Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net een banaan op en dacht. Waarom morgen? Gisteren is immers de overmorgen van het verleden.

Iemand suggesties voor een citytripke in belgie met de trein? Alles buiten Hasselt, Antwerpen, Brugge, Gent en Brussels, Turnout (want die heb ik reeds gedaan).
Liefst ergens waar een stevige wandeling bijhoort en een burger king of dergelijke te smaken valt.

ik vond de grap wél grappig 🙈

Je hebt, wat mij betreft, 3 soorten mensen als het op dieren aan komt:

- een dier is een voorwerp. Is het stuk? Vervang het dan! Valt het tegen? Stuur het retour!
- de mensen die een dier als een dier zien. Die maakt geen deel uit van het gezin want is niet menselijk. Natuurlijk zie je er van af als er iets mis mee is, maar het is nog "maar" een dier.
- de mensen die een dier als een deel van het gezin zien. Die er een enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor voelen en een grote emotionele beladenheid.
Dat "enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor voelen" moogt ge weglaten en/of bij alledrie zetten. Het is namelijk niet dat categorie 1, en vooral 2 dat niet kunnen hebben.
Alsook maakt ge nu een (incorrect) waarde oordeel dat #3 de enige correcte manier is. Dat is puur uw persoonlijke projectie (waarschijnlijk omdat gij uzelf daaronder rekent).

Als categorie #2 zijnde ben ik geïrriteerd omdat ik beter mijn beesten verzorg en kan managen dan velen van categorie #3, waar bvb ook chiuaua-in-mandje-vertroetel mensen zitten die geen fluit weten van een hond te hebben.

Net een banaan op en dacht. Waarom morgen? Gisteren is immers de overmorgen van het verleden.
Zeker dat het een banaan was en geen stuk zeep of ne blok hash? :crazy:

Iemand suggesties voor een citytripke in belgie met de trein? Alles buiten Hasselt, Antwerpen, Brugge, Gent en Brussels, Turnout (want die heb ik reeds gedaan).
Liefst ergens waar een stevige wandeling bijhoort en een burger king of dergelijke te smaken valt.
Luik?

Toen ik mijn Macbook drie jaar geleden kocht gaf ik mijn wachtwoord in en was dat een qwerty-klavier (niet fysiek want ik heb een azerty, maar geprogrammeerd), nadien heb ik dat gewijzigd toen ik mijn profiel aanmaakte. Als ik ben ingelogd, staat die standaard op azerty maar als ik de laptop afzet en opnieuw wil opstarten moet ik mijn wachtwoord ingeven alsof ik met een qwerty-klavier werk. Niet als ik gewoon aflog, wél als de laptop helemaal af heeft gestaan.

Geen idee hoe ik dat ga moeten aanpassen, maar het is wel irritant. :D

Dat "enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor voelen" moogt ge weglaten en/of bij alledrie zetten. Het is namelijk niet dat categorie 1, en vooral 2 dat niet kunnen hebben.
Alsook maakt ge nu een (incorrect) waarde oordeel dat #3 de enige correcte manier is. Dat is puur uw persoonlijke projectie (waarschijnlijk omdat gij uzelf daaronder rekent).

Als categorie #2 zijnde ben ik geïrriteerd omdat ik beter mijn beesten verzorg en kan managen dan velen van categorie #3, waar bvb ook chiuaua-in-mandje-vertroetel mensen zitten die geen fluit weten van een hond te hebben.

Zeker dat het een banaan was en geen stuk zeep of ne blok hash? :crazy:

Luik?
Ik neig zelf het meest naar nr 2. 😏

En natuurlijk is het niet strikt en zijn er overlappingen!
Iemand die bvb een hond expliciet voor de jacht in huis heeft, kan er bvb VEEL beter zorg voor dragen dan tante madeleine die van haar cezarke een dikke prima donna maakt "want die mag toch ook eens verwend worden, we eten wij toch ook af en toe een taartje?"

Niet echt een ergernis, maar eerder een hartbreak. Onze lieve frenchie heeft een zware hernia. Het beestje heeft altijd een zwakker rugje gehad en was wat voorzichtiger in de omgang, maar dit keer was het duidelijk erg serieus. Het kereltje kon niet langer op zijn achterste poten staan en was in essentie verlamd.

Ik kan tegen redelijk wat en ga niet rap huilen, maar het beeld van dat beest dat naar zijn drinkbak kruipt en kermt van de pijn was echt hard, dat breekt je even.

Uiteindelijk mee naar het UZ moeten gaan waar je hem hoorde huilen van de pijn vanop de gang. Een operatie was dus het enige dat kon helpen. Zelfs al kost die 3000 Euro. Tijdens de lockdown toen ik bijna een jaar binnen moest blijven en op een bepaald moment randje van een zware depressie zat hebben de twee honden mij ook gered. Er waren vele nachten dat ik gewoon bij hun op de sofa sliep omdat het het enige was dat me nog kalmeerde.

En dan hoor je collega luidop op het werk verkondigen: " 3000 Euro voor nen ond? Ge zijt zot zeker, voor dat geld heb je drie honden"

Ja, het is veel geld, maar onze honden zijn geen gebruiksvoorwerpen maar deel van ons gezin.
Je hoeft jezelf niet te verantwoorden voor "het geld dat je er aan geeft". Ik zou dat ook gerust geven voor mijn katten.

Daarnet ochtendwandeling met de hond aan’t doen wanneer ik op een donkerder plekje plots iets zachts onder mijn voet voel.
Jup, weer een die geen zakje kent :angry:

Bordjes zetten dat er 250€ boete is als je de hondendrollen niet opraapt kan de gemeente hier, maar eens controleren …

Ik denk toch dat het afschrikkend zou werken mocht er eens zo’n stadswacht of een wijkagent af en toe eens iedereen die met een hond passeert aanspreken en checken of ze zakjes bijhebben.

edit: gelukkig had ik schoenen zonder al te veel ribbels in de zool aan.

Laatst bewerkt:
Daarnet ochtendwandeling met de hond aan’t doen wanneer ik op een donkerder plekje plots iets zachts onder mijn voet voel.

Bordjes zetten dat er 250€ boete is als je de hondendrollen niet opraapt kan de gemeente hier, maar eens controleren …

Ik denk toch dat het afschrikkend zou werken mocht er eens zo’n stadswacht of een wijkagent af en toe eens iedereen die met een hond passeert aanspreken en checken of ze zakjes bijhebben.
Moeten ze die natuurlijk ook nog gebruiken als het zo ver is.

Dat zal het volgende probleem zijn, maar dan moet je ze al op het moment zelf kunnen betrappen.

Gewoon het idee dat er toch wel controle is zou er toch voor kunnen zorgen dat er al wat meer volk zakjes gebruikt denk ik.

Laatst bewerkt:
De pijn in m'n onderrug die maar niet weggaat. Sinds het auto ongeluk enorm veel last. Chiropractor behandeling achter de rug. Ik moet blijven sporten en doe dat ook, maar de dag erop is het weer een pak slechter. Stilzitten maakt het nog veel erger en ik heb een zittende job.

Dat sleept nu al een maand aan.

edit: gelukkig had ik schoenen zonder al te veel ribbels in de zool aan.
Laatst hier eentje knal in het midden van de stoep van de drukste winkelstraat.
Echt degoutant en compleet respectloos zoiets.

Ik heb dat ooit voorgehad op mijn werk dat ik iemand met zijn hond de oprit op zag wandelen en de hond deed er zijn gevoeg in het midden van onze oprit waar heel wat volk passeert.
En daarna zo rondkijken of niemand het had gezien.
Ik dus wel!
Die had het geweten hoor en is braafjes teruggekomen met een zakje om het op te ruimen :)

En dan hoor je collega luidop op het werk verkondigen: " 3000 Euro voor nen ond? Ge zijt zot zeker, voor dat geld heb je drie honden"

Ja, het is veel geld, maar onze honden zijn geen gebruiksvoorwerpen maar deel van ons gezin.

Oh wat erg zeg.:frown:
Mensen die zo'n dingen roepen hebben de empathie van een schoenzool want zo'n uitspraken komen ontzettend hard aan en het lijden van het beestje gaat door merg en been. Heb ik meegemaakt met het katje dat ik vroeger had.
Veel sterkte hoor! :hug:

ik vond de grap wél grappig 🙈

Je hebt, wat mij betreft, 3 soorten mensen als het op dieren aan komt:

- een dier is een voorwerp. Is het stuk? Vervang het dan! Valt het tegen? Stuur het retour!
- de mensen die een dier als een dier zien. Die maakt geen deel uit van het gezin want is niet menselijk. Natuurlijk zie je er van af als er iets mis mee is, maar het is nog "maar" een dier.
- de mensen die een dier als een deel van het gezin zien. Die er een enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor voelen en een grote emotionele beladenheid.

En het is nu eenmaal heel moeilijk om onderling te "switchen" naar de visie van een ander. Wat niet wegneemt dat sommige uitspraken compleet ongepast zijn.
Maar Zub bedoelde het duidelijk als humor... :unsure:
Het hangt ook allemaal af van de achtergrond hé. Ik zie mijn hond ook doodgraag, en je moet vooral zelf uitmaken of je er dat geld wil aan geven. Ik denk dat mijn vrouw en ik in die 2de categorie van Mulan passen, maar dat we dat echt wel anders invullen.
Voor mijn vrouw, die is opgegroeid in een land waar er nog klasgenootjes 1x per dag een maaltijd kregen van bonen en rijst, en er nu nog gewoon kinderen op straat leven, is een grote som geld uitgeven aan "maar" een dier een vorm van decadentie/verkeerde prioriteiten.

Dat wil niet zeggen dat je die dieren mishandelt, maar dat als je zo'n grote som geld moet uitgeven omdat het beest afziet, en ik vermoed de kans ook geen 100% is dat het beter is na operatie (bij mensen toch vaak niet), dat men vanuit die achtergrond gewoon dat beest laat inslapen. Voor ons klinkt dat ongeloofelijk cru, maar dat komt vooral omdat wij hier genoeg welvaart hebben om dieren een medische behandeling te geven maar men in menig arm land van droomt voor mensen. De "uitwassen" in de andere richting, zowat Mulan's categorie 3, met mensen die hun dier beginnen te behandelen als een (verwend) kind, vind ik persoonlijk ook belachelijk.

Het hangt ook allemaal af van de achtergrond hé. Ik zie mijn hond ook doodgraag, en je moet vooral zelf uitmaken of je er dat geld wil aan geven. Ik denk dat mijn vrouw en ik in die 2de categorie van Mulan passen, maar dat we dat echt wel anders invullen.
Voor mijn vrouw, die is opgegroeid in een land waar er nog klasgenootjes 1x per dag een maaltijd kregen van bonen en rijst, en er nu nog gewoon kinderen op straat leven, is een grote som geld uitgeven aan "maar" een dier een vorm van decadentie/verkeerde prioriteiten.

Dat wil niet zeggen dat je die dieren mishandelt, maar dat als je zo'n grote som geld moet uitgeven omdat het beest afziet, en ik vermoed de kans ook geen 100% is dat het beter is na operatie (bij mensen toch vaak niet), dat men vanuit die achtergrond gewoon dat beest laat inslapen. Voor ons klinkt dat ongeloofelijk cru, maar dat komt vooral omdat wij hier genoeg welvaart hebben om dieren een medische behandeling te geven maar men in menig arm land van droomt voor mensen. De "uitwassen" in de andere richting, zowat Mulan's categorie 3, met mensen die hun dier beginnen te behandelen als een (verwend) kind, vind ik persoonlijk ook belachelijk.

Daarnaast hebt ge hier ook mensen die hun rekeningen amper of niet kunnen betalen maar dan wel meerdere (grote) honden hebben waar alleen het eten eigenlijk al té veel kost voor het gezinsbudget, laat staan medische kosten. Als zulke mensen zich elk jaar een nieuwe iPhone kopen dan spreekt men daar schande over, terwijl die mensen mss meerdere iPhones per jaar aan hun honden kwijt zijn. En dat bedoel daarom niet zozeer als kritiek naar zulke mensen toe. Het is wel tegelijkertijd mooi maar schrijnend dat mensen hun honden zéér hoog, om niet te zeggen bovenaan, hun prioriteitenlijst plaatsen.

Komt nog bij dat veel van Mulan haar categorie 2 en 3 dan ook nog eens honden gaan kopen die gekweekt zijn om af te zien

Daarnaast hebt ge hier ook mensen die hun rekeningen amper of niet kunnen betalen maar dan wel meerdere (grote) honden hebben waar alleen het eten eigenlijk al té veel kost voor het gezinsbudget, laat staan medische kosten. Als zulke mensen zich elk jaar een nieuwe iPhone kopen dan spreekt men daar schande over, terwijl die mensen mss meerdere iPhones per jaar aan hun honden kwijt zijn. En dat bedoel daarom niet zozeer als kritiek naar zulke mensen toe. Het is wel tegelijkertijd mooi maar schrijnend dat mensen hun honden zéér hoog, om niet te zeggen bovenaan, hun prioriteitenlijst plaatsen.
Algemeen gezien denk ik dat veel mensen te weinig nadenken over een dier in huis halen, of over de verkeerde dingen nadenken. Een paar zaken die in me opkomen:

- Het is (zeker voor katten, lopen vaak vrij) cruciaal dat die dieren gesteriliseerd worden om niet meer dieren te krijgen die weer afzien.
- Zoals @zarathustra aanhaalt: is het echt nodig een dier te kopen dat om aan een arbitraire rasstandaard te voldoen moeilijk kan ademenen of een andere handicap heeft?
- Budgettair is het zeker eens goed om te kijken of je alle benodigdheden kan betalen.
- Tijd: waarom een dier kopen dat altijd alleen zit.
- Langetermijnsdenken: dat zie je nu met corona, een dier kopen voor het gezelschap dat na een tijd buiten moet.
- Omgeving: vooral voor katten is het schrijnend hoe het normaal wordt geacht dat je dier in alle naburige tuinen en parken wat de kleine moordmachine gaat uithangen. Ook voor honden lijken sommige mensen zich niet echt bewust van het feit dat het een dier is met bv. een jachtinstinct.

En zo zullen er nog wel zijn, zoals de terugkerende ergernis i.v.m. het opruimen van het gevoeg.

De pijn in m'n onderrug die maar niet weggaat. Sinds het auto ongeluk enorm veel last. Chiropractor behandeling achter de rug. Ik moet blijven sporten en doe dat ook, maar de dag erop is het weer een pak slechter. Stilzitten maakt het nog veel erger en ik heb een zittende job.

Dat sleept nu al een maand aan.

Zou een een bureau waaraan je kan rechtstaan een (gedeeltelijke) oplossing kunnen zijn?

Jongens toch.

K., die bij het gerecht bekend is om meerdere geweldfeiten

Nachtpost gedaan, thuis gekomen. Vrouw gaat werken met vroege dienst. Kinderen gaan ophalen voor naar school te doen. Allebei zo ziek als een hond. Juist 2 zeehonden in huis. Vrouw zegt hou ze thuis. 1.5u op de zetel geslapen net. Maken ze me wakker: "Papa, heb je nog niet genoeg geslapen? Wij hebben honger" FML

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan