Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar heeft eens iets van in De Standaard gestaan na een extreem geval van pesten
Is dat niet zoiets dat ze moeten publiceren om pesters te demotiveren? :unsure:

Nu serieus, zelf niet echt noemenswaardig gepest geweest en ook nooit iets noemenswaardig gedaan tegenover medeleerlingen. Er is bij iedereen wel eens iets gebeurd denk ik, maar pesten kon je het niet noemen bij ons. Veel practical jokes onder vrienden die er los over waren en de leerkrachten hebben wel wat afgezien, maar onder leerlingen nooit iets "kwaadaardig".
Er waren wel een paar pesters op onze school, die de easy targets uitpikten, maar er was geen pestcultuur en uiteindelijk stopte dat vrij snel. Het was wel zo dat de leerlingen bij ons zo'n dingen oplosten, want ik heb nooit een leerkracht zelfs maar een vermaning weten geven aan zo'n pester. Integendeel, stond er ooit eens bij toen een leerkracht de gepeste onder zijn voeten gaf omdat die maar niet zo dicht bij de pesters moest komen op de speelplaats (wetende dat die pesters die jongen opzochten).
Als ik er over nadenk hoe de weinige pesters in onze school nu terechtgekomen zijn, zit daar inderdaad wel niemand bij met een job/situatie waar ik zou mee willen ruilen.

Herkenbaar. Denk dat ik van mijn 8ste tot 17de ofzo ook gepest werd.
Afwisselende mensen maar toch ene die dat een jaar of 5 volgehouden heeft. Het jaar van mijn afstuderen was ik van mijn acne af, moest mijn haar knippen voor naar het school te gaan daar en plots vond iedereen mij knap en wilde met mij omgaan. Was de grootste mindfuck en switch in mijn leven ever denk ik.

Was op school nogal klein, dan lange blonde krullen en rond mijn 14de érg, érg veel acne op mijn gezicht. Oh en ik danste.
Hoewel ik op Chrystostomos dan een optreden gaf en iedereen mij kwam complimenteren omdat ik dat kon en iedereen verwachtte dat ik dat dus totaal niet kon.
Logisch als ge altijd als laatste gekozen werd bij LO :laugh:

Soit, ik was dus nog al een easy target. Op den duur probeerde ik die acne zelf met zo concealer (ofzoiets denk ik) weg te werken, tot klasgenoten dat zagen. Tja dan hebt ge prijs he.

Dat verstijven heb ik ook es gehad toen ik geslagen werd en ze voor me stonden te lachen, kon echt niet bewegen. Toen heb ik geleerd dat verstijven van angst dus echt bestaat. :laugh:

Keer ook in mijn ballen gestampt tijdens de pauze. Stond dan in de rij klaar voor de klas te janken.
Kwam er ne leerkracht
Leerkracht: "Wat is 't"
Ik: "X, heeft mij in mijn ballen getrapt"
Leerkracht "Gebruikt daar es een fatsoenlijk woord voor" *wandelt naar X* "Moet ik dat bij u ook es doen?"
Kous af, tja...

Paar keer ook een vuistslag gehad, aan het raam uitgehangen met mijn hoofd,.. Kan er ne boek van schrijven eigenlijk;
En dan es tijdens voetbal per ongeluk ene op zijn gezicht gestampt die heel laag kopte. Die gast zag er uit zoals Fred Durst van Limp Bizkit qua postuur, gezicht en had zelf zo een rood petje op altijd.
Dat schooljaar dus niet meer durven voetballen.

Maar ach, het is voorbij.
En dat gaat nog steeds voort hoor. De school waar mijn kinderen naar school liepen had een anti-pest beleid, maar mijn oudste zoon hebben ze nooit geholpen toen die voortdurend gepest werd door één leerling.

Hier heeft enkele jaren later nog een mama voor de deur gestaan, om mijn jongste zoon te bedanken. Onze jongste is altijd enorm groot en struis geweest (hij was groter dan zijn 2 jaar oudere broer wanneer hij 5 jaar oud was, en stak in het eerste jaar basisonderwijs bijna een kop boven de rest van zijn klas uit).
De dochter van die mama werd dus al een hele tijd gepest door twee jongens van een jaar ouder. Mijn zoon is op een bepaald ogenblik tussengekomen (laten we eufemistisch stellen dat dat op een niet-volledig geweldloze manier was). Mijn zoon had - terecht - straf gekregen in school (binnen op straf zitten tijdens de middagpauze en namiddagpauze). Maar die pestkoppen hebben dat meisje niet meer gepest, en die ging terug graag naar school.
Nogmaals, ik kan enigszins begrijpen dat de school mijn zoon straft omdat hij enkele petsen uitdeelt aan andere kinderen. Maar ik begrijp niet dat die school geen actief beleid voert om die pesters onder controle te krijgen.

Ik was trouwens zelf ook een target voor pesters vroeger. Maar ik had een broer die twee jaar ouder was, dat schrikte die pestkoppen dus ook af.

voila, introvert of depressief dus. Dat zijn gewoon moeilijke mensen om mee af te spreken. Ik kan het weten, ik ben ook zo. Dat is zeker niet omdat ze geen vriendschappen waarderen, alleen kost dat zo verdomd veel energie. Zelfs naar mijn eigen moeder gaan is een uitdaging en ik zie dat menske doodgraag.
Toen mijn vrouw en ik nog samen waren hadden we ook veel kennissen maar ik kon dat ook niet aan om elk weekend ergens naar toe te gaan of mensen te ontvangen. Mijn vrouw deed niet liever, maar ik moest weekends hebben waarin ik gewoon mijn batterij kon opladen.
Ge zit al heel de werkweek tussen mensen die energie vreten en dan in het weekend ook nog eens elke dag weg? No way.
Zelfs naar mijn beste vrienden, ging ik dikwijls met tegenzin. Gewoon omdat ik opzag tegen de drukte. Eenmaal dat ik er dan was genoot ik er wel van. Maar ik was evengoed blij als ik terug thuis was en dikwijls dat ik dan tegen mn vrouw zei: 'en nu even ontspannen'.
Dat is heel moeilijk te begrijpen voor extraverte personen. Mijn ex doet niet liever dan onder de mensen zijn.
Sorry, heel jammer om te horen. Ergens herken ik me daar ook wel in hoor, wij hebben ook dagen of weekends dat we absoluut niks willen doen of niemand willen horen/afspreken.

Helaas is dat hier niet het geval bij hem. (alhoewel als ik het nu zo lees mss toch wat depressief)
Hij is eigenlijk altijd het tegenovergestelde geweest. Altijd heel graag weggeweest, altijd de eerste om te sturen om af te spreken.
Maar dan heeft hij zijn vrouw leren kennen en is hij meer dan 50km verder gaan wonen terwijl iedereen van de vriendengroep rond een straal van 6-7km is blijven wonen van "ons centrum"
Hij is naar daar verhuisd om de afstand tussen beide ouders wat gelijk te houden, maar heeft er eigenlijk niks opgebouwd. Geen sportclub, geen lokaal café, geen nieuwe vrienden gemaakt. Dat zegt hij vaak genoeg, de rest springt nog vaak bij elkaar binnen of spreekt samen af of onderling en dat mist hij enorm.
Hij zegt dan vaak af als we hem meevragen, de enige keer dat we hem nog eens zien is als we met een groepje tot bij hem in de buurt gaan, maar ja dat gebeurd gewoon minder vaak.

Combineer dat met een hond die ze niet alleen kunnen/willen laten en dus elke keer naar de ouders moet (ook 's morgens voor ze gaan werken) en nu blijkbaar ook een kind waar ze hetzelfde mee doen en ja dan stop je gewoon met leven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat ik ze nog eens ga zien. Maar als ik iemand wil zien of ermee afspreken dan maak ik tijd en koppel ik er geen -tig voorwaarden aan waardoor het anderhalf maand moet duren :)

@kay-gell amaai, dat zijn toch al straffe zaken imo. Jammer dat kinderen dat moeten meemaken :hug:.
Dat gezegd zijnde:

Is Napoleon Dynamite op uw leven gebaseerd? :eek:

Slechte leerkracht, maar :laugh:.

Euhm Fred Durst is ne kleine drets...

Hebt ge daar enig bewijs / studie / cijfermateriaal voor? Ik heb ook geen overigs, maar naar mijn gevoel is het % pestkoppen die "slagen in het leven" even groot als bij "normale mensen".

Ah gvd ben groter dan fred Durst, heb me die altijd zo +1m80 voorgesteld :laugh:
Awel zo was die kerel dus :D

En de dansroutine was deze:

Totally nailed it toen se :cool:

Horeca is zichzelf helemaal naar de kl*ten aan het helpen. Een plaats waar we vroeger vaak gingen eten heeft zichzelf omgedoopt naar bistro.

In een bistro verwacht je geen 25€ te betalen voor een biefstuk en dan nog eens apart bij te moeten betalen voor frieten en nog eens bij te betalen voor groenten. En dat is niet de enige plaats die hun prijzen bijna verdubbeld heeft sinds corona.

De voorbije weken geregeld wat online menukaarten bekeken (geen hobby ofzo, maar als ik ergens heen ga bekijk ik graag de mogelijkheden in de buurt :D ) en het valt me op dat het precies wel "in" is om supplementen apart aan te rekenen.

Vroeger stond doorgaans wel vermeld dat frietjes/aardappelgerechten inbegrepen waren, terwijl het nu op veel plaatsen lijkt alsof dat nog eens apart er bij geteld wordt als ge pakweg een steak, vidé, mosselen, ... bestelt. Op het eerste zicht lijkt het dus alsof een hoofdgerecht niet zoveel duurder is geworden, maar als ge dan de bijgerechten apart aanrekent is het natuurlijk al makkelijker om op dié manier de prijs met pakweg 3 euro ofzo te verhogen.

Ik kijk niet zo vaak naar nieuws op tv, maar soms doen we dat eens omdat het ook gewoon goed is voor het Nederlands van mijn vrouw. Geen digitale-tv abonnement meer, dus ging dat via de chromecast en VRT.nu. Nu hebben we een nieuwe smart tv, en VRT.nu werkt hier niet op (Samsung).

Dus gisteren eens het nieuws van VTM bekeken. Sorry, maar het stereotyp beeld dat ik er van vroeger nog over had zijn nog veel sterker aanwezig: Nina Derwael heeft goud, super. Maar dan moeten we een paar keer de familie zien die gek wordt van vreugde, Nina zelf die via de smartphone "love you love you" zegt tegen de vriend, en een interview mét de vriend. 20 minuten zever man. Dan een paar keer de beelden van iemand die op de A12 wordt meegesleurd in een geval van verkeersagressie.

Precies beter de chromecast terug aansluiten.

De voorbije weken geregeld wat online menukaarten bekeken (geen hobby ofzo, maar als ik ergens heen ga bekijk ik graag de mogelijkheden in de buurt :D ) en het valt me op dat het precies wel "in" is om supplementen apart aan te rekenen.

Vroeger stond doorgaans wel vermeld dat frietjes/aardappelgerechten inbegrepen waren, terwijl het nu op veel plaatsen lijkt alsof dat nog eens apart er bij geteld wordt als ge pakweg een steak, vidé, mosselen, ... bestelt. Op het eerste zicht lijkt het dus alsof een hoofdgerecht niet zoveel duurder is geworden, maar als ge dan de bijgerechten apart aanrekent is het natuurlijk al makkelijker om op dié manier de prijs met pakweg 3 euro ofzo te verhogen.
Heb dat nog niet gezien eigenlijk. Sinds de horeca weer open is wel nog maar 3 restaurants bezocht, maar de prijs is toch altijd incl frieten of aardappelen.

Goh, laat me zeggen dat er van de 7 weekends er 1 zaterdag was die wij niet kunnen (intussen zijn er dat 2 geworden)
Komend weekend kon bv. wel, maar het was nogal kortdag, allé flauw zenne. Stuur me niet om eens af te spreken als er al zoveel voorwaarden aan vast hangen wanneer het überhaupt zou uitkomen.

Als ik iemand wil zien of afspreken en die zegt de komende 3 weken kan enkel op dinsdag of donderdag of het is pas over een maand, dan spreek je af op dinsdag of donderdag. Nuja zo zie ik het, nu hebben we nog toegezegd omdat ik hem al heel lang nietmeer gezien heb en hij alleen helemaal niet buiten komt, maar zo blijven vriendschappen ook niet duren

Maar misschien zijn het mensen die effectief moeilijk kunnen afspreken, en juist daarom alvast zelf voorstelden van toch nog eens af te moeten spreken om te laten merken dat ze het écht wel willen (ook al hebben ze er minder tijd voor).

Heb dat nog niet gezien eigenlijk. Sinds de horeca weer open is wel nog maar 3 restaurants bezocht, maar de prijs is toch altijd incl frieten of aardappelen.

Goh ja, het kan natuurlijk ook zijn dat ik doordat het me ene keer opviel, er gewoon elke keer op ben gaan letten. En het was ook enkel online kijken, mss dat in praktijk die bijgerechten niet extra werden aangerekend.

Goh ja, het kan natuurlijk ook zijn dat ik doordat het me ene keer opviel, er gewoon elke keer op ben gaan letten. En het was ook enkel online kijken, mss dat in praktijk die bijgerechten niet extra werden aangerekend.
Kan ook wel regionaal zijn natuurlijk, want hier bij ons heb ik zelfs nog geen prijsverhoging gezien in de drank, wat in de steden precies wel gebeurt.

Kan ook wel regionaal zijn natuurlijk, want hier bij ons heb ik zelfs nog geen prijsverhoging gezien in de drank, wat in de steden precies wel gebeurt.

Qua drank merk ik (zowel hier in de buurt als tijdens bv citytrip Brugge, of middagje Hasselt) dat drank <4 euro vinden toch wel al een uitzondering begint te worden. Enfin, ik heb het dan over speciaalbieren, van ander zaken heb ik niet zo'n beeld van prijzen.

Qua drank merk ik (zowel hier in de buurt als tijdens bv citytrip Brugge, of middagje Hasselt) dat drank <4 euro vinden toch wel al een uitzondering begint te worden. Enfin, ik heb het dan over speciaalbieren, van ander zaken heb ik niet zo'n beeld van prijzen.
Welja, hier vind je het meeste nog rond de 3 a 3.5, of het moet al een moeilijker te vinden bier zijn. Pintjes aan 2 euro of minder is ook nog normaal. Als je natuurlijk op een terras aan een plein gaat zitten, komt er wat bij, maar nog niet zoveel als in Brugge, Antwerpen, Gent, ... bijvoorbeeld.

Welja, hier vind je het meeste nog rond de 3 a 3.5, of het moet al een moeilijker te vinden bier zijn. Pintjes aan 2 euro of minder is ook nog normaal. Als je natuurlijk op een terras aan een plein gaat zitten, komt er wat bij, maar nog niet zoveel als in Brugge, Antwerpen, Gent, ... bijvoorbeeld.

Ik heb het hier nu ook maar over regio Beringen/Heusden, nu ook niet dé metropolen bij uitstek :p

Afgelopen week nog naar Brugge geweest. Vooral heel uiteenlopende prijzen. Toppunt waren toch wel zaken op de markt die 7-8 euro vroegen voor doodgewone bieren die ge zowat overal hebt (Duvel, Westmalle) terwijl ge dan 50 meter verder terrassen hebt die minstens even gezellig waren met "normale" prijzen. Verbaast me altijd dat toeristen daar in blijven trappen (of bewust voor kiezen), want het is nu ook niet dat die terrassen in kwestie zo'n fenomenaal uitzicht hadden.

Maar bon, dat is iets dat ge ook in het buitenland hebt natuurlijk. Eender waar we zijn, bij ons is het toch zowat de gewoonte om op een toeristische trekpleister gewoon de zijstraatjes te nemen waar ge dan beter en goedkoper eet tussen de locals (en dat die er zitten is dan doorgaans ook een goede indicatie).

Maar misschien zijn het mensen die effectief moeilijk kunnen afspreken, en juist daarom alvast zelf voorstelden van toch nog eens af te moeten spreken om te laten merken dat ze het écht wel willen (ook al hebben ze er minder tijd voor).
Goh nee hoor ze hebben tijd genoeg, maar als je natuurlijk gaat beperken tot 1 dag in de week dat je 'kan'.
Geen hobby's, gewoon 9to5 job en het is grote vakantie voor de kleine

Eigenlijk komt het er voor mij nu op neer van "we willen wel afspreken, maar ge zijt niet (meer) zo belangrijk voor ons dat we er echt moeite voor willen doen" :)

Er is hier een café in mijn straat in Molenbeek waar je Jupiler kunt drinken aan 1,80 euro. Er zit quasi nooit cliënteel en als er cliënteel zit is het precies altijd dezelfde mannen die koffie komen drinken en sigaretje roken. We zitten de wildste theoriëen te verzinnen. De populariste theorie is dat ze aan orgaanhandel doen.

Maar bon, dat is iets dat ge ook in het buitenland hebt natuurlijk. Eender waar we zijn, bij ons is het toch zowat de gewoonte om op een toeristische trekpleister gewoon de zijstraatjes te nemen waar ge dan beter en goedkoper eet tussen de locals (en dat die er zitten is dan doorgaans ook een goede indicatie).
Ik zal niet snel vergeten hoe we in Parijs 10 euro kwijt waren voor 2 fanta's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan