Partena betaalt het meeste terug

12 sessies per jaar (20 euro) voor mensen met een chronische problematiek en daarvoor moet je huisarts gewoon een krabbel zetten elk jaar op het terugbetalingsdocument.
Cggz is betaalbaar (11 euro per sessie) maar lange wachtlijsten natuurlijk. En dan moet je nog het geluk hebben een klik te hebben met de therapeut die je wordt toegewezen.
Ik weet natuurlijk niet waarom je hulp nodig hebt, maar ik heb ook nog groepstherapie gevolgd in een psychiatrisch dagziekenhuis. Was voor mij een topervaring! 80% waren mensen met een depressie of burn-out die wel nog kunnen functioneren in het dagelijks leven maar niet meer kunnen/nog niet kunnen gaan werken. Dus niet het angstwekkende beeld van mensen die compleet aan het doorslaan zijn en bezigheidstherapie nodig hebben maar ècht heel actieve therapie met "normale" mensen. Ik ging wekelijks naar een private psycholoog (met mijn uitkering wat behoorlijk aantikte maar extreem noodzakelijk was) maar maakte in het dagziekenhuis (2 maand wachtlijst) gigantisch veel sneller evolutie!