Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    182
Onze lieve viervoeter heet Nala, Golden Retriever van ongeveer 7 maanden oud.

Ze is volgens mij wel een "luie" hond. Gaan wandelen hoeft niet elke dag, lange(re) wandelingen ook niet, wel graag aan de zetel op de vloerverwarming uren liggen. Helemaal haar ding. Nu, daar klagen we niet over aangezien ze binnen zit :D
 
Officieel niet (meer) mijn hond, maar van mijn ouders: Pippa, teckeltje van nu al acht jaar oud!

xAbPkIk.png
 
Toby, heel binnenkort 4 jaar oud. Een poedel, lief en enthousiast beestje :)
Dit was ergens vorige week, toen m' nog niet geschoren was. (Momenteel is dat al gebeurd en ziet 'm er de helft lichter uit :) )
k7VjRsI.jpg
 
Yes! 2 Spaanse rescues. Toeval dat ze beiden uit Spanje komen, hebben hier in de asielen ook gekeken.
Onze eerste (mix) is al 7 jaar bij ons en wordt in juni 8. Hij is in een Spaans asiel geboren (mama hoogzwanger in een container gedumpt, die hebben ze gelukkig gevonden).
Onze Podenco hebben we deze zomer geadopteerd, ze leefde op straat en ze schatten dat ze ook ongeveer 7 jaar is.
 
Yay voor rescues! Ik had 2 Roemeentjes, nu nog eentje (Yoda, 5j) maar Lucy (1 j) lives on ♥️

Yoda is een onherkenbare mix met wat Pekinees en duitse herder, Lucy was een Oost-Europese dorpshond met ook wat Pekinees in.
 
Laatst bewerkt:
Yay voor rescues! Ik had 2 Roemeentjes, nu nog eentje (Yoda, 5j) maar Lucy (1 j) lives on ♥️
Ja, ik snap wel dat mensen in bepaalde situaties voor een rashond gaan, als het dan maar geen broodfok is natuurlijk. Onze Podenco (Bieke) werd trouwens al enkele weken opgevangen in België door Hope for Paws, zo kon ze eerst met ons en met Boston (onze eerste) kennismaken.
 
Ja, ik snap wel dat mensen in bepaalde situaties voor een rashond gaan, als het dan maar geen broodfok is natuurlijk. Onze Podenco (Bieke) werd trouwens al enkele weken opgevangen in België door Hope for Paws, zo kon ze eerst met ons en met Boston (onze eerste) kennismaken.
Idd, zolang het niet uit de broodfok komt heb ik er niets op tegen. Maar de hondjes uit mijn buurt zijn grotendeels allemaal rescues, en allemaal pracht hondjes :) Dat is wel fijn zo, het is inderdaad beter als je eerst eens kan kennismaken. Verder tevreden van Hope for Paws? Ga volgend jaar terug kijken voor een maatje voor Yoda..
 
Rashonden zijn voor dikke nekken.
Onze rashond koste ons 150 euro, rechtstreeks uit het asiel, via een forum de fokker teruggevonden en zijn stevige stamboom ontvangen.
Maakte geen hol uit voor ons, we waren verliefd geworden op hem voor we het wisten van de stamboom zelfs 😇
 
Terug
Bovenaan