Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Wel een beetje eenzijdig. 't Is een Chiwawa, zo'n kutbeest dat direct in uw kuiten bijt. 1x stampen en fout raken en die is dood.
Zoals ik ook zei hé: "Tenzij de jogger een ongelukkige trap heeft gegeven en van die ene trap de hond bezweken is. Dat kan natuurlijk ook .."
 
Vraagje:
Vorig jaar een nieuw tuinhuis laten zetten in hout en natuurlijk is dit dan ook de favoriete plaats van ons mopshondje om tegen te zeiken.. :(
Probeer dat natuurlijk zo rap mogelijk af te spoelen maar soms merken we het niet op en is het al opgedroogd en deels in het hout getrokken.
Iemand enig idee met welk middel we dit kunnen spoelen om die geur weg te krijgen?
Bleekwater is geen optie. :)
 
Vraagje:
Vorig jaar een nieuw tuinhuis laten zetten in hout en natuurlijk is dit dan ook de favoriete plaats van ons mopshondje om tegen te zeiken.. :(
Probeer dat natuurlijk zo rap mogelijk af te spoelen maar soms merken we het niet op en is het al opgedroogd en deels in het hout getrokken.
Iemand enig idee met welk middel we dit kunnen spoelen om die geur weg te krijgen?
Bleekwater is geen optie. :)
Waterstofperoxide met wat azijn?
 
Welke voeding geven jullie aan de hond? Wij moeten binnenkort overschakelen van puppy naar volwassenvoeding.
Momenteel zitten we bij Royal Canin, maar ik denk dat ik ervan wil wisselen. Toen we Nala gingen halen was het de enige voeding waar ze geen diarree van kreeg, daarom zijn we dat toen verder blijven geven, maar nu zou ik toch graag veranderen gegeven de vele "slechte" dingen die je hoort van het merk.

Verder vraagje ivm ontwormen. Doen jullie dat preventief? Ik lees dat het 3-4 keer per jaar zou moeten, maar ik lees ook dat het enkel moet als ze er last van hebben. Groot verschil natuurlijk.
 
Ik gaf hier als puppy ook gewoon Royal Canin omdat hij dat bij de fokker ook kreeg.
Om dezelfde reden overwoog ik om over te stappen op Farmfood omdat een koudgeperste brok beter zou zijn, de hondenschool was daar ook voorstander van.

De dierenarts zei echter dat het niet zoveel uitmaakte, gezien hij het goed deed op Royal Canin zag zij er niet echt nut in om te veranderen.
Uiteindelijk ben ik bij Royal Canin gebleven, hij eet het graag en hij heeft geen problemen met vertering ofzo dus zie ik er ook minder nood in om te veranderen.

Qua ontworming doe ik dat om de 3 maanden, al ben ik het vorig jaar ook 9 maanden ofzo vergeten.
Voor vlooien en teken zou ik normaal maandelijks een pilletje moeten geven maar dat blijft ook nogal eens achterwege.
Hij heeft daar in feite nog nooit last van gehad, dus dan durft dat al eens vergeten worden.
 
Laatst bewerkt:

Super content van, recent ander voer gekocht met gelijkaardige ingrediënten en ook koudgeperst, maar die lust hij beduidend minder. Dus volgende bestelling terug Markus muhle.
De Black angusversie verslindt hij zoals ne bouwvakker een steak 😁😅
Daarvoor eukanuba en beduidend slapper stoelgang en stinkscheten in vergelijking met Markus

Ontwormen: 1x per jaar als hij zijn controle krijgt bij de dierenarts
 
Hier ook al succes met Markus Muhle (wel de gewone versie) en Lukullus. Allebei koudgeperst.

Maar de laatste jaren voeren we alleen nog maar Bevo brok eigenlijk. Klein hollands merk met kwalitatieve koudgeperste (sport)brokken, weinig vet en betaalbaar. Dan doen we een roadtripje naar de fabrikant en nemen we ineens 150kg mee voor de bulkkorting.
 
Onze hond geven we Bonzo (Vitafit). Dat is véél goedkoper dan Royal Canin en is voornamelijk geschikt voor oudere honden.
En den onze is er 16,5 dus daarvoor is dit voer erg geschikt.

Daarvoor toen hij jonger was ook voornamelijk Royal Canin, maar nu hij oud is, verteert hij Bonzo hondenvoer beter.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet bij de ochtendwandeling een oprit gepasseerd waar blijkbaar een hond los zat. Natuurlijk kwam die in volle vaart afgespurt op ons, gelukkig deed hij niet meteen iets en kwam het baasje ook buiten die hem terug riep. Kreeg daarna wel een slag van de schup tegen z'n kont van diene vent.
 
Hier ook al succes met Markus Muhle (wel de gewone versie) en Lukullus. Allebei koudgeperst.

Het is de Lukullus die ik nu geprobeerd heb en die hij minder graag lust.
Normaal ook de natuur hoor, de speciale versies is als we ne keer uitzonderlijk zotjes willen doen 😁




Daarnet een nieuwe hondenschool bezocht, na 4j wil ik graag terug gaan oefenen en supergoed meegevallen! Alleen moeten we terug naar de A-klas om te starten "en indien hij alles goed onder de knie heeft kan hij de volgende les naar de B". Euhm.. We gingen net overgaan naar C toen ik stopte met hondenschool, komt dus wel goed 😜
 
Van het weekend mijn eerste hond gehaald (sinds exit ouderlijk huis) samen met vriendin. Klein appartementje, dus hebben gekozen voor een kleine, oudere assielhond. 12-jarige jack-russel met verlatings-angst. Lief, aanhankelijk beestje, maar blijkbaar gingen de oude eigenaars er nooit mee wandelen. Al een paar keer een blokje van 1-2km gaan doen en het is ofwel een tergend traag tempo of heel moeizaam dat hij gewoon stilvalt. Als ge zijn bal gooit of hij ziet een andere hond heeft hij natuurlijk alle energie.

Natuurlijk wil ik niet sleuren en trekken aan dat beest, maar dat tempo en het stilvallen. Dan vraagt ge u niet af of het beter is om de leiband( aan harnaske gebonden) wat kort te houden en beetje mee te trekken.

 
Van het weekend mijn eerste hond gehaald (sinds exit ouderlijk huis) samen met vriendin. Klein appartementje, dus hebben gekozen voor een kleine, oudere assielhond. 12-jarige jack-russel met verlatings-angst. Lief, aanhankelijk beestje, maar blijkbaar gingen de oude eigenaars er nooit mee wandelen. Al een paar keer een blokje van 1-2km gaan doen en het is ofwel een tergend traag tempo of heel moeizaam dat hij gewoon stilvalt. Als ge zijn bal gooit of hij ziet een andere hond heeft hij natuurlijk alle energie.

Natuurlijk wil ik niet sleuren en trekken aan dat beest, maar dat tempo en het stilvallen. Dan vraagt ge u niet af of het beter is om de leiband( aan harnaske gebonden) wat kort te houden en beetje mee te trekken.
Ik zou zeggen, zeker in het begin niet meetrekken. Dat hij wat trager wandelt/terughoudend is kan zijn omdat hij angstig is (kent de omgeving niet, kent jullie nog niet goed genoeg, kent het principe van wandelen/snuffelen niet, ...).
 
Misschien heb ik de foute indruk, maar hij ziet er op de foto ook wat mollig uit? (Beetje) overgewicht? Misschien als het overtollige vet er na verloop van tijd af is omdat jullie beter op zijn voeding letten, dat het voor hem ook gemakkelijker wordt om wat conditie op te bouwen.

Wel prachtig dat je een oudere hond een nieuwe thuis hebt gegeven! Jack Russels kunnen heel oud worden, dus hopelijk hebben jullie er nog ettelijke jaren genot van. :)
 
Ik zou zeggen, zeker in het begin niet meetrekken. Dat hij wat trager wandelt/terughoudend is kan zijn omdat hij angstig is (kent de omgeving niet, kent jullie nog niet goed genoeg, kent het principe van wandelen/snuffelen niet, ...)
Eerder zachtjes aan dan maar, benieuwd hoe het over enkele weken gaat.
Misschien heb ik de foute indruk, maar hij ziet er op de foto ook wat mollig uit? (Beetje) overgewicht? Misschien als het overtollige vet er na verloop van tijd af is omdat jullie beter op zijn voeding letten, dat het voor hem ook gemakkelijker wordt om wat conditie op te bouwen.

Wel prachtig dat je een oudere hond een nieuwe thuis hebt gegeven! Jack Russels kunnen heel oud worden, dus hopelijk hebben jullie er nog ettelijke jaren genot van. :)

Tis een reu van +-10kg. We hebben van eten een beetje van alles gekocht. In het asiel at hij enkel als ze er bij bleven zitten en dan merken we hier ook. Begonnen met natte voeding en we geven hem 's ochtends en 's avonds een pakje van 100g. Als je de verpakkingen/google nakijkt leken ze te zeggen 25-30 gram eten per kg lichaamsgewicht voor een Jack-Russel? Hij ziet er stevig uit, maar ik zou moeilijk kunnen zeggen of hij echt een kg of twee meer weegt dan de gemiddelde JR.

We gingen eerst een weekje de natte voeding proberen en daarna op brokken. Als we zen bakske kunnen vullen daarmee en niet elke dag 5 minuten langs hem moeten zitten met het eten dan nog in de hand vaak voederen... zou leuk zijn. :D

Oudere hond sluit overigens perfect aan op onze situatie. Lang en hard over nagedacht. Geen zin om een broodfokker te gebruiken met 10 verschillende rassen onder het dak. Geen echte voorkeuren voor rassen en niet echt zin om bij de eerste hond 1000-1500 euro uit te geven. Minder geld in de hond zelf gestoken en zo blijft er meer over voor alle speeltjes en attributen die hem nodig heeft voor een goede intrek. Voor het moment huren we nog een appartementje van 75m² zonder tuin. Ik zit waarschijnlijk nog tot het eind van het jaar elke dag te homeworken en men vriendin doet 3/5-4/5 dus aan aandacht zal het hem niet tekort komen. :p

Op 3 dagen tijd heeft hij wel 3 ballekes kapotgebeten, dus tis te zien wat dat ons nog gaat kosten. :unsure:
 
Op 3 dagen tijd heeft hij wel 3 ballekes kapotgebeten, dus tis te zien wat dat ons nog gaat kosten. :unsure:
Die (zwaardere) ballen van Kong zijn wel een aanrader, die krijgen ze niet zomaar kapot.
Wij kopen tennisballen van Decathlon die niet zo aan elkaar geplakt zijn, die krijgen ze hier ook niet zo snel kapot.
 
Geen eigen hond, maar we hebben een "uitleenteckel" van een oudere buurvrouw waar we wel eens mee gaan wandelen want zij is niet meer zo goed te been. Lieve hond uit een asiel (een beetje een sukkelaar), maar zoals iedere terriër: koppig as fuck.

Geen genade trouwens met loslopende honden. Al meermaals gebeten geweest (op de fiets en te voet) door loslopende honden, ik trap terug als ze aanvallen.
 
Welke voeding geven jullie aan de hond? Wij moeten binnenkort overschakelen van puppy naar volwassenvoeding.
Momenteel zitten we bij Royal Canin, maar ik denk dat ik ervan wil wisselen. Toen we Nala gingen halen was het de enige voeding waar ze geen diarree van kreeg, daarom zijn we dat toen verder blijven geven, maar nu zou ik toch graag veranderen gegeven de vele "slechte" dingen die je hoort van het merk.

Verder vraagje ivm ontwormen. Doen jullie dat preventief? Ik lees dat het 3-4 keer per jaar zou moeten, maar ik lees ook dat het enkel moet als ze er last van hebben. Groot verschil natuurlijk.
KVV hier, daar doen ze het bij ons al jaren goed op (af en toe eens een brok of blik als we eten uit de diepvries vergeten halen of op vakantie).

Wij ontwormen ook 4 keer per jaar (met verse voeding heb je wat meer kans op wormen).

Eerder zachtjes aan dan maar, benieuwd hoe het over enkele weken gaat.


Tis een reu van +-10kg. We hebben van eten een beetje van alles gekocht. In het asiel at hij enkel als ze er bij bleven zitten en dan merken we hier ook. Begonnen met natte voeding en we geven hem 's ochtends en 's avonds een pakje van 100g. Als je de verpakkingen/google nakijkt leken ze te zeggen 25-30 gram eten per kg lichaamsgewicht voor een Jack-Russel? Hij ziet er stevig uit, maar ik zou moeilijk kunnen zeggen of hij echt een kg of twee meer weegt dan de gemiddelde JR.

We gingen eerst een weekje de natte voeding proberen en daarna op brokken. Als we zen bakske kunnen vullen daarmee en niet elke dag 5 minuten langs hem moeten zitten met het eten dan nog in de hand vaak voederen... zou leuk zijn. :D

Oudere hond sluit overigens perfect aan op onze situatie. Lang en hard over nagedacht. Geen zin om een broodfokker te gebruiken met 10 verschillende rassen onder het dak. Geen echte voorkeuren voor rassen en niet echt zin om bij de eerste hond 1000-1500 euro uit te geven. Minder geld in de hond zelf gestoken en zo blijft er meer over voor alle speeltjes en attributen die hem nodig heeft voor een goede intrek. Voor het moment huren we nog een appartementje van 75m² zonder tuin. Ik zit waarschijnlijk nog tot het eind van het jaar elke dag te homeworken en men vriendin doet 3/5-4/5 dus aan aandacht zal het hem niet tekort komen. :p

Op 3 dagen tijd heeft hij wel 3 ballekes kapotgebeten, dus tis te zien wat dat ons nog gaat kosten. :unsure:
Die hoeveelheid per kg lichaamsgewicht is op basis van zijn ideaalgewicht, niet wat hij nu weegt (mij lijkt hij ook wat mollig).

Geef hem zoals hierboven al aangehaald wat tijd om te wennen en dat zal wel los lopen...
 
Terug
Bovenaan