Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
2 dagen in Eupen gezeten voor het werk en zo versleten als wat...
Kwas vergeten dat voor een grote groep mensen FR spreken nogal wat vergt van je, de rit terug heeft niet geholpen
Goddamn body, get with the program already!

2 dagen in Eupen gezeten voor het werk en zo versleten als wat...
Kwas vergeten dat voor een grote groep mensen FR spreken nogal wat vergt van je, de rit terug heeft niet geholpen
Goddamn body, get with the program already!
You're getting old, grumps! 😇😝

@Carrion Aaaah, gelukkig is er nog Blacky om elk snippertje vertrouwen in de toekomst te vernietigen.... Gelukkig doet ze het in het juiste topic! 👌 :unsure:
Wie zegt dat tegen dan uw naam hier nog niet gepubliceerd zal zijn en ge naar het buitenland zijt moeten vluchten uit angst voor enkele forumleden die in uw hof willen zitten. En je je hier niet meer durft laten zien.

Het totale onvermogen om te communiceren in een andere taal dan het Frans en de arrogante manier van reageren wanneer de vlaamstalige verkoopster de vraag niet goed begrijpt schiet spontaan in gedachten.

Doet me herinneren aan een Fransman die het nodig vond een van onze jobstudentes voor een volle zaak uit te schelden voor sale pute en conasse omdat ze hem niet begreep. Die kerel toch eens vriendelijk, doch kordaat duidelijk gemaakt dat hij zich in Kortrijk bevond en dat de traditioneel gesproken taal hier Vlaams is en dat het in ieders voordeel is dat je het beste zelf moeite doet om je geduldig en duidelijk uit te drukken wanneer je ergens komt waar je de voertaal niet machtig bent. Uiteraard is het belangrijk dat je, zeker in een grensstreek, de andere talen wat kent als je met klanten om gaat...maar volwassen venten die zestienjarige meisjes de huid vol schelden? Nope! Gaan we niet tolereren.

Incidentje was snel opgelost.
Ik begrijp u (ben ook in Kortrijk) maar dit is hier toch zwáár lang ‘Courtrai’ geweest en dat iemand die niet echt veel hier moet zijn of toerist is dan denkt… Alé, ik heb hier in hotels gewerkt dus geloof mij dat ik de allerslechtste kant van Frankrijk gezien heb en als je Fransen verwacht zal je aan de receptie 8/10 keer eens diep zuchten en u schrap zetten.

Maar ik blijf er wel bij dat terwijl Nederlands hier de ‘hoofdtaal’ is, Frans wel een officiële landstaal is en dat de kennis er van te zwaar achteruit gaat om u als Vlaming nog op de borst te kloppen als ‘wij kunnen ons talen)

Wie zegt dat tegen dan uw naam hier nog niet gepubliceerd zal zijn en ge naar het buitenland zijt moeten vluchten uit angst voor enkele forumleden die in uw hof willen zitten. En je je hier niet meer durft laten zien.
Voor dat soort praat is er een ander topic, mister! :nono:

Ik ben vandaag eens gaan kijken naar de weide die achter mijn toekomstige huis ligt: er staan een paard en schaapjes op! 😍😍😍

Achja, ergernissentopic... Bweuk, beestenkak! 😡 😉
Dat is de vrije natuur! Het Vlaanderen van Willeke Van Ammelrooy en Jan Decleir, van wilde boerendochters en al dat!

Ergeren om er niets te ergeren is , komt de libido niet te goede .Zou het tijd worden voor een blauw pilletje .

Dat is hier idd ook een probleem. De gekende postbode is plots overgeplaatst. Dat was een jongen van 20 jaar ofzo, maar deed perfect zijn werk en altijd met de fiets, iedereen kende hem en andersom, altijd beleefd, nooit klachten. Die woonde hier ook op 10 minuten van met de fiets, kon zijn postzak ophalen bij een lokale winkel en begon aan zijn ronde.
Dan werd die plots verplaatst naar Wervik of iets in die regio. Voor hem is dat 2x daags meer dan een uur pendelen met de bus en hij kent er niemand (nu mss beter).
Nu hebben we een andere, oudere en per camionette, postbode die wel beleefd is en zijn best doet, maar er zit toch vaak post in de bus dat voor iemand anders bestemd is. Of het huisnr klopt, maar de straat niet, of omgekeerd. Ook al paar keer gehad dat de buren onze post brachten omdat hij alles bij hun had gestoken.
Is idd een ramp hier de laatste tijd met verkeerde post.

De boevenbende van Kinepolis die zich weer van zijn meest inhalige kant laat zien. Dan wil ik nog eens de moeite doen om naar hun commercieel hol te gaan om The Suicide Squad te bekijken....ben je haast verplicht om in Laser Ultra te gaan kijken voor 14,95 per kaartje.

Je kunt weliswaar ook naar de normale digitale versie gaan, maar die programmeren de snoodaards uiteraard enkel om 22u30.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan