Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet zeggen dat ik door de posts hier ook wel eens zou willen weten hoe het smaakt, als ik zo wat de smaken in mijn hoofd erbij haal moet het inderdaad wel een smaakbom zîjn.
Umamibom inderdaad. Moest je ooit de kans krijgen om het te kopen of proeven. Doen !

Mijn zakske (chickensalt ;) ) is leeg ondertussen en volgens de verkoper die ik gisteren nog contacteerde ligt het pakketje bij de douane. Zoals ik al dacht dus.
De nazidouane had een bericht gestuurd naar de verkoper en blijkbaar vroegen ze meer dan het dubbele van wat het pakketje waard was.
Het gaat om dit product : https://www.amazon.com/gp/product/B087QLHJ4S

Nu staat ie op tijdelijk geen stock maar ik heb er dus 6,69$ voor betaald en een goei 10$ verzending.
Onze fijne douane vroeg dus maar even 15€ voor de inklaring blijkbaar.
Hoe ze zelfs aan dat bedrag komen en waarom ze dit aan de verkoper vragen weet ik in de verste verte niet.
En waarom ze dit überhaubt tegenhouden , geen zinnig mens die daar een antwoord op kan geven.
Ik was al aan't denken dat ze het potteke hadden opengesneden om te checken op coke of bruine.
Want ja , je zou maar eens 20gr spul verzenden in de bodem van zo'n potteke en de moeite daar voor nemen om alles opnieuw hermetisch te sealen en te verzenden naar iemand in de EU. :censored:

Bende kloefkappers , houdt jullie bezig met nuttige zaken !

Maar ondertussen zit ik dus zonder en zal ik dra maar eens een poging ondernemen om het zelf te maken.
Of wachten op de 2de poging vd verkoper. Wel ne correcte mens. Heeft de vraag tot betaling van de douane geweigerd en gaat me een nieuw exemplaar opsturen.
Fingers crossed.

Dat kan “gewoon” onder vergunning 🤷‍♂️
Tutut, aangezien gij hier nergens post over uwe Tesla, uw huis van tegen het miljoen of poeperkesreizen in een exotisch land, zijde gij hier nu aan het stoefen over uwe jos, BG-commissie der dubbelzinnigheden heeft dat beslist!
"and I've got a license to use it" blaaskaak! 🤪

Tutut, aangezien gij hier nergens post over uwe Tesla, uw huis van tegen het miljoen of poeperkesreizen in een exotisch land, zijde gij hier nu aan het stoefen over uwe jos, BG-commissie der dubbelzinnigheden heeft dat beslist!
"and I've got a license to use it" blaaskaak! 🤪
Het helpt waarschijnlijk niet om te specificeren dat het in de categorie “getrokken loop” valt 🤓

Dit is werkelijk mijn grootste ergernis wanneer ik in België ben. Iedereen heeft een facade die mooi lacht en je vertelt wat je wil. Stoort me zo hard, waarom wil een Vlaming zichzelf niet zijn, niet trots zijn op zichzelf, waarom toch altijd die woorden inslikken of verdraaien.
Geef hier eens een concreet voorbeeld van, lietst van een waargebeurde situatie. Dit lijkt mij een gigantisch cliché. Het doet me denken aan het cliché dat iedereen op de vraag 'hoe is het ermee?' zal zeggen dat het 'goed' gaat, zonder extra uitleg. In de praktijk ervaar ik dit totaal niet.

Daarnaast lijkt het ook zo dat het zelf geven van clichématige antwoorden uitlokt dat anderen dit zullen doen. Zeg zelf waar het op staat, zowel positief als negatief, zonder al te bruut te zijn (niet alles is ofwel kut ofwel geweldig), en tegen jou zal men over het algemeen zo terug doen.

Laatst bewerkt:
Mensen die op een hoofdweg stoppen om mensen vanuit een zijstraat voorrang te geven. Echt waar, zo'n mensen zou ik het liefst uit hun auto sleuren en een kilometer of 2-3 achter de mijne meesleuren.

Umamibom inderdaad. Moest je ooit de kans krijgen om het te kopen of proeven. Doen !

Mijn zakske (chickensalt ;) ) is leeg ondertussen en volgens de verkoper die ik gisteren nog contacteerde ligt het pakketje bij de douane. Zoals ik al dacht dus.
De nazidouane had een bericht gestuurd naar de verkoper en blijkbaar vroegen ze meer dan het dubbele van wat het pakketje waard was.
Het gaat om dit product : https://www.amazon.com/gp/product/B087QLHJ4S

Nu staat ie op tijdelijk geen stock maar ik heb er dus 6,69$ voor betaald en een goei 10$ verzending.
Onze fijne douane vroeg dus maar even 15€ voor de inklaring blijkbaar.
Hoe ze zelfs aan dat bedrag komen en waarom ze dit aan de verkoper vragen weet ik in de verste verte niet.
En waarom ze dit überhaubt tegenhouden , geen zinnig mens die daar een antwoord op kan geven.
Ik was al aan't denken dat ze het potteke hadden opengesneden om te checken op coke of bruine.
Want ja , je zou maar eens 20gr spul verzenden in de bodem van zo'n potteke en de moeite daar voor nemen om alles opnieuw hermetisch te sealen en te verzenden naar iemand in de EU. :censored:

Bende kloefkappers , houdt jullie bezig met nuttige zaken !

Maar ondertussen zit ik dus zonder en zal ik dra maar eens een poging ondernemen om het zelf te maken.
Of wachten op de 2de poging vd verkoper. Wel ne correcte mens. Heeft de vraag tot betaling van de douane geweigerd en gaat me een nieuw exemplaar opsturen.
Fingers crossed.
Lijkt mij normaal te zijn dat dat de prijs is bij invoer.

Als je ziet dat een bedrijf dat expliciet vermeldt dat ze zorgen dat alle taksen betaald worden vlot 21€ vraagt voor 100g.

Nochtans is dat zogezegd de toekomst van ons eten.

Ipv kippenvel in specerijen of zout verwerkt. Is het verbrijzelde wormen, kakkerlakken en dergelijke appetijtelijke dingen.

Op het werk hebben de collega's daar ook 8 jaar geleden eens over bezig geweest dat dat eigenlijk wel lekker was hoor. 8 jaar later liggen die deg(o)utatiebox nog altijd quasi onaangeroerd in de kast. Ik heb het in die tijd 3 keer tegen de personen vermeld die er zo fervent van waren dat dit de toekomst was en dit tijdens de middagpauze duidelijk op de tafel gezet.

Ondertussen heb ik het allemaal de vuilbak ingekeild.
Mensen eten met hun ogen en "verstand", ik heb al mieren, larven, en sprinkhanen gegeten en de smaak is nooit het probleem. Het is gewoon het idee en het zicht, wat zuiver aangeleerd is uiteindelijk. Want waarom zijn mensen gek op kreeft, maar is een sprinkhaan vies? Het zijn beiden geleedpotigen, enkel is het ene een schaaldier en het andere een insect.

Een oplossing was het vermalen van larven van een kever (buffalokever?) tot gehakt. Maar dan begon een marketinggenie dat de worm burger te noemen.

Mensen die op een hoofdweg stoppen om mensen vanuit een zijstraat voorrang te geven. Echt waar, zo'n mensen zou ik het liefst uit hun auto sleuren en een kilometer of 2-3 achter de mijne meesleuren.
Vergeet dan wel niet om bij elk kruispunt eens goed bruusk te stoppen zodat ze telkens eens goed tegen uw auto knallen. Dan komt de boodschap extra hard aan. :unsure:

Lijkt mij normaal te zijn dat dat de prijs is bij invoer.

Als je ziet dat een bedrijf dat expliciet vermeldt dat ze zorgen dat alle taksen betaald worden vlot 21€ vraagt voor 100g.
Bwa ,
ik blijf het absurd vinden dat men zo veel moet betalen voor wat kruiden.
Moest dat nu een uurwerk van enkele duizenden €'s zijn waar ze enkele honderden inhouden voor BTW en andere toestanden ,ok.
Maar ocharme 1 potteke kruiden. Vreemd , vreemd ...

nu nog wachten op het verhaal van de (death) metal fan die met zijn muziek of 'duistere' looks hen wist weg te jagen.

Black Metal hier :p

Maar idd, ik was op de oprit iets aan de auto aan het doen en net toen ze op de oprit kwamen begon "Satan My Master" te spelen. Ze waren snel weer weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan