Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    182
Hmmm. Via via optie op een Shiba pup. Garantie dat geen broodfok is(goeie vrienden van schoonouders) maar voorafgesproken prijs 700eur opgetrokken naar 1400. Grrrr😬 Beetje miscommunicatie van hun dochter met mijn schoonouders.

Nog steeds pakken goedkoper dan via officiële wegen en geen wachttijden etc en vooral de garantie op geen broodfok zegt me dat dit een buitenkans is maar toch effe slikken. Zitten natuurlijk alle vaccinaties bij tot de 12e week, en beestje zit ook dus nog 12 weken bij zijn nest. Ben ik dom om dit te laten gaan? Iemand zeg me dat ik gewoon dom ben en er gewoon voor moet gaan.
 
De diagnose na een video opname te tonen aan de dierenarts voor onze hond: Hij heeft de laatste maanden inderdaad dus last van het "geriatrisch vasculair syndroom"


Dit komt van ouderdom, kereltje is dan ook bijna 17 jaar oud, als hij een aanval krijgt ziet het er zéér ernstig uit, maar in praktijk valt dat wel mee (lees dit is niet ernstig, het herstel vindt altijd snel plaats). De ziekte is alvast niet dodelijk.

De laatste dagen is hij weer in goeie doen. Alleen blijft het zielig wanneer hij een sprint inzet en hij door zijn rugproblemen dan telkens door zijn poten zakt. Maar zelf vindt hij dat blijkbaar niet zo erg. Hij staat dan elke keer weer bliksemsnel recht en sprint dan gewoon weer verder :rofl:
Ik heb het gevoel dat jouw hond gewoon onsterfelijk is. :unsure:
 
Hmmm. Via via optie op een Shiba pup. Garantie dat geen broodfok is(goeie vrienden van schoonouders) maar voorafgesproken prijs 700eur opgetrokken naar 1400. Grrrr😬 Beetje miscommunicatie van hun dochter met mijn schoonouders.

Nog steeds pakken goedkoper dan via officiële wegen en geen wachttijden etc en vooral de garantie op geen broodfok zegt me dat dit een buitenkans is maar toch effe slikken. Zitten natuurlijk alle vaccinaties bij tot de 12e week, en beestje zit ook dus nog 12 weken bij zijn nest. Ben ik dom om dit te laten gaan? Iemand zeg me dat ik gewoon dom ben en er gewoon voor moet gaan.
Dat is natuurlijk een zure, maar 1 van mijn bazen betaalde 2j geleden 1800 euro via een erkende fokker en 2000 is helemaal geen uitzondering!
Als het ras geen vereiste is voor jou, zou ik verder kijken. Is het ras wél belangrijk voor jou, zou ik er ook voor gaan.
 
Ik heb het gevoel dat jouw hond gewoon onsterfelijk is. :unsure:
Het kan niet eeuwig blijven duren maar t'is ne harde ja :tongue:
Jack Russels zijn daar wel voor bekend, dat zijn de sterkste honden qua gestel die er bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de DNA kit besteld voor Shmi, ik ben benieuwd! Tot nu toe antwoord ik gewoon 'straathond', 'geen idee', of mini Duitse Herder als mensen vragen wat voor ras het is :) Iemand een gokje wagen? ( ze is nu 7 maand en weegt ongeveer 7kg)

fFqO1N6.jpg

Resultaat!

Grappig hoe dicht ze zit bij Lucy's resultaat, zo leeft Lucy toch nog een beetje verder in the pack 💖
 
Deze ochtend op de wandeling 2x serieus geschrokken van honden, ben er nog wat van aan het bekomen.

Eerste hond was een Duitse herder die vaak los loopt in de buurt. De eigenaar ervan weet dat het een agressieve hond is, maar neemt toch geen voorzorgen en laat dat beest steeds los lopen zonder garantie dat hij op tijd kan ingrijpen.

De vorige keren kon hij altijd op tijd de leiband aandoen voordat de hond in aanval kon gaan, maar vandaag was hij te laat en heeft die Duitse herder mijn windhond aangevallen. Mijn hond heeft zich kunnen verdedigen en uiteindelijk kon die man zijn herder aanlijnen voordat een van de honden gewond raakte, maar wat een stomme idioot. Dan durfde hij nog zeggen "dat is omdat mijn hond uw hond nog niet kent." Euhm uw hond kent mijn hond al een jaar en uw hond reageert zo op iedere hond die hier passeert. Lijn hem aan.

Tweede hond was een border collie die ook weer los liep, maar deze keer was er zelfs geen eigenaar in de buurt. Die border collie kwam speels op mijn hond afgehold, maar wist niet van ophouden en bleef maar hyperactief tegen hem opspringen. Gelukkig kan mijn hond goed met andere honden overweg, maar hij heeft ook geen eindeloos geduld, dus ik heb die border collie uiteindelijk een por in zijn zij gegeven zodat hij zou ophouden en ben doorgewandeld. Toen ik omkeek zag ik dat hij spuitende diarree had, maar dus niemand in de buurt om het op te kuisen.

Meer dan 500 meter verder (!) stond er een vrouw op die border collie te roepen. Ik heb haar gezegd dat het compleet onverantwoordelijk is en dat ze haar hond moet aanlijnen. Antwoord. "ja, je hebt gelijk." Iets zegt me dat ze toch zo gaat blijven verder doen. Ik zag haar met de hond in een rijtjeshuis binnengaan. Als je niet de plaats hebt voor een border collie en je hebt geen goesting om hem de nodige beweging te geven op een verantwoorde manier, neem dan geen hond.
 
Ik zou de politie gebeld hebben, god zij dank is het hier in de buurt de absolute minderheid die zo onverantwoord omgaat met dieren 😟
 
Hier in de buurt hebben we ook 3 "vaste mensen" rondlopen met een hond die meestal gewoon los zit. Natuurlijk luisteren bij geen van die drie hun hond als die hun terugroepen. :sop:

Onze asielhond van 12 jaar kan helaas met geen enkele andere hond overweg en zal direct agressief beginnen blaffen (en waarschijnlijk bijten als hij de kans krijgt). Kost mij en de vriendin redelijk wat moeite om kalm te blijven als ge die mensen keer op keer tegenkomt, want als die van ons zou bijten, mogen wij het natuurlijk uitleggen.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: 515
Deze ochtend op de wandeling 2x serieus geschrokken van honden, ben er nog wat van aan het bekomen.

Eerste hond was een Duitse herder die vaak los loopt in de buurt. De eigenaar ervan weet dat het een agressieve hond is, maar neemt toch geen voorzorgen en laat dat beest steeds los lopen zonder garantie dat hij op tijd kan ingrijpen.

De vorige keren kon hij altijd op tijd de leiband aandoen voordat de hond in aanval kon gaan, maar vandaag was hij te laat en heeft die Duitse herder mijn windhond aangevallen. Mijn hond heeft zich kunnen verdedigen en uiteindelijk kon die man zijn herder aanlijnen voordat een van de honden gewond raakte, maar wat een stomme idioot. Dan durfde hij nog zeggen "dat is omdat mijn hond uw hond nog niet kent." Euhm uw hond kent mijn hond al een jaar en uw hond reageert zo op iedere hond die hier passeert. Lijn hem aan.

Tweede hond was een border collie die ook weer los liep, maar deze keer was er zelfs geen eigenaar in de buurt. Die border collie kwam speels op mijn hond afgehold, maar wist niet van ophouden en bleef maar hyperactief tegen hem opspringen. Gelukkig kan mijn hond goed met andere honden overweg, maar hij heeft ook geen eindeloos geduld, dus ik heb die border collie uiteindelijk een por in zijn zij gegeven zodat hij zou ophouden en ben doorgewandeld. Toen ik omkeek zag ik dat hij spuitende diarree had, maar dus niemand in de buurt om het op te kuisen.

Meer dan 500 meter verder (!) stond er een vrouw op die border collie te roepen. Ik heb haar gezegd dat het compleet onverantwoordelijk is en dat ze haar hond moet aanlijnen. Antwoord. "ja, je hebt gelijk." Iets zegt me dat ze toch zo gaat blijven verder doen. Ik zag haar met de hond in een rijtjeshuis binnengaan. Als je niet de plaats hebt voor een border collie en je hebt geen goesting om hem de nodige beweging te geven op een verantwoorde manier, neem dan geen hond.
Wel geen idee hoe je spuitende diarree zou moeten opkuisen.. Met een zakje gaat dat niet lukken. Nog nooit meegemaakt en ik hoop ook dat ik het niet moet mee maken.
 
Herkenbaar, onze asielhond is ook niet altijd sociaal. Hier zijn er veel mensen die hun hond laten loslopen en dan kijken ze altijd verbaasd naar mij als mijn hond naar ze gromt of ze aanvalt. Gelukkig nog geen accidenten meegemaakt maar het is toch altijd een stress situatie.
Hoe mensen dit kunnen blijven doen in een stedelijk gebied waar je bij elke wandeling 10 honden tegenkomt snap ik toch niet.
 
Onze asielhond van 12 jaar kan helaas met geen enkele andere hond overweg en zal direct agressief beginnen blaffen (en waarschijnlijk bijten als hij de kans krijgt). Kost mij en de vriendin redelijk wat moeite om kalm te blijven als ge die mensen keer op keer tegenkomt, want als die van ons zou bijten, mogen wij het natuurlijk uitleggen.
Vroeger liep in de buurt van mijn grootmoeder er ook een aggressieve Duitse Herder rond. De eigenaar liet begaan. Tot die hond plots de Sint Bernard van uit de buurt aanviel. (sterke beesten maar normaal gezien héél lieve honden) Ik kan je zeggen dat da géén goed idee was. :unsure: Die Duitse herder hebben ze toen redelijk zwaar gewond moeten afvoeren.

PS. In die tijd mochten honden nog los lopen, dus ja die Sint Bernard liep ook los rond (maar die hond was anders altijd zo braaf als ie maar kan zijn)

Maar ja dan denk ik: Jammer voor die hond, maar met de eigenaar heb ik dan géén compassie.
 
Ik blijf de geschrokken uitdrukking op "dat soort" hun gezicht fenomenaal vinden wanneer ik steevast antwoord: "maar de mijne wel!" op hun nonchalante "maar hij doet niets zunne!"
 
Ik blijf de geschrokken uitdrukking op "dat soort" hun gezicht fenomenaal vinden wanneer ik steevast antwoord: "maar de mijne wel!" op hun nonchalante "maar hij doet niets zunne!"
Is volgens mij ook gewoon het enige antwoord dat indruk na laat.
 
Hangt natuurlijk af van het rad, met 30-40kg hond lukt dat net ietsje vlotter dan met een sjakossemodel 🤣
Als ik met mijn wolf afkom, lijnt iedereen hun hond aan en houdt hem zo dicht mogelijk, zowel grote als kleine rassen. :thinking:
Op een losloopweide na, waar vooral de ongeruste vraag viel "wat is dat?", letterlijk nog nooit iemand onbekend gehad die hun hond los liet lopen bij dat beestje. Als ik alleen weg ben met de witte herder zou dat wel al eens voorvallen, maar nog nooit negatief geweest.

https://ibb.co/ZBvNQ5X :love:
Amper 78cm schofthoogte en nog niet volgroeid. :laugh: Goed op weg om zijn vader in te halen: 82cm en 58kg. Vallen buiten de rasstandaard (max 75cm en 45kg), maar worden getolereerd wegens volbloed en recente lijn. Dacht dat je ze vanaf 5e generatie gedomesticeerd, in België mocht inschrijven, die van ons is 6e generatie, dus worden toleranties wat groter.
Werkt uitstekend tegen ongewenst bezoek en is zowat de meest aanhankelijke hond ooit. Enige nadeel is dat dat een veelvraat is, eet momenteel 1kg per dag. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Dat en een husky zijn echt mijn 2 droomhonden. Maar van beide is he the karakter die me tegen houd om er 1 te hebben.
 
Mijn nonkel heeft ooit dit type hond gehad

Schofthoogte 60cm (dieë van mijn nonkel toch). De eerste keer dat ik die hond zag lag ik ik bad en ik zag een enorme witte hondenkop daar plots staan loeren. Ineens zijn tong over mij! Help ik was gewassen! :D (t'was een erg brave hond)

Ik dacht dat dat al een grote hond was, 78cm is nog een stukje hoger ;)
 
Terug
Bovenaan