weer naar boven ging afronden? Toen ik dat niet deed gaf hij 40 euro terug?! Motha Fucka!!
Om nog wat extra zout in de wonde te strooien: meeste van die gasten sluizen gewoon hun geld door naar hun eigen land waardoor ze niks bijdragen voor ons land. Idem voor je fooien.

Ik heb zo een kebabzaak om de hoek waar ik al jaren vaste klant ben. Telkens ik moet afrekenen geef ik hem ook altijd een fooi door wat naar boven af te ronden, behalve als het echt al een rond getal is. Vorige week nog 20 euro gegeven voor iets van 16 euro.

Nu vandaag wou ik eigenlijk eens geen fooi geven want vorige week al zoveel gegeven, dus wat gebeurt er hij zegt "11 euro" en ik geef hem 50 euro en zeg niks. Hij geeft 40 euro terug! Wow! Korting gekregen van 1 euro dus! Best friends! Daar ga ik nog vaker komen en blijven foois geven!

Nu deze ochtend rinkelt er een belletje bij mij ... net zijn prijzen gecheckt en mijn ding kostte maar 10 euro! Maar hij zei 11 euro! Waarschijnlijk omdat hij dan dacht dat ik weer naar boven ging afronden? Toen ik dat niet deed gaf hij 40 euro terug?! Motha Fucka!!
Wie de fok geeft nu 4 euro fooi in een kebabzaak...

Om nog wat extra zout in de wonde te strooien: meeste van die gasten sluizen gewoon hun geld door naar hun eigen land waardoor ze niks bijdragen voor ons land. Idem voor je fooien.
Ik heb zo wat mensen gekend die hier werkten en meer dan de helft van hun loon overschreven naar hun familie in Afrika omdat ze zich verantwoordelijk voelen en die mensen daar met heel weinig moeten zien rond te komen. Daardoor hebben ze zelf ook weinig luxe hier.
Toch nobel en bewonderenswaardig?

Ik heb zo wat mensen gekend die hier werkten en meer dan de helft van hun loon overschreven naar hun familie in Afrika omdat ze zich verantwoordelijk voelen en die mensen daar met heel weinig moeten zien rond te komen. Daardoor hebben ze zelf ook weinig luxe hier.
Toch nobel en bewonderenswaardig?
Dat zeker, is ook gewoon een totaal andere cultuur. Ik heb Afrikaanse vrienden en de keren dat ik ergens te laat gekomen ben omdat ik daar bijna verplicht werd om te blijven eten zijn niet te tellen.

Onze overburen zijn ook Turks en die staan meermaals per week aan de deur met iets van eten voor ons. Ik voel me er soms schuldig over dat wij dat niet veel doen uit ons eigen.

Dat zeker, is ook gewoon een totaal andere cultuur. Ik heb Afrikaanse vrienden en de keren dat ik ergens te laat gekomen ben omdat ik daar bijna verplicht werd om te blijven eten zijn niet te tellen.

Onze overburen zijn ook Turks en die staan meermaals per week aan de deur met iets van eten voor ons. Ik voel me er soms schuldig over dat wij dat niet veel doen uit ons eigen.
Zou ik echt vreselijk vinden :p

Ik denk dat de buren blij zijn dat ik niets met hen deel van mijn eten. :unsure:

Gimme allllll the fermented cabbage.

Mij ziet hij alleszins niet meer terug. Zijn gewoon kei goei pizza’s, zonde maar ja goed voor mijn gezondheid. 4 euro was aan de hoge kant daarom dat ik nu geen fooi gaf. Gemiddeld 2 euro ofzo.

wat hij zelf met dat extra geld doet interesseert me echt niks ik geef geen fooi om de Belgische economie te stimuleren, wel om zijn zaak te steunen zodat hij niet dicht gaat. En als dat naar zijn familie gaat goed voor hun toch. Liever naar zijn familie dan naar onbekende OCMW trekkers in België.

Een zaak die fooien zou nodig hebben om te overleven, is volgens mij nu niet echt een goede en rendabele zaak? :unsure:

Gemiddeld twee euro fooi vind ik alleszins veel voor in een kebabzaak. Is fooi geven iets dat ge dan eigenlijk zowat standaard en overal doet (tenzij het echt slecht is natuurlijk)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan