Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een assertiviteitscursus zal je goed doen. Eens een keertje opkomen voor wat jij wilt en niet wat een ander wilt. Je leeft maar een keer.
inderdaad, toch een beetje een rode draad in haar posts: ze laat altijd maar over zich lopen. Vind dat zo erg voor haar.

Komaan Squidje: voor zover ik je ken, ben je een goed persoon. Maar over u heen laten lopen, moet ge zeker niet doen. Kan je dit niet bespreken met je partner? Als er ene rekening moet houden met u (en uw gevoelens) is hij het toch wel? Ook al gaat het maar om kleine dingen (of misschien zelfs: juist zeker in die kleine dingen, want als dat al te veel moeite is...)

Man heeft boodschappen gedaan. Met de beste bedoelingen maar dat irriteert mij want wij winkelen allebei op een andere manier.
Naar de winkel gaan is een van de weinige momenten dat ik nog eens zelf iets kan kiezen. Mijn eigen lunch. Gisteravond nog aan het bedenken dat xyz van die middag eigenlijk niet zo goed was. Wat heeft hij mee voor vandaag? Xyz.
Kleine dingen zoals kind dat bananen wou, dat weet hij niet dus geen bananen. Of appelsap. Iets voor mij om te drinken. Lijst gaat door.
We kijken naar wat hij wil of is het beiden iets apart dan is het zijne luid genoeg om niet te negeren. Als we een avondje muziek luisteren is het zijn afspeellijst. Als we pizza bestellen is het de pizza die hij lust.
Het is mijn eigen schuld want ik schik mij ook altijd, het is zo een klein kind als hij zijn zin niet krijgt. Zal vanavond ook weer memmen ‘is er iets om te knabbelen’ Ah bah neen want je hebt niks gekocht.
Soit, het steekt even tegen.
Wij hadden een gedeelde boodschappenlijst op de gsm en als ik of hij vonden dat iets ontbrak, gingen we daar alsnog om. Dochter is gek op boodschappen doen, dus hoera, een uitstap! 😂

Dit dus, ik ga meestal naar de winkel en zij geeft mij dan een lijst van zaken die ze wil. Kan ik nog eens zot doen en iets extra meenemen zonder haar zaken te vergeten.
Ik heb een boodschappenlijst. Ik wist niet dat hij boodschappen zou doen, hij ging gewoon ‘rap naar de Gamma voor een grasmaaier’.

Ik heb een boodschappenlijst. Ik wist niet dat hij boodschappen zou doen, hij ging gewoon ‘rap naar de Gamma voor een grasmaaier’.
dan is het toch wel mooi dat hij ook boodschappen gaan doen is? Misschien goed bedoeld, maar slecht uitgewerkt doordat het een impulsbeslissing was?

dan is het toch wel mooi dat hij ook boodschappen gaan doen is? Misschien goed bedoeld, maar slecht uitgewerkt doordat het een impulsbeslissing was?
Ja, het is in mijn eigen hoofd hoor, ik besef dat zeker. Ik ben opgegroeid met een échte patriarch. Op zich een zeer goede vader, maar Squid vroeg nooit niets en volgde altijd de flow van vader’s wensen. Soms gaat mijn stekkerdoos nu aan het knetteren omdat ik dat dus (onbewust) nog steeds doe. Kan hij niks aan doen maar kan ik ook niet uitgelegd krijgen zonder dat hij volledig in het defensief gaat gaan.

Maak gewoon een boodschappenlijstje? En als er iets niet mee is, op strafkamp!
How jong, das mannenlogica.
Boodschappen-》lijstje-》
844d10ea69a9c66c9a2d1d20ec7c9145.gif

Helpdesk op z’n best. Contact via IT chat, ergens in Kuala Lumpur.
Standaard reply: “I will certainly check that for you. Please allow me a minute while I am searching for the required information.”
Dan 5 keer elke 4 minuten een automatische boodschap “help desk is working on your request”.
Om dan een link te krijgen naar een pagina waar ik een request kan invullen voor hulp.
Op die pagina staat dan een link naar een document waarin beschreven staat hoe je via IT portal info kan opvragen die nodig is om request te vervolledigen. Document van 2013; die benamingen zijn intussen uiteraard veranderd dus ik vind mijn weg totaal niet in die IT portal.

Kuala Lumpur: stuur me een e-mail met screenshot en omschrijving van het probleem, dan stuur ik het door naar betrokken team.

briljant in z’n eenvoud en dus na ongeveer een uur mijn probleem kunnen melden.
Benieuwd wanneer het opgelost is. Op de pagina stond dat het tot 2 weken kan duren voor requests behandeld worden.
En het gaat nog verder. Na een half uur “have you mailed me the screenshot?”
-> yes, half an hour ago.
“Please provide brief description of issue”
-> please see the same email
“Can you provide info details through portal?”
-> please see this chat 10 lines above; the document on how to get this info is still outdated
“Please provide me url of site with the issue”
-> please see the same email.

terwijl kern boodschap van global mgmt: “every dollar counts”. Uhu, time well spent 👌

Ja, het is in mijn eigen hoofd hoor, ik besef dat zeker. Ik ben opgegroeid met een échte patriarch. Op zich een zeer goede vader, maar Squid vroeg nooit niets en volgde altijd de flow van vader’s wensen. Soms gaat mijn stekkerdoos nu aan het knetteren omdat ik dat dus (onbewust) nog steeds doe. Kan hij niks aan doen maar kan ik ook niet uitgelegd krijgen zonder dat hij volledig in het defensief gaat gaan.
Mja, dat volledig in het defensief gaan is toch ook niet gezond hoor.

(daar kan hij wel iets aan doen)

tja, twee mensen met hun eigen achtergrond bij elkaar is altijd een uitdaging he. En hoe jullie je huwelijk arrangeren moeten jullie zelf beslissen.

Maar algemeen gezien, denk ik wel dat je baat zou hebben met een assertiviteitscursus.

En naar je gevoelens kenbaar maken naar je man zijn er ook wel tips zodat hij misschien minder in de verdediging schiet. Bijv. niet in de jij-vorm spreken (je bent dit vergeten of je brengt weer het verkeerde mee), maar in de ik (ik voel me). Ook nooit veralgemenen: Jij doet nooit wat voor mij, het is altijd wat met je. Vraagt wel even tijd om na te denken voordat je het gesprek aangaat en ook tijdens het gesprek mag je niet impulsief reageren.

Zeg hem dat het tof is dat hij boodschappen is gaan doen en of hij de volgende keer eerst even wil bellen of er nog iets nodig is, zodat hij dat ineens meeneemt. (Of je kunt hem het lijstje doorsturen via sms dan. Mijn ervaring met sommige mannen is dat als je hen gewoon vraagt 5 dingen mee te nemen zonder het op te schrijven, ze er 2 vergeten zijn. Idk of de jouwe zo’n exemplaar is. Of zoals mijn pa, die ‘vergat’ ook alles op het lijstje wat hij niet wist staan in de winkel. :biglaugh: Dan maar zelf boodschappen gaan doen)

Man heeft boodschappen gedaan. Met de beste bedoelingen maar dat irriteert mij want wij winkelen allebei op een andere manier.
Naar de winkel gaan is een van de weinige momenten dat ik nog eens zelf iets kan kiezen. Mijn eigen lunch. Gisteravond nog aan het bedenken dat xyz van die middag eigenlijk niet zo goed was. Wat heeft hij mee voor vandaag? Xyz.
Kleine dingen zoals kind dat bananen wou, dat weet hij niet dus geen bananen. Of appelsap. Iets voor mij om te drinken. Lijst gaat door.
We kijken naar wat hij wil of is het beiden iets apart dan is het zijne luid genoeg om niet te negeren. Als we een avondje muziek luisteren is het zijn afspeellijst. Als we pizza bestellen is het de pizza die hij lust.
Het is mijn eigen schuld want ik schik mij ook altijd, het is zo een klein kind als hij zijn zin niet krijgt. Zal vanavond ook weer memmen ‘is er iets om te knabbelen’ Ah bah neen want je hebt niks gekocht.
Soit, het steekt even tegen.
Oei, nog een toxische relatie. Wanneer gaan ze beginnen roepen dat die relatie ten dode opgeschreven is?

Op zich niet erg toch? Je gaat sowieso winkelen en nu kan je op je gemak eens gaan en enkel nog de dingen kopen die je voor jezelf nog wil en voor de kleine.. Nu ik ging wel een bericht gestuurd hebben wat ik nog moest mee doen voor haar en de kleine.

Maar mijn relatie is ook toxisch omdat mijn vrouw liegt over kleine prullen. Volgens de kenners liegt ze dan ook over grote dingen :D

Dit dus, ik ga meestal naar de winkel en zij geeft mij dan een lijst van zaken die ze wil. Kan ik nog eens zot doen en iets extra meenemen zonder haar zaken te vergeten.
Als je eens echt zot wil doen dan vergeet je iets van haar lijst en doe je iets extra mee voor jezelf.

Oei, nog een toxische relatie. Wanneer gaan ze beginnen roepen dat die relatie ten dode opgeschreven is?

Op zich niet erg toch? Je gaat sowieso winkelen en nu kan je op je gemak eens gaan en enkel nog de dingen kopen die je voor jezelf nog wil en voor de kleine.. Nu ik ging wel een bericht gestuurd hebben wat ik nog moest mee doen voor haar en de kleine.

Maar mijn relatie is ook toxisch omdat mijn vrouw liegt over kleine prullen. Volgens de kenners liegt ze dan ook over grote dingen :D

Als je eens echt zot wil doen dan vergeet je iets van haar lijst en doe je iets extra mee voor jezelf.
Naart schijn zegt uw vrouw dat ze wel tevreden is over uw bedkunsten. Duidelijke leugens dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan