Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klant van mij wenst graag zijn signalisatie aan te kleden buiten. Heeft momenteel van een andere leverancier vlaggenmasten buitenstaan maar echt op een cheap wijze (foute stukken). De klant moet altijd alles het goedkoopst hebben en vraagt zijn vlaggen voor dit type paal.

Mijn collega wijst duidelijk in mailverkeer aan dat voor dit type masten je alleen vlaggen kunt hebben die er als een dode pier bij hangen omdat ze niet het type materiaal hebben om aan dat type mast te hebben.

Dus mijn collega schrijft duidelijk dat ze er gaan bij hangen als een dode pier en alleen door de wind tot hun recht komen. De klant schrijft duidelijk dat hij ermee akkoord is.

Twee weken later begint die naar mij mails te sturen (aangezien ik den baas ben) dat hij zijn geld terug wilt of een oplossing wenst (ik betalen) omdat zijn vlaggen als een dode pier er bij hangen.. Via zijn mailverkeer laat ik duidelijk uitschijnen dat mijn collega hem hier wel van op de hoogte had gebracht, maar antwoord is letterlijk: "belachelijk!".

Dan krijg ik al goesting om zelf naar ginder te rijden en die vlaggen eraf te halen of zijne mail op vlaggen te printen en dan die eraan te hangen.

Fucking chihuahua van de gebuurs, die hadden vroeger nen oude Jack Russel en da was een braaf beestje, maar is dan overleden en hebben nu dus zo een veredelde rat. Muur van 2 meter tussen onze tuinen, nergens doorkijkbaar. Dat kutbeest doet dus hele dagen Nie anders dan opeens onophoudelijk staan keffen, waarschijnlijk naar zijn eigen schaduw. Van het moment dat die mij hoort of hoort in mijn tuin passeren, weer van dat. Kga agowe keer mijn kat over de muur steken dat em da rotbeest kan opeten ofzo..
Ik speel nooit muziek in mijn tuin, maar ga der op den duur toch keer mee beginnen. Iedere keer da beest weer in gang schiet gewoon muziek goe luid zetten
Hier net hetzelfde maar dan maal 13.
13 namen hebben we tot nu toe geteld... allemaal keffende chihuahua's buiten paar andere kleine keffers zoals een jack russel...
Het is zo erg geworden dat we besloten hebben het huis te verkopen(wat ni makkelijk gaat zijn met zulke buur) en iets anders kopen. Dat begint om 5u 's ochtends en eindigd 's nachts. Gekef komt van zowel binnen als buiten. Ze is er al over aangesproken en sindsdien heeft ze nog een 4 tal honden en een hoop andere beesten bijgenomen. Denk dat er in totaal een 50 tal beesten zitten in haar gehuurd huis. Honden, katten, konijnen, kippen, vogels, muizen en zoveel dat we nog niet eens weten.

13 namen hebben we tot nu toe geteld... allemaal keffende chihuahua's buiten paar andere kleine keffers zoals een jack russel...
Het is zo erg geworden dat we besloten hebben het huis te verkopen(wat ni makkelijk gaat zijn met zulke buur) en iets anders kopen. Dat begint om 5u 's ochtends en eindigd 's nachts. Gekef komt van zowel binnen als buiten. Ze is er al over aangesproken en sindsdien heeft ze nog een 4 tal honden en een hoop andere beesten bijgenomen. Denk dat er in totaal een 50 tal beesten zitten in haar gehuurd huis. Honden, katten, konijnen, kippen, vogels, muizen en zoveel dat we nog niet eens weten.
Kun je hier geen politie over aanspreken ? Ale ik weet niet, maar mij lijkt dit toch geen normale situatie meer ?

dacht hetzelfde want vanaf een bepaald aantal wordt je aanzien als een kweker en moet je een vergunning hebben om zoveel beestjes te houden (dacht ik )

Idd, vanaf zo veel honden moet je het melden aan de dienst milieu en dan kunnen ze komen kijken of alles in orde is daarvoor. Zal wel niet alleen voor kwekers gelden?
Als er sprake is van overlast kan je ook actie ondernemen. Duidelijk geluidsoverlast hier (inclusief op nachtelijke uren welke de overlast nog gewichtiger maakt)

Kun je hier geen politie over aanspreken ? Ale ik weet niet, maar mij lijkt dit toch geen normale situatie meer ?
Ja, de politie is begin vorige week daar binnen geweest. Maar ik zie niet veel veranderen. Nu kan het wel zijn dat er een beetje tijd over gaat eer we iets zien gebeuren. Maar zelfs als het hondenprobleem zou opgelost geraken, zijn er nog zoveel andere factoren van haar en de rest van de straat wat ieder op zich al genoeg is om het op te geven en verhuizen.

Idd, vanaf zo veel honden moet je het melden aan de dienst milieu en dan kunnen ze komen kijken of alles in orde is daarvoor. Zal wel niet alleen voor kwekers gelden?
Als er sprake is van overlast kan je ook actie ondernemen. Duidelijk geluidsoverlast hier (inclusief op nachtelijke uren welke de overlast nog gewichtiger maakt)
"Afdeling 5.9.12. Milieuvoorwaarden met betrekking tot inrichtingen waarin honden worden gehouden
Artikel 5.9.12.1. - 5.9.12.2.
Extra

Versies
Artikel 5.9.12.1.
Extra

Versies
De voorwaarden van deze afdeling zijn van toepassing op de inrichtingen, vermeld in rubriek 9.9 van de indelingslijst, met uitzondering van de inrichtingen voor het africhten van honden.
Artikel 5.9.12.2.
Extra

Versies
De inrichting is voorzien van een omheining die de dieren belet te ontsnappen. Aan de zijkanten die uitgeven op andermans woning en op de openbare weg, moet die omheining uit ondoorzichtige elementen met een minimale hoogte van twee meter bestaan. Er moet in een afsluitpoort voorzien worden zodat onbevoegden geen toegang hebben.

De hokken moeten een afdoende geluidsisolatie hebben en rond de hokken en de speelweiden moet er een beplanting worden aangebracht zodat de dieren niet gestoord worden door de omgeving.

Het is verboden inrichtingen waarin meer dan tien honden worden gehouden te exploiteren die geheel gelegen zijn in een woongebied, ander dan een woongebied met een landelijk karakter, of in een woonuitbreidingsgebied.

Alle rustverstorende activiteiten zijn verboden tussen 22 en 7 uur.

De honden worden tussen 22 en 7 uur binnengehouden, tenzij anders vermeld in de omgevingsvergunning voor de exploitatie van de ingedeelde inrichting of activiteit.

Kadavers van honden moeten door een destructiebedrijf verwijderd worden. In afwachting van ophaling worden ze in een gesloten recipiënt bewaard."

Ja, jullie hebben gelijk. Kunnen alleen maar hopen dat er reactie komt van politie of andere instanties na het betreden van de woning begin vorige week.

Erg dit. Maar het is een gehuurd huis zeg je? Ken je de verhuurder niet of zo? Ik vermoed niet dat alle verhuurders akkoord gaan met zo'n beestenboel in huis.

Misschien meer ‘bezorgdheid van de dag’ maar ik krijg het altijd Spaans benauwd als ik een fietster zie van op en al 13 jaar, 50kg nat en dan met 1 hand op het stuur, met 1 hand op de gsm en met een hoofdtelefoon.

Ziek, gewoonweg ziek.
Deze post en de reacties erop werden verplaatst naar pol en actua:

Erg dit. Maar het is een gehuurd huis zeg je? Ken je de verhuurder niet of zo? Ik vermoed niet dat alle verhuurders akkoord gaan met zo'n beestenboel in huis.
Dat idee hadden we dus ook. Maar was we dus toen niet wisten is dat de huurder en verhuurder (jeugd) vriendinnen waren en de verhuurder dit direct gemeld heeft aan de huurder met maanden zware ambras-pesterijen-achterklap... enfin met alles wat je niet met je buur wilt hebben. Je verlaagt u uiteindelijk zelf naar hun marginaal niveau en met zo'n belachelijk gedrag wil ik mij niet bezig houden.

Wij hebben met allebei ‘prijs’. De jongste was het makkelijkst (om maar een woord te vinden) met duidelijke aanwijzingen al in het eerste kleuter en een effectieve diagnose toen hij bijna 5 was. Dat is via een neuroloog en dan plaatselijk ReVa gegaan. Hij zit in type 9 onderwijs en het is een blij kind (nu 7). Hij is super koppig, eet moeilijk en is obsessief over sommige dingen in fases. Máár een gelukkig kind en mits routine lukt dat wel.
De oudste, 10, had al de diagnose dysfasie. Gaat ook ReVa testen doen maar de school (zit al op dezelfde speciale school als broer maar voor taal) is er vrij zeker in dat er een ASS probleem is. Maar een heel ander soort dan de jongste. Kind is een ‘vreemd eendje’ in bijna elke groep. Dat zal veel moeilijker zijn om mee om te gaan. Zit veel woede in maar alles is enorm ingehouden. Bij hem merk ik wat jij zegt: het klasseersysteem in zijn hoofdje werkt niet zoals het hoort. Hij wil dan honderd dingen zeggen maar kan de woorden voor misschien een of twee vinden. Durft ook zelf niks beslissen, zegt wat hij denkt je wil horen.
Veel aanmoediging, veel geduld en alles wat men suggereert als mogelijk hulpmiddel op zijn minst proberen. Er is echt goede hulp te vinden maar je moet veel doorploeteren voor je daar komt.
Thanks, we gaan nu naar de psycholoog met hem als hulpmiddel. Zoals @Mulan ook al aanhaalde: visueel werken en structuur gaan we proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan