Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren keelpijn, dus op het werk direct ne stok in mijne neus gehad (lang leve de zorg :unsure: ) en negatief getest.
Vandaag ne snotneus erbij, kortademig en gewoon een dag om me vooruit te slepen. Nog 9 werkdagen en dan verlof... 🤞🤞🤞
Ik ben van 't week-end op bezoek geweest bij de schoonouders. Weer een giga allergische reactie gehad (kat + tapijt is voor mij altijd feest). Ik heb nu weer alle typische verkoudheidsreacties die ik dan iedere keer heb: verstopte neus, druk op de oren en lichte keelpijn. Ik weet 100% zeker dat dit geen corona is (de vorige twee keer ben ik me gaan laten testen en was die test negatief).
Ik moet vanavond voor een onderzoek aan mijn hart in de kliniek zijn, ik zal direct eens bellen of ze me gaan binnenlaten. Ik wacht al een maand op dat onderzoek, en zo lang ik dat onderzoek niet heb gehad mag ik niet (intensief) sporten.

Goed, ik ga dus niet meer naar mijn schoonouders wanneer het slecht weer is. Ik heb geen zin om mezelf een week in quarantaine te stoppen iedere keer ik daar op bezoek ga. Ze moeten die tapijten maar weghalen als ze me er nog willen zien passeren.

@ugar Corona verdwijnt niet met cetrizine/zyrtec/aurius en allergie wel 😝
Ik zou dus niet bellen en als de klachten met een pilletje over gaan, is ze niets aan de hand, toch? 😇

@ugar Corona verdwijnt niet met cetrizine/zyrtec/aurius en allergie wel 😝
Ik zou dus niet bellen en als de klachten met een pilletje over gaan, is ze niets aan de hand, toch? 😇
Ik schurk tegen de astma aan. Neem dus ook astma-medicatie (iedere avond bellozal + relvar). Wanneer ik een flinke allergische reactie heb, heb ik enkele dagen later een luchtwegeninfectie. Zoals vandaag dus.
Misschien is het vanavond al beter, we zullen wel zien.

Hier kan ik om de paar dagen enkele sigarettenpeuken van tussen de kiezel op de inrit rapen. Dus er is iemand die hier dagelijks voorbij komt en rookt..

Zelf heb ik er de tijd niet voor maar, als er iemand is die iemand kent die hier een hele dag aan het raam wilt komen zitten en buiten kijken (desnoods met camera). Let me know!

Ook een ergernis van deze week. Die van mij had hier de trappen buiten pas proper gemaakt en afgeveegd. Zijn altijd mensen die daar hun sigaretten op uitduwen en dan neer gooien. En het strafste is dat erlangs een sigarettenbak (of hoe heet da) hangt.

Ik heb dat met mijn frituurbazin, maar dan omgekeerd. Ik ga daar al meer dan 20 jaar en die kent van al haar klanten de naam behalve van mij en ik vind dat eigenlijk nog wel grappig dus ik laat haar maar wat sukkelen in het ongewisse tot ze het durft vragen. :tongue:
Mjaja we zijn niet allemaal even memorabel als @Tomski

😇
@Carrion ge moogt een bellenblaaske verwachten!!!!
Tips bij @Sir.Killalot te bekomen om jullie niet te bezeren.

Na lange tijd gisteren nog eens gaan fitnessen, uiteraard hevige spierpijn vandaag. Kan zelfs niet meer op ‘t gemak in mijn neus peuteren zonder pijn te voelen aan m’n armen zzz

Is een pruik. Die was al vrij snel kalend.

1200px-Fred_Durst_at_the_2008_Tribeca_Film_Festival.JPG

Mijnen huisbaas die mij de laatste tijd constant met "Hey mateke" aanspreekt :wtf:, ik heb dat mens op 4 jaar tijd 2 keer gezien/gehoord. Ze verwachtte dan ook eerst ineens dat wij het appartement te huur zouden zetten op immoweb etc. toen ik mijnen opzeg gaf.

De wifey had gisteren Mellowcakes mee van de Colruyt - jaren geleden dat ik die gegeten heb.

Ergernis: ZE HEBBEN DIE FUCKING KLEINER GEMAAKT OFWA?! :angry::angry::angry:

Na lange tijd gisteren nog eens gaan fitnessen, uiteraard hevige spierpijn vandaag. Kan zelfs niet meer op ‘t gemak in mijn neus peuteren zonder pijn te voelen aan m’n armen zzz
Ik ga vanavond voor de eerste keer in 17 maanden (fuck Corona) terug. Ik zal dezelfde (maar niet neuspeuterende) ergernis morgen wel posten.

Verkeersboete gekregen (54in zone 50). Boete is sneu en zonde van het geld, ga ik ook zonder discuteren betalen maar ze steken er dan een begeleidende brief bij.

"Je kreeg een boete omdat je de snelheidslimiet hebt overschreden. Een limiet die niet zomaar is gekozen. Het is eerst en vooral een veiligheidslimiet....."

En dan dit verhaal erbij ?
"Na een ochtendshift kon ik niet wachten om thuis te zijn. Onderweg passeerde ik een groepje fietsers. Toen ik naast een van hen reed, stak de man plots over waar de weg afboog. Ik had voorrang, maar hij had me niet gezien. Een seconde later lag de man levenloos op de grond. Hij overleed, en mijn leven veranderde voorgoed. Achteraf is aangetoond dat ik, als ik mij aan de snelheidslimiet had gehouden, op tijd had kunnen stoppen. Ik reed nog geen 5 km/u te snel."
Sorry, maar als er iemand onverwacht vlak voor je auto in vlamt (zeker een zwakke weggebruiker) als je er naast hangt, dan kom je niet stil of je nu 50 of 55 km/u gaat.
De gevolgen zullen misschien iets minder ernstig zijn of de kans is kleiner dat hij overlijdt, maar dit is zever dat trager rijden dit soort ongevallen had kunnen voorkomen.
Dit verhaal toont mij duidelijker aan dat er een mentaliteitsprobleem is bij fietsers en dat ze daar wat beter en harder moeten op controleren en dat die man daar slachtoffer van is ipv dader want hier kan je als automobilist niets aan toen.

Verkeersboete gekregen (54in zone 50). Boete is sneu en zonde van het geld, ga ik ook zonder discuteren betalen maar ze steken er dan een begeleidende brief bij.

"Je kreeg een boete omdat je de snelheidslimiet hebt overschreden. Een limiet die niet zomaar is gekozen. Het is eerst en vooral een veiligheidslimiet....."

En dan dit verhaal erbij ?

Sorry, maar als er iemand onverwacht vlak voor je auto in vlamt (zeker een zwakke weggebruiker) als je er naast hangt, dan kom je niet stil of je nu 50 of 55 km/u gaat.
De gevolgen zullen misschien iets minder ernstig zijn of de kans is kleiner dat hij overlijdt, maar dit is zever dat trager rijden dit soort ongevallen had kunnen voorkomen.
Dit verhaal toont mij duidelijker aan dat er een mentaliteitsprobleem is bij fietsers en dat ze daar wat beter en harder moeten op controleren en dat die man daar slachtoffer van is ipv dader want hier kan je als automobilist niets aan toen.
En als hij 5km/u sneller had gereden, was hij al gepasseerd vooraleer die fietser uitweek ;-)

Conclusie: nog sneller rijden!!

Van gisteren tot morgen zijn we in Mechelen voor een citytrip. Gisteren vonden ze onze reservatie niet, maar omdat ik online had ingecheckt was het toch in orde. Net kregen we een telefoontje dat we moesten uitchecken. Uiteraard verteld dat we tot morgen bleven en dat ze zich vergist hadden. Nu kreeg ik een mailtje dat we blijkbaar voor 2022 hadden geboekt ipv 2021 en na een check op booking.com bleek inderdaad dat ik me van jaar vergist heb :unsure: . Aangezien ik naar de dagen heb gekeken en niet naar de datum, zou vandaag onze checkout zijn. Gelukkig mogen we wel nog blijven tot morgen. Dus het eindigt nog wel met een glimlach.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan