Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Momenteel de adoptiehond sinds februari bij ons.
Zeer mooi beest en als hij wil kan hij ook zeer lief zijn.
Maar hij blijft zijn eigen kak opeten, vanalles vernielen. De living is zo goed als leeg met uitzondering van de zetel, eettafel en stoelen & tv meubel.
Alle decoratie is weggehaald omdat hij deze vernield.
We kunnen nergens iets laten staan omdat alles wat hij vast krijgt eraan moet. Momenteel zit het erg hoog, ik voel me met momenten ook gewoon niet meer gelukkig met de hond. Maar ik zie hem wel graag en zou hem ook missen moest hij er niet zijn.

We gaan ermee naar de hondenschool maar zelf zie ik hier bitterweinig verbetering in. Ikzelf twijfel om over te schakelen naar een hondenschool waar ze een strengere aanpak hanteren.

De hond is twee weken geleden gecastreerd maar ik verwacht niet dat hij hierdoor rustiger/gehoorzamer gaat worden.
Hij is enorm snel afgeleid, soms denk ik dat hij ADHD oid heeft.
Kak opeten is herkenbaar. Na een tijdje stopt dat wel, dat is trouwens nog het minst erge.

Den onze (ook adoptie) beet en scheurde ook alles aan flarden de eerste paar maanden (of zelfs langer dan een jaar, dat weet ik niet meer). Onder andere alle lakens(, kussens) en pluche dieren moesten eraan! Dat is uiteindelijk gestopt toen hij op een dag de ultieme uitdaging is aangegaan en een volledig groot kussen aan flarden scheurde. We hebben hem dan maar laten doen, maar toen wij terugkwamen een uur later was dat kussen spoorloos verdwenen. Hij heeft dat dus blijkbaar volledig opgegeten :D En als je weet dat den onze ne kleine JR is ...

Dat lag enorm zwaar op zijn maag denk ik want van de ene dag op de andere, beet en scheurde hij niets meer aan flarden en at hij niets meer op wat géén voedsel was. Hij moet daar serieus van afgezien hebben, maar bon hij had sindsdien zijn lesje wel geleerd.

Ik ken enorm veel honden die op jonge leeftijd (tem 2 jaar oud) gelijkaarig gedrag hadden, de mensen die volhouden hebben allemaal controle gekregen over de situatie.
Ik denk dat 99% van de honden die dat gedrag hebben, daar vroeg of laat wel mee ophouden. Net zoals een klein kind, probeert een hond alles een keertje uit en .. de hond zal ooit wel volwassen worden sé.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk een positief aspect ontdekt aan de mondmaskerplicht!
Hond besliste, toen de poepzakjes op waren, alsnog een derde kakske te placeren. Aangezien ik tegenwoordig zoals elke Vlaming 3 gebruikte mondmaskers in mijn jas-en broekzakken meesleur... Dan maar daar eentje van opgeofferd om het op te ruimen 😁


*bij voorkeur enkel wegwerpmaskers gebruiken hiervoor 😏
 
Amai, onze hond had sinds enkele dagen een teek zitten op z'n ooglid. Veruit de slechtste plek die je kan bedenken natuurlijk. In het begin nog eventjes bewust laten zitten tot ze wat groter werd, want op zo'n plek een verse teek eruit halen is al quasi onbegonnen werk. Toen ze wat groter was een paar keer geprobeerd, zonder resultaat helaas. 9/10 honden blijft natuurlijk niet stilzitten als je met een tekentang naar hun oog gaat.

Nu kwam ik daarnet beneden, ik klemde mijn hond tussen mijn benen, ik pakte zijn muil vast en zonder nadenken ging ik met die tang richting de teek. Op een of andere miraculeuze wijze heb ik hem vastgepakt en eruit gekregen.

Wat een bevalling.
 
Toevallig, de mijne had donderdag ook een teek, gelukkig boven zijn oog.

Ik had dat nog nooit gezien, was wel even schrikken toen ik zijn harnas afdeed en opeens iets wratachtig zag.

Hij bleef hier gelukkig mooi stil zitten zodat ik hem nog vlot kon verwijderen.
Nadien de teek doodgeklopt en hij had nog geen bloed gezogen, was echt eentje die er maximum 20 minuten zat.

Ik let er nu wel op dat ik hem niet teveel meer in zo’n heel lang gras laat snuffelen, zeker rond de plek waar ik vermoed dat die teek zat.
 
Google: Frontline anti teken
Mijn hond gebruikt dit momenteel, en hij heeft géén teken meer. Het is niet zo goedkoop maar ja ... het helpt wel.
 
Daarnet bevestigd voor een bezoek bij een honden kweker volgende week om eens kennis te maken met de mensen en de potentiële ouders.
Indien ze ons "accepteren" dan komen we op een wachtlijst terecht, ben eens benieuwd

Hopelijk geen al te groot gevoel van vleeskeuring ;)
 
Efkes vol adrenaline en ferm pissed op den hond nu 😡😡😡😡

Rustige wandeling, heerlijk aan het genieten van zijn gesnuffel.
Passeert er aan de overkant van de (heel brede) straat een mevrouw met ook een stevige hond. Geen uitdagend gedrag te bespeuren bij de andere hond of niets. De mijne hield 'm enkele meters al in de gaten en net wanneer er iemand met een elektrische step ons nadert, beslist meneer uit te vallen, was al halfweg de straat eer ik 'm tot stilstand kreeg. Stepper kon gelukkig op tijd stoppen en de andere baas + hond was gelukkig zo slim om gewoon door te stappen maar fuck, 't voelt aan alsof ik een uur gesport heb nu 😡

Dus voor de mensen die zo een speciaal antitrektuig hebben én ook een stevig bakbeest van +40kg: welk tuig hebben jullie exact?
Spreekt voor zich dat ik er geen flexlijn aan hang natuurlijk maar tis toch weer vloeken van mijn kant uit + de schrik dat er een volgende keer wél een fietser of stepper tussen zal zitten en ik 'm niet meer kan houden met alle gevolgen van dien.
 
Efkes vol adrenaline en ferm pissed op den hond nu 😡😡😡😡

Rustige wandeling, heerlijk aan het genieten van zijn gesnuffel.
Passeert er aan de overkant van de (heel brede) straat een mevrouw met ook een stevige hond. Geen uitdagend gedrag te bespeuren bij de andere hond of niets. De mijne hield 'm enkele meters al in de gaten en net wanneer er iemand met een elektrische step ons nadert, beslist meneer uit te vallen, was al halfweg de straat eer ik 'm tot stilstand kreeg. Stepper kon gelukkig op tijd stoppen en de andere baas + hond was gelukkig zo slim om gewoon door te stappen maar fuck, 't voelt aan alsof ik een uur gesport heb nu 😡

Dus voor de mensen die zo een speciaal antitrektuig hebben én ook een stevig bakbeest van +40kg: welk tuig hebben jullie exact?
Spreekt voor zich dat ik er geen flexlijn aan hang natuurlijk maar tis toch weer vloeken van mijn kant uit + de schrik dat er een volgende keer wél een fietser of stepper tussen zal zitten en ik 'm niet meer kan houden met alle gevolgen van dien.
Dog Copenhagen. Onze labrador trekt niet maar valt uit naar sommige honden. En raar maar waar maar die moet op zo een moment niet onderdoen voor de kracht dat onze Rottweiler heeft. Met die dog Copenhagen kan ik hem makkelijk met 1 hand terug naar me toe trekken.
 
Dog Copenhagen. Onze labrador trekt niet maar valt uit naar sommige honden. En raar maar waar maar die moet op zo een moment niet onderdoen voor de kracht dat onze Rottweiler heeft. Met die dog Copenhagen kan ik hem makkelijk met 1 hand terug naar me toe trekken.
Ik had dat al opgezocht, maar welk type heb je dan exact?
 
Raken de poten niet constant verstrikt in de lijn bij ontspannen wandelen? Of is dat de sterkte er net van? 😁
 
Raken de poten niet constant verstrikt in de lijn bij ontspannen wandelen? Of is dat de sterkte er net van? 😁
Neen nu je het zegt eigenlijk nog nooit gehad. Zelfs als ik de lijn op het langste laat. ( maar dan maak ik hem meestal vanboven vast ipv op zijn borst)
 
Efkes vol adrenaline en ferm pissed op den hond nu 😡😡😡😡

Rustige wandeling, heerlijk aan het genieten van zijn gesnuffel.
Passeert er aan de overkant van de (heel brede) straat een mevrouw met ook een stevige hond. Geen uitdagend gedrag te bespeuren bij de andere hond of niets. De mijne hield 'm enkele meters al in de gaten en net wanneer er iemand met een elektrische step ons nadert, beslist meneer uit te vallen, was al halfweg de straat eer ik 'm tot stilstand kreeg. Stepper kon gelukkig op tijd stoppen en de andere baas + hond was gelukkig zo slim om gewoon door te stappen maar fuck, 't voelt aan alsof ik een uur gesport heb nu 😡

Dus voor de mensen die zo een speciaal antitrektuig hebben én ook een stevig bakbeest van +40kg: welk tuig hebben jullie exact?
Spreekt voor zich dat ik er geen flexlijn aan hang natuurlijk maar tis toch weer vloeken van mijn kant uit + de schrik dat er een volgende keer wél een fietser of stepper tussen zal zitten en ik 'm niet meer kan houden met alle gevolgen van dien.

Neem in elk geval geen van die zogenaamde antitrektuigen waar je de leiband op de rug moet vastmaken. Dat werkt voor geen meter, integendeel, je hond gaat je gewoon meesleuren. Je moet de leiband op de borst kunnen vastleggen wil je dat hij niet trekt.
Bij gewoon wandelen raakt die nooit verstrikt, aan de lange lijn zou de lijn wel eens tussen de poten belanden, maar ze weten ondertussen zelf al hoe weer los te komen.
 
Hier gebruiken we een paardenlijn ICM een Julius K9 IDC harnas voor onze DH. De paardenlijn is vereist wel wat management maar het is fijn dat het beest 5m "los" kan lopen. K9 harnas vond ik handig omdat ik dan snel naar het handvat kon grijpen bij uitvallen, maar ondertussen heeft ze al geleerd dat ze daar op dat moment gewoon achteruit kan uitstappen.

Dus die dog copenhagen lijkt me daar wel handiger in.
 
De Julius k9 heb ik al, vind ik totaal geen meerwaarde tegen het trekken, enkel het handvat is een voordeel.

Met de canny colar die ik nu heb, is het trekken wel minder, maar de lus glipt regelmatig terug van zijn neus bij het snuffelen, was nu dus ook het geval waardoor het zo lang duurde eer ik 'm kon stoppen 😥
 
Hier gebruiken we een paardenlijn ICM een Julius K9 IDC harnas voor onze DH. De paardenlijn is vereist wel wat management maar het is fijn dat het beest 5m "los" kan lopen. K9 harnas vond ik handig omdat ik dan snel naar het handvat kon grijpen bij uitvallen, maar ondertussen heeft ze al geleerd dat ze daar op dat moment gewoon achteruit kan uitstappen.

Dus die dog copenhagen lijkt me daar wel handiger in.
Heb nu sinds 2 weken ook een 5 meter lijn (op vraag van de hondenschool) maar denk eraan om gewoon bij de naaister een extra lus te laten opzetten op 2.5m voor wanneer hij die vrijheid niet mag hebben (langs straat dus) want de 5m bevalt ons beide ook wel!
 
Heb nu sinds 2 weken ook een 5 meter lijn (op vraag van de hondenschool) maar denk eraan om gewoon bij de naaister een extra lus te laten opzetten op 2.5m voor wanneer hij die vrijheid niet mag hebben (langs straat dus) want de 5m bevalt ons beide ook wel!
Zo een verstelbare lijn zoals ik zei heb je alles in 1. Je kan die op 1 meter zetten, 2 meter en dan het langste is een meter of 5 denk ik.

Heel handig en ook niet duur.
 
Zo een verstelbare lijn zoals ik zei heb je alles in 1. Je kan die op 1 meter zetten, 2 meter en dan het langste is een meter of 5 denk ik.

Heel handig en ook niet duur.

Bedoel je deze?
Ik heb zo een Hunter variant (Max 2m denk ik) maar moest voor de hondenschool zo een volwaardige, brede 5m-lijn aanschaffen voor de "losse" oefeningen.
 

Bedoel je deze?
Ik heb zo een Hunter variant (Max 2m denk ik) maar moest voor de hondenschool zo een volwaardige, brede 5m-lijn aanschaffen voor de "losse" oefeningen.
Ja ik zie ook juist dat het idd maar 2 meter is. Om te gaan wandelen is dat genoeg, maar voor losse oefeningen idd te kort.
 
Terug
Bovenaan