Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Bij onze Rottweiler was dat echt geen werk. Die kan geen fietsers af en ging er dan helemaal in gaan hangen. 1x was het zelfs zo erg dat hij zichzelf bijna opgehangen had en van zijn stokje ging.

Met zo een dog Copenhagen heb ik aan 2 vingers genoeg om hem te houden in dat geval.
Er is hier 1 perceel waar een hond zit waar de onze het écht niet mee kan vinden. Daar moet ik ook de Dog Copenhagen onderaan vastklikken (of em ff aan het handvat vasthouden, dan wordt de druk ook volledig verdeelt en kan hij niet weg).
 
Vannacht twee keer opgestaan omdat hij hysterisch aan het janken was (2x vals alarm: was een nachtmerrie). Arme kerel :( Ik zou er geld voor geven te weten waarover hij zo slecht droomt dan.
Hier was het géén vals alarm. Deze ochtend lag onze hond plots héél hard te janken en serieus te beven. Ik dacht dat hij ter plekke iets kreeg.
Hij liet dan ook zijn blaas lopen (die is al wat slapper en bij pijn houdt hij het niet meer, anders nog wel)
Ik heb hem dan héél eventjes op de koude harde vloer gelegd en dat hielp meteen binnen de paar seconden (al).

Sinsdien is hij terug OK, hij heeft ook nadien goed gegeten en hij is alweer minstens 20x volledig zelfstandig de tuin ingelopen om te blaffen, maar morgen sta ik toch weer bij de dierenarts voor een check-up. Ik wil zeker zijn dat er niets ernstiger aan de hand is.

Nu is een hond nog géén kind, maar je wil natuurlijk ook niet dat je hond afziet.

---

Ik ben net terug van de dierenarts. We hebben de optie besproken om hem in slaap te doen, maar het was nog niet het moment, dus ik heb hem terug meegenomen. Hij heeft eigenlijk ... (nog steeds) niets levensbedreigend ... hart, longen, nieren, blaas .. allemaal nog zéér gezond. Maar hij plaste inderdaad letterlijk in zijn broek (als hij er één zou hebben) van de rugpijn wegens de artrose.

De volgende keer iets vroeger een spuitje tegen de pijn laten zetten want hij is ne stoer bink en pas nu hij verging van de pijn, liet hij het blijkbaar merken. :confused:
 
Laatst bewerkt:
vandaag tijdens het joggen een straathond puppy in een drain onder de straat zien duiken.

lang verhaal, maar vanavond die pup met hulp van twee buurjongens eruit gehaald, naar huis gebracht en eten gegeven, gewassen, tegen teken en vlooien behandeld.

tis een blafferke, amai.


Voorlopige naam : Piper
 
vandaag tijdens het joggen een straathond puppy in een drain onder de straat zien duiken.

lang verhaal, maar vanavond die pup met hulp van twee buurjongens eruit gehaald, naar huis gebracht en eten gegeven, gewassen, tegen teken en vlooien behandeld.

tis een blafferke, amai.


Voorlopige naam : Piper
Ocharme dat kereltje, met die vrieskou... Al een wonder dat hij nog niet is doodgevroren dan. Mooi gebaar van je.

Ik vind de naam goed!
 
Wij hebben een mopske van nu 1.5 jaar.
Ergens vorig jaar gromde hij soms als anderen hem oppakte. Maar toen kwam corona en ja hebben we eigenlijk niemand meer gezien.

Nu doet hij dat ook als wij hem oppakken en dan vooral 's avonds. Het gekke is dat hij soms komt vragen om opgepakt te worden en zelfs dan gromt als ge em ook effectief oppakt.
Mee naar de dierenarts om te kijken of hij nergens pijn heeft, maar dat is het niet.
Hij zei nu even wat af te wachten omdat het een tijdelijke humeurswisseling kan zijn.
 
Spijtig dat de sneeuwpret voorbij is. Ze doet niet liever dan dan rollen en huppelen in de sneeuw.

20210213_143851.jpg
 
Wij hebben een mopske van nu 1.5 jaar.
Ergens vorig jaar gromde hij soms als anderen hem oppakte. Maar toen kwam corona en ja hebben we eigenlijk niemand meer gezien.

Nu doet hij dat ook als wij hem oppakken en dan vooral 's avonds. Het gekke is dat hij soms komt vragen om opgepakt te worden en zelfs dan gromt als ge em ook effectief oppakt.
Mee naar de dierenarts om te kijken of hij nergens pijn heeft, maar dat is het niet.
Hij zei nu even wat af te wachten omdat het een tijdelijke humeurswisseling kan zijn.

Als je een van de onze oppakt als vreemde, bel je best op voorhand al de 112, dus zou dat niet als probleem zien.
Als eigenaar moet je er in principe wel alles mee kunnen doen natuurlijk, maar als hij het om een of andere reden plots niet meer wil, zou ik daar nu ook het slechtste niet van gaan denken. Zolang het bij dat ene punt blijft.
 
Als je een van de onze oppakt als vreemde, bel je best op voorhand al de 112, dus zou dat niet als probleem zien.
Als eigenaar moet je er in principe wel alles mee kunnen doen natuurlijk, maar als hij het om een of andere reden plots niet meer wil, zou ik daar nu ook het slechtste niet van gaan denken. Zolang het bij dat ene punt blijft.

Ja het is dat. De dierenarts zei ook ons geen zorgen te maken erover. Voor de rest krijgt ge der alles mee gedaan, zeker als em moe is 😅
 
Ik had de nieuwe pup nog van de anderen min of meer gescheiden gehouden, uit schrik dat Becca de pruts doormidden zou bijten.

Maar vanochtend lagen ze allemaal samen - ik was blijkbaar vergeten de deur van het hok op slot te doen waar de kleine sliep. Die moet opengewaaid zijn en de twee groten zijn erbij komen liggen.

Becca haar moederinstinct is bovengekomen, ze likt hem schoon en leert 'm wat manieren.

Sebiet komt de dierenarts om de kleine te checken.

Hij heet Jack Jr. nu.


Over oppakken, ik wou Becca een paar meter dragen... awel, ik ga dat nooit meer doen. Die kon daar dus absoluut niet mee lachen, ze beet niet door maar hard genoeg om de boodschap over te brengen.
 
Mijne oppakken zou ook niet meer gaan. Niet dat hij zou bijten maar is precies een vis op het droge dan.
Nuja, waarom zou je een hond van 30 kilo moeten opheffen ook. Heb hem onlangs ene keer opgehoffen toen hij wou overgeven in de zetel, toen was hij te druk bezig met kokhalzen om uit mijn armen te spartelen.
 
Mijne oppakken zou ook niet meer gaan. Niet dat hij zou bijten maar is precies een vis op het droge dan.
Nuja, waarom zou je een hond van 30 kilo moeten opheffen ook. Heb hem onlangs ene keer opgehoffen toen hij wou overgeven in de zetel, toen was hij te druk bezig met kokhalzen om uit mijn armen te spartelen.
Ha, wat is dat toch met honden die perse op een zachte ondergrond willen overgeven. Hier ook: de hele vloer is tegel, met dan 1 klein tapijtje. Je kan raden wat zijn favoriete spauwplekje is.
 
Ik had de nieuwe pup nog van de anderen min of meer gescheiden gehouden, uit schrik dat Becca de pruts doormidden zou bijten.

Maar vanochtend lagen ze allemaal samen - ik was blijkbaar vergeten de deur van het hok op slot te doen waar de kleine sliep. Die moet opengewaaid zijn en de twee groten zijn erbij komen liggen.

Becca haar moederinstinct is bovengekomen, ze likt hem schoon en leert 'm wat manieren.

Sebiet komt de dierenarts om de kleine te checken.

Hij heet Jack Jr. nu.


Over oppakken, ik wou Becca een paar meter dragen... awel, ik ga dat nooit meer doen. Die kon daar dus absoluut niet mee lachen, ze beet niet door maar hard genoeg om de boodschap over te brengen.
De meeste honden zijn heel verdraagzaam naar jonge pups. Pas vanaf een bepaalde leeftijd worden die meer en meer op hun plaats gezet en leren ze hoe de interactie onder honden werkt.

Oppakken is oké als je dat correct doet imho.
Hoe vaak zie je niet van die venijnige kefferkes die naar alles en iedereen snauwen vanop de arm van het baasje.
 
Ha, wat is dat toch met honden die perse op een zachte ondergrond willen overgeven. Hier ook: de hele vloer is tegel, met dan 1 klein tapijtje. Je kan raden wat zijn favoriete spauwplekje is.
De mijne loopt ook altijd naar het tapijt, dan staat die zo 2 minuten te kokhalzen, probeer ik daar keukenrol onder te leggen...
Vorige keer sleurde ik hem van de mat op de tegels en sprong hij in de zetel :p
Hem dan maar full force opgehoffen en op de grond gezet ^^

Hij geeft eigenlijk wel regelmatig zo precies gal over... Misschien minder van tafel laten eten :p
 
Die van ons geeft over als ze te lang geen eten heeft gehad. Dus als we 's avonds te vroeg eten geven worden we 's ochtends vaak wakker van de kokhals geluiden. Dan ist van te lopen om de hond buiten te laten en als ze ons hoort komen doet ze haar best wel om het buiten te doen. Hier slaapt ze wel in een bench, dus het poetswerk valt wel mee.
 
Hier was het ook regelmatig prijs 's morgens van kotsen, door zijn eten te spreiden naar 2x per dag, is dat verminderd naar 5x per jaar of zo.
 
Bij grote honden raden ze inderdaad aan om de maaltijd in 2 te delen. Dit verkleint de kans op maagtorsie/overgeven.
 
Terug
Bovenaan