Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Wat mijn hond dus echt constant doet, en het is echt irritant, is aan de ... geslachtsdelen van andere honden likken :unsure:
Maar echt constant. Het eerste wat die doet als ik hem naar mijn ouders breng is zijn neus in de foef van de Retriever duwen en eens gaan likken aan de fluit van de Whippet :sop: Doet hij echt ook de hele dag door als hij de kans krijgt.

Nu moet die laatste daar echt niet van weten dus dat is dan zo meteen veel lawaai en grommen en tanden tonen. Iemand tips? Hij weet dat het niet mag maar hij doet het toch.
 
Fokker is in een depressie verzeild geraakt nadat zijn vader in oktober vorig jaar door 1 van zijn honden doodgebeten werd.

Wel, we zitten momenteel al met een terrier en een bulldog want anders ...

Ik durf er niet gaan kijken, want gegarandeerd pak ik er dan toch eentje mee naar huis. 😬
Ze zitten al aan bijna 10k crowdfunding.
 
Hebben we, sindsdien doen we ze inderdaad naar beneden allemaal. :p

Vandaag een fietstochtje gemaakt in de voormiddag. Ergens zagen we ineens een loebas van een hond (kruising Berner Sennen / Sint Bernard) los op straat lopen en een vrouw die vanop afstand een naam was aan het roepen.

Ik stopte met de fiets en zei haar "je hond zit een paar huizen verderop", bleek dat het niet haar hond was maar die van haar bejaarde buurman die niet thuis was. De hond was ontsnapt en zij had een doodse schrik ervan dus durfde er zelf niet naar toe te gaan.

Dan heeft ze een touw gehaald waarmee mijn vriend en ik een leiband konden maken om hem mee te nemen naar haar tuin. Die vrouw wou de hond eerst ergens vastknopen, maar met die strop rond zijn nek hadden we schrik dat hij zichzelf zou ophangen/verstikken. Zeker in die hitte... Dus daar dan gewacht tot de buurman terug thuis was, want de vrouw wou er absoluut niet alleen mee blijven. :D Al goed dat ze hem na vele pogingen toch eindelijk telefonisch kon bereiken, want anders was hij nooit zo vroeg naar huis gekomen en hadden we daar een hele dag kunnen staan wachten.

Maar wat een schat van een hond was dat. :love:
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Hebben we, sindsdien doen we ze inderdaad naar beneden allemaal. :p
Hier ook elke avond naar beneden en vooral de gordijnen aan de voorkant dicht. Die doen we ook dicht als we weggaan, anders zouden de buren wel eens veel geblaf kunnen horen als er voorbijgangers of nog erger, een kat, passeert.
 
Hebben we, sindsdien doen we ze inderdaad naar beneden allemaal. :p

Vandaag een fietstochtje gemaakt in de voormiddag. Ergens zagen we ineens een loebas van een hond (kruising Berner Sennen / Sint Bernard) los op straat lopen en een vrouw die vanop afstand een naam was aan het roepen.

Ik stopte met de fiets en zei haar "je hond zit een paar huizen verderop", bleek dat het niet haar hond was maar die van haar bejaarde buurman die niet thuis was. De hond was ontsnapt en zij had een doodse schrik ervan dus durfde er zelf niet naar toe te gaan.

Dan heeft ze een touw gehaald waarmee mijn vriend en ik een leiband konden maken om hem mee te nemen naar haar tuin. Die vrouw wou de hond eerst ergens vastknopen, maar met die strop rond zijn nek hadden we schrik dat hij zichzelf zou ophangen/verstikken. Zeker in die hitte... Dus daar dan gewacht tot de buurman terug thuis was, want de vrouw wou er absoluut niet alleen mee blijven. :D Al goed dat ze hem na vele pogingen toch eindelijk telefonisch kon bereiken, want anders was hij nooit zo vroeg naar huis gekomen en hadden we daar een hele dag kunnen staan wachten.

Maar wat een schat van een hond was dat. :love:
Dat zijn echt stuk voor stuk van die lamme goedzakken he...
Moesten die niet zo gigantisch groot zijn dan zou er hier ook ooit een komen!
 
Een jong koppel in de familie (beiden 24 jaar) hebben een maand geleden een dwergpekinees bij een notoire broodfokker gehaald.

Het hondje heeft op een maand tijd de volle 3 dagen bij het koppel doorgebracht. De rest van de tijd hebben ze haar bij de (schoon)ouders gedropt omdat ze "het niet aankonden".

De puppy had dus 3 weken bij de (schoon)ouders gezeten, maar die mensen begonnen dat ook beu te worden omdat ze zelf een Shih Tzu hebben en er hing te veel drukte in huis. Na veel aandringen was het koppel de puppy afgelopen maandag terug gaan halen. Dinsdagavond hebben ze haar al weer teruggebracht naar de (schoon)ouders want "ze had een hele nacht gejankt en we hebben daardoor niet kunnen slapen". Ze gaan ze zogezegd eind deze week voorgoed terug in huis halen.

Het is een puppy ffs. Wat hadden ze verwacht? Dat beestje gaat zoveel bindings- en verlatingsangst krijgen op den duur. Ik denk dat het voor iedereen beter is dat ze die puppy permanent een nieuwe thuis geven, want het is overduidelijk dat het een impulsaankoop was en dat ze er na 2 dagen al spijt van hadden, maar ze voelen zich te trots om dat toe te geven.

Misselijk word ik van zulke mensen.
 
Onze Rover is gisteren voor de eerste keer naar de puppy training geweest.
We hebben gekozen om te beginnen met privé lessen om wat snelheid te maken in het begin en extra goede begeleiding te krijgen voor onszelf ook zodat we thuis beter zelf kunnen training.

Heerlijk zo een nieuwe baby in huis. Jammer dat hij groeit als kool :(
 
Dit is onze trouwe viervoeter, Bo. Braafste hond ter wereld, denk ik :D

DSCF6527-XL.jpg


DSCF2790-L.jpg
 
Een jong koppel in de familie (beiden 24 jaar) hebben een maand geleden een dwergpekinees bij een notoire broodfokker gehaald.

Het hondje heeft op een maand tijd de volle 3 dagen bij het koppel doorgebracht. De rest van de tijd hebben ze haar bij de (schoon)ouders gedropt omdat ze "het niet aankonden".

De puppy had dus 3 weken bij de (schoon)ouders gezeten, maar die mensen begonnen dat ook beu te worden omdat ze zelf een Shih Tzu hebben en er hing te veel drukte in huis. Na veel aandringen was het koppel de puppy afgelopen maandag terug gaan halen. Dinsdagavond hebben ze haar al weer teruggebracht naar de (schoon)ouders want "ze had een hele nacht gejankt en we hebben daardoor niet kunnen slapen". Ze gaan ze zogezegd eind deze week voorgoed terug in huis halen.

Het is een puppy ffs. Wat hadden ze verwacht? Dat beestje gaat zoveel bindings- en verlatingsangst krijgen op den duur. Ik denk dat het voor iedereen beter is dat ze die puppy permanent een nieuwe thuis geven, want het is overduidelijk dat het een impulsaankoop was en dat ze er na 2 dagen al spijt van hadden, maar ze voelen zich te trots om dat toe te geven.

Misselijk word ik van zulke mensen.
Allé, ze hadden nog 2x gezegd dat ze de puppy gingen ophalen en hadden telkens last minute uitgesteld omdat er "iets" was tussengekomen.

Intussen hebben ze gevraagd of de (schoon)ouders de hond permanent willen overnemen.

Uiteindelijk de beste situatie voor die hond denk ik, maar dat koppel zou gewoon op een zwarte lijst moeten komen zodat ze nooit nog iets groter dan een hamster mogen kopen. Het is nota bene niet de eerste keer dat dit gebeurt: een paar jaar geleden hebben ze EXACT hetzelfde gedaan met 2 katten.

Volgende stap zal waarschijnlijk zijn: kindje kopen en permanent bij de grootouders droppen.
 
Egeltjes in de tuin. :love:

Hond die 's nachts blaft op egeltjes in de tuin. :cry:
Toen onze wolf nog welp was heeft die eens zijn poot op een egel gezet om te voelen wat het was. Wijze les geleerd. :unsure: Tegenwoordig gromt hij gewoon als er een opduikt.
 
Zoals de meeste Mechelaars is die van mij een heel goede waker. Heel beschermend naar mijn dochter en mij toe en vooral mannen worden kordaat op hun plaats gewezen door hem als ze ons naderen.
Sinds de scheiding is mijn vader de enige man die hier thuis binnen is geweest en die heeft al een paar keer gegrom en geknap mogen aanschouwen als hij naar me toe stapte en de hond tussen ons in stond.

Gisteren voor het eerst bezoek van een man in huis, en hij (nuja, beide 🤪) gedroeg zich voorbeeldig! Na 2u lag die hier al met zijn buik omhoog om geaaid te worden en kreeg ik nog net geen blik van: "wat doe jij hier nog? Je stoort ons onderonsje!" 😂
Was zo fier op hem! 😍
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Zoals de meeste Mechelaars is die van mij een heel goede waker. Heel beschermend naar mijn dochter en mij toe en vooral mannen worden kordaat op hun plaats gewezen door hem als ze ons naderen.
Sinds de scheiding is mijn vader de enige man die hier thuis binnen is geweest en die heeft al een paar keer gegrom en geknap mogen aanschouwen als hij naar me toe stapte en de hond tussen ons in stond.

Gisteren voor het eerst bezoek van een man in huis, en hij (nuja, beide 🤪) gedroeg zich voorbeeldig! Na 2u lag die hier al met zijn buik omhoog om geaaid te worden en kreeg ik nog net geen blik van: "wat doe jij hier nog? Je stoort ons onderonsje!" 😂
Was zo fier op hem! 😍
Hij wou gewoon geen vergiftiging. Als hij @Tonerider zou bijten met dat airfryer en Aldi pizza bloed..
 
De diagnose na een video opname te tonen aan de dierenarts voor onze hond: Hij heeft de laatste maanden inderdaad dus last van het "geriatrisch vasculair syndroom"


Dit komt van ouderdom, kereltje is dan ook bijna 17 jaar oud, als hij een aanval krijgt ziet het er zéér ernstig uit, maar in praktijk valt dat wel mee (lees dit is niet ernstig, het herstel vindt altijd snel plaats). De ziekte is alvast niet dodelijk.

De laatste dagen is hij weer in goeie doen. Alleen blijft het zielig wanneer hij een sprint inzet en hij door zijn rugproblemen dan telkens door zijn poten zakt. Maar zelf vindt hij dat blijkbaar niet zo erg. Hij staat dan elke keer weer bliksemsnel recht en sprint dan gewoon weer verder :rofl:
 
Terug
Bovenaan