Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
pas half uurke wakker. nogthans niet super laat gaan slapen (2u ofzo). naar de winkel gaan , maar voel me extreem loom.
Hier ook nog maar pas wakker.
De eerste keer in bijna 7 weken dat ik eens fatsoenlijk heb kunnen slapen. (fucking hoofdpijn is er wel nog steeds)
Nadeel is dat het grootste deel van de dag al voorbij is.

Een afspraak maken in het containerpark om 14u de zaterdag, en het loopt daar verdomme vol van de gepensioneerden. En in de week zie ik die nooit. En azo nemen ze plaats in van mensen die in de week werken en enkel in het weekend op het containerpark geraken.

Ik kan mij daar echt onrealistisch hard in irriteren. Kan mij ook niet inbeelden dat ik zelf als gepensioneerde niet van die vrijheid zou profiteren om te gaan op de kalmste momenten ipv in het weekend.
Had ik hier daarstraks voor in den Delhaize.
Oudere vrouw voor me die ging afrekenen. Had blijkbaar de maaltijdchequekaart van haar dochter mee.
Betaald met die kaart na wat zoeken en de pincode af te lezen op een papierke. Staat er nog een bedrag van 2 of 3€ open wegens geen levensmiddelen.
Ik vind wc papier dus wel een levensmiddel maar soit. Ze vind niet direct kleingeld en zegt tegen de kassier (jobstudent) dat ze haar man gaat bellen die in de wagen aan't wachten is.
Duurde een eeuwigheid eer die haar telefoon vond en de nr wist in te drukken.
Na 2 à 3 min komt daar die man dus binnengeschoffeld en ze betalen de rest.

Alles tesamen heeft dat dus een dikke 5 minuten geduurd eer die daar weg waren.
Ik moest nergens zijn vandaag maar leuk is anders natuurlijk als je daar met 2 dozen Magnums staat.
De jobstudent verontschuldigde zich nadien maar op zich kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Toch ook wel een klein ergerniske.

Had ik hier daarstraks voor in den Delhaize.
Oudere vrouw voor me die ging afrekenen. Had blijkbaar de maaltijdchequekaart van haar dochter mee.
Betaald met die kaart na wat zoeken en de pincode af te lezen op een papierke. Staat er nog een bedrag van 2 of 3€ open wegens geen levensmiddelen.
Ik vind wc papier dus wel een levensmiddel maar soit. Ze vind niet direct kleingeld en zegt tegen de kassier (jobstudent) dat ze haar man gaat bellen die in de wagen aan't wachten is.
Duurde een eeuwigheid eer die haar telefoon vond en de nr wist in te drukken.
Na 2 à 3 min komt daar die man dus binnengeschoffeld en ze betalen de rest.

Alles tesamen heeft dat dus een dikke 5 minuten geduurd eer die daar weg waren.
Ik moest nergens zijn vandaag maar leuk is anders natuurlijk als je daar met 2 dozen Magnums staat.
De jobstudent verontschuldigde zich nadien maar op zich kan hij er natuurlijk ook niets aan doen.

Toch ook wel een klein ergerniske.
En dan gaat dat kleingeld portemonneetje open en moeten ze op 3 mm erboven op zoek naar wat nu 10 of 20 Cent is.

En dan gaat dat kleingeld portemonneetje open en moeten ze op 3 mm erboven op zoek naar wat nu 10 of 20 Cent is.
Hahaha , idd maar den deze had zo'n tactical legervest zonder mouwen aan met 87 zakken waar overal wel iets van kleingeld inzat.
Ik denk dat em door de code oranje bang was dat em anders ging wegwaaien.

Eigenlijk niet echt een ergernis.
Maar ik begrijp het enthousiasme voor de olympische spelen niet. Het kan mij 0,0 schelen dat een belg goud wint..

pas half uurke wakker. nogthans niet super laat gaan slapen (2u ofzo). naar de winkel gaan , maar voel me extreem loom.
Wtf. Ik snap zelfs niet hoe je uberhaupt zo lang kan slapen. Als ik uitslaap ben ik blij als ik maar om 8.30 wakker kom. Later haal ik nooit meer (toch niet meer sinds ik student af ben)

Gisteren hier in een zomerbar in de buurt iets gaan drinken, is een soort reggae bar waar de muziek vrij luid staat. Zat een jonge moeder van het type dat je verwacht dat naar reggae luistert met een baby van ik gok nog geen jaar oud.

Geen enkele gehoorbescherming voor die kleine. Op een gegeven moment stond ze op 2 meter van de boxen te dansen met die kleine in haar armen terwijl het echt vrij luid stond. En toen ik tegen 23:30 vertrok stond ze daar nog te dansen met die kleine in haar armen. Onverantwoord.

Horeca is zichzelf helemaal naar de kl*ten aan het helpen. Een plaats waar we vroeger vaak gingen eten heeft zichzelf omgedoopt naar bistro.

In een bistro verwacht je geen 25€ te betalen voor een biefstuk en dan nog eens apart bij te moeten betalen voor frieten en nog eens bij te betalen voor groenten. En dat is niet de enige plaats die hun prijzen bijna verdubbeld heeft sinds corona.
Ach ja als 90% van alle zaken bankroet gaat, dan is de horeca gered hé. Vraag en aanbod.

Ik werk vroeger ook redelijk wat gepest/geplaagd. Ik weet nog toen ik op de bus stond te wachten, dat er een pestkop mij gewoon rechtstreeks in het gezicht spuugde. Op dat moment durfde ik niets doen en was ik verstijfd van de angst. Maar dat is toch wel het ergste dat ik meegemaakt heb in die donkere periode. Moest ik hem nu nog eens tegenkomen (ik weet begot niemeer hoe die er nu zou uitzien, maar goed ik ken wel nog zijn voornaam), zou ik die daar echt eens mee confronteren om zijn reactie te weten. En moest die zich niet verontschuldigen zou ik hem ook eens terug in zijn gezicht spugen.

Ge denkt soms terug aan zulke momenten... Had ik mezelf maar op dat moment verdedigd. Hem bij zijn nek gegrepen en gewoon beginnen motten en niet stoppen. Had ik maar. Daar zou ik misschien wel beter uitgekomen zijn. Met als gevolg dat ik toen ik uit het middelbaar kwam een pact met zelf gemaakt heb dat ik me nooit nog laat doen, met niks. En nu heb ik maar eigenlijk maar een kleine tolerantie alvorens ik voor mezelf opkom en kwaad word. Wat beide positief en negatief is (ik kan niet zo heel veel verdragen).
Ik ben blij dat ik mij wel verdedigd heb -vroeger op school- als men te ver ging. Ik kon véél verdragen en ik zag eruit als een slappe vod (maar dat was schijn) dus ik werd weldegelijk vrij véél gepest. Maar toen er ene mij als boksbal behandelde, er ene kousen in mijn gezicht duwde en een meisje mij met haar vuisten begon te bewerken toen is dat 3x slecht afgelopen voor de pester.

Gisteren hier in een zomerbar in de buurt iets gaan drinken, is een soort reggae bar waar de muziek vrij luid staat. Zat een jonge moeder van het type dat je verwacht dat naar reggae luistert met een baby van ik gok nog geen jaar oud.

Geen enkele gehoorbescherming voor die kleine. Op een gegeven moment stond ze op 2 meter van de boxen te dansen met die kleine in haar armen terwijl het echt vrij luid stond. En toen ik tegen 23:30 vertrok stond ze daar nog te dansen met die kleine in haar armen. Onverantwoord.
Een bewijs dat niet iedereen met evenveel kansen geboren wordt ;-)

Horeca is zichzelf helemaal naar de kl*ten aan het helpen. Een plaats waar we vroeger vaak gingen eten heeft zichzelf omgedoopt naar bistro.

In een bistro verwacht je geen 25€ te betalen voor een biefstuk en dan nog eens apart bij te moeten betalen voor frieten en nog eens bij te betalen voor groenten. En dat is niet de enige plaats die hun prijzen bijna verdubbeld heeft sinds corona.
Waar is dat? Kwil niet hetzelfde tegenkomen.
Het jachthuis in stavele heeft wel nog de zelfde prijzen gehouden trouwens, mss goeie vervanger!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan