Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik nu extreem onverdraagzame buren of bestaat er ergens een psychologisch effect dat indien je tegemoet komt aan klachten, ze zich bevestigd zien in die klachten waardoor ze de neiging zullen hebben om nog meer te klagen? A la: "Dat is een brave, die doet altijd wat ik zeg, dus laat ons ook onbenulligheid x nog eens aankaarten!".
Dit.
En als dat psychologisch effect bestaat, wat is dan het alternatief? Er tegenin gaan? Lijkt me toch riskant om een zure relatie te krijgen met de buren wanneer je alle klachten afwimpelt als gezaag?
Vriendelijk luisteren, maar tegelijkertijd ook assertief zijn.
Als ze zaken aanhalen die hen storen, maar die voor een normaal en redelijk mens aanvaardbaar zouden moeten zijn: enkel toegeven als het voor jou zo goed als geen ongemak geeft.

Haaa, verdraagzame buren, een zeldzame deugd!

Ik woon in een nieuwbouwappartement, alle units geraken stilletjes aan bewoond. De eerste bewoner is een mannetje van om en rond de 70, maar al lang gemerkt dat dat een fameuze zaag is. Continu overal aanbellen met onnozele vragen en voorstellen, binnenkort is er een vergadering van de syndicus, kijk er al naar uit.

Vorige week was er een (bevriend, daarmee dat ik het weet) loodgieter een verwarming aan het opschuiven in het appartement boven mij. Dat brengt wat geluid met zich mee, uiteraard. Meneer ging na 10 minuten bellen hoe diene zotte loodgieter het in zijn hoofd haalt om in 't midden vd dag te zitten boren! "Ik hoor mijn vrouw ni meer spreken!".

Zijn antwoord: "zijt content, daar droom ik al jaren van."

Sommigen doen hier precies alsof mensen opstaan, een buiten komen en zeggen ha, wat is het stil vandaag, misschien moeten we gaan verbouwen om de buren te pesten. Imo wil iedereen die verbouwt zo snel mogelijk gedaan hebben en zo weinig mogelijk overlast veroorzaken maar sommigen hier mogen toch ook eens wat meer verdraagzaamheid aan de dag leggen ipv hun kleinburgelijk azijngepis voor het minste.
Half dit forum zit zelf in verbouwing of heeft het ooit gedaan. Er is begrip genoeg imo (hier toch denk ik). Zolang een ergernis geen persoonlijke vete of oorlog word met buren blijft het een ergernis die je eens lucht op een beschaafde manier (nog eens alhier toch). IRL is dat soms anders ja ... Met rotte buren is het altijd iets, zie buur topic.

Je bedoelt het dus ook breder dan de replys hier denk ik?

Mac-bc is bvb idd te goed en meegaand geweest, en zen buren misbruiken dat nu.

Laatst bewerkt:
Mensen die naar de winkel komen met de auto, de elektrische step uithalen en zo gaan winkelen. Echt?
Doet me zo denken aan southpark, de aflevering met als titel raising the bar.

Mensen die naar de winkel komen met de auto, de elektrische step uithalen en zo gaan winkelen. Echt?
Next, de elektrische rijdende sofa op wieltjes (incl 5G tv). The ultimate couch potato shopping tool! (met trekhaak voor winkelkar)

Next, de elektrische sofa op wieltjes (incl 5G tv). The ultimate couch potato shopping tool! (met trekhaak voor winkelkar)
Wel, je kan toch niet zeggen dat de makers van south park geen inzicht hebben in de samenleving.
En de nog grotere ergernis is dat als ge dan zijn mandje bekeek het vol stak met healty food en hij tegen de kassierster bezig was dat hij het toch belangrijk vindt om gezond te eten. Wel paljas ga vanavond eens te voet naar de frituur en vraag daar een cola zero bij een groot pak friet met 18 bicky's en vermeld dan fijntjes dat ge let op uw suikerinname. Echt kan men eigenlijk eens stoppen met debielen op de wereld te zetten.

43076489-4495-4-D92-B99-B-E2853-E3-AD20-C.png

Het is natuurlijk ook mogelijk dat die mens een of andere beperking of blessure heeft en hij zich gemakkelijker kan verplaatsen per step.

Of was het mss een nieuwe belg met een pas-verworven-step-gevonden-aan-brussel-noord?

Ik rijd vanmorgen nog eens over het Viaduct van Gentbrugge naar mijn werk ipv over de R4... Tjiens, nu rijdt al het verkeer weer terug aan de kant richting Antwerpen, den andere kant was toch al gedaan :confused:

Effe googlen:

:cry: of :rofl:? Ik weet even niet wat de meest gepaste reactie is... :unsure: is ook nog een optie
Aalter is nog beter. JARENLANG miserie om heel dat af- en oprittencomplex te heraanleggen, en nu blijkt dat ze goedkope beton gebruikt hebben (dat dat niet getest is voor het storten...) en dat alles er weer uit moet :laugh:

Hier in Merelbeke heeft de afwerking van een nieuwe brug over de ringvaart "minstens twee maanden vertraging" omdat de rubberen voegen niet kunnen geleverd worden (blijkbaar door corona)... 2 maanden langer verkeersinfarct op een punt waar het al jaren bijzonder moeilijk gaat tijdens de spits.
https://www.hln.be/merelbeke/corona...voegen-niet-geleverd-kunnen-worden~ae786230e/
Merelbeke represent!
't Is echt huilen met de pet op in de bouw tegenwoordig. 10 weken wachten op ne simpele Velux, Rockwool dat nu besteld wordt, dat maar voor maart zou zijn... echt geschift.
Bij de aluminiumboer is het ook blijkbaar vechten om iets binnen te krijgen.

Mensen die naar de winkel komen met de auto, de met elektrische step uithalen en zo gaan winkelen. Echt?
Fixed.

Elektrische steps = voor wanneer zelfs gewoon je benen ronddraaien op een elektrische fiets teveel effort is. :shutup:

45 minuten m'n gsm laten bellen bij het stadshuis om een afspraak te maken voor de laatste stap van de domiciliëring (moet afkomen met m'n ID en pin- en pukcode) waarna lijn wordt toegesmeten. Want natuurlijk kan het enkel via afspraak. Het duurt nu welgeteld 3 maanden en 20 dagen om domiciliëring Belgisch adres A naar Belgisch adres B te veranderen. Vanaf wanneer kun je eigenlijk de overheid aansprakelijk stellen want ik moet nog steeds post ophalen op m'n oud adres :sarcastic:

45 minuten m'n gsm laten bellen bij het stadshuis om een afspraak te maken voor de laatste stap van de domiciliëring (moet afkomen met m'n ID en pin- en pukcode) waarna lijn wordt toegesmeten. Want natuurlijk kan het enkel via afspraak. Het duurt nu welgeteld 3 maanden en 20 dagen om domiciliëring Belgisch adres A naar Belgisch adres B te veranderen. Vanaf wanneer kun je eigenlijk de overheid aansprakelijk stellen want ik moet nog steeds post ophalen op m'n oud adres :sarcastic:
Onbegrijpelijk dat je bij jullie na 1,5 jaar Corona nog altijd niet in een online agenda een afspraak kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan