Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Die zwarte kong bal moet ze hier niet hebben. Groene tennisballen dan weer wel. Groen met rode tennisballen hangt af van het moment :-D
Mss die chuck-it eens proberen.
 
Die van ons heeft de "wobble wag giggle ball" heel graag. Dat is een harde bal die rare geluidjes maakt als je ermee rolt. Is ook niet kapot te krijgen.
 
Die van ons heeft de "wobble wag giggle ball" heel graag. Dat is een harde bal die rare geluidjes maakt als je ermee rolt. Is ook niet kapot te krijgen.

Heeft het hier 3 dagen uitgehouden, dan kwam er geen geluid meer uit, 2 dagen later kon hij ook niet meer rollen 🙈🙈🙈
#chuckitsarethebest!
 
Die zwarte kong bal moet ze hier niet hebben. Groene tennisballen dan weer wel. Groen met rode tennisballen hangt af van het moment :-D
Mss die chuck-it eens proberen.
Ik heb oranje, groene (speciale stuiterballen) en blauwe chuckits, leef u uit 😜😁
 
Die chuck it was hier ook geen succes. De meest mee gespeelde hier zijn “gewone” tennisballen.
 
Wel prachtig dat je een oudere hond een nieuwe thuis hebt gegeven! Jack Russels kunnen heel oud worden, dus hopelijk hebben jullie er nog ettelijke jaren genot van. :)
Den onze is sinds gisteren 16,5 jaar oud, dus hij heeft nog wel even. :)

Tis een reu van +-10kg.
Oei das veel. Onze Jack woog altijd iets meer dan 6kg (Nu is dat nog 5,5kg door ouderdom/spierverlies).
Ik weet niet hoe groot hij is, maar ik kan me niet voorstellen dat uw Jack 2x zo groot is als die van ons.

PS. Het ideale gewicht voor den onze is ergens tussen 5 en 6kg.

maar ik zou moeilijk kunnen zeggen of hij echt een kg of twee meer weegt dan de gemiddelde JR.
Als ik even google is 5-6kg ideaal. Misschien dat uwe Jack een erg grote JR is, dan kan het natuurlijk zijn dat hij meer mag wegen.
Maar 10kg? Ik zou eens naar de dierenarts gaan en vragen hoeveel hij effectief mag wegen hé. :)

Zowiezo geniet er maar van, van uwe grote slungel! :D
 
Laatst bewerkt:
Den onze is sinds gisteren 16,5 jaar oud, dus hij heeft nog wel even. :)


Oei das veel. Onze Jack woog altijd iets meer dan 6kg (Nu is dat nog 5,5kg door ouderdom/spierverlies).
Ik weet niet hoe groot hij is, maar ik kan me niet voorstellen dat uw Jack 2x zo groot is als die van ons.

PS. Het ideale gewicht voor den onze is ergens tussen 5 en 6kg.


Als ik even google is 5-6kg ideaal. Misschien dat uwe Jack een erg grote JR is, dan kan het natuurlijk zijn dat hij meer mag wegen.
Maar 10kg? Ik zou eens naar de dierenarts gaan en vragen hoeveel hij effectief mag wegen hé. :)

Zowiezo geniet er maar van, van uwe grote slungel! :D

Volgende maandag bezoekje gepland bij dierenarts. We hebben ondertussen opgemerkt dat onze vriend nauwelijks iets hoort. Niet gewoon negeren, hij reageert bijna nergens op. Of het nu een scherp fluitgeluid, een handenklap of bass-heavy muziek -> geen blik of zelfs zen oren die niet opstaan. Sowieso dat we ook eens naar zijn gewicht polsen.
 
Daarnet op de wandeling 2 meisjes, ik schat 4 en 9j oud:
- oooh, wat een mooie hond!
- dat is geen hond, dat is een wolf!
😁😍

Dan kwamen ze dichterbij, duidelijk met aai-intenties. Moest ik ze uitleggen dat mijn hond schrik heeft van kindjes en ze hem daarom niet mochten aaien 🙈
"heeft hij al een kindje gebeten?"
"nee, maar hij wordt wel heel zenuwachtig van kindjes, hij heeft er een beetje schrik van" dat terwijl hij op mijn commando netjes op z'n kont zat en totaal niet zenuwachtig leek... 🤨 Gelukkig stapten ze daarna netjes verder 💪
 
Ik heb niet altijd even goede ervaringen met kinderen. Sommigen kunnen het echt niet aan als je zegt nee als ze ze aaien of vragen of ze mogen aaien. Ook kindjes van vrienden die het niet kunnen laten ook al heb je enkele keren gevraagd om ze met rust te laten (en dan ben jij de boze mevrouw als je zegt dat ze moeten stoppen :p). Niet dat de hondjes iets zouden doen, maar Shmi is nog wat angstig en Yoda houdt gewoon niet van drukte.

Ik heb vandaag de DNA kit besteld voor Shmi, ik ben benieuwd! Tot nu toe antwoord ik gewoon 'straathond', 'geen idee', of mini Duitse Herder als mensen vragen wat voor ras het is :) Iemand een gokje wagen? ( ze is nu 7 maand en weegt ongeveer 7kg)

fFqO1N6.jpg
 
Mini Duitse herder 😂😂😂😂
Ik dacht eerder aan vlinderhondje meets chihuahua 🙈

Kinderen moeten even hard opgevoed worden als honden, mijn dochter moet het zelfs nog vragen als een andere hond haar al uitgebreid aan het aflikken is 😜
 
Mini Duitse herder 😂😂😂😂
Ik dacht eerder aan vlinderhondje meets chihuahua 🙈

Kinderen moeten even hard opgevoed worden als honden, mijn dochter moet het zelfs nog vragen als een andere hond haar al uitgebreid aan het aflikken is 😜
Denk dat ze daar iets te groot voor is, fijn lijfje maar wel groot 'gezicht' en lange poten... De fluffy oortjes doen mij wel ook aan vlinderhondje denken
 
Kan ook wat border in zitten, die hebben soms ook van die vlinderoren...

Ik heb in tegenstelling tot hierboven een ik hou van kinderen en knuffelen hond!
Onze buurjongens zijn er zot van en Sambal geniet van alle aandacht.
Wel leg ik dan altijd uit aan de kindjes dat ze dat nooit bij een andere hond mogen doen...
 
Momenteel de adoptiehond sinds februari bij ons.
Zeer mooi beest en als hij wil kan hij ook zeer lief zijn.
Maar hij blijft zijn eigen kak opeten, vanalles vernielen. De living is zo goed als leeg met uitzondering van de zetel, eettafel en stoelen & tv meubel.
Alle decoratie is weggehaald omdat hij deze vernield.
We kunnen nergens iets laten staan omdat alles wat hij vast krijgt eraan moet. Momenteel zit het erg hoog, ik voel me met momenten ook gewoon niet meer gelukkig met de hond. Maar ik zie hem wel graag en zou hem ook missen moest hij er niet zijn.

We gaan ermee naar de hondenschool maar zelf zie ik hier bitterweinig verbetering in. Ikzelf twijfel om over te schakelen naar een hondenschool waar ze een strengere aanpak hanteren.

De hond is twee weken geleden gecastreerd maar ik verwacht niet dat hij hierdoor rustiger/gehoorzamer gaat worden.
Hij is enorm snel afgeleid, soms denk ik dat hij ADHD oid heeft.
 
Momenteel de adoptiehond sinds februari bij ons.
Zeer mooi beest en als hij wil kan hij ook zeer lief zijn.
Maar hij blijft zijn eigen kak opeten, vanalles vernielen. De living is zo goed als leeg met uitzondering van de zetel, eettafel en stoelen & tv meubel.
Alle decoratie is weggehaald omdat hij deze vernield.
We kunnen nergens iets laten staan omdat alles wat hij vast krijgt eraan moet. Momenteel zit het erg hoog, ik voel me met momenten ook gewoon niet meer gelukkig met de hond. Maar ik zie hem wel graag en zou hem ook missen moest hij er niet zijn.

We gaan ermee naar de hondenschool maar zelf zie ik hier bitterweinig verbetering in. Ikzelf twijfel om over te schakelen naar een hondenschool waar ze een strengere aanpak hanteren.

De hond is twee weken geleden gecastreerd maar ik verwacht niet dat hij hierdoor rustiger/gehoorzamer gaat worden.
Hij is enorm snel afgeleid, soms denk ik dat hij ADHD oid heeft.
Ik denk dat je meer zou hebben aan een gedragstherapeut die bij je aan huis komt. Kost wel wat (50 euro per uur hebben wij betaald) maar je kan er veel van opsteken!
Best eens op een lokale Facebook pagina navragen wie aan te raden is, bij de dierenarts of de hondenschool.
 
Momenteel de adoptiehond sinds februari bij ons.
Zeer mooi beest en als hij wil kan hij ook zeer lief zijn.
Maar hij blijft zijn eigen kak opeten, vanalles vernielen. De living is zo goed als leeg met uitzondering van de zetel, eettafel en stoelen & tv meubel.
Alle decoratie is weggehaald omdat hij deze vernield.
We kunnen nergens iets laten staan omdat alles wat hij vast krijgt eraan moet. Momenteel zit het erg hoog, ik voel me met momenten ook gewoon niet meer gelukkig met de hond. Maar ik zie hem wel graag en zou hem ook missen moest hij er niet zijn.

We gaan ermee naar de hondenschool maar zelf zie ik hier bitterweinig verbetering in. Ikzelf twijfel om over te schakelen naar een hondenschool waar ze een strengere aanpak hanteren.

De hond is twee weken geleden gecastreerd maar ik verwacht niet dat hij hierdoor rustiger/gehoorzamer gaat worden.
Hij is enorm snel afgeleid, soms denk ik dat hij ADHD oid heeft.
Een hondenschool is al een goed begin, maar daar is het altijd moeilijker om specifieke gevallen te helpen. Wij proberen dat altijd wel op onze hondenschool, maar wij kunnen natuurlijk niet zo individueel werken als een therapeut (die ook nog eens de thuissituatie kan bekijken).
Ik zou de beide combineren, laat eens iemand langskomen die je op weg kan helpen.
Verwacht wel geen mirakels, je gaat er gewoon veel tijd en energie in moeten steken.

Castreren doet iets, maar is zeker niet zaligmakend. Het effect daarvan zie je meestal ook pas na 8 weken (de hormonen moeten nog uit zijn systeem).

Ik ken enorm veel honden die op jonge leeftijd (tem 2 jaar oud) gelijkaarig gedrag hadden, de mensen die volhouden hebben allemaal controle gekregen over de situatie.
 
Ok, doet me veel plezier om te horen dat er licht schijnt aan het einde van de tunnel, ook al zien we dat momenteel nog niet.
Ik ga eens op zoek naar een hondentherapeut dan. Alvast bedankt!

Ff een nuance: ik wou vooral ventileren met mijn post, ik heb me ook eens ingebeeld hoe het zou zijn als hij er 's morgens niet meer zou zijn en kwispelend op me af komt gerend, ik zou hem enorm missen dus weg doen is eigenlijk geen optie. Al kan ventileren soms wel eens deugd doen.
 
Terug
Bovenaan