Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon geen rietjes meer er bijsteken als fabrikant. Net zoals de meeste mensen wel metalen bestek hebben en een plastieken of kartonnen vork/mes bij een kant-en-klaar maaltijd voor veel mensen al overbodig is, zullen op termijn meer en meer mensen wel metalen rietjes in een paar formaten in huis halen.
ik gebruik brikjes vooral op uitstap dus zonder rietje zou dat wel niet zo handig meer zijn dan :p

Kartonnen rietjes, welk monster heeft dat uitgevonden. Worden direct volledig wak.
Tegenwoordig zijn “capri sun” drankjes daar ook mee besmet. Dat was sowieso al een handigheid om een scherp plastic rietje daar in te prikken zonder de helft van die drank te smossen, maar gisteren werd ik dus met zo’n kartonnen rietje geconfronteerd. Uiteindelijk dat zakje opengeknipt en in een glas gegoten.

Tegenwoordig zijn “capri sun” drankjes daar ook mee besmet. Dat was sowieso al een handigheid om een scherp plastic rietje daar in te prikken zonder de helft van die drank te smossen, maar gisteren werd ik dus met zo’n kartonnen rietje geconfronteerd. Uiteindelijk dat zakje opengeknipt en in een glas gegoten.

In handen van een klein kind wordt een metalen rietje ook een aanvalswapen...

De logica ivm bannen vind ik ook omgekeerd. Zolang iedereen zijn rietje recycleert, is er geen probleem.
Nu wordt iedereen bestraft omdat een aantal er zijn voeten aan veegt.

In handen van een klein kind wordt een metalen rietje ook een aanvalswapen...

De logica ivm bannen vind ik ook omgekeerd. Zolang iedereen zijn rietje recycleert, is er geen probleem.
Nu wordt iedereen bestraft omdat een aantal er zijn voeten aan veegt.
Het is allemaal deel om te zorgen dat wij een verantwoordelijkheid nemen en minder neigen om te kijken naar waar de veel grotere problemen zitten qua conservatie en natuur. Als iedereen zijn best doet… maar die iedereen is éigenlijk schrikwekkend beperkt. Ik weet nog dat papieren zakken een groot probleem waren voor het regenwoud en bomen. Plastiek was de oplossing.

Lijkt mij vooral dat ze ervoor kiezen rommel rietjes te maken, wij hebben kartonnen en bamboe rietjes die VEEL steviger zijn (de kartonnen) en de bamboe heb ik zo breed gekocht dat ze gewoon in de vaatwas kunnen ipv gesmodder met borsteltjes

Als je afspreekt met je kleinkinderen om 12u30 dan is dat niet om 13u of later. Het zijn misschien kinderen maar een beetje respect mag wel. Zij zouden ook liever andere dingen doen dan met jullie op stap gaan but there you go… #asshatgrandparents

Je kan je ook afvragen wat het bestaansrecht nog is van rietjes. Kleine kindjes geef je een tuitbeker en al de rest laat je uit een glas drinken. Probleem opgelost.

Je kan je ook afvragen wat het bestaansrecht nog is van rietjes. Kleine kindjes geef je een tuitbeker en al de rest laat je uit een glas drinken. Probleem opgelost.
Don't get me started on tuitbekers.

Als ik een vriendin van ons mag geloven loopt je kind hier door een achterstand op dat ie de eerste 50 jaar niet meer te boven komt.

Vriendin van een neef is blijkbaar tegen vaccins omdat een leerkracht haar een paar maand terug tijdens een les biologie heeft uitgelegd dat de coronavaccins eigenlijk oplichting zijn en vol chemisch afval zit. :wtf:
Zo'n leerkrachten zouden ze met onmiddelijke ingang moeten schorsen.

Een afspraak maken in het containerpark om 14u de zaterdag, en het loopt daar verdomme vol van de gepensioneerden. En in de week zie ik die nooit. En azo nemen ze plaats in van mensen die in de week werken en enkel in het weekend op het containerpark geraken.

Ik kan mij daar echt onrealistisch hard in irriteren. Kan mij ook niet inbeelden dat ik zelf als gepensioneerde niet van die vrijheid zou profiteren om te gaan op de kalmste momenten ipv in het weekend.

Een afspraak maken in het containerpark om 14u de zaterdag, en het loopt daar verdomme vol van de gepensioneerden. En in de week zie ik die nooit. En azo nemen ze plaats in van mensen die in de week werken en enkel in het weekend op het containerpark geraken.

Ik kan mij daar echt onrealistisch hard in irriteren. Kan mij ook niet inbeelden dat ik zelf als gepensioneerde niet van die vrijheid zou profiteren om te gaan op de kalmste momenten ipv in het weekend.
Heb hier onlangs ook eens een rant geplaatst over bejaarden die op zaterdag gaan winkelen. Vandaag weer prijs, van de 7 voor mij aan de kassa waren er 6 bejaarden, waarvan er 5 met een goed gevulde kar naar buiten gingen. Die ene die daar stond met wat vlees en kaas, doet dat waarschijnlijk dagelijks om vers te hebben, mij niet gelaten, maar diegene die daar met een volle kar staan, doen eigenlijk niets anders dan werkmensen hun tijd verknoeien.

Ik zou toch afwachten tot je zelf zo oud bent. Buiten dat sommigen het wel zullen doen met de hoop op sociaal contact is dat volgens mij ook zo een soort van jarenlang ingeprent gedrag, want de rest zijn werkdagen :) Dat was bij mijn vader ook zo, er moest naar de supermarkt gegaan worden op een vrijdagvoormiddag (werd ooit eens toevallig beslist), dus stond hij daar elke vrijdag praktisch voor de deur (want allez die gaan pas om 8u open, wat is dat nu).

Persoonlijk zucht ik dan ook wel eens, maar die tegenstelling tussen werkmensen en gepensioneerden vind ik nogal schadelijk.

Ik zou toch afwachten tot je zelf zo oud bent. Buiten dat sommigen het wel zullen doen met de hoop op sociaal contact is dat volgens mij ook zo een soort van jarenlang ingeprent gedrag, want de rest zijn werkdagen :) Dat was bij mijn vader ook zo, er moest naar de supermarkt gegaan worden op een vrijdagvoormiddag (werd ooit eens toevallig beslist), dus stond hij daar elke vrijdag praktisch voor de deur (want allez die gaan pas om 8u open, wat is dat nu).

Persoonlijk zucht ik dan ook wel eens, maar die tegenstelling tussen werkmensen en gepensioneerden vind ik nogal schadelijk.
Voor een winkel vind ik dat vaak nog iets anders. Dan snap ik dat als het al decennia de gewoonte is om de zaterdag "grote inkopen" te doen, dat dat moeilijk - nuja, ook weer niet zó moeilijk - te doorbreken is. Van een containerpark vind ik dat iets moeilijker te plaatsen, omdat ik daar mij toch echt niet kan inbeelden dat dat zodanig frequent gebeurt dat dat patroon niet aan te passen valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan