Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Onze pup van Ca. 7 maanden heeft de gewoonte om 's avonds voor we in de zetel voor de TV kruipen om even met een speelgoedje in haar mond het huis af te wandelen, terwijl ze dit doet jankt ze voortdurend. Na een drietal minuten houdt ze op en gaat ze in de zetel liggen bij ons.

Wil dit iets zeggen ?
De mijne doet dat als ze geen goed plekje kan vinden om haar speeltje of botje te begraven aka verstoppen. Van wat ik al heb gelezen is het janken eerder uit enthousiasme omdat ze't zo'n waardevol ding vindt. Hoe waar dat is weet ik niet maar het lijkt alleszins niets negatief hier
 
De mijne doet dat als ze geen goed plekje kan vinden om haar speeltje of botje te begraven aka verstoppen. Van wat ik al heb gelezen is het janken eerder uit enthousiasme omdat ze't zo'n waardevol ding vindt. Hoe waar dat is weet ik niet maar het lijkt alleszins niets negatief hier

@Mulan ; Ik denk het eerlijk gezegd niet aangezien het vaak voorkomt wanner ze net heel moe is, vaak stopt ze ook na 3 minuten en valt ze meteen in slaap.

@Tanuki_ Dit is inderdaad wat ik ook dacht. Ze doet het steeds met een speelgoedje in haar mond. Alleen bij dat janken denken we natuurlijk meteen dat ze ergens pijn heeft.
 
@Mulan ; Ik denk het eerlijk gezegd niet aangezien het vaak voorkomt wanner ze net heel moe is, vaak stopt ze ook na 3 minuten en valt ze meteen in slaap.

@Tanuki_ Dit is inderdaad wat ik ook dacht. Ze doet het steeds met een speelgoedje in haar mond. Alleen bij dat janken denken we natuurlijk meteen dat ze ergens pijn heeft.
Ja in het begin dacht ik dat ze in paniek was, omdat ze zo zoekend rondliep en jankte. Maar eens ze een verstopplaatsje gevonden heeft is het voorbij en doet ze vrolijk verder. 'k Zou mij geen zorgen maken alleszins :)
 
Sinds een 3 weken ook een puppy in huis. Geadopteerd via een organisatie die met een opvangcentrum in Roemenië samenwerkt. Echt geen klagen over. De honden zijn daar super verzorgd, en in de camionette zat de hele reis iemand vanachter bij de honden om een oogje in het zeil te houden.

De moeder is een bichon, de vader weet men niet, maar we vermoeden iets terrier achtig. Heeft wel wat weg van een border terrier bv.
Het kereltje doet het echt super goed hier. Is enorm sociaal en lief, en was eigenlijk vanaf dag 1 al zindelijk en sliep na een weekje gerust in zijn bench. Ook korte wandelingetjes vindt hij super. Echt een zelfstandig kereltje al. Hij speelt even graag alleen met zijn bal/pluchen speelgoed als samen. Af en toe eens ongelukje binnen, maar dat vergeef ik hem snel als hij me met zijn blinkende zwarte knikkers aankijkt.

oSGiiwu.png


Meer foto's op: https://www.instagram.com/ozzybarksabbath/
 
Laatst bewerkt:
Sinds een 3 weken ook een puppy in huis. Geadopteerd via een organisatie die met een opvangcentrum in Roemenië samenwerkt. Echt geen klagen over. De honden zijn daar super verzorgd, en in de camionette zat de hele reis iemand vanachter bij de honden om een oogje in het zeil te houden.

De moeder is een bichon, de vader weet men niet, maar we vermoeden iets terrier achtig. Heeft wel wat weg van een border terrier bv.
Het kereltje doet het echt super goed hier. Is enorm sociaal en lief, en was eigenlijk vanaf dag 1 al zindelijk en sliep na een weekje gerust in zijn bench. Ook korte wandelingetjes vindt hij super. Echt een zelfstandig kereltje al. Hij speelt even graag alleen met zijn bal/pluchen speelgoed als samen. Af en toe eens ongelukje binnen, maar dat vergeef ik hem snel als hij me met zijn blinkende zwarte knikkers aankijkt.

oSGiiwu.png


Meer foto's op: https://www.instagram.com/ozzybarksabbath/
Van welke organisatie komt die? Da's precies de tweeling van een hond van mijn broer die ook van daar komt. :p
 
Deze zaterdag gaan we met Rie (Mechelaar) uit het asiel wandelen, met oog op een eventuele adoptie
https://veeweydeturnhout.be/rie

Mijn vriendin noch ik hebben echter ervaring met Mechelaars en het asiel geeft dat aan als pluspunt. We hebben ook twee katten en ik vermoed dat daar ook werk aan gaat zijn.

Ik vind Mechelaars prachtige beesten en we zoeken naar een actieve slimme hond.

Keep yall posted.

Foto Rie:
veeweyde0401-web-2.jpg

En? Hoe viel het mee? Of viel de kennismaking in het water? 😉
 
Jirko, Oostenrijkse Pinscher van 7 jaar. Ongeacht het weer ...wandelen is het belangrijkste ;p
Den onze wil ook nog graag wandelen, maar het gaat niet meer. Hij begon te veel epileptisch-achtige aanvallen te krijgen. Ik ben nu 2 weken permanent gestopt met ermee te gaan wandelen, en alle aanvallen zijn ook gestopt. Het is dus géén (primaire) epileptie maar zijne rug is serieus versleten. C'est la vie.

Dus wat hij nu zoal doet? In zijn hondenmandje liggen snurken. Af en toe al waggelend naar buiten wandelen en in de tuin blaffen (en natuurlijk zijn behoeftes doen hé). Goed drinken en eten, de stofzuiger aanvallen, ... beetje uitgestrekt op de vloer liggen en een beetje sip en lui kijkend .. :tongue:

Al bij al profiteert hij er nog goed van, maar hij is bijna 16,5 jaar oud, dat begint natuurlijk al wel ..
 
Laatst bewerkt:
Van welke organisatie komt die? Da's precies de tweeling van een hond van mijn broer die ook van daar komt. :p
Your new best friend op facebook. Waar die juist gezeten heeft in Roemenië weet ik nie vanbuiten, dat moet ik eens opzoeken. Zou best wel kunnen als hij die nog maar recent heeft, onze puppy had nog 2 broertjes.
 
Zijn hier aant zien voor asielhond uit Roemenië. Alba's heaven heet de organisatie.

Is soort lab mix. Wit, groter dan we eig wilden. Ik zou graag een dachshund nemen maar vriendin is natuurlijk verkocht...
 
Zijn hier aant zien voor asielhond uit Roemenië. Alba's heaven heet de organisatie.

Is soort lab mix. Wit, groter dan we eig wilden. Ik zou graag een dachshund nemen maar vriendin is natuurlijk verkocht...
Allez, we gingen de hond adopteren. Krijgen een contract onder onze neus geduwd waarin staat dat de hond eigendom blijft van die vrouw in Roemenië, die altijd kan eisen om het dier te zien, de omgeving, dat we het dier moeten castreren, dat we die niet in een kennel mogen steken buiten, ... etc etc etc. Dus alle miserie is voor ons, maar de hond blijft van haar en kan elk moment weggenomen worden.

Telefoontje, ja maar dat is alleen als je er niet goed voor zorgt en si en la...

Ik vraag me af: is dit de normale gang van zaken? Krijgen we altijd zo'n contract bij adoptie? Ook bij een asiel in Vlaanderen? Wat zouden jullie doen?
 
Contract Vlaams asiel:
- hok met loopren of binnenshuis, mag niet aan de ketting gelegd worden
- verbod op fokken, nakomelingen zijn eigendom van het asiel
- indien het dier wordt afgestaan kan dat enkel terug aan dat asiel, anders schadevergoeding én alsnog terug naar dat asiel
- bij niet naleving kan het asiel de adoptie intrekken, asiel behoudt het recht om ten allen tijde het dier te bezoeken ter controle van het welzijn.
 
Allez, we gingen de hond adopteren. Krijgen een contract onder onze neus geduwd waarin staat dat de hond eigendom blijft van die vrouw in Roemenië, die altijd kan eisen om het dier te zien, de omgeving, dat we het dier moeten castreren, dat we die niet in een kennel mogen steken buiten, ... etc etc etc. Dus alle miserie is voor ons, maar de hond blijft van haar en kan elk moment weggenomen worden.

Telefoontje, ja maar dat is alleen als je er niet goed voor zorgt en si en la...

Ik vraag me af: is dit de normale gang van zaken? Krijgen we altijd zo'n contract bij adoptie? Ook bij een asiel in Vlaanderen? Wat zouden jullie doen?
Wij hebben ook zo'n contract gekregen van onze organisatie. Er stond niet in dat ze de hond kunnen terugnemen zonder reden, enkel als er bewijs is dat de hond wordt mishandeld. Wat er bijvoorbeeld nog in stond:

-Als we de hond niet meer zouden willen, zijn we verplicht hem terug te brengen naar de organisatie (mogen hem niet zelf ergens plaatsen of in een ander asiel onder laten brengen).
-Kennel is verboden

De hond werd al gecastreerd door de organisatie zelf.

Die contracten zien er vaak "enger" uit dan dat ze eigenlijk zijn, hoor. Het dient vooral voor de organisatie om een voet in de deur te houden voor als ze meldingen krijgen dat de hond zou worden mishandeld. Als je de hond goed verzorgt, gaan ze echt nooit bij je komen aankloppen om die hond weg te nemen. Hun hele opzet is juist zoveel mogelijk honden een vaste thuis te geven.
 
Laatst bewerkt:
Was bij ons in beide gevallen (Arca Noah en Hope for Paws) ook zoiets.
Qua castratie, bij onze eerste adoptiehond (via Arca Noah) moesten we dat nog doen, onze tweede (via Hope for Paws) was al gesteriliseerd.
 
Idem hier. Dat stukje van eigendom vind ik er wel los over, maar verder vrij standaard ja.

Ze zijn wel veel strenger geworden in de asielen sinds Corona. Je merkt dat er veel minder bezetting is, en dat ze daardoor veel selectiever worden in wie mag adopteren.
 
En zelfs de hond niet in een kennel steken 's nachts? Ik vind het gewoon vreemd dat ze dat kunnen eisen. Hebben jullie dat allemaal getekend?
 
En zelfs de hond niet in een kennel steken 's nachts? Ik vind het gewoon vreemd dat ze dat kunnen eisen. Hebben jullie dat allemaal getekend?
Veel van de honden die bij die organisaties terecht komen hebben nare ervaringen gehad met leven in kennels. Lijkt me dus wel begrijpelijk dat de organisaties liever de honden plaatsen bij mensen waarbij de hond mee binnen zou leven & slapen, dan dat ze het risico nemen dat de hond meteen slecht reageert op de nieuwe kennel, ookal zullen er misschien ook wel honden tussen zitten die er geen trauma aan hebben overgehouden.

Wat versta je onder een kennel, trouwens? Dit is een buitenhok, niet een bench of zo.
 
De onze kwam uit een buitenkennel, geen enkel probleem volgens het asiel dus om hem overdag ik een kennel te doen op voorwaarde dat hij binnen mocht wanneer ze gezinsleden thuis waren. Honderden euro's uitgegeven aan een ruime buitenkennel, een hondenhok, waterbestendige mat,....

Eerste keer dat we hem er in deden: huilen en met zijn halsband langs de tralies slepen, hetzelfde geluid als in de films wanneer de gevangenen met een metalen beker langs de tralies gaan. En dat was al terwijl we er maar een meter af stonden. Geprobeerd om hem daarin te trainen, maar na een paar weken training opgegeven. Het was dat of moordlustige buren kweken denk ik... 🙈
 
Terug
Bovenaan