Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wifi-stick werkte niet meer. Zie ik nu dat er een of andere eikel met hoektanden er een gat in gebeten heeft. Ik heb een verdachte, maar die zal wel weer van niets weten.
Het goeie nieuws is dat ik met de nieuwe wel snellere wifi heb!

De meeste pestkoppen slagen niet in het leven. Die worden voor een asociaal gedrag door hun omgeving gestraft .
Met andere woorden boontje komt om zijn loontje
Ik denk eerder het omgekeerde. Dat zijn meestal manipulatieve mensen die een grote mond hebben. Ideaal om in het bedrijfsleven te slagen dus. Introvert zijn in het bedrijfsleven gaat u niet zo heel veel opleveren, tenzij je gewoon heel goed bent in je job. Maar iedereen weet dat het bedrijfsleven 1 grote vriendjespolitiek is, en als ge het goed kunt uitleggen zal je snel vriendjes maken en klimmen in het bedrijf.

Ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die van zichzelf beseffen / zullen toegeven dat ze pestkoppen waren of zijn. Pestkoppen zien het zelden als pestgedrag, maar eerder "het was maar een mopje", "we plagen je maar", ...

Het valt me toch op dat in dit soort discussies (die dan nog grotendeels anoniem zijn) je steeds getuigenissen leest van mensen die gepest werden, maar zelden iemand die uitdrukkelijk zegt dat ze zelf hebben gepest.

Ik denk eerder het omgekeerde. Dat zijn meestal manipulatieve mensen die een grote mond hebben. Ideaal om in het bedrijfsleven te slagen dus. Introvert zijn in het bedrijfsleven gaat u niet zo heel veel opleveren, tenzij je gewoon heel goed bent in je job. Maar iedereen weet dat het bedrijfsleven 1 grote vriendjespolitiek is, en als ge het goed kunt uitleggen zal je snel vriendjes maken en klimmen in het bedrijf.
Ik denk dat redelijk wat mensen die als kind anderen pesten dit doen omdat ze zelf slecht in hun vel zitten door allerlei factoren, of denken dat dit gedrag normaal is door wat ze thuis zien. Dat type persoon heeft in de "volwassen" wereld evengoed heel wat problemen volgens mij.

Wat jij beschrijft gaat al meer richting sociopathisch gedrag, maar zoveel zijn er daar nu ook niet van denk ik.

Vandaag ant wandelen me de kinderwagen. Parkeert em plots een voor de bank opt voetpad waardoor wij efkes op straat moeten gaan. Ik zeg hem ge ziet toch dat het een voetpad is maar hij wandelt gwn bank binnen. 2m later komtie naast mij gereden en begint ie vanalles en nog wat door zijn raam te roepen.
Ongezien wa nen boer dat da was

Vandaag ant wandelen me de kinderwagen. Parkeert em plots een voor de bank opt voetpad waardoor wij efkes op straat moeten gaan. Ik zeg hem ge ziet toch dat het een voetpad is maar hij wandelt gwn bank binnen. 2m later komtie naast mij gereden en begint ie vanalles en nog wat door zijn raam te roepen.
what did I just read?

Zo een typisch manneke dat enkel stoer is als hij zeker is dat hij veilig is. Niet veel van aantrekken.

Ze lopen in Gent precies wat van stapel. Er is een goede reden waarom men plaatsnamen enkel toekent aan mensen die overleden zijn.

Wifi-stick werkte niet meer. Zie ik nu dat er een of andere eikel met hoektanden er een gat in gebeten heeft. Ik heb een verdachte, maar die zal wel weer van niets weten.
Het goeie nieuws is dat ik met de nieuwe wel snellere wifi heb!
Ik heb dit luidop gelezen voor mijn Golden Retriever. Hij zegt dat het toch toeren zijn…

Ik denk eerder het omgekeerde. Dat zijn meestal manipulatieve mensen die een grote mond hebben. Ideaal om in het bedrijfsleven te slagen dus.
Het soort mensen dat in heel veel bedrijven - waaronder dat van mijn werkgever - geen kansen krijgen dus… Manipulatieve mensen met een grote mond vallen gewoon door de mand hoor, wanneer er geen resultaten zijn.
Introvert zijn in het bedrijfsleven gaat u niet zo heel veel opleveren, tenzij je gewoon heel goed bent in je job.
Mensen worden toch gewoon beoordeeld op de kwaliteit van hun geleverde werk?
En het is ondertussen in veel bedrijven echt geweten dat extraverte alfa-mannetjes vaak slechte managers zijn (onder meer door hun narcisme).
Zoals al gezegd, bij ons komen die al heel wat jaren niet meer aan de bak.
Maar iedereen weet dat het bedrijfsleven 1 grote vriendjespolitiek is, en als ge het goed kunt uitleggen zal je snel vriendjes maken en klimmen in het bedrijf.
Ik vind vooral dat jij hier behoorlijk wat populistische uitspraken neerzet die absoluut niet overeen komen met wat ik werkelijkheid zie gebeuren.

Mensen worden toch gewoon beoordeeld op de kwaliteit van hun geleverde werk?

Nee hoor niet altijd.

- Clientisme
- Nepotisme
- Vriendjespolitiek
- Neuken voor promotie

Edit:

- Liegen over resultaten

Allemaal voorgevallen waar ik werkte.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het nu: beoordeeld op "resultaten" of beoordeeld op kwaliteit?
Resultaten = kwaliteit van het geleverde werk.
Dat gaat dus niet over financiële resultaat, maar vooruitgang op relevante KPI waar die persoon verantwoordelijk is.
Je kan natuurlijk pech hebben, goed werk leveren, en zo'n indicator toch achteruit zien gaan, maar dan kan je als manager nog altijd oordelen dat iemand goed gewerkt heeft.

Bij kleinere bedrijven, zeker familiebedrijven, of bij overheden, zal je een pak meer te maken hebben met nepotisme & co.

Bij een groot bedrijf met een strakke hiërarchie zal je het gauw mogen gaan uitleggen, en wordt alles gemonitord.

Maar een Jef Bezos, Elon Musk... ja ook dat zijn narcisten die aan nepotisme & co doen hoor.

Klein wondje bovenop mijn hoofd, echt heel klein maar door de plaats waar het is blijft het steeds opnieuw open gaan. En voor zo’n klein ding doet het best nog zeer ook.

Pester gevonden!
giphy-3.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan