Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
Welke heb je? Zit met een zwitserse herder die ook wel wat verliest, als ik het proper wil houden moet ik elke dag stofzuigen dus overweeg ook te sparen voor een robotstofzuiger.
Deze: https://www.amazon.de/gp/product/B07WC1MXN7/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik moet gewoon af en toe de zuigmond en wielen eens wat proper maken (haartjes plukken) en natuurlijk voor ik 'm laat rijden de opvangbak/filter eens leegmaken. Dit is wel een model dat ook een dweilfunctie heeft, ik vermoed dat hetzelfde toestel zonder die functie wel goedkoper zal zijn, wij gebruiken die functie wel maar die zal niet voor iedereen nuttig zijn.
 
400 valt echt wel nog mee, ik dacht dat ik tegen de 800 ging zitten. Trekt die dweilfunctie op iets? Of zie je de strepen van z'n "parcours" nadien? :p
 
400 valt echt wel nog mee, ik dacht dat ik tegen de 800 ging zitten. Trekt die dweilfunctie op iets? Of zie je de strepen van z'n "parcours" nadien? :p
Strepen zie je hier niet (hangt mss van de vloer af). Wij doen er wel lauw-warm water in, maken de dweil (microvezel) al op voorhand nat en zetten 'm in de instellingen wel op hoog waterverbruik.
Ik ga binnenkort 's speciaal product bestellen dat je in dat reservoir mag gebruiken om te zien of ik dan nog wat beter resultaat haal. Het is niet zoals zelf dweilen, maar voor tussendoor is het wel goed.

De reden waarom ik dit model heb besteld is dat er aan de zuigmond ook rubber zit, wat beter is voor hondenhaar, alsook dat die de omgeving scant en "slim" stofzuigt i.p.v. doelloos een beetje rond te rijden. Je kan ook barrières zetten waar hij niet mag komen en na de initiële scan door het huis kan je ook per "zone/ruimte of eigen gekozen plaats" laten stofzuigen. Bij ons is dat bv. wel handig in de hal waar wij altijd met stoffige schoenen e.d. binnenkomen.

Je kan 'm ook op vast tijdstippen laten rijden e.d. maar dat gebruiken wij hier niet.

Ik verschiet er altijd van hoeveel vuil/haar er in dat reservoir zit eigenlijk.
 
En heb je nog een manuele stofzuiger (nodig) voor als het eens echt proper moet zijn? :p
Behalve die wieltjes en zuigmond nergens anders dat er hondenhaar manueel moet uitgehaald worden?
 
En heb je nog een manuele stofzuiger (nodig) voor als het eens echt proper moet zijn? :p
Behalve die wieltjes en zuigmond nergens anders dat er hondenhaar manueel moet uitgehaald worden?
Hier komt elke 2 weken een poetshulp, die stofzuigt met de gewone stofzuiger want er zijn natuurlijk kleine hoekjes, bovenop plinten, ... waar die robot niet geraakt

Ik haal af en toe dus de zuigmond eraf om eens schoon te maken, de filter haal ik er ook wel eens uit om schoon te maken (staat ook in de handleiding) en aan het kleinste wieltje vooraan.
De filters en dergelijke moeten om de x-tijd vervangen worden (krijg je een melding van in de app). De eerste vervangset zit bij de stofzuiger bij (ikzelf heb net vandaag de eerste keer een nieuwe filter geplaatst) en ik heb net op de welgekende Chinese website een vervangset besteld.

Zelf gebruik ik enkel nog eens de gewone stofzuiger voor de slaapkamers boven en als we een glas ofzo laten vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: cura
Hier kort na de adoptie van de 2de een robotstofzuiger besteld, serieuze investering maar nog geen seconde spijt van gehad. Ze verliest nogal veel haar en 't zijn nogal harde witte haren.

Ik heb het oprecht overwogen maar ik geloof ècht dat mijn monster wel eens schroot zou durven maken van een >300 euro speelgoedje als ik gaan werken ben.
S nachts opzetten? Geblaf om de "indringer" weg te jagen.
Om nog maar te zwijgen van een driejarige die misschien wel eens zou beslissen dat jagen wel een leuk spel is 😛
 
Welk ras is hij exact? Een Border Collie (als bijvoorbeeld) kan maximaal tot 17 jaar oud worden.
Nu goed hopelijk heb je er JAREN veel plezier van! :thumb:
Geeen idee, eens de Embark DNA kits terug een goeie promo hebben ga ik een testje laten doen :)
 
Ik heb het oprecht overwogen maar ik geloof ècht dat mijn monster wel eens schroot zou durven maken van een >300 euro speelgoedje als ik gaan werken ben.
S nachts opzetten? Geblaf om de "indringer" weg te jagen.
Om nog maar te zwijgen van een driejarige die misschien wel eens zou beslissen dat jagen wel een leuk spel is 😛
Hier keken ze daar in 't begin raar naar en liepen ze daar wat rond, maar ondertussen vinden ze dat de normaalste zaak van de wereld.
Ons jongste zoontje was er in 't begin ook bang voor, maar da's ondertussen ook beter.

Wij zetten 'm wel enkel op als we thuis zijn.
 
We zijn sinds kort gestart met het trainen van onze hond, dit lukt elke dag een beetje beter. Echter blijft hij op twee punten onhandelbaar.
Hij graaft continu putten in de tuin, als we hem roepen of afleiden reageert hij er zelfs niet op. Ook blaft hij onophoudelijk als er iemand voorbij gewandeld komt. Dat kan gaan van iemand aan de overkant van de straat (woonerf) tot aan iemand die vlakbij het huis passeert. In het laatste geval kan ik het nog begrijpen, in het eerste geval niet.

Nu was ik aan het denken aan een ultrasoon hondenfluitje (elektrisch of ouderwets), iemand hier ervaring mee? We hebben een fluitje met hoge frequentie en daar reageert hij zelfs niet op.
Ik zie op Bol verschillende types voorbij komen, iemand ervaring met een specifiek model?
 
Ik probeer hier niet te negatief te doen, maar ge moet wel handelen in het belang van het dier...
Ja de gouden regel voor mij is dat hij gemiddeld minstens 6 goede dagen per week moet hebben waarbij de pijn toelaatbaar is - liefst géén pijn. (Dat een 16 jarige geriatrische patiënt af en toe een slechte en soms een héél slechte dag heeft is normaal, maar het mag niet chronisch zijn)

Hij moet tevens volledig zelfstandig kunnen drinken, eten, zijn bevoeg kunnen doen en nog in de tuin wandelen en daar kunnen fun'blaffen. En hij moet zijn plas en kak nog kunnen ophouden.

Kan mijn hond dat allemaal niet meer of ziet hij te veel af? I am sorry maar dan is het voor mijn part finito. Het is nog altijd een hond en niet je kind of zo.

---

Laatste 2 weken waren wel heavy door een blaasontsteking waardoor hij tijdelijk héél hard verzwakt was. Hij kon afgelopen zaterdag plots helemaal "niets" meer en het zag er even héél slecht uit. Ondertussen is hij wél redelijk goed aan het herstellen (hij wandelt terug vrolijk rond) maar dat was wél even hard schrikken.

Nu was ik aan het denken aan een ultrasoon hondenfluitje (elektrisch of ouderwets), iemand hier ervaring mee? We hebben een fluitje met hoge frequentie en daar reageert hij zelfs niet op.
Ik zie op Bol verschillende types voorbij komen, iemand ervaring met een specifiek model?
Neen sorry géén persoonlijke ervaring mee. De mijne komt uit het asiel en als hij te veel blaft dan til ik hem van de grond (het is een klein hondje). Dan kijkt hij een beetje sip, maar dan is het wel meteen gedaan met blaffen. En hij begrijpt het ook dat ik dan wil zeggen: Stop ermee je bent nodeloos aan het blaffen. ;)
 
Laatst bewerkt:
We zijn sinds kort gestart met het trainen van onze hond, dit lukt elke dag een beetje beter. Echter blijft hij op twee punten onhandelbaar.
Hij graaft continu putten in de tuin, als we hem roepen of afleiden reageert hij er zelfs niet op. Ook blaft hij onophoudelijk als er iemand voorbij gewandeld komt. Dat kan gaan van iemand aan de overkant van de straat (woonerf) tot aan iemand die vlakbij het huis passeert. In het laatste geval kan ik het nog begrijpen, in het eerste geval niet.

Nu was ik aan het denken aan een ultrasoon hondenfluitje (elektrisch of ouderwets), iemand hier ervaring mee? We hebben een fluitje met hoge frequentie en daar reageert hij zelfs niet op.
Ik zie op Bol verschillende types voorbij komen, iemand ervaring met een specifiek model?
Blijven volhouden, een jonge hond zit vol hormonen en energie en wilt die kwijt. Het is aan jullie om die energie wat in goede banen te leiden.

Dat blaffen is inderdaad normaal (elke hond achter een hek heeft die drang wel), kan je zijn zicht niet wat wegnemen zodat die prikkel minder wordt? Iets af- of aanleren gaat het best met minimale afleiding/prikkels die je langzaam opbouwt.
Nooit roepen op je hond als hij blaft, daarmee versterk je die drang alleen maar. Een korte kordate correctie geven en als hij daar op reageert afleiden met iets leuks.
Je kan hem in het begin een lijn aandoen (je hoeft die niet vast te houden) zodat je hem in het begin via die lijn kunt doen opkijken naar jou...

En de boodschap blijft, geduld hebben en consequent blijven (het gaat beter en beter gaan als je er genoeg mee bezig blijft!).
 
Onze pup van Ca. 7 maanden heeft de gewoonte om 's avonds voor we in de zetel voor de TV kruipen om even met een speelgoedje in haar mond het huis af te wandelen, terwijl ze dit doet jankt ze voortdurend. Na een drietal minuten houdt ze op en gaat ze in de zetel liggen bij ons.

Wil dit iets zeggen ?
 
Onze pup van Ca. 7 maanden heeft de gewoonte om 's avonds voor we in de zetel voor de TV kruipen om even met een speelgoedje in haar mond het huis af te wandelen, terwijl ze dit doet jankt ze voortdurend. Na een drietal minuten houdt ze op en gaat ze in de zetel liggen bij ons.

Wil dit iets zeggen ?
"speel met mij"?
 
Deze zaterdag gaan we met Rie (Mechelaar) uit het asiel wandelen, met oog op een eventuele adoptie
https://veeweydeturnhout.be/rie

Mijn vriendin noch ik hebben echter ervaring met Mechelaars en het asiel geeft dat aan als pluspunt. We hebben ook twee katten en ik vermoed dat daar ook werk aan gaat zijn.

Ik vind Mechelaars prachtige beesten en we zoeken naar een actieve slimme hond.

Keep yall posted.

Foto Rie:
veeweyde0401-web-2.jpg
 
Hier ook een asielmechelaar als eerste hond en onwaarschijnlijk blij met hem, maar de volgende zal toch een pak kleiner en lichter moeten zijn, als die wil uitvliegen heb ik 'm al verschillende keren moeten loslaten omdat ik 40kg aan focus niet de baas kan. Dat geef ik eerlijk toe! Voordeel is wel dat ze enorm leerpotentieel hebben en heel baasgericht zijn.

Ik ben direct gestart met hondenschool, 2x per week de eerste maanden en raad dat iedereen aan! Om zowel baas als hond goed met elkaar om te leren gaan. Neem wel niet eender welke hondenschool, heb er verschillende bezocht en een hondenschool waar ze brullen op honden, ga ik niet aanraden. Zeker al niet bij een asielhond die in het begin heel onzeker KAN zijn.
Katten en honden zijn vaak wel een slechte combinatie, hou daar rekening mee 😉
 
Ohja, ga direct voor een goed tuig of cannycollar (kwam eerder dit jaar al aan bod hier) als je wil kunnen wandelen zonder gigantische striemen in je handen want er staat al in de omschrijving dat dit een werkpunt is. Je zal het je niet beklagen!

En naar speelgoed toe zijn chuckit ballen mechelaarproof 😉
De onze doet het qua brokken heel goed op Markus muhle die we via zooplus bestellen.
 
Wij zijn al even opzoek naar Border Collie pups. Maar ze zijn niet zo simpel te vinden precies en het mag absoluut geen broodfok zijn.
Is er iemand die tips heeft voor een goede kennel?
 
Terug
Bovenaan