Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
giphy.gif
Ik denk et nie, want niemand durft het op te nemen tegen Non! 😞

Waarom uit de hand? Dit is toch een civiele neutrale discussie? Noch Non noch ik zijn met modder aan het smijten ofzo. We hebben gewoon (duidelijk) tegenovergestelde meningen ...

Waarom uit de hand? Dit is toch een civiele neutrale discussie? Noch Non noch ik zijn met modder aan het smijten ofzo. We hebben gewoon (duidelijk) tegenovergestelde meningen ...
Zo serieus. Zit je in je maatpak met je haar achteruit gekamd te posten ofzo?

:unsure:

Nee, was dus een niet-zo-heel-serieuze post, eerder om de draak te steken met Loser die doet alsof hij niet afwist van een "probleem", terwijl het blijkbaar wel al meerdere keren gereport is.

Oftewel dit. We willen geen pagina’s vol gebabbel in het ergernissentopic maar we gaan wel pagina’s vol babbelen waarom we dit al veel langer nodig vonden en waarom ik uw grapjes nie grappig vind. Tis bijna lunchpauze vrienden, ga nekeer iet eten! Of join us in de slow als dat niet te beneden uw niveau is!

Dit ja. Allez ik snap het wel, maar hoe lang gaat dit nog blijven duren? Ik ben misschien een wishful thinker, maar ik dacht dat we weer normaal gingen beginnen doen eens iedereen is gevaccineerd en ‘t ziet er dus nie naar uit.
Nog lang niet iedereen is gevaccineerd he. We zitten aan 50%. Alle experts zeiden maanden geleden al dat het voor dergelijke massa events nog te vroeg zou zijn. Het was de politiek die dan toch weer uitspraken en beloftes deed die niet waar te maken blijken.

Bleh, ik snap je ergernis, als ge daar toch dagelijks zijt snap ik niet waarom men geen persoonlijke bureaus voorziet.
Is gewoon iets financieel hè. Als je iedereen 1 dag per week laat thuiswerken, kan je in principe 20% op kantooroppervlakte besparen. Afhankelijk van waar dat kantoor ligt, vertegenwoordigt dat een aanzienlijke som geld per jaar.
Ook geen impliciet gereserveerde plaatsen? Heeft iedereen zo geen favoriete plek en o wee als daar nen anderen op staat?
Hier bij ons had iedereen wel min of meer zijn plaatske. Al varieerde dat wel natuurlijk van wanneer je binnenkwam. Probeerde altijd vroeg te beginnen, zodat ik gewoon mijn goesting kon kiezen.

Edit: Als reactie op wat jij nog hebt bijgevoegd: Neen het maakt niet uit of jij daar al dan niet mee kan lachen. Maar het is denk ik niet de bedoeling om hier content te gaan 'curaten' op basis van wat 1 groep wel of niet grappig vindt. Laat staan 1 user ...
Ik denk trouwens niet dat ik die opmerking al ooit heb gegeven (?). Dus beetje flauw omdat in mijn gezicht te smijten.

Mijn opmerking was ook niet zo persoonlijk bedoeld als dat gij ze opneemt. De meeste mensen maken dat soort opmerkingen maar af en toe ze, maar dat telt dan toch al netjes op en ik kan u garanderen dat dat toch een bepaalde sfeer creëert waarbij ge als vrouw dubbel en dik moet gaan opletten op wat ge post want anders krijgt ge zo'n doodoener terug - ook in serieuze threads.
Ik heb An sich niets tegen zo'n grap, maar het probleem zit hem dus wel in de frequentie/wijdverspeidheid en dat ligt uiteraard niet aan uw ene opmerking hier. Voor mij was het gewoon een algemeen statement om zo'n soort grappen in de zever threads te houden 🤷‍♀️

Ik denk et nie, want niemand durft het op te nemen tegen Non! 😞
Helaas, voor sommige mensen is mijn Nick zien extra reden om tegendraads en niet meer zo straight te doen :unsure:

Ja, met haar sociologische steekspelletjes en al.. :S
Ge zijt aan de verkeerde "non" aan het denken

De meeste mensen maken dat soort opmerkingen maar af en toe ze, maar dat telt dan toch al netjes op en ik kan u garanderen dat dat toch een bepaalde sfeer creëert waarbij ge als vrouw dubbel en dik moet gaan opletten op wat ge post want anders krijgt ge zo'n doodoener terug - ook in serieuze threads.
Ik heb An sich niets tegen zo'n grap, maar het probleem zit hem dus wel in de frequentie/wijdverspeidheid en dat ligt uiteraard niet aan uw ene opmerking hier. Voor mij was het gewoon een algemeen statement om zo'n soort grappen in de zever threads te houden 🤷‍♀️
Ok fair point, geloof het of niet, hier kan ik me iets bij voorstellen en zelfs akkoord gaan. Daar mag en moet aandacht voor zijn.

Dat gezegd zijnde ben ik niet akkoord dat het daarom maar verbannen moet worden naar zwam en aanverwanten.
Algemeen is imo NIET het serieuze gedeelte van BG, dat P&A wel is. Dat zo een zaken niet passen in P&A, by all means doe maar, ik maak de bewuste keuze daar niet te komen.
Maar op de algemene fora mag het er toch wat luchtiger aan toe gaan, zonder dat het een volledige absurde circle-jerk moet worden zoals in zwam. Algemene BG moet imo een representatie zijn van normale interacties ... .
Maw we moeten hier ook niet elke post onttrekken van humor uit angst tot iets verkeerd geïnterpreteerd zou worden ... zoals in P&A ... hoop ik?

Helaas, voor sommige mensen is mijn Nick zien extra reden om tegendraads en niet meer zo straight te doen :unsure:
Maar zo een steken horen (volgens uw eigen regels) dan ook hier niet thuis ...

Ge zijt aan de verkeerde "non" aan het denken
Is er nog een andere user? (serieuze vraag)

Maar zo een steken horen (volgens uw eigen regels) dan ook hier niet thuis ...

Is er nog een andere user? (serieuze vraag)

Nee toch? Het gebeurt niet zo frequent en slechts door/naar 1 user (en omgekeerd ook) dus het verziekt de boel niet voor andere ongerelateerde users in andere discussies :v

Ik heb ook nergens het punt gemaakt dat grappen en zever hier in algemeen totaal niet thuishoren. Ik ben zelf niet altijd even serieus, maar dat komt niet altijd over 😬

Trouwens, ik verwacht/eis niet dat zo'n grappen echt uit algemene verdwijnen (al is algemene imo zeker niet enkel het niet-serieuze gedeelte). Maar ik zal het niet nalaten om daar een (niet altijd even serieuze) opmerking op te geven als ik dat gepast vind om zo de poster in kwestie er eens over te laten nadenken :unsure:. Dat mensen mij daardoor een strenge/saaie/preutse doos vinden, neem ik er dan maar bij :unsure:

En ik doelde op glashelder, die absoluut geen non is (vandaar de aanhalingstekens)

ik heb hier al diverse minuten 500 reaction score he waar blijven mijn punten verdekke!

Ik al een heel plan om de Slowchat vol te spammen om zo aan duizend posts te komen en mijn account te maxen maar aan dit tempo hoeft het niet ze. Het hoeft niet meer zeg ik u!

Edit: Het is er :love: .

Laatst bewerkt:
Ik was even aan het twijfelen om hier op te reageren, maar aangezien ik bij de geviseerde groep hoor, my 2 cents.

- het met Mulan flirten heb ik - na een vermaning van Coldplayke - voor 99% verbannen naar zwam. Gisteren heb ik nog wel eens gereageerd met `daten?`, Mulan heeft daar dan iets op gezegd en daar is het gestopt. Dat lijkt me toch wel nog iets wat moet kunnen zolang het niet ontaardt in een hele pagina lang flirten. Maar daar wordt dus al bewust op gelet.

- Dat het hier een groepje van 5-10 is dat `circle jerked` vind ik een beetje een zielig argument aangezien het ook logisch is. Als ge hier dagelijks meerdere posts plaatst dan is het logisch dat ge ook regelmatig contact krijgt met anderen die hier veel zitten en er met bepaalde mensen een band ontstaat. En het is dan ook logisch als die band er is, er ook meer specifiek naar elkaar wordt gereageerd en er ook plagerijen en zo onstaan. Dat gebeurt ook IRL, het enige wat ge daar natuurlijk hebt is dat de anderen niet betrokken raken in die gesprekken. Hier is het een openbaar geschreven format, dus heb je dat wel. Iemand `straffen` en naar een speciaal hoekske verwijzen omdat ze goed met elkaar overweg komen is imo een zielige oplossing. Eigenlijk gewoon triest zelfs.

- Als ge er niet tegen kunt dat er mensen zijn die hier veel komen en veel posten en `circle-jerken` (wat een vies woord eigenlijk), hebt ge een aantal opties: 1)ge wordt zelf wat actiever op het forum 2)ge beseft dat het een logisch fenomeen is 3)ge leest enkel de voor u relevante topics, 4) ge smijt ons op de negeerlijst.

- Over punt 3: het is totaal onwaar dat we over heel het forum aanwezig zijn met onze inside jokes. Vooral in zwam en dan enkel nog hier in glimlach en ergernis topic. En als ge wilt moogt ge het 'wat heb je vandaag gekookt' er nog bijvoegen, maar daar is het altijd on topic, want dat topic dient nu eenmaal om uw maaltijd te posten, ook al is het geen grand cuisine. Zoals hier boven aangehaald door Lint, moet wat zeveren (maar niet zwammen) ook kunnen in Algemeen, zeker in 'glimlach' en 'ergernis'. Dit zijn redelijke luchtige topics. Ik begrijp wel dat er dat geen vijf pagina's aan grapkes moet komen te staan, maar een pagina staat ook redelijk rap vol. Zie maar naar deze discussie die hier eigenlijk ook niet hoort, maar wel een logisch voortvloeisel is van een ergernis.

- Over punt 4: ik kan dat maar enkel aanmoedigen. De negeerfunctie werkt hier bijzonder goed. Ik heb ook enkele mensen op mijn negeerlijst en het is alsof zij niet meer bestaan. Enkel wanneer ze gequote worden, krijg je nog een melding dat hun post onzichtbaar is voor je, maar voor de rest ziet ge totaal niets verschijnen wanneer ze een bericht posten. Ik dacht dat je op 9lives wel zag wanneer iemand van op je negeerlijst postte, maar dat enkel het bericht verborgen was? Hier zie je zelfs niet dat hij of zij gepost heeft.

edit: excuses voor dt-fouten en dergelijke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan