Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begin dus effectief last te krijgen nu. De light-theme is gewoon vuur in de ogen voor mij, de "dark" theme begint na efkes lezen wazig worden, waardoor ik me serieus moet concentreren en het plezier er snel van af is.
Ik heb er totaal geen probleem mee dat er theme's gemaakt worden he, maar waarom moet het originele darktheme plots totaal verdwijnen? Dat was gewoon zalig om te gebruiken.

Mr ik zeg toch niet dat alle mannen mensapen zijn. Het is toch waar dat felle kleuren in de natuur dikwijls duiden op ‘pas op, ik ben giftig/gevaarlijk’ en dat ons brein daar van nature op let?
Maar felle kleuren zijn niet per se waarschuwingssignalen. Het kan ook gebruikt worden om vijanden te verjagen (homofobe mensen?) Of om partners aan te trekken (meer vrouwen hier krijgen voor een diverser publiek).

Er is duidelijk over nagedacht.

Maar laat ons eerlijk zijn. Dat mannen problemen hebben met roze heeft niets te maken met hun oerbrein. Roze was vroeger ook voor jongens ipv voor meisjes.

Mijn trouwe volgertjes kennen het verhaal over het ongeval met tegenpartij met valse papieren ondertussen wel.
2 weken terug werd ik dus in het ongelijk gesteld om absurde redenen. Nu onderhoud gehad met advocaat en die had het volledige verslag van de griffie opgevraagd. Nu, daar zaten dus onbestaande PV's bij, vervalste versies van bestaande PV's, getuigenverklaringen van mensen die ofwel niet bestaan ofwel nooit de rechtbank gezien hebben. Mooiste was dus dat ik volgens de griffie aanwezig was bij de rechtszaak en een verklaring heb afgelegd, in ons nadeel. Ik was toen gewoon op mijn werk omdat mijn advocaat gezegd had dat tijdens corona het niet gebruikelijk is om aanwezig te zijn. Advocaat heeft alles opgevraagd bij de politiediensten en de griffie, maar de documenten waar de rechter zich op baseert bestaan letterlijk niet.

Bon. Advocaat tegenpartij en hun verzekeringsmakelaar hebben dus valsheid in geschrifte gepleegd en dat is de volgende van de stappen. Advocaat, makelaar en valse getuigen worden gedagvaard, maar in wat voor wespennest ben ik eigenlijk terecht gekomen door een stom ongeval?

Beide nieuwe themes heb ik niet graag.
Zowel het teal als fuschia zijn echt onaangenaam voor mijn ogen. :(
Ik wil het originele dark theme terug.
Waarom was dat verwijderd?

Idd, dit is gewoon irritant licht.
De Dark mode is gewoon lichtblauw, waarom kan dat niet gewoon in het dark/zwart?
Je weet nu al dat er niets aan zal veranderen. Meeste reacties zijn negatief, maar het zal zo blijven. Je ziet al in de algemene feedback dat de forumleiding er niet echt mee omgaat zoals zou moeten. Verdedigen tot en met, maar kritiek ontvangen lukt precies niet.
Met alle respect voor het werk dat in deze skin zit, mooi werk op zich he, maar waarom moet die oude, beter, nu weg eigenlijk? Voor mij, en ongetwijfeld veel anderen, is het forum nu echt niet aangenaam leesbaar meer.

Die dark skin trekt echt op niks, veel te fel. Zeker 's nachts wanneer ik in mijn bed het forum lees, is dit nog steeds veel te fel. Hoe dit het concept 'dark' heeft doorstaan, begrijp ik toch nog altijd niet. En al die suggesties om extensions te gebruiken, dat werkt niet op de smartphone en ik zit 99% van mijn tijd op mijn smartphone.

Die dark skin trekt echt op niks, veel te fel. Zeker 's nachts wanneer ik in mijn bed het forum lees, is dit nog steeds veel te fel. Hoe dit het concept 'dark' heeft doorstaan, begrijp ik toch nog altijd niet. En al die suggesties om extensions te gebruiken, dat werkt niet op de smartphone en ik zit 99% van mijn tijd op mijn smartphone.
Binnenkort misschien niet meer zoveel :unsure:

Als de uitgevers al extensions moeten aanraden, is het gewoon gefaald.

Je weet nu al dat er niets aan zal veranderen. Meeste reacties zijn negatief, maar het zal zo blijven. Je ziet al in de algemene feedback dat de forumleiding er niet echt mee omgaat zoals zou moeten. Verdedigen tot en met, maar kritiek ontvangen lukt precies niet.
Toen ik in 2003 voor het eerst op forums kwam kon je al gewoon kiezen voor licht of dark mode (en dan kreeg je ook een lichte of een donkere modus, itt wat we hier hebben). Daar kon je ook kiezen hoeveel berichten je per pagina wilde zien, hier is dat (tenzij ik mis zit) ook nog altijd niet mogelijk. Ik had nooit gedacht dat een forum 18 jaar later die basisopties al niet meer zou hebben.

Grijstinten opzetten voor snachts? (Of contrast op minimum zetten). Voor mij is dat toch meer dan voldoende zo.

Die vallen meer op voor roofdieren. Je moet dus niet per definitie sneller te lopen om aan die sabeltandtijger te ontsnappen. Want die gaan voor die rosse vrouw.
Maar bij de tijger moet je instinctief vluchten, waar je bij de ginger moet scoren?
Je zou het bijna als fetish kunnen catalogeren dan.

Grijstinten opzetten voor snachts? (Of contrast op minimum zetten). Voor mij is dat toch meer dan voldoende zo.
Ondertussen wordt er workaround na workaround geopperd, wa gewoon weer een teken is dat de skin ni voor iedereen weggelegd is.

Ook tof dat ze in de feedback-thread stellen dat intern iedereen laaien enthousiast was en dat ze daarom dachten dat dit voor de leden ook zou tellen. Kben precies van mening dat, indien de middelen (tijd en geld) niet overvloedig zijn, ge best uw community betrekt voor ge klakkeloos 2 nieuwe skins aanmaakt en HEEL duidelijk 'Take it or leave it' als boodschap hebt. Dit forum bestaat door crowdfunding, de community wordt veel betrokken, en deze 'beslissing van hogerop' gaat er bij mij niet in als hater van de nieuwe layout.

Als de oude skin niet onderhouden kan worden, so be it, maar activeer hem gewoon terug en laat ons dan me nen brekende skin in de toekomst verdergaan op eigen risico. Da standaard 'Nee dit gaat niet'-antwoord is volstrekte BS in mijn ogen.

/rant.

Ondertussen wordt er workaround na workaround geopperd, wa gewoon weer een teken is dat de skin ni voor iedereen weggelegd is.

Ook tof dat ze in de feedback-thread stellen dat intern iedereen laaien enthousiast was en dat ze daarom dachten dat dit voor de leden ook zou tellen. Kben precies van mening dat, indien de middelen (tijd en geld) niet overvloedig zijn, ge best uw community betrekt voor ge klakkeloos 2 nieuwe skins aanmaakt en HEEL duidelijk 'Take it or leave it' als boodschap hebt.

Als de oude skin niet onderhouden kan worden, so be it, maar activeer hem gewoon terug en laat ons dan me nen brekende skin in de toekomst verdergaan op eigen risico. Da standaard 'Nee dit gaat niet'-antwoord is volstrekte BS in mijn ogen.

/rant.

Dat is geen workaround. Ik vind de dark skin goed (aan de light kan nog wat gesleuteld worden maar ik heb dat sowieso niet graag). Maar snachts in het donker zet ik het contrast van mijn gsm standaard laag, voor al mijn sites/apps.

De dark skin bestaat al maandenlang trouwens, en er is ook een thread waar je feedback kunt geven over deze skin... (Er zijn ook aanpassingen gebeurd na opmerkingen daar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan