Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijne hond die zich de tijd geeft s’morgens om op drie verschillende plaatsen te gaan kakken terwijl ik buiten in mijn badjas sta te wachten

Wtf. Krijg opeens dit te lezen:

We zullen allemaal maar braaf thuisblijven
Da’s toch gewoon een livestream? Wat is het verschil met de gemiddelde TV-studio? Er is meer volk aanwezig tijdens de opnames van pakweg de ideale wereld of de zevende dag.

Wat is de volgende verontwaardiging? Dat de acteurs van Thuis samen een pintje drinken in een scène?

Laatst bewerkt:
Da’s toch gewoon een livestream? Wat is het verschil met de gemiddelde TV-studio? Er is meer volk aanwezig tijdens de opnames van pakweg de ideale wereld of de zevende dag.

Wat is de volgende verontwaardiging? Dat de acteurs van Thuis samen een pintje drinken in een scène?
Bij ons op 't werk moeten twee mensen die in dezelfde ruimte zitten gewoon een mondmasker ophebben. Je mag alleen wanneer je alleen in die ruimte zit. Dat de personen die een interview houden geen mondmasker ophebben kan ik nog enigszins begrijpen, maar die anderen? Neen
Er bestaat zoiets als leading by example, maar daar zijn liberalen natuurlijk nooit goed in geweest.

Bij ons op 't werk moeten twee mensen die in dezelfde ruimte zitten gewoon een mondmasker ophebben. Je mag alleen wanneer je alleen in die ruimte zit. Dat de personen die een interview houden geen mondmasker ophebben kan ik nog enigszins begrijpen, maar die anderen? Neen
Er bestaat zoiets als leading by example, maar daar zijn liberalen natuurlijk nooit goed in geweest.
De wet is duidelijk hé, tenzij uw werkgever andere regels oplegt, is een mondmasker op de werkvloer pas verplicht wanneer 1,5m niet gegarandeerd kan worden.

De Croo volgt hier gewoon dezelfde regels als diegene die jij en ik moeten volgen.

Heb een algemene off-day vandaag en dan krijg ik het op mijn zenuwen van alle corona maatregelen:

- Ik word echt ambetant van mijn kapsel. Krijg het voor geen meter meer gefatsoeneerd.
- Wou daarnet effe gaan winkelen (nieuwe broek nodig). 'k Ga uiteraard braafjes alleen, maar moet al even rijden aangezien ik in the middle of nowhere woon. Uiteraard vanochtend teveel koffie gedronken, dus moest eigenlijk al naar toilet. Dan kan je dus effe een winkel binnen en dan al weer direct naar huis. Had gewoon nog niet eens voldoende tijd om effe te zoeken naar een nieuwe broek.

En ja, ik weet het wel, de maatregelen zijn echt nodig en ik volg ze uiteraard wel. Maar soms heb'k het toch effe helemaal gehad met corona.

De wet is duidelijk hé, tenzij uw werkgever andere regels oplegt, is een mondmasker op de werkvloer verplicht wanneer 1,5m niet gegarandeerd kan worden.

MAW: als ge 1,5m afstand kunt houden, is het niet verplicht. Dat zijn dezelfde regels voor jou, voor mij en voor De Croo.
Als leider moet je het voorbeeld geven, en niet de indruk geven dat je er de kantjes afloopt.
Indien ik - als lid van 't management- op 't werk op zo'n regel een inbreuk maak, is de kans heel reëel dat ik gewoon mag vertrekken.

Wettelijk zal het wel in orde zijn. Maar ik vind dat ge toch het slechte voorbeeld geeft van uberhaut als PRIME minister al lachend op de foto te staan van een live VLD feestje met een 10-tal man.

Als leider moet je het voorbeeld geven, en niet de indruk geven dat je er de kantjes afloopt.
Indien ik - als lid van 't management- op 't werk op zo'n regel een inbreuk maak, is de kans heel reëel dat ik gewoon mag vertrekken.
Hehe onze posts hebben elkaar net gepasseerd ;)

En dan was er blijkbaar nog een vraag of ze in pyjama aan thuiswerken deden. Wat op hilariteit werd onthaald.

Die mannen werken niet van thuis zenne.

Wettelijk zal het wel in orde zijn. Maar ik vind dat ge toch het slechte voorbeeld geeft van uberhaut als PRIME minister al lachend op de foto te staan van een live VLD feestje met een 10-tal man.

Hehe onze posts hebben elkaar net gepasseerd ;)
Welk slecht voorbeeld? Ze houden >1,5m afstand en doen een online livestream zodat het publiek thuis kan blijven.

Hebben jullie zich ook geërgerd aan elke politieke gast in de ideale wereld de afgelopen 10 maand?

Heb binnen 10 dagen examens en ik kan 0,0 motivatie vinden om een boek open te doen. Gewoon goesting om de handdoek in de ring te gooien en ermee te stoppen. Mijn schoolhaat wordt er niet minder op precies

Het is uw goed recht dit wel een goed voorbeeld te vinden hoor :)
Als je de regels opvolgt is dat:

A. een goed voorbeeld
B. gewoon, de regels volgen

C. een slecht voorbeeld ✔

OK, begrepen :unsure:

Als ik dan ne foto zie van een lachende eerste minister met een tiental partijgenoten tijdens diezelfde dag/nacht dan word ik daar echt niet zo vrolijk van..
Praten wij over dezelfde foto's? Ik zie geen tiental partijgenoten, ik zie 1 influencer/presentatrice, 2 politiekers, een band en een technische crew.

Ik vind deze eigenlijk zwak van de ideale wereld:

Zowel voor vermeende slachtoffers als vermeende dader. Opnieuw wordt dit een process dat in de media wordt uitgesmeerd, en dat kan voor geen enkele partij goed zijn. Toen de troeteldiertjes van de VRT/VTM met hun gortige whatsapp filmkes nog actueel waren is daar anders heel weinig rond geventileerd.

Als eerste minister de kantjes eraf lopen is OK. OK begrepen! (y)
Laten we het daar bij houden want de kans dat we elkaars mening nog kunnen doen wijzigen is ... 0%.
Aaah, nu snap ik u. De regels volgen is hetzelfde als de kantjes er van af lopen!

Mijnheer de agent: "awel awel awel, wat doen we?"
Ik: "door het groen rijden"
Mijnheer de agent: "dat is toch wel de kantjes er van af lopen!"

Ik zie niet in waarom ik in mijn (doodlopende) straat ook geen nieuwjaarsreceptietje kan houden.

op elke oprit een standje met eten en drinken.

we zijn met ongeveer 10 mensen. Ik zal het streamen, ben dan in orde.

Ook voor kleine KMO’s kan een nieuwjaarsdrink alsnog.
Thuiswerk is niet meer nodig.

-> ik bedoel maar, men onderschat hoe zulke beelden onthaald worden. Er gaan nog meer mensen foert zeggen.
Toont ook aan hoe ver men van de massa staat, als men al niet meer beseft dat dit ongepast is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan