Dus ze waren ongeveer 2j bij hun vorige gewicht? Valt toch heel goed mee, die wegen volwassen toch tegen de 60kg dacht ik? Of zijn het geen "grote" volgens de rasstandaard?
Wel grappig dat er toch een duidelijk verschil te merken is in gewicht hoewel ze in theorie dezelfde genen, dezelfde voeding en dezelfde opvoeding hebben gekregen. Of is er gewoon 1 van de 2 "de dominante" en de andere "de sukkel" die zich letterlijk het brood vanonder zijn neus laat stelen?
Yep , iets ouder dan 2 jaar .
Ik vind ze persoonlijk niet echt groot (zo schofthoogte zitten ze nu tussen de 60 en 65 cm maar als ik ga wandelen met de bende gaan de mensen wel opzij .

)
De “echte” Zwitserse zijn wel groter en zwaarder maar de kweker kweekte op minder groot . (Dus hij koos eerder voor kleinere mannetjes dan grote loebassen )
Kwestie van gewicht ga ik ze proberen te houden op rond de 55 kilo als het kan .
Ze komen uit dezelfde nest maar zelfs dan kon je al zien dat er lichamelijk verschil opzat kwestie van struisheid .
Den ene trekt meer van lichaamsbouw op de moeder die slanker gebouwd was terwijl den andere meer de lichaamsbouw heeft van de vader (dus echt dat struise van een BernerSenner ) , beidden zijn wel ongeveer even groot nu .
Het zal gewoon meer zijn omdat de enen soms zijn eten niet allemaal opeet en dat den andere er dan mee gaat lopen . (Zeker natte voeding of vlees en de etensbakken staan ook gewoon naast elkaar ) .
Den ene lijkt ook gevoeliger aan zijn darmen te zijn omdat deze soms gewoon minder eet met tijden .
Heb ik nu blijkbaar kunne oplossen met dat schapenvet onder de brokken te draaien want nu eet hem zijne pot met korrels ook leeg .
Mijn moeder heeft een Franse buldog die soms ook moeilijk doet over zijn eten en ga dat nu eens geven om te kijken of hij nu niet minder moeilijke doen over zijn eten .
Heb het gevoel dat er nog niet ene echt dominant is tegenover den andere maar ze moeten nog een jaartje groeien voor ze echt volwassen zijn en je mag niet vergeten dat ze al gecastreerd zijn .
Ze leven gewoon met elkaar en ook als een andere hond zich een beetje agressiever opstelt dan zetten ze nog altijd gewoon een stap terug , ze halen niet uit naar die andere hond . (Bv die chiwawa van mijn zuster durft soms happen naar hen als ze wat opdringerig zijn met rieken )