Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Koop een goedkoop all-in-one toestel op bonen, met de prijs die ge uitspaart van de dure cupjes kunt ge elke 4 jaar sowieso een nieuw kopen.
Ik ga inderdaad eens kijken naar alternatieven. Ik woon alleen en drink nog maar weinig koffie, dan is Nespresso een gemak en spaart het heel wat tijd uit.

Maar toch, het feit dat ze niet eens precies vroegen wat er aan scheelt en dus zelfs een potentieel klein probleem niet willen repareren, steekt tegen.

Hier ben ik het dan wel niet mee eens. Als het om een of andere reden dan toch eens goed fout gaat, kunnen de gevolgen wel meteen een stuk erger zijn met een groot/"gevaarlijk" ras dan met een gemiddeld schoothondje.
Ik had idd moeten verduidelijken dat ik het had op grote rassen die wél als "ongevaarlijk" worden gezien zoals een golden retriever, labrador,...

Ik zou - niet dat je daarin te kiezen hebt natuurlijk - ook liever een beet krijgen van een maltezer dan van een labrador of mechelse herder.

Ik ben trouwens nog tussen gekomen toen een mastiff onze herder aanviel en die absoluut niet wou lossen, zelfs al lag die al compleet onderdanig op zijn rug. Er zelf gelukkig enkel vanaf gekomen met wat schrammen en blauwe plekken, maar onze hond was serieus toegetakeld en die schade op een kind... Ik mag er niet aan denken 😣.
Klacht ingediend bij de politie, ik bleek de 2de "mens" te zijn op 3 dagen tijd die slachtoffer was van die hond "maar het zijn daklozen, helaas kunnen we daar dus niets aan doen want zodra we naar daar gaan, zijn ze al weer verdwenen" :unsure:

Ik ga inderdaad eens kijken naar alternatieven. Ik woon alleen en drink nog maar weinig koffie, dan is Nespresso een gemak en spaart het heel wat tijd uit.

Maar toch, het feit dat ze niet eens precies vroegen wat er aan scheelt en dus zelfs een potentieel klein probleem niet willen repareren, steekt tegen.
Hier opt kantoor hebben we ook een koffiemachine op bonen.
Sindsdien moet ik geen cupke meer hebben van bij ons thuis.

Eens de ganse site linken https://allpetslife.com/dog-bite-statistics/
Zet het één en ander toch wel in een ander perspectief, kunnen we die 6 rassen die de Pitbull voor gaan in de
lijst met hondenbeetstatistieken per ras ook verbieden?

Dat de Pitbull in de statistieken in de U.S zo hoog scoort is ook vrij normaal, het % Pitbull is daar ook vrij hoog + een Pitbull in de statistieken is daar een verzamel naam voor alles wat uiterlijke kenmerken heeft van een Pitbul ik kan je zo 10 foto's linken van kruisingen die de stempel Pitbull krijgen waar in de achtergrond niks van Pitbull aanwezig is, bv een Patterdale Terrier x labrador krijgt in de U.S ook de stempel Pitbull.

Denk dat de meeste hier nog nooit een echte American Pitbull Terrier van dicht bij hebben gezien laat staan dat ze die ooit zullen zien, buiten erover praten en denken dat ze de klepel over een Apbt weten hangen zullen ze in hun leven nooit komen mbt tot dit ras.

Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png

:unsure:
Ma lol :laugh:
euhm nee want de belangrijkste variabele staat niet in uw statistieken, hoe zijn die opgevoed?

Uw statistieken zijn enkel representatief als ze dezelfde opvoeding hebben genoten, alsook in dezelfde situatie zijn gebracht waar hun agressief gedrag naar boven kwam.

Bijkomend zijn veel van die honden gekweekt door mensen op bepaalde eigenschappen. Het blijft aan de mens liggen dat er deze ongelukken gebeuren.
Leesvoer voor de onwetende persoon.

Anyway, ik heb al in een andere post het wikipedia artikel gequote waarin dat staat dat die monsters letterlijk gefokt werden vroeger om andere honden te kunnen doden in gevechten, "bloodsport". Sorry dat ik het zeg maar als ge denkt dat "opvoeding" dat eruit kan halen zijt ge gewoon achterlijk.

De koude harde cijfers bewijzen het, de meeste doden en aanvallen ter wereld zijn toe te kennen an Pietbulls. Maar blijft maar uw kop in het zand steken.

Myth #1: It's the owner not the breed​

The outdated debate, "It's the owner, not the breed," has caused the pit bull problem to grow into a 35-year old problem.1 Designed to protect pit bull breeders and owners, the slogan ignores the genetic history of the breed and blames these horrific maulings -- inflicted by the pit bull's genetic "hold and shake" bite style -- on environmental factors. While environment plays a role in a pit bull's behavior, it is genetics that leaves pit bull victims with permanent and disfiguring injuries.

The pit bull's genetic traits are not in dispute. Many appellate courts agree that pit bulls pose a significant danger to society and can be regulated accordingly. Some of the genetic traits courts have identified include: unpredictability of aggression, tenacity ("gameness" the refusal to give up a fight), high pain tolerance and the pit bull's "hold and shake" bite style.2 According to forensic medical studies, similar injuries have only been found elsewhere on victims of shark attacks.3

Purveyors of this myth also cannot account for the many instances in which pit bull owners and their family members are victimized by their pet dogs. From 2005 to 2020, pit bulls killed 380 Americans, about one citizen every 15 days. Of these deaths, 53% involved a family member and a household pit bull.4 Notably, in the first 8 months of 2011, nearly half of those killed by a pit bull was its owner. One victim was an "avid supporter" of BadRap, a recipient of Michael Vick's dogs.5

Related articles:​

De verplaatsing onkosten (blokken vergoeding) zijn gedaald voor de voetbalscheidsrechters.
Van €3 naar €2,9 nu.

Er is een uitgebreide formule hoe dit wordt berekend en technisch gezien klopt het maar puur voor de geest kan je dit nu toch niet verantwoorden in een jaar waar alles (zeker de brandstofprijzen) zoveel duurder is geworden.

die verisure reclame op tv, hoe cringy kan je ze maken?
aargh heel mijn vriendenkring zit bij verisure. why the fuck wilt ge door wildvreemden cameras in uw huis hangen...
Insert excuses
-jamaar als de camera werkt dan gaat het rood lampje branden.. (yeah sure)
-Maar da kan helemaal nie gehacked worden.
-Ze mogen toch zien wat ik thuis doe.

Kheb ze dan die russische website laten zien waar ge zo bij de mensen kunt binnenkijken dmv van hun gehackte cameras...
-Jamaar ik heb toch geen interessant leven...

aargh heel mijn vriendenkring zit bij verisure. why the fuck wilt ge door wildvreemden cameras in uw huis hangen...
Insert excuses
-jamaar als de camera werkt dan gaat het rood lampje branden.. (yeah sure)
-Maar da kan helemaal nie gehacked worden.
-Ze mogen toch zien wat ik thuis doe.

Kheb ze dan die russische website laten zien waar ge zo bij de mensen kunt binnenkijken dmv van hun gehackte cameras...
-Jamaar ik heb toch geen interessant leven...
Misschien kicken ze er net op?
Zo van,,, zou iemand nu naar mijn bloot gat aan het kijken zijn? 😏

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan