Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
eergisteren mijn ellietje moeten laten inslapen,tienduizende euros de laatste 6 maanden,een operatie om haar gal te verwijderen om haar dan toch te moeten laten inslapen voor darmkanker...elke dag ben ik non stop aan het wenen,ik kan niet eten en ik zit gewoon in de zetel te wachten tot de dag voorbij is...ik heb nooit iemand zo graag gezien en ze was mijn alles..vorige week was ze10 jaar geworden en nu zit ik hier alleen
591248844_1365110468418543_5566472133940766368_n.jpg

eergisteren mijn ellietje moeten laten inslapen,tienduizende euros de laatste 6 maanden,een operatie om haar gal te verwijderen om haar dan toch te moeten laten inslapen voor darmkanker...elke dag ben ik non stop aan het wenen,ik kan niet eten en ik zit gewoon in de zetel te wachten tot de dag voorbij is...ik heb nooit iemand zo graag gezien en ze was mijn alles..vorige week was ze10 jaar geworden en nu zit ik hier alleen
Damn, veel sterkte alvast... 😕

Veel sterkte, het valt niet te onderschatten wat voor band je kan hebben met je hond en hoeveel pijn het doet als ze er niet meer zijn. Dikke knuffel :support:

Iemand een cavalier king charles spaniël?

Ben op zoek naar goede voeding voor dat ras. :love:
De cavalier van mijn ouders was een ontzettend moeilijke eter tot ze eens zo'n proefpakket kregen van Butternut Box. Sinds het beest dat geproefd heeft bestellen ze niets anders meer. Alle 't is te zeggen, ze mengen die porties intussen wel met andere brokken om de prijs een beetje te drukken. Maar hij eet nog steeds zeer graag zo, ook al is het gemengd met andere brokken.
Beestje heeft sindsdien ook echt mooie vacht, stoelgang is ok, is energiek.

Ik ben als kind gebeten door een hond en moet van geen hond weten. Nooit meer.
Ik ben 2x gebeten door een hond als kind. (2x dezelfde) Zo ne dwergpinscher. Zijne naam was Pim.
Ik heb er totaal geen trauma van opgelopen. Maar ja het ene kind is het andere niet hé.

Nadien heeft mijn grootmoeder het wel mogen aanhoren. Ik had die hond (yup als kind) na onze allereerste ontmoeting, namelijk half dood gestampt. Hij bleef mij aanvallen maar ik liet mij niet doen en het was letterlijk: of te wel stopte hij er vroeg of laat mee of te wel ... Zelfs als kind was ik gene gemakkelijke op dat vlak. Ik heb en had een "over mijn lijk" mentaliteit.

Begrijp mij niet verkeerd: Ik ben (nog steeds) ne hondenvriend maar zo ne kleinen drol moet niet zonder reden bijten naar mij. :angry: Amen.

Nadien als die hond mij zag stond hij op zeker 100 meter afstand chronisch te staren naar mij. Ik draaide mij om --> Opnieuw gebeten!
Hij wist goed genoeg dat als hij mij beet terwijl ik naar hem keek, dat het zijne beste dag niet ging zijn. Nadat hij mij beet: Ik heb nog nooit een hond zo snel zien weglopen van mij .. echt zo ne lafaard !!

Ter info: Ze hebben dat hondje na heel wat klachten in slaap moeten doen want hij beet tientallen mensen, inclusief zijn eigen eigenaar Theo.
De dochter (Dorien was haar naam) had regelmatig bijtwonden. Met die hond was iets geestelijk mis mee. Want na die Pim hadden ze ne Münsterländer. Ah wel, dat was echt een lievertje. Hij kwam ook altijd af naar mij (om te spelen niet om te bijten) :)

PS. Daarmee dat ik blij ben dat honden tegenwoordig aan de leiband moeten. Vroeger 30+ jaar geleden liepen honden gewoon los op straat = levensgevaarlijk. Dus voor iemand deze post ne :unsure: geeft --> We spreken over andere tijden dan anno 2025.

Laatst bewerkt:
Alléé , vandaag met de hondjes naar de dokter geweest en alles is prima in orde .
Hebben hun spuitjes gekregen maar hondsdolheid was nog oké voor 1 jaar . (Echt doen als je met uwen hond naar de zee wilt gaan . ;) )
Toby was 0,5 kilo (weegt nu 34,5 kilo ) bijgekomen tegen over verleden jaar maar de gerome 4 kilo (die weegt nu dik 45 kilootjes ) .

a4bb1228-d363-4efd-af60-cf874ab4b6f0.jpg

Voor wie zich dat lief klein puppietje nog herinnert waarvan sommigen halsstarrig bleven beweren dat ik ne stevige beer ging krijgen... Tadaaaaa, mijn kalf dat ondertussen 52kg weegt. 🙈
Maar hij blijft een hyperdepieper sociaal beestje; de mascotte van de wijk die dagelijks geen wandelingen doet maar aaitjesrondes maakt. 😁

Terug
Bovenaan