Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
non violent communication - bestaan wel wat boeken over e.d. :p

hier op het forum kunnen er een paar dat gebruiken :unsure:
ha nee, boeken heb ik er nog niet over gelezen, noch cursussen gevolgd, maar ben altijd wel geinteresseerd in psychologie en als ik artikelen over zulke zaken tegenkom lees ik die.

Betekent ook niet dat ik er zelf altijd in slaag om de zaken toe te passen.

non violent communication - bestaan wel wat boeken over e.d. :p

hier op het forum kunnen er een paar dat gebruiken :unsure:
Heb dat nog moeten volgen in opleiding. Dan kregen we punten op hoe goed we konden “SOFTEN” (Smile Open posture Forward lean Touch Eye contact Nod) Was moeilijk te doen zonder het in ‘t belachelijke te trekken wel. Dan moest ge daar zitten overleggen over iets terwijl ge met een glimlach intens in de ander zijn ogen keek vergezeld door een schouderklopje. :biglaugh:

At squid: waarom bestel je geen eigen pizza? Sharing is caring maar tzou bij mij geen waar zijn. Joey doesn't share food enzo

Heb dat nog moeten volgen in opleiding. Dan kregen we punten op hoe goed we konden “SOFTEN” (Smile Open posture Forward lean Touch Eye contact Nod) Was moeilijk te doen zonder het in ‘t belachelijke te trekken wel. Dan moest ge daar zitten overleggen over iets terwijl ge met een glimlach intens in de ander zijn ogen keek vergezeld door een schouderklopje. :biglaugh:
Ik ken er zelf niet te teveel van maar denk dat het belangrijkste in heel dat verhaal is over hoe je iets overbrengt en hoe dat dan ontvangen wordt. Zou er mezelf ook eens in moeten verdiepen want denk dat we soms aggresiever communiceren dan we zelf denken en het is ook gewoon interessante literatuur denk ik (dit terzijde).

En Tonerider gaf ook al een paar mooie voorbeelden ervan uiteraard :D

Het kan ludiek klinken, maar 't is effectief de ergernis van vandaag: de WC-pot willen uitkuisen met de borstel, maar niet gezien dat er nog een velletje papier in dreef. Ge krijgt dat er dus nog moeilijk uit he! :mad:

Het kan ludiek klinken, maar 't is effectief de ergernis van vandaag: de WC-pot willen uitkuisen met de borstel, maar niet gezien dat er nog een velletje papier in dreef. Ge krijgt dat er dus nog moeilijk uit he! :mad:
“Soppen” en draaien terwijl je het wc nog eens doorspoelt👌

De inzamelingsacties voor de overstromingen.

Iedereen maar kleren dumpen en andere brol die op zolder toch stond. Ahnja ze zijn hun rommel kwijt en ze kunnen zeggen dat ze een goede daad hebben gedaan.
Nu er een oproep komt om ook andere, meer nuttigere dingen, te doneren zie je geen kat meer.
Het hele solidariteitsgevoel waar men van sprak is gewoon een verdoken containerpark actie geweest.

Iemand zoals @kay-gell is dat stadium - waar WC-borstels nog enig soelaas bieden - al lang voorbij.

Daar helpt alleen nog maar

image.jpg

If all else fails, een nieuwe wc-borstel kost drie keer niks

Maar het kost nog altijd een beetje, en als ge niet let op de kleintjes, zult ge nooit FIRE worden en kunt ge nooit komen stoeffen in het brutoloon topic hé.
Ik ben leerkracht, ge zult mij sowieso nooit in het loontopic zien :biglaugh: :biglaugh: die 99 cent zal ‘t verschil nie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan