Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Ik geef hem natvoer als ik eet, dus tegen een uur of 12 en eens tegen een uur of 19.
Hij staat wel altijd met brokken dus als hij echt honger heeft kan hij sowieso wel eten.
Rond 16u krijgt hij ook zo'n stokje om op te kauwen.

Mag jullie hond de restjes opeten thuis? Langs de ene kant zou ik het liever niet doen, maar hij is echt geobsedeerd van eten en zit dan zo triestig te kijken terwijl ik eet. Langs de andere kant, ik woon alleen, als ik dat in de vuilbak gooi ligt dat een week te stinken + verspilling.
Ik let er wel op dat hij niks eet met ajuin, look en andere giftige stoffen
 
Eigenlijk mag je bij een hond geen eten laten staan, die kunnen zichzelf overvol vreten (in tegenstelling tot katten).
Hier is dat twee keer per dag, die kommen zijn op 2 minuten leeg.

Restjes krijgen ze hier nooit, als wij eten blijven ze uit de buurt.
Look is trouwens zo slecht niet hoor (veel mensen geven dat als natuurlijk anti-vlooien en tekenmiddel)
 
Onze hond krijgt geen restjes. Hij zeurt daar eigenlijk ook niet om, ik denk omdat we van in het begin consequent niets hebben gegeven / hem negeren wanneer wij aan tafel zitten. Hij krijgt samen met ons zijn maaltijd (zowel bij ontbijt als bij avondmaal) en gaat nadien in de zetel rusten.

Op de wandeling daarentegen is hij de grootste schooier die je je kan inbeelden. Hondenkak? GRATIS ETEN! Vogelkarkas? GRATIS ETEN! Een natte krant? GRATIS ETEN!
 
Onze hond krijgt geen restjes. Hij zeurt daar eigenlijk ook niet om, ik denk omdat we van in het begin consequent niets hebben gegeven / hem negeren wanneer wij aan tafel zitten. Hij krijgt samen met ons zijn maaltijd (zowel bij ontbijt als bij avondmaal) en gaat nadien in de zetel rusten.

Op de wandeling daarentegen is hij de grootste schooier die je je kan inbeelden. Hondenkak? GRATIS ETEN! Vogelkarkas? GRATIS ETEN! Een natte krant? GRATIS ETEN!
Dat doet die van ons ook, dat vind ik echt zo walgelijk. En stinken uit zenne bek daarna 🤮
 
De mijne eet altijd kattenstront bij mijn ouders in de tuin. Daarna zit die dan met zijn stinkbek achter mij in de auto :sick:
Van dat eten te laten staan, er staan enkel brokken en die laat hij 9/10 keer staan tot er natvoer bij komt.
 
Hangt er van af wat je als restje beschouwd. Hij mag de borden en kommen leeglikken en alles wat te weinig is om als avond snack of lunch de volgende dag te gebruiken.
Ik heb vrienden waar de honden "restjes" krijgen aan 200 gram per hond, dat zijn voor mij al lang geen restjes meer 🙈
 
frieten zijn nu wel het slechtste wat je kunt geven denk ik 😅

Kak eten was hier ook een groot probleem. Veel trucjes geprobeerd, niets hielp. Op een dag eens een spraybusje gevuld met azijn en dat altijd direct op de kak gespoten. Sindsdien kan ik hem er af houden als ik streng ben...
 
Ik zit zo'n beetje vast in de gedachte van "Al ons honden hebben van tafel meegegeten en die zijn allemaal oud geworden zonder problemen".

Maar als ik zo zie in die Husky groepen wat sommige hun hond laten eten.
"Stukje wild voor onze Mambo"
"Lekker stukje zalm voor Wolf vandaag"
"Sky heeft deze morgen een lekker kwarteleitje gegeten met bla bla bla"

Dat maak ik voor mezelf niet eens :p
 
De dierenarts heeft lang werk gehad met de kleine pup, wonden uitkuisen, teken (gelukkig dode) uit de oren peuteren, enz. En nen hoop injecties.

We hebben geleerd dat die kleine penis tussen de achterpoten geen penis is maar de vulva. 't is dus een "vrouwtje". 😳

ca. 3 maand oud, en blijkbaar waren het geen makkelijke maanden, het hondje heeft redelijk wat schade opgelopen. Echt overal sporen van wondjes.

Survival of the fittest.
 
De dierenarts heeft lang werk gehad met de kleine pup, wonden uitkuisen, teken (gelukkig dode) uit de oren peuteren, enz. En nen hoop injecties.

We hebben geleerd dat die kleine penis tussen de achterpoten geen penis is maar de vulva. 't is dus een "vrouwtje". 😳

ca. 3 maand oud, en blijkbaar waren het geen makkelijke maanden, het hondje heeft redelijk wat schade opgelopen. Echt overal sporen van wondjes.

Survival of the fittest.
Weeral een namechange? :D
 
Ik zit zo'n beetje vast in de gedachte van "Al ons honden hebben van tafel meegegeten en die zijn allemaal oud geworden zonder problemen".

Maar als ik zo zie in die Husky groepen wat sommige hun hond laten eten.
"Stukje wild voor onze Mambo"
"Lekker stukje zalm voor Wolf vandaag"
"Sky heeft deze morgen een lekker kwarteleitje gegeten met bla bla bla"

Dat maak ik voor mezelf niet eens :p

Sommige kunnen daar ook wel in overdrijven vind ik. Die van ons heeft alleen maar brokken gehad en elke keer als ze brokken komen is em super gelukkig (ahja, weet ook niet beter).
 
Hier normaal gewoon brokken, maar als ik stoofvlees maak krijgen ze altijd wel eens een stukje rauw rood vlees, of als er zo nog 1 schelleke beleg over is ook wel.
 
Sommige kunnen daar ook wel in overdrijven vind ik. Die van ons heeft alleen maar brokken gehad en elke keer als ze brokken komen is em super gelukkig (ahja, weet ook niet beter).
Vooral dat. Ik zie soms mensen in de facebook groep zeggen dat hun honden heel kieskeurige eters zijn als het op hondenvoeding aankomt, maar wel vlot alles binnenschuiven dat ze van tafel krijgen.

Dan denk ik: je hebt ze kieskeurig gemaakt, voordien wisten ze niet beter. 🤷‍♀️ Als een hond honger heeft en weet dat hij niets anders gaat krijgen, gaat hij zijn hondenvoeding niet laten staan. :D
 
Mij freetmachines eten echt alles van hondenvoeding die we hen geven binnen de 2minuten op...
Ik vind dat altijd raar als mensen dan komen zeggen dat hun hond niet goed eet (maar hij krijgt wel elk uur een koekje :thinking:).
 
Ik zit zo'n beetje vast in de gedachte van "Al ons honden hebben van tafel meegegeten en die zijn allemaal oud geworden zonder problemen".

Maar als ik zo zie in die Husky groepen wat sommige hun hond laten eten.
"Stukje wild voor onze Mambo"
"Lekker stukje zalm voor Wolf vandaag"
"Sky heeft deze morgen een lekker kwarteleitje gegeten met bla bla bla"

Dat maak ik voor mezelf niet eens :p
Die van ons krijgen dat ook. :unsure:
Elk 400g brokken en 400-600g wild/zalm/kip/rund/... verspreid over twee maaltijden. Op dagen met zeer veel beweging mag je daar nog een 500g bij tellen zelfs. Hun eten kost meer dat dat van ons zelf. :D
 
Denk nu misschien dat de mijne te weinig eten krijgt dan...
Die eet zo'n half blik natvoer op en wat brokken op een dag.
Maar moest hij honger hebben zou hij toch wel meer brokken eten, niet?
 
Den onze krijgt alleen nog natte voeding. (Bonzo Vitafit Adult maaltijdzakjes rund kip lam in saus hondenvoer)
Dat is niet zo goed eigenlijk voor hem, maar hij is héél wat tandjes aan het verliezen en die hij nog heeft zijn rot en/of staan los. Brokken krijgt hij nog amper stukgebeten. :ROFLMAO:

Hij is trouwens weer goed in vorm. We zijn een week verder na zijn laatste spuitje (methylprednisolone 5 mg) en meneer voelt zich overduidelijk weer héél goed. Nu ja, zo veel te beter.
 
Terug
Bovenaan