Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    182
Nog een vraagje, waar laten jullie de poep?
Ik wou dat in de gft doen maar mocht niet van mijn vriendin, mag niet volgens haar.

Dus momenteel gaat alles in zakjes en in de vuilbak, echter hebben we hier nog zakken en geen container dus binnen weg werpen is geen optie. We zijn al verplicht om buiten een ton te zetten.
Onze hond kakt meestal op de wandeling, dus dan gooien we het daar in een vuilbak weg. Als hij in de tuin heeft gekakt, doen we het ook in een poepzakje en nemen dat mee op de eerst volgende wandeling. Hier staat zo'n hondenpoep'totem' een paar straten verder.
 
Wij hebben buiten zo'n toiletpedaalemmertje staan, maar meestal is dat hier ook tijdens de ochtend- of avondwandeling en dan gaat het in de vuilbak. Dat mag wel degelijk niet bij de GFT, hier gaat de inhoud van dat pedaalemmertje mee in de grijze bak.

De geur & consistentie van de kak hangt sterk samen met wat je er in steekt he. Hier krijgen ze KVV wat (bij onze honden) hardere en minder riekende uitwerpselen geeft, als we ze al is brokken geven merk je dat wel.

En dan over zindelijkheid, veel mensen verwachten daar heel snel heel veel van terwijl dat van hond tot hond anders is. Sommige honden zijn pas goed zindelijk als ze een jaar oud zijn (de onze waren 15weken en 6maand toen ze zindelijk waren).
 
Ik ben Sam Gooris 2.0 zijn broer op dat vlak. :p
We hebben een poopscoop maar hij had nog niet altijd vaste kak, gisteren omgeschakeld op andere brokken en vanmorgen was het vaste structuur.

Nog een vraagje, waar laten jullie de poep?
Ik wou dat in de gft doen maar mocht niet van mijn vriendin, mag niet volgens haar.

Dus momenteel gaat alles in zakjes en in de vuilbak, echter hebben we hier nog zakken en geen container dus binnen weg werpen is geen optie. We zijn al verplicht om buiten een ton te zetten.

Wij hebben buiten zo'n toiletpedaalemmertje staan, maar meestal is dat hier ook tijdens de ochtend- of avondwandeling en dan gaat het in de vuilbak. Dat mag wel degelijk niet bij de GFT, hier gaat de inhoud van dat pedaalemmertje mee in de grijze bak.

De geur & consistentie van de kak hangt sterk samen met wat je er in steekt he. Hier krijgen ze KVV wat (bij onze honden) hardere en minder riekende uitwerpselen geeft, als we ze al is brokken geven merk je dat wel.

En dan over zindelijkheid, veel mensen verwachten daar heel snel heel veel van terwijl dat van hond tot hond anders is. Sommige honden zijn pas goed zindelijk als ze een jaar oud zijn (de onze waren 15weken en 6maand toen ze zindelijk waren).

Ik heb het voor de zekerheid eens opgezocht en op de website van Ovam staat niet specifiek dat uitwerpselen niet mogen, en wel dat mest van "kleine" dieren wel mogen (bron). Ik zou anders ook niet weten waar ik ermee zou moeten blijven om eerlijk te zijn.

Edit: ik moet leren lezen. Staat dus wel dat mest van grote huisdieren, of in grote hoeveelheden niet mag. Ga het toch negeren en blijf het erin doen. Ik maak onze GFT container wel altijd proper als hij aan de straat heeft gestaan, helpt misschien ook? :unsure:
 
Ik heb het voor de zekerheid eens opgezocht en op de website van Ovam staat niet specifiek dat uitwerpselen niet mogen, en wel dat mest van "kleine" dieren wel mogen (bron). Ik zou anders ook niet weten waar ik ermee zou moeten blijven om eerlijk te zijn.

Edit: ik moet leren lezen. Staat dus wel dat mest van grote huisdieren, of in grote hoeveelheden niet mag. Ga het toch negeren en blijf het erin doen. Ik maak onze GFT container wel altijd proper als hij aan de straat heeft gestaan, helpt misschien ook? :unsure:
:crazy: die regeltjes blijven volgen is ook een kunst he.
Konijnenkeutels etc bedoelen ze met 'kleine dieren', kak van vleeseters is niet zo geschikt voor compost, daarom dat dat niet mag.
 
Ik heb geluk dat Zelzate werkt met containers die opgehaald worden ipv vuilzakken. Dus ik kan dat gewoon in een vd containers gooien die in de gemeenschappelijke delen staan
 
:crazy: die regeltjes blijven volgen is ook een kunst he.
Konijnenkeutels etc bedoelen ze met 'kleine dieren', kak van vleeseters is niet zo geschikt voor compost, daarom dat dat niet mag.
Klopt, is inderdaad omdat uitwerpselen van vleeseters echt niet goed zijn om in compost te verwerken.
 
Sommige leden in de facebookgroep zijn zo toxisch, het is echt niet meer normaal. :')

Persoon A schreef het volgende:

Gisteren op een hondeweide een koppel ontmoet wie een windhondenpup hadden gekocht v 15w. Was mss niet erg beleefd van me of beetje aanvallend, toch ; kon het niet laten als eerste vraag te stellen waarom ze in godsnaam een pup kochten wanneer er nog zoveel lieve windhonden nood hebben aan een goeie thuis !!!

Persoon B (had niets te maken met het vorige bericht) postte dan dit bericht dat hij van persoon A had gekregen:


Intussen heeft persoon A een statement gemaakt:


Wat bezielt die in godsnaam...
 
Ik ben Sam Gooris 2.0 zijn broer op dat vlak. :p
We hebben een poopscoop maar hij had nog niet altijd vaste kak, gisteren omgeschakeld op andere brokken en vanmorgen was het vaste structuur.

Nog een vraagje, waar laten jullie de poep?
Ik wou dat in de gft doen maar mocht niet van mijn vriendin, mag niet volgens haar.

Dus momenteel gaat alles in zakjes en in de vuilbak, echter hebben we hier nog zakken en geen container dus binnen weg werpen is geen optie. We zijn al verplicht om buiten een ton te zetten.
Gewoon oppakken me wc-papier en doorspoelen als het in huis is? Anders gewoon in de GFT.
 
De wereldverbeteraars op FB die denken dat ze alles beter weten en de wereld wacht op hun raad en goedkeuring.

Vrienden van ons hebben zo een wereldverbeteraar als buur. Nogal margi mens met twee kleine vlinderhondjes (zo cliché als maar kan).
Die vrienden hebben een oudere adoptiehond en een jonge kruising Hollandse/Griekse herder. Nu is die jonge hond nogal een speciaal geval waar je echt strikt mee moet omgaan om die wat onder controle te krijgen. Dat vraagt inderdaad om een iets kordatere aanpak (een hond van 40kg hou je anders niet onder controle). Nu had dat margi mens er niet beter op gevonden dan de dierenbescherming te bellen. Uiteraard was er niets mis, die beestjes worden goed verwend. De mensen van de dierenbescherming waren nota bene van het asiel waar die adoptiehond vandaan komt...
 
De wereldverbeteraars op FB die denken dat ze alles beter weten en de wereld wacht op hun raad en goedkeuring.

Vrienden van ons hebben zo een wereldverbeteraar als buur. Nogal margi mens met twee kleine vlinderhondjes (zo cliché als maar kan).
Die vrienden hebben een oudere adoptiehond en een jonge kruising Hollandse/Griekse herder. Nu is die jonge hond nogal een speciaal geval waar je echt strikt mee moet omgaan om die wat onder controle te krijgen. Dat vraagt inderdaad om een iets kordatere aanpak (een hond van 40kg hou je anders niet onder controle). Nu had dat margi mens er niet beter op gevonden dan de dierenbescherming te bellen. Uiteraard was er niets mis, die beestjes worden goed verwend. De mensen van de dierenbescherming waren nota bene van het asiel waar die adoptiehond vandaan komt...
De helft van "onze" facebookgroep bestaat uit mensen die dagelijks een schouderklopje willen krijgen omdat ze een hond hebben geadopteerd.

In de eerste plaats haalt iedereen een hond in huis omdat ze daar zélf zin in hebben, zelf die liefde willen krijgen, zelf wat afleiding in hun leven willen, ... Niet omdat ze de nobele altruïsten zijn die tegen hun eigen zin onderdak bieden aan de minder fortuinlijken op de planeet.
 
In de FB groep van Goldens werd advies gevraagd voor een ren voor buiten. Die vrouw is volledig verketterd, want Goldens zijn familiehonden die absoluut binnen moeten zitten. Als je uw hond buiten wilt wegsteken moet je er maar geen hond nemen etc. wtf?
FFS, als mijn hond buiten wil, mag ze gerust buiten zitten, maar ook hier staat er een ren dat ze niet de hele tuin omgraaft. Maar in haar ren mag ze doen wat ze wilt van mij part.
 
In de FB groep van Goldens werd advies gevraagd voor een ren voor buiten. Die vrouw is volledig verketterd, want Goldens zijn familiehonden die absoluut binnen moeten zitten. Als je uw hond buiten wilt wegsteken moet je er maar geen hond nemen etc. wtf?
FFS, als mijn hond buiten wil, mag ze gerust buiten zitten, maar ook hier staat er een ren dat ze niet de hele tuin omgraaft. Maar in haar ren mag ze doen wat ze wilt van mij part.
Is ook de reden dat ik van een bepaald hondenforum weggetrokken ben.

Je hebt mensen die op een normale manier met dieren omgaan. En dan heb je er die er een religie van gemaakt hebben waarin honden heilige dieren zijn die verafgod moeten worden en iedereen die het anders doet is fout bezig.

Er zijn zo enkele gevoelige thema's he:

- opvoeding: het leukste dat je kan doen is die mensen trollen dat je slipketting gebruikt, je hond straft als hij stout is en positief opvoeden larie vindt, dan dreigen ze meteen van de dierenbescherming op te bellen :p

- voeding: zeg simpelweg dat je je hond zoals ieder normaal mens 'honderbrokken' eten geeft
-> watch de horde vers/natuurvlees fans over je kop gaan hoe je je hond ziek maakt met big evil pharma brokken en bij een forumlid in het zwart aan premiumprijzen slachtafval (kalfsstrotten, koeienmagen) moet aankopen die, ondanks geen enkel dierengeneeskundig diploma (want dierenartsen en hun medisch geteste hypoallergene voeding zitten mee in het big evil pharma complot), DE autoriteit is aangaande hondenvoeding

- aandacht: sommigen vinden dat mensen die full time werken geen recht hebben op een hond want een dier dat 8 uur alleen moet zitten = dierenmishandeling, je moet dus maar deeltijds gaan werken of op de dop gaan staan zoals zijzelf

- steriliseren: ook daar heb je weer een cult die van mening is dat steriliseren = verminking en dat je niet het recht hebt om de integriteit van je dier te schaden want die heeft rechten! Maar x10 verhoogde kans op melkkliertumoren, dat is dan weer wel ok ...

- bijtincidenten: als er rottweilers op straat een kind verminken, gegarandeerd, dat er een actiegroep bezig is met hoe die honden zeker geen spuitje mogen krijgen en een tweede kans verdienen! Want het is de schuld van de eigenaar, en die kunnen heropgevoed worden etc ... En dan mondt dat uit bij eigenaars en lokale politici opbellen en bestoken met dreigmails
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meestal zijn dat ook gewoon gepensioneerden of huismoeders met veel te veel tijd. In die Huskygroep hebben ze er ook zo'n sport van gemaakt om belachelijk te doen bij elke vraag die er komt over het ruiven.

EEN HUSKY RUIFT TWEE KEER PER JAAR, VAN JANUARI TOT JUNI EN VAN JUNI TOT DECEMBER HAHAHAHAHAHAHA

Srsly Chantal, bek dicht :sop:

Die posten ook altijd "in naam" van hun hond.
Vandaag mocht ik met mama naar het bos en wow daar zag ik konijntjes lopen en joepie een koekje van mijn allerliefste baasje.
 
Weet iemand goed adresje voor mopshondjes en /of kleine franse bulldog??

Is voor een collega, maar we zijn op zoek naar een goede kweker, in de buurt van Brussel, mag ook verder zijn, maar geen pure broodfok...
 
Weet iemand goed adresje voor mopshondjes en /of kleine franse bulldog??

Is voor een collega, maar we zijn op zoek naar een goede kweker, in de buurt van Brussel, mag ook verder zijn, maar geen pure broodfok...
https://www.belgianpugdogclub.be/nl/belgische-fokkers
Dit is de lijst van de Belgische rasvereniging, de wachtlijsten zullen lang zijn, maar je krijgt er wel een hond voor waar over de kweek is nagedacht (medische testen etc.) wat wel nodig is bij mopsjes (en eigenlijk bij elk ras)
 
Ik weet wel dat je het natuurlijk deels in het belachelijke wil trekken, maar over voeding wil ik wel meegeven dat er effectief wel veel dierenartsen zijn die daar eigenlijk te weinig over weten en ja ik heb dat zelf ondervonden omdat ik een hond heb die intolerant is op kip en granen.

Voor de rest somt dat wel op waarrond zo'n onnozel FB groepen en fora rond draaien.
 
Terug
Bovenaan