Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    184
Fs2YWsW.jpg

Leia!

Een echte spring in't veld
0mCaoms.mp4
Haha onze labrador huppelt ook altijd zo door hoog gras. Die doet niet liever dan dat 😂
 
Awww zo cute :love:
Wel jaloers op mensen die hun hond soms kunnen los laten :p
Da's het moeilijkste om te trainen imo. Het voordeel van een aanhankelijke hond te hebben is dat ze nooit ver weg gaat en om de 10seconden eens kijkt waar wij zijn. Laat haar wel enkel los op bekend terrein waar geen andere honden/mensen in de buurt zijn want soms volgt ze liever haar neus ipv. terug te komen.
 
Wij zijn daarmee beginnen oefenen op lege weides en dergelijke. Toen ze nog jonger dan anderhalf jaar waren ging dat ook voor geen meter om terug te roepen, maar nu kunnen die zowat overal los waar er niet veel volk is. Alleen de witte herder houden we wat sneller kort, want die heeft een bloedhekel aan mensen die volgens hem uitstralen dat ze bang voor honden zijn en dat zou wel kunnen mis gaan. De wolf komt nooit binnen de 10m van vreemd volk, dus die is daar wel heel makkelijk voor.
 
Huskies zijn echt weglopers he. Ik ga normaal gezien elke dag met onze pa wandelen met zijn honden, dan heeft de mijne toch ook elke dag zijn anderhalf uur sociaal contact gehad.

Vorige week waren ze later thuis dus ik was al alleen gaan wandelen met de mijne, toen ik terug kwam vertrok mijn vader met die van hem. Die van mij wil natuurlijk mee, zet zich in achteruit en wringt zijn halsband van rond zijn nek en loopt natuurlijk de oprit af, straat over, grasveld op. Gelukkig wonen mijn ouders rustig en passeren daar amper auto's.

Maar op wat snelheid dat die 300-400 meter weg is, da's niet te doen. Dan mag ik hem roepen zoveel ik wil, die bekijkt mij gewoon.
En ons ma die roept eens van aan de voordeur en die staat meteen bij haar :unsure: Geen idee waarom maar naar mijn ma luistert die enorm goed.
 
Ik heb de onze van kleins af aan los leren lopen. Iedere keer dat hij kwam kreeg hij een snoepje. Als ik 2x moest roepen kreeg hij niks.

Hij had dat toch wel vrij vlug door. Al kan hij wel soms eens zijn dikke kop doen als hij ergens aan het snuffelen is en doen alsof hij me niet hoort. Dan moet ik gewoon eens ELA roepen en dan komt hij afgetjaffeld met zijn kop naar beneden.
 
Zijn harnas van Dog Copenhagen is onderweg. Uit zijn huidig harnas kan hij ook niet maar dat draagt hij enkel voor te wandelen, uit zijn halsband kan hij wel "ontsnappen".
 
Tip: als puppy is leren loslopen vrij eenvoudig. Als ze nog zo klein zijn, blijven ze sowieso bij jou in de buurt. Op die manier is het voor jezelf ook minder eng om je hond 'ineens' los te laten als ze dat niet gewend zijn.
 
Tip: als puppy is leren loslopen vrij eenvoudig. Als ze nog zo klein zijn, blijven ze sowieso bij jou in de buurt. Op die manier is het voor jezelf ook minder eng om je hond 'ineens' los te laten als ze dat niet gewend zijn.
Idd al heb ik wel iets tegen gekomen. Ik liet hem hier los in het wandelpad. En er was een pluisje die weg vloog en hij huppelde erachter kwak de beek in. 🙄🙄🙄 Was helemaal dichtbegroeid, ik hoorde hem van links naar rechts ritselen in die beek. Uiteindelijk zelf in de beek gekropen om hem eruit te halen 🙄
 
Den onze, tijdens zijn eerste strenge winter bij ons, als ne gek de sneeuw in! Plezant dat da was! En er was toen véél sneeuw.
Maar plots was hij spoorloos verdwenen. Ik heb hem moeten gaan zoeken en uit de sneeuw mogen oppikken :D
Hij was verkleumd en hij was doodleuk in de sneeuw aan het wachten op zijn papa om hem eruit te halen.
 
rondje gaan joggen, hond meegenomen. Best moeilijk om je ritme te vinden maar soit, we lopen ergens voorbij en ineens schiet er een hond (die ik ook niet had zien aankomen) met een enorme blaf richting ons. Puma, van de schrik, piste direct half de straat onder.

Wat de zaak ineens oploste want die andere hond had nadien enkel nog interesse in haar urine en bleef met zijn neus erin staan terwijl wij verderliepen.


De puppy Piper peinst nog altijd dat elke maaltijd haar laatste feestdis is, en vreet zich zo vol dat haar buik op ontploffen staat en ze een halve dag platte rust nodig heeft.
 
Vandaag de eerste wandeling met zijn Dog Copenhagen-harnas en OH MY GOD, wat een verschil.
Letterlijk een van de eerste keren dat ik genoten heb van onze dagelijkse wandeling. Loopt nog steeds voorop maar sleurt mij niet meer vooruit.
Enkel tijdens het spelen zit hij nogal makkelijk verstrikt in zijn lijn maar bon, dat neem ik er graag bij
 
Los lopen hebben wij hier aan Boston ook vanaf hij klein was aangeleerd, die doet dat wel goed, tenzij hij nen dag heeft dat hij geen zin heeft om te luisteren :unsure:
Bieke hebben we nog maar deze zomer geadopteerd, aangezien het een podenco is en ze al 7 jaar is, zal los lopen niet zo makkelijk zijn.

Dit weekend nog eens naar het losloopbos in Tessenderlo geweest, daar genieten die 2 echt geweldig van :love:, waren zeker 30 honden, maar aangezien het 7ha groot is en je er een heel goed overzicht hebt (en (hoog, 1,75m)) omheind is, werkt dat perfect.

Trouwens een aanrader: https://www.tessenderlo.be/nieuwsde...otste-losloopbossen-voor-honden-in-vlaanderen
 
Onze pup durft nogal vaak binnen te doen. Hij slaapt los aangezien hij steeds over het hekje in de keuken klauterde.
Wat zijn de tips?

Brengt me ook bij het volgende puntje, ik word hondsmisselijk van de geur van stront. Het opruimen is een ware hel en meestal doet mijn vriendin dat, enkel als het niet anders kan moet ik het doen. Zijn er nog mensen die hier niet zo goed tegen kunnen?
 
Zijn er nog mensen die hier niet zo goed tegen kunnen?
Ik zie direct Sam Gooris terug voor me die al wurgend een luier ververst 😆
(ik heb dat trouwens met kots 😓)

En als het vaste stoelgang is: een poop scoop? Moet je er niet zo dicht bij gaan hangen...
 
Ik zie direct Sam Gooris terug voor me die al wurgend een luier ververst 😆
(ik heb dat trouwens met kots 😓)

En als het vaste stoelgang is: een poop scoop? Moet je er niet zo dicht bij gaan hangen...

Ik ben Sam Gooris 2.0 zijn broer op dat vlak. :p
We hebben een poopscoop maar hij had nog niet altijd vaste kak, gisteren omgeschakeld op andere brokken en vanmorgen was het vaste structuur.

Nog een vraagje, waar laten jullie de poep?
Ik wou dat in de gft doen maar mocht niet van mijn vriendin, mag niet volgens haar.

Dus momenteel gaat alles in zakjes en in de vuilbak, echter hebben we hier nog zakken en geen container dus binnen weg werpen is geen optie. We zijn al verplicht om buiten een ton te zetten.
 
Terug
Bovenaan