Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boek aan het lezen ‘How to kill your family’ (geen echte ‘how to’) en het leest vlotjes. Maar er is een oude Engelse film ‘Kind Hearts & Coronets’ en dit boek is maar nu toch krak hetzelfde verhaal. In 2021 en met een vrouw in de hoofdrol maar echt krak hetzelfde. Ik zit aan moord 2 van de 6 en het valt zo hard op. Het is natuurlijk hetzelfde als Bridget Jones die een moderne Pride & Prejudice is maar bij deze valt het meer op/stoort het mij echt.

Dat waren Squidward's uitspraken dacht ik. :unsure:
Bij mac-bc zou er meer over de NV-A in die post staan, nu vind ik het maar 1x terug.
Het was een combinatie. Maar ok, met wat moeite kan ik die post 4 keer langer maken en dan hebben we nog niet alle stereotypes gehad die hier (recent) gepasseerd zijn.

Die Youtube scam-reclames worden alsmaar erger.

Word snel rijk, investeer in dit en daarnet... investeer in Canadese marijuana pennystocks :rofl:

Eerste keer KFC gedaan zaterdag. Oudste zoon vond het super (wegens hoorde dat al zo lang op Joetjoep) maar wij ouders waren er minder weg van. Twas niet slecht maar misschien dat je de Amerikaanse versie moet hebben om het op zijn best te ervaren. Twijfel voor dezelfde reden om Dunkin’ te proberen. (Na in Britse Starbucks gewerkt te hebben, is de Belgische een enorme let down)
Ik heb al KFC gegeten in Amerika en in UK en dat is hetzelfde hoor. Ik weet niet waarom dat zo populair is.
Dunkin' is ook mijn ding niet, (ook in US gegeten), maar dat ligt eerder aan feit dat donuts mij sowieso niet interesseren.
Non multa sed multum.
Lorem ipsum dolor sit amet

Ik heb al KFC gegeten in Amerika en in UK en dat is hetzelfde hoor. Ik weet niet waarom dat zo populair is.
Dunkin' is ook mijn ding niet, (ook in US gegeten), maar dat ligt eerder aan feit dat donuts mij sowieso niet interesseren.
Ik snap gewoon die obsessie/fascinatie niet met (Amerikaans) fastfood. Akkoord, het is vaak goedkoop (nuja) en voorspelbaar, dat heeft zijn waarde als je geen zotte dingen wil doen. Maar het is niet of ik zou zo'n zaak binnenstappen als er een alternatief is.

Ik snap gewoon die obsessie/fascinatie niet met (Amerikaans) fastfood. Akkoord, het is vaak goedkoop (nuja) en voorspelbaar, dat heeft zijn waarde als je geen zotte dingen wil doen. Maar het is niet of ik zou zo'n zaak binnenstappen als er een alternatief is.
tgoh, in US is dat echt cheap he. Er is een reden waarom er zoveel obese mensen zijn.
Voor gezond eten moet ge minstens in een diner (en dan nog is het meestal 5 varianten van hamburgers of spek met eieren) zijn en dat is dan toch direct een paar dollars meer + dat ge daar nog eens fooi moet geven. In de fastfood-restauranten betaal je geen fooi.

Ook eens een keer in een grootwarenhuis eten gaan halen. Die hadden een buffet-eiland dat ge dan in potjes kon doen en betaalde ge per gewicht. Was gezonder, maar minstens even duur als fastfood en daarvoor moet ge ook meer tijd uitbesteden.
Want heel die cultuur is gericht op snelle bediening. Ze hebben zelfs drive-through voor bankzaken. Met de auto tot de automaat, uw bankzaken doen en weer weg. Alles is fast daar.

Dus eigenlijk heb je daar geen alternatief: ofwel ga je voor snel en goedkoop, maar ongezond ofwel voor duur(der) en traag, maar gezond.

tgoh, in US is dat echt cheap he. Er is een reden waarom er zoveel obese mensen zijn.
Voor gezond eten moet ge minstens in een diner (en dan nog is het meestal 5 varianten van hamburgers of spek met eieren) zijn en dat is dan toch direct een paar dollars meer + dat ge daar nog eens fooi moet geven. In de fastfood-restauranten betaal je geen fooi.

Ook eens een keer in een grootwarenhuis eten gaan halen. Die hadden een buffet-eiland dat ge dan in potjes kon doen en betaalde ge per gewicht. Was gezonder, maar minstens even duur als fastfood en daarvoor moet ge ook meer tijd uitbesteden.
Want heel die cultuur is gericht op snelle bediening. Ze hebben zelfs drive-through voor bankzaken. Met de auto tot de automaat, uw bankzaken doen en weer weg. Alles is fast daar.

Dus eigenlijk heb je daar geen alternatief: ofwel ga je voor snel en goedkoop, maar ongezond ofwel voor duur(der) en traag, maar gezond.
Ja, volledig akkoord hoor, ik heb er gewoond en het klopt gewoon. Ook het betaalbare, maar niet spotgoedkope, eten vond ik vaak minder dan wat je hier in een standaard brasserie krijgt.

Maar het gaat mij dus over mensen die gek zijn op die zaken, hier in België, waar we toch een heel andere eetcultuur hebben, waar veel mensen wél zelf nog koken en opgegroeid zijn met "echt" eten.

PS: wat me altijd is bijgebleven is het "familiemenu" van de plaatselijke pizzeria (die al relatief duur was), voor als ik het mij goed herinner $18 had je twee grote pizza's en een liter frisdrank. Een grote pizza, dat kreeg ik alleen niet op, en ik ben een zeer goede eter. Calorie/$ was dat dus een heel goede keuze, dus wat doe je dan als arme mens met hongerige kinderen?

Omdat dat antisemitisme is, het andere gewoon vrije meningsuiting zeker?
Als het een naam krijgt, mag het niet meer.

Ik zie ook wel het verschil hoor, daar niet van, maar als je als groep "anti" iets mag zijn, mag de andere groep dat evengoed over u imo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan