Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
Tgoh, het zijn gewoon standaard pedigree brokken die hij krijgt, niets speciaals ofzo. Nu gaan ze wel speciale voeding voorschrijven. Tgoh, ik heb wel vertrouwen in de huidige dierenarts. Daar zijn wij altijd al met onze honden geweest en nooit slecht advies van gehad.
Ik wil niet overkomen als een hippie of iets, maar Pedigree (en Hill's, ook al is het duur en verkopen dierenartsen dat) zit vol vulmiddel en granen, waar honden niks mee zijn. 1 van onze 2 honden is er zelfs allergisch aan.
 
Pedigree is echt brol, daar zit amper vlees in. Idem met bijvoorbeeld Bonzo (wat vol zout zit wat slecht is voor de nieren). Hill's valt nog wél mee. Daar zit nog redelijk wat vlees in. Maar er zijn betere merken met nog meer vlees in, die van betere kwaliteit zijn (minder of géén granen en weinig of géén vulmiddel) en die zeker niet duurder zijn dan Hill's.

Bijvoorbeeld Renske, Smolke, Stuzzy dog ... ik ga ze niet allemaal opsommen, vraag gewoon eens rond (eventueel inderdaad zoals hierboven gemeld bij een voedingsdeskundige). Die van ons krijgt Stuzzy Dog.

Natuurlijk voor het beste voer betaal je wel wat voor. Pedigree en Bonzo is 3€/kg of zo?? De betere voeding is wél een beetje duurder.
 
Ik betaal €2.3 of zo per kg voor markus muhle, goeie voeding moet echt niet duur zijn. Al koop ik die wel per 30kg op zooplus, jij zou hiermee een jaar of zo rondkomen en zo lang redt de houdbaarheidsdatum het niet 😜
 
Ik betaal €2.3 of zo per kg voor markus muhle, goeie voeding moet echt niet duur zijn. Al koop ik die wel per 30kg op zooplus, jij zou hiermee een jaar of zo rondkomen en zo lang redt de houdbaarheidsdatum het niet 😜
Bonzo en pedigree droogvoer is goedkoper (maar dus brol). De prijzen die ik opsomde waren voor natvoer oeps :)

Markus Muhle is goed, bij de goedkoopsten merken van kwaliteitsvoeding, maar dat is te hard voor mijn ouwe rakker zijn tanden. En voor zo ver ik weet bestaat er géén natvoer van Markus Muhle. :cry: Hij eet alleen nog natvoer, en dat is gewoon duurder dan droogvoer. Vermits hij minder eet dan een jongere hond (minder beweging) zijn zakjes het beste voor hem. Maar ja zakjes zijn nog duurder dan gewoon natvoer in blik ...

Eigenlijk om hem de laatste maanden (maar dat zeg ik al een jaar lol) nog sterk en gezond te houden is het dus nu een beetje duurder qua voeding.
 
Laatst bewerkt:

Wanneer gaan ze die moordmachines van beesten eindelijk eens verbieden voor het gewone volk? Zulke evil beesten zouden enkel in handen mogen komen van mensen/organisaties met bepaalde licenties. Ik huiver telkens als ik de zoveelste marginaal/krapuul met zo'n moordmachine langs straat zie lopen, en maak er een grote bocht omheen. Want laten we eerlijk zijn, normale mensen gaan zulke moordmachines niet kopen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515

Wanneer gaan ze die moordmachines van beesten eindelijk eens verbieden voor het gewone volk? Zulke evil beesten zouden enkel in handen mogen komen van mensen/organisaties met bepaalde licenties. Ik huiver telkens als ik de zoveelste marginaal/krapuul met zo'n moordmachine langs straat zie lopen, en maak er een grote bocht omheen. Want laten we eerlijk zijn, normale mensen gaan zulke moordmachines niet kopen.
tgoh, dan kopen die zich een andere hond waar ze niet naar omzien en niet met gaan trainen en dan is dat even erg. Ne dobberman, ne herdershond, zonder training is bijna elke hond een gevaar, zeker voor een kind.
En nog meer als dat kind alleen gelaten wordt met honden.
 

Wanneer gaan ze die moordmachines van beesten eindelijk eens verbieden voor het gewone volk? Zulke evil beesten zouden enkel in handen mogen komen van mensen/organisaties met bepaalde licenties. Ik huiver telkens als ik de zoveelste marginaal/krapuul met zo'n moordmachine langs straat zie lopen, en maak er een grote bocht omheen. Want laten we eerlijk zijn, normale mensen gaan zulke moordmachines niet kopen.
Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
 
Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
Marginalen denken ook gewoon anders dan normaal volk eh. Daarom zijn het ook marginalen.
 
Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
wat stoer is voor de ene is marginaal voor de andere. Onder dat volk is dat wel stoer en een statussymbool.
Ook ooit zo iemand gekend met een rottweiler: hij keek amper naar dat beest om, maar gebruikte dat wel om te pronken bij zijn vrienden.
En die mannen hebben geen stress dat die honden iemand gaan aanvallen, want het soort mensen dat die honden koopt om stoer te zijn, valt niet direct onder het soort mensen dat nadenkt over gevolgen en verantwoordelijkheid bij het nemen van beslissingen.
 
Mijn beste vriendin als kind had er 2 thuis uit het asiel. Waren precies schoothondjes, die "moordmachines" waren nog liever dan mijn golden retriever. Mijn ouders hebben ook een van de gevaarlijkste rassen rondlopen. Is een schatje dat niet liever doet dan je bevelen opvolgen en apport spelen, een overgrown puppy. Met uw hond bezig zijn/naar de hondenschool gaan doet veel.
 
Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
Als ge uw hond getraind hebt dan kunt ge erop vertrouwen dat die niet random mensen gaat aanvallen? Die van mijn ouders uit de "top 10 meest agressieve rassen" kan gewoon los rondlopen op wandeling en gaat niet eens naar mensen die voorbijkomen toe, kwispelt gewoon wat als ze passeren. Als ge uw eigen hond nie kunt vertrouwen en ge constant stress hebt dat die iemand aanvalt dan zijt ge nie de geschikte persoon om een hond te hebben.
 
Als ge uw hond getraind hebt dan kunt ge erop vertrouwen dat die niet random mensen gaat aanvallen? Die van mijn ouders uit de "top 10 meest agressieve rassen" kan gewoon los rondlopen op wandeling en gaat niet eens naar mensen die voorbijkomen toe, kwispelt gewoon wat als ze passeren. Als ge uw eigen hond nie kunt vertrouwen en ge constant stress hebt dat die iemand aanvalt dan zijt ge nie de geschikte persoon om een hond te hebben.
daar ben ik niet mee akkoord. Ik ben gebeten door een hond die mooi luisterde toen de baas zei dat hij moest zitten, maar toch is die hond zodra ik langs kwam ineens recht gesprongen en heeft mij in mijn heup gebeten.
Een kennis van mij hetzelfde: een hond die hij bijna wekelijks zag bij een maat van hem en die hij ook altijd streelde en zo, heeft hem op een bepaald moment gebeten, alhoewel die hond dus gewoon met zijn kop in de schoot lag. Waarschijnlijk van iets verschoten of zo, maar het is wel gebeurd.
Een dier mag je nooit vertrouwen. Niet dat je constant schrik moet hebben, maar een hond bij het gezicht van een kind laten komen of in de kribbe van een baby is imo not done. Voor mij is dat gezonde voorzichtigheid.
 
Een dier mag je nooit vertrouwen. Niet dat je constant schrik moet hebben, maar een hond bij het gezicht van een kind laten komen of in de kribbe van een baby is imo not done. Voor mij is dat gezonde voorzichtigheid.
Correct, één keer getriggered door een knalpot of vuurwerk en het is te laat. Laat honden weg van alles wat op hun ooghoogte zit of niet minstens de kracht heeft om het beest van van zich af te slaan. (En dan nog moet je rekenen dat een getriggerde hond toch best vrij sterk tot 2 à 3 maal steviger kan reageren dan verwacht)

Bij een baby kan dat één stevige hap in het gezicht zijn en niet los krijgen. Dat je het beest zijn kaak bijna moet breken, gezellig hoor. Die baby is verminkt voor het leven.
 
daar ben ik niet mee akkoord. Ik ben gebeten door een hond die mooi luisterde toen de baas zei dat hij moest zitten, maar toch is die hond zodra ik langs kwam ineens recht gesprongen en heeft mij in mijn heup gebeten.
Een kennis van mij hetzelfde: een hond die hij bijna wekelijks zag bij een maat van hem en die hij ook altijd streelde en zo, heeft hem op een bepaald moment gebeten, alhoewel die hond dus gewoon met zijn kop in de schoot lag. Waarschijnlijk van iets verschoten of zo, maar het is wel gebeurd.
Een dier mag je nooit vertrouwen. Niet dat je constant schrik moet hebben, maar een hond bij het gezicht van een kind laten komen of in de kribbe van een baby is imo not done. Voor mij is dat gezonde voorzichtigheid.
Honden niet alleen laten met baby's is gewoon common sense. Je laat idd nooit een hond alleen met een kind, da's niet de schuld van die hond als er iets gebeurt, maar van de ouders. Kinderen weten niet hoe ze met dieren moeten omgaan en kunnen hun gedrag nog niet "lezen". Die van mijn ouders kun je perfect alleen laten met iemand die hij niet kent, een vreemde mag die zijn eten afpakken terwijl hij aan het eten is en nog zal hij niet reageren. Maar ik zou het niet vertrouwen met een kind, omdat ik al genoeg kinderen aan staarten van huisdieren heb zien trekken, of aan hun oren trekken, of zelfs bijten. Eender welke hond kan dan inderdaad reageren, maakt niet uit of die een "moordmachine"(lol) ras zijn of niet, omdat die zichzelf verdedigt. (Katten trouwens ook, genoeg filmpjes waar mama even uit de kamer is en de kleuter vindt er niks beters op dan die kat te gaan slaan of aan de staart te gaan trekken tot die gekrabd of gebeten wordt.)

Maar als ge constant stress hebt en ermee in zit dat uw eigen hond ieder moment iemand gaat aanvallen, see above, dan zijt ge gewoon nie competent om een hond te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vroegere buren hadden ook een stafford, dat beest was VEEL meer gedisciplineerd dan mijn "politiehond" 😛

MAAR daar werd mee gewerkt!
Kwam je de eerste keer binnen, zeiden ze hoe je met de hond om moest gaan ( negeer hem liefst, hij zal zelf wel bij je komen, geen eten geven aub), zij was opgegroeid met dat soort honden en zei ook dat je direct heel kordaat moet zijn en pas na de puberteit wat kan beginnen lossen. Zij is ook het type dat er geen enkel probleem mee zou hebben dat je eerst een attest moet behalen via de hondenschool eer je zo een hond definitief mag houden. Ik trouwens ook niet, tegen dat soort verplichting zeg ik enthousiast "ja!"

Het probleem is niet zozeer de marginale hond als wel de marginale baas.
 
Bonzo en pedigree droogvoer is goedkoper (maar dus brol). De prijzen die ik opsomde waren voor natvoer oeps :)

Markus Muhle is goed, bij de goedkoopsten merken van kwaliteitsvoeding, maar dat is te hard voor mijn ouwe rakker zijn tanden. En voor zo ver ik weet bestaat er géén natvoer van Markus Muhle. :cry: Hij eet alleen nog natvoer, en dat is gewoon duurder dan droogvoer. Vermits hij minder eet dan een jongere hond (minder beweging) zijn zakjes het beste voor hem. Maar ja zakjes zijn nog duurder dan gewoon natvoer in blik ...

Eigenlijk om hem de laatste maanden (maar dat zeg ik al een jaar lol) nog sterk en gezond te houden is het dus nu een beetje duurder qua voeding.

Lukullus is heel vergelijkbaar met markus muhle én heeft een uitgebreider aanbod, alleen vindt de onze de markus lekkerder 😁
 
Vroegere buren hadden ook een stafford, dat beest was VEEL meer gedisciplineerd dan mijn "politiehond" 😛

MAAR daar werd mee gewerkt!
Kwam je de eerste keer binnen, zeiden ze hoe je met de hond om moest gaan ( negeer hem liefst, hij zal zelf wel bij je komen, geen eten geven aub), zij was opgegroeid met dat soort honden en zei ook dat je direct heel kordaat moet zijn en pas na de puberteit wat kan beginnen lossen. Zij is ook het type dat er geen enkel probleem mee zou hebben dat je eerst een attest moet behalen via de hondenschool eer je zo een hond definitief mag houden. Ik trouwens ook niet, tegen dat soort verplichting zeg ik enthousiast "ja!"

Het probleem is niet zozeer de marginale hond als wel de marginale baas.
Ik geloof er echt niets van. Alleen al als je kijkt naar een pittbull, dat ziet er uit als een gemeen vat testosteron. De natuur maakt dat beest niet voor niets zo sterk en zo lelijk hé. Dat is letterlijk gemaakt om aan te vallen en te moorden.
Daarmee dat 90% ofzo van alle moorden die gebeuren met honden gebeuren met pittbulls, niet met golden retrievers ofzo. Dat zit in hen.

Ge moogt dat nog zo goed opvoeden als ge wilt, hun instinct is moorden en aanvallen, en vroeg of laat komt dat wel eens boven als ze getriggered worden. Niet te vertrouwen zulke beesten.

You can't polish a piece of shit.
 
Mijn beste vriendin als kind had er 2 thuis uit het asiel. Waren precies schoothondjes, die "moordmachines" waren nog liever dan mijn golden retriever. Mijn ouders hebben ook een van de gevaarlijkste rassen rondlopen. Is een schatje dat niet liever doet dan je bevelen opvolgen en apport spelen, een overgrown puppy. Met uw hond bezig zijn/naar de hondenschool gaan doet veel.
Wel een goeie hondenschool.
Er zitten bij trainers namelijk ook heel veel 'champetterkes' tussen die hun de man voelen om te commanderen.
Dan krijgt ge van die old-school rotzakskes die u zeggen: als u hond nie luistert, eens goe hard aan zijne ketting trekken of een kleine schopke geven tegen de zijkant van zijn achterpoot.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Ik zie ook wel in dat een goede opvoeding veel helpt, maar waarom zo'n ras kopen? Om te flexen dat de uwe wel goed opgevoed is? Koop dan toch een rustig ras.
 
Tgoh, het zijn gewoon standaard pedigree brokken die hij krijgt, niets speciaals ofzo. Nu gaan ze wel speciale voeding voorschrijven. Tgoh, ik heb wel vertrouwen in de huidige dierenarts. Daar zijn wij altijd al met onze honden geweest en nooit slecht advies van gehad.
En wat waren de symptomen?
Die van ons zit al een tijdje over te geven. Niets te zien in het bloed, dus volgende stap zal een foto worden.
 
Terug
Bovenaan