Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan inkopen doen in de Colruyt. En het bevestigt nogmaals waarom ik daar enkel kom als het hoogstnoodzakelijk is.

Die winkelkarren alleen al: welke idioot vond het nodige de pivoterende wielen achteraan (dichtst bij je voeten) te plaatsen. Maakt het ding onbestuurbaar.

Voor de rest dat kassasysteem, hoe inefficiënt kan het zijn.
Zes rijen met aan elke rij een medewerker die de goederen van ene kant naar het andere legt en scant.
In normale winkels kan je in de tijd dat je voorganger aan de beurt is, jouw spullen al op de transportband leggen en moet de medewerker ze enkel nog scannen. In de meeste winkels zie je zelfs tijdens piekuren ook nooit alle rijen bediend zijn door medewerker. Gewoonweg omdat het transportband systeem veel efficiënter.

Voor de rest wat een grillige sfeer is het daar ook met weinig licht.
En de prijzen blinken ze nu ook niet echt in, behalve hier en daar een enkel product.
De grillige sfeer is de reden waarom ze goedkoper zijn. Omdat ze daar geen geld in steken.

Ik ga eigenlijk net omwille van dat kassasysteem naar de collruyt. Ander smijt ik alles zo opgejaagd als ik maar kan in die kar om mee te kunnen met die kassierster die aan het scannen is.

Tegen dat het in de kast zit heb ik alles 5x in mijn handen gehad.

Ik vind colruyt toch ook net chiller doordat ge zelf niet alles op diene band moet smijten en er dan weer van moet halen aan het tempo van de kassierster. En dan liggen er nog een aantal stuks als ze het bedrag al noemen, dus moet ge uw kaart pakken en dan in die seconden tussen dat ge uw code intypt en wacht op betaling ok, al de rest nog rap in de kar smijten. Bij Colruyt staat ge daar lekker te chillen terwijl een ander al het werk voor u doet.

Ik vind colruyt toch ook net chiller doordat ge zelf niet alles op diene band moet smijten en er dan weer van moet halen aan het tempo van de kassierster. En dan liggen er nog een aantal stuks als ze het bedrag al noemen, dus moet ge uw kaart pakken en dan in die seconden tussen dat ge uw code intypt en wacht op betaling ok, al de rest nog rap in de kar smijten. Bij Colruyt staat ge daar lekker te chillen terwijl een ander al het werk voor u doet.
Ah zie de truuk is om u daar niks van aan te trekken.

wij gaan 1 keer in de week naar de winkel ( voor 4) en dat is hier echt niet de norm. meeste mensen gaan elke dag. Dus die transportbanden zijn er niet op voorzien. Heel dat ding ligt vol na de kassa en soms ook nog voor waar die zit. Rustig dingen in zakken steken, ik ga me niet opjagen omdat hun systeem sucky is. Is al meerdere keren gebeurd dat ze een andere kassa moeten openen daarvoor.

Volgens mij is elke supermarkt zo'n test. Na de 2de idioot die zijn kar in de weg laat staan, al dan niet terwijl hij er zelf naast staat om te kunnen praten met iemand, begin je gewoon te geloven in een Delhaize/Colruyt/Carrefour/...-endlösung.
Op tijd en stond eens met je kar flink tegen een andere kar rammen lucht op :cool:
Wanneer iemand zijn kar dwars in een gang laat staan, knal ik daar gewoon ostentatief tegen:woohoo:

Paar frustraties van de afgelopen dagen:
- Automobilisten die denken dat ze geen voorrang van rechts moeten verlenen aan fietsers
- Automobilisten die hier in mijn straat denken dat het hier het circuit van Zolder is, maar neen, het is zone 30
- Wanneer je wil uitstappen uit de trein en er staat zo'n halve cirkel pipo's te wachten om in te stappen en niemand die plaats maakt voor de reizigers die willen uitstappen.

Voor de rest dat kassasysteem, hoe inefficiënt kan het zijn.
Superefficiënt blijkbaar, ik heb begrepen dat het winkeldiefstal zou reduceren
Zes rijen met aan elke rij een medewerker die de goederen van ene kant naar het andere legt en scant.
In normale winkels kan je in de tijd dat je voorganger aan de beurt is, jouw spullen al op de transportband leggen en moet de medewerker ze enkel nog scannen. In de meeste winkels zie je zelfs tijdens piekuren ook nooit alle rijen bediend zijn door medewerker. Gewoonweg omdat het transportband systeem veel efficiënter.
In de colruyt worden onmiddellijk bijkomende kassa's geopend wanneer het druk is. En het personeel is er vriendelijk, onder meer omdat ze een bonus krijgen in functie van het marktaandeel van hun winkel
Voor de rest wat een grillige sfeer is het daar ook met weinig licht.
En de prijzen blinken ze nu ook niet echt in, behalve hier en daar een enkel product.
De prijzen in de colruyt hangen af van de competitie in de buurt. Maar over 't algemeen is de colruyt nog altijd de goedkoopste voor merkproducten. De Standaard publiceert daar meerdere keren per jaar onderzoek over.

Meer nog, ze hebben ooit experimenten gedaan met een glijdend systeem (wachten aan een lijn tot er een kassa vrij is). Blijkt dat België niet rijp is voor zo een systeem. Andere landen wel. Of hoe de psyche er ook in meedoet

Meer nog, ze hebben ooit experimenten gedaan met een glijdend systeem (wachten aan een lijn tot er een kassa vrij is). Blijkt dat België niet rijp is voor zo een systeem. Andere landen wel. Of hoe de psyche er ook in meedoet
Ik weet anders meerdere (hyper)Carrefour winkels die dat systeem al jaren hebben ...

Die winkelkarren alleen al: welke idioot vond het nodige de pivoterende wielen achteraan (dichtst bij je voeten) te plaatsen. Maakt het ding onbestuurbaar.
Hebben niet alle winkelkarren dat?* Achter-draaiende wielen zijn eigenlijk net beter manouvreerbaar met kleinere draaicirkel. Das ook de reden waarom bvb heftrucks en schaarliften op de achterwielen draaien en achterwaarts in parkeren vaak vlotter gaat.

*ik ga eigenlijk zelden winkelen, beter voor mijn en anderen hun gezondheid

en daarom ga ik tegenwoordig langs de self scan. Rustig zelf scannen, naar de self scan, betalen, buiten. Af en toe een controle maar daar hoef ik zelf niks voor te doen. Uit ervaring weet ik dat ik controle krijg wanneer ik maar een paar items heb gekocht of wat langer dan normaal in de winkel was.

Is nochtans het beste systeem met 1 rij. Je kan dan nooit meer de “verkeerde” kassa kiezen waarbij de bomma kan sukkelen met haar kleingeld, kortingsbonnen en klantenkaart. Gewoon de volgende in de rij naar de lege kassa. Snel en handig. Maarja, de Belg zou 1 lange rij zien en denken dat het dan langer duurt…

Comments op hln lezen die gepost zijn bij artikels over corona. Ik zou ze gewoon stuk voor stuk willen bezoeken, een pets in hun gezicht geven en zeggen dat ze normaal moeten doen. Shit seg, hoeveel lomp volk loop er hier wel niet rond?

Dankzij die wijze mensen heb ik wel 2 zaken geleerd:

1) Het is “covitpas”
2) De volgende stap is een burgeroorlog

Of hoe het toch mogelijk is onze algemene kennis te vergroten dankzij enkele berichten. Mijn dankbaarheid tegenover de intellectuele elite van onze maatschappij is immens.

Hebben niet alle winkelkarren dat?* Achter-draaiende wielen zijn eigenlijk net beter manouvreerbaar met kleinere draaicirkel. Das ook de reden waarom bvb heftrucks en schaarliften op de achterwielen draaien en achterwaarts in parkeren vaak vlotter gaat.

*ik ga eigenlijk zelden winkelen, beter voor mijn en anderen hun gezondheid
Ik weet waarom heftrucks die wielen hebben en dat is in die gevallen beter. Maar bij winkelkarren is het allesbehalve beter, het wordt gewoon onbestuurbaar, ook al is je draaicirkel kleiner.

Ik weet dat ze dat in de Carrefour in Korbeek-Lo ooit getest hebben ja, maar ben daar al lang niet meer geweest, dus ik weet niet of ze dat systeem daar nog gebruiken.
Leek me wel dat dat daar goed werkte.
Ik weet anders meerdere (hyper)Carrefour winkels die dat systeem al jaren hebben ...
Ah, er zij dus nog altijd winkels waar ze dat systeem in gebruik hebben?

In de colruyt worden onmiddellijk bijkomende kassa's geopend wanneer het druk is. En het personeel is er vriendelijk, onder meer omdat ze een bonus krijgen in functie van het marktaandeel van hun winkel
Inderdaad, in de Colruyt is het druk aan de kassa omdat er gewoon veel volk in de winkel is, in andere winkels is het druk aan de kassa omdat ze geen extra kassa's open doen (omdat ze er vaak ook niet voldoende personeel voor hebben).
Ook in de Lidl's was er vroeger zo een systeem, meer dan 3 wachtenden, werd er een extra kassa geopend (hing ook een bord boven de kassa's), dat heeft daar ook niet lang geduurd.
En @PLCman zegt dat het traag gaat aan de kassa's in de Colruyt, maar het is net het tegendeel dat waar is. Als je in de Colruyt 5 man met een volle kar voor je hebt dan sta je nog altijd binnen een paar minuten aan de kassa, als dat in een andere winkel voor hebt dan duurt dubbel tot 3 keer zo lang.

Als je boodschappen alleen doet voor de ganse week pak ik liefst waar volk voor mij aan de band staat of er is al een heel deel gescand terwijl je nog op de band zet. Ondertussen gebruik ik de handscanner bij A.h. Alles wat je neemt direct in uw winkelzak/mand. Je mist geen bonus/1+1 gratis meer want je krijgt melding op de scanner en je weet ook ten alle tijden uw subtotaal. Aan de kassa ben ik op 30sec buiten. Scanner in de steun, bonuskaart scannen en betalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan