Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor ons huis is een stuk braakliggend terein waar ze vaak komen sluikstorten. Sinds kort komt er iemand regelmatig ook oud brood in de struiken voor onze oprit dumpen. Ik kan binnenkort deelnemen aan de highland games na alle inspanningen om mijn hond - die in een niet zo ver verleden zelf zijn eten moest bijeen zoeken - iedere ochtend de straat uit te kunnen trekken zonder dat hij een halve baguette in zijn kas slaat.
Die mens wil jullie met een rattenprobleem opzadelen ofzo?

Ergernis/glimlach: door het verzopen weer van de vorige weken zijn onze kersen voor een groot deel aangetast door een schimmel. Al het rot fruit trekt wel veel vlinders aan.

Ook hier genoeg voorbeelden van vaste plekjes van sluikstorten, zelfs het stadspark ligt vol met pizzadozen en bierblikjes terwijl er daar meer vuilbakken staan dan bomen. 2 straten verder hebben ze onlangs nieuwe glascontainers geplaatst, maar i.p.v. een bordje 'niet sluikstorten' hebben ze een camera geplaatst, plots dumpt niemand daar nog heel zijn huishouden. Beetje triest dat ge de mensen moet 'dwingen' om de boel proper te houden.

Tijdje terug met de jeugdafdeling van een muziek-v.z.w. ons ingeschreven om afval te helpen opruimen, wij kregen een rustig wandelpadje langs het kanaal toegewezen dus ik dacht "chill". Nooit verwacht dat we zoveel afval gingen vinden daar, halverwege al moeten bellen omdat we meer zakken dan handen hadden. :-/

Toen ik vroeger elke dag door Gent moest wandelen zag je bepaalde families gewoon elke dag hun afval in de bosjes gooien zonder schaamte.
Soms met 2-3 man een zetel erbij, een halve badkamer, een kapotte stoel. Stad haalt het toch telkens op dus waarom zouden ze het niet doen.
True maar als ze het niet ophalen wordt er blijkbaar nog sneller bijgestort.
Ook hier genoeg voorbeelden van vaste plekjes van sluikstorten, zelfs het stadspark ligt vol met pizzadozen en bierblikjes terwijl er daar meer vuilbakken staan dan bomen. 2 straten verder hebben ze onlangs nieuwe glascontainers geplaatst, maar i.p.v. een bordje 'niet sluikstorten' hebben ze een camera geplaatst, plots dumpt niemand daar nog heel zijn huishouden. Beetje triest dat ge de mensen moet 'dwingen' om de boel proper te houden.
Dat lieten ze op tv eens zien, het probleem verplaatste zich gewoon. En camera weg = sluikstorters terug.

True maar als ze het niet ophalen wordt er blijkbaar nog sneller bijgestort.
Is een regel in de professionele schoonmaak: vuil trekt vuil aan. Op het werk is dat bijv. ook. Als 1 zijn vuile tas niet in de vaatwas zet, maar gewoon op het aanrecht, is de kans heel groot dat ook anderen de vaatwas niet meer zullen opendoen, maar gewoon hun tas bij de andere zetten.

Den 100% electrische Ford Mustang. Wat een gedrocht en verkrachting van de naam is dat.

64ipCXDUNqOKqS3PFAa3NA-5fe2ebc78b0f2613eb339151732ea536-HERO_2_029_FLOOR_SHADOW-1100.jpg

Ne Ford mustang moet een schoon poepeke hebben :cry:

mustang-01.jpg

Terwijl de oplossing simpel is.

Verhoog de consumentenprijs van het item.
Maak recycleren gratis tot zelfs dat je betaald wordt om het in te leveren.
Betalen voor iets wat vanzelfsprekend is? Helemaal niet akkoord. Het ligt aan de mentaliteit en cultuur van velen. In de Japanse cultuur is het normaal dat je uw vuilnis meeneemt als je ergens geweest bent. Daar vind je totaal geen openbare vuilbakken. Er wordt wel heel erg kordaat opgetreden indien er overtredingen worden gemaakt.

Dit is dan mijn ergernis: de lamlendige mentaliteit en gebrek aan respect voor onze omgeving. Een omgeving waar, en dat wordt vaak vergeten, wij eigenlijk diegenen zijn die te gast zijn.

Den 100% electrische Ford Mustang. Wat een gedrocht en verkrachting van de naam is dat.

64ipCXDUNqOKqS3PFAa3NA-5fe2ebc78b0f2613eb339151732ea536-HERO_2_029_FLOOR_SHADOW-1100.jpg

mustang-01.jpg
Eergisteren in Geel op de markt gezien de elektrische, inderdaad ver-schrik-ke-lijk-e auto. Zelfs voor een BMW zou dat op niks trekken. Laat staan voor een Mustang :angry::cry:

Betalen voor iets wat vanzelfsprekend is? Helemaal niet akkoord. Het ligt aan de mentaliteit en cultuur van velen. In de Japanse cultuur is het normaal dat je uw vuilnis meeneemt als je ergens geweest bent. Daar vind je totaal geen openbare vuilbakken. Er wordt wel heel erg kordaat opgetreden indien er overtredingen worden gemaakt.

Dit is dan mijn ergernis: de lamlendige mentaliteit en gebrek aan respect voor onze omgeving. Een omgeving waar, en dat wordt vaak vergeten, wij eigenlijk diegenen zijn die te gast zijn.

Het is zodanig vanzelfsprekend dat mensen het niet doen in onze omgeving.
Als je dan ook een aanpassing in gedrag wilt, dan moet je ervoor zorgen dat je beloond wordt om het goede gedrag uit te voeren.

Onze individualistische maatschappij zit nu eenmaal zo in mekaar.

En dan kan je nog zoveel niet akkoord zijn, maar dan moet je ook niet verschieten dat je elke dag met die ergernis geconfronteerd zult zijn.

Want betalen zullen we toch doen. Is het niet via het systeem zoals vermeld, dan is het wel via taxen aan de gemeente om die vuilnisbakken te zetten en te legen of het zwerfvuil of gedumpte vuil op te gaan rapen en af te voeren.

Als je dan ook een aanpassing in gedrag wilt, dan moet je ervoor zorgen dat je beloond wordt om het goede gedrag uit te voeren.

En dan kan je nog zoveel niet akkoord zijn, maar dan moet je ook niet verschieten dat je elke dag met die ergernis geconfronteerd zult zijn.

Want betalen zullen we toch doen. Is het niet via het systeem zoals vermeld, dan is het wel via taxen aan de gemeente om die vuilnisbakken te zetten en te legen of het zwerfvuil of gedumpte vuil op te gaan rapen en af te voeren.
Of laten betalen als ze het niet doen.
Voor mij mag er op sluikstorten en zelfs een peuk/papiertje op straat gooien grote geldboetes staan.

Beetje respect hebben mag toch.

mustang-01.jpg
Waarom noemen ze dat eigenlijk ook een mustang. Zelfs die Europese is de naam niet waardig. Een mustang moet zuipen en luid grommen.

Positief bekrachtigd worden, ja. Financieel beloond worden, nee. Ik vind dat de omgekeerde wereld als we het over iets als sluikstorten hebben. Als de enigste oplossing/verbetering een financiële aard heeft, dan klopt er iets niet.

Ik zet me dan ook liever in om deze individualistische maatschappij wat minder individualistisch te proberen maken, dan me er gewoon bij neer te leggen. Hoe klein mijn impact ook mag zijn. De daarmee gepaarde frustratie is dan inderdaad mijn zaak.

Of laten betalen als ze het niet doen.
Voor mij mag er op sluikstorten en zelfs een peuk/papiertje op straat gooien grote geldboetes staan.

Beetje respect hebben mag toch.
Natuurlijk, maar die strategie is volledig afhankelijk van de pakkans.

En die is nu eenmaal gewoon laag. En niet zo evident om omhoog te doen.
Dat is zoals met te snel rijden. Eerste stap die ze gedaan hebben is om flitscamera's te zetten. Desondanks blijven we te hard rijden. Ik ook.

Dan zetten ze trajectcontrole. Maar waar geen trajectcontrole is rijdt men noch altijd te hard. Ik inclusief.
Dus ja, dan lijkt het alternatief mij makkelijker door het aan de bron de kost te verhogen zodanig dat je het menselijk gedrag met een beloning kunt sturen in plaats van met een straf.

Kom ik thuis heeft er een of andere hippie met ne baksfiets da ding zo voor mn deur gezet

Es in zijne bak kakken. Zal em leren.
Een huis of twee terug woonden wij naast studenten. Er stond dan een fiets aan ons raam, tegen de avond waren dat er garantie vier of vijf. Krassen in de buitenmuur en half het voetpad bezet.
Elke keer het van dat was, ging ik ze ‘s avonds gewoon verzetten. Van voor ons huis naar tegen de boom er rechtover. Was een kwestie van een halve meter of zo, heeft een drietal weken geduurd maar ze zetten ze dan wel eindelijk op de juiste plaats.

Een bakfiets, tot daar nog aan toe. Wat ik nooit snap zijn die karretjes (gelijk een poptent met wieltjes) die je achter je fiets hangt.
Daar zit hetgeen - normaal gezien - u het meest dierbaar is, in een tentje. Op een zucht van de auto’s. Bon, ik snap dat ongelukken met alles altijd wel kunnen maar ik krijg het altijd een beetje Spaans benauwd als ik dat zie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan