Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Een Halti heet zo'n ding: https://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/muilkorf/761321
Lijkt op een muilkorf, maar is dat niet, je hond kan zijn bek nog open trekken. Wel opletten dat je die correct gebruikt, als je daar een harde snok aan geeft belast dat de nek enorm.

Voor de rest zien dat je hond zijn aandacht naar jouw gaat met snoep, speelgoed, stem, ... Dat is wat moeilijker met jouw ras en vraagt veeeeel geduld en tijd. Makkelijkste is dat eerst op plekken te doen waar niet te veel afleiding is.
 
Heeft iemand *iets* van tips om de mijne niet de hele tijd mij vooruit te laten sleuren tijdens het wandelen? Dingen als stoppen en wachten tot hij kalm is werkt niet, snoepjes geven werkt niet, kortere lijn werkt niet, de andere kant opgaan als hij trekt werkt niet.

Wat vaak wel een issue is, is dat de honden waar we mee gaan wandelen los lopen en soms wil hij dan kost wat kost erbij lopen maarja.
Wij zijn geholpen geweest met een tuigje van https://www.animalinboutique.fr/ . Als hij trekt, trekt hij zichzelf neer, na een tijdje heeft hij door dat trekken geen zin heeft.

Ik gebruik geen anti-trektuig, maar iemand op 9lives had er eens een goeie aangeraden... Ik weet de naam niet meer, en ben ook vergeten van wie die post toen kwam. :thinking:
Hela :mad:
 
Een Halti heet zo'n ding: https://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/muilkorf/761321
Lijkt op een muilkorf, maar is dat niet, je hond kan zijn bek nog open trekken. Wel opletten dat je die correct gebruikt, als je daar een harde snok aan geeft belast dat de nek enorm.

Voor de rest zien dat je hond zijn aandacht naar jouw gaat met snoep, speelgoed, stem, ... Dat is wat moeilijker met jouw ras en vraagt veeeeel geduld en tijd. Makkelijkste is dat eerst op plekken te doen waar niet te veel afleiding is.
Gewoon ter info: Ik bedoelde een gewoon antitrektuigje dat niet rond de mond gaat.

Zoiets bijvoorbeeld:

 
IMG-20210205-174234-picsay.jpg

Minnie (chihuahua) en Diddl (mix van weet in veel).
2 jaar en 17jaar.
 
Amai, kan ook al tellen, 17 jaar
Ja...en daar is alles ook mee gezegd.

- heel de dag slapen, met hoofd over mand naar beneden
- neemt zware medicijnen voor epilepsie en hart
- dus versuft, wandelen is van center gaan
- blind
- vraagt niet meer om te plassen,kakken. Doet dat terplaatse.

Beestje is op.
Maar het is de vrouw haar hond dusja...
 
Wat hier totaal niet hielp:

Stoppen en keren
Vlees in de hand houden
Tuigje
Korte lijn, lange lijn
Telkens stoppen en pas verder wandelen als hij aan de voet komt.
Hondenschool
Speciale workshop voor 70 euro wat in the end enkel promo bleek te zijn voor een tuigje 🙄
...

Wat wel hielp:
- joggen (helaas niet houdbaar voor mij 🤣)
- gentle leader
- canny collar. Die laatste is absoluut mijn favoriet! Hij trekt nog steeds maar het kost mij een pak minder energie 😜
 
Hier een tuigje van Dog Copenhagen dat je zowel vanboven als vanonder kan vastmaken.
Als je dat vanonder doet dan trekt hij niet meer.
 
Hier een tuigje van Dog Copenhagen dat je zowel vanboven als vanonder kan vastmaken.
Als je dat vanonder doet dan trekt hij niet meer.
Die hebben we ook voor de labrador. Hij weet heel snel dat hij niet moet trekken als hij onderaan vasthangt zonder dat er ergens druk op komt.
 
Ja...en daar is alles ook mee gezegd.

- heel de dag slapen, met hoofd over mand naar beneden
- neemt zware medicijnen voor epilepsie en hart
- dus versuft, wandelen is van center gaan
- blind
- vraagt niet meer om te plassen,kakken. Doet dat terplaatse.
Ik vloek regelmatig op onze hond. Ik werk al bijna een jaar van thuis uit maar hij begrijpt dat niet en hij wil dan steeds met mij spelen, in de tuin gaan blaffen (en dan moet ik het schuifraam openzetten) en/of gaan wandelen.

Maar als ik dat zo lees dan moet ik eigenlijk blij zijn dat hij nog in relatief goede gezondheid is.

Beestje is op.
Maar het is de vrouw haar hond dusja...
Als den onze 'op' is, laat ik de arts een spuitje geven. Ik laat dat beestje niet nodeloos nog lijden.
Maar ik merk dat toch nog niet. Alles gaat wel wat minder, maar hij kan eigenlijk alles nog en hij heeft er nog véél zin in.
 
Laatst bewerkt:
Die hebben we ook voor de labrador. Hij weet heel snel dat hij niet moet trekken als hij onderaan vasthangt zonder dat er ergens druk op komt.
Idd, verdeelt de druk heel goed.
Voor onze Podenco hebben we ook zo eentje maar dan van Ruffwear aangezien die dubbele riempjes hebben en dus ook achter de ribben zitten zodat ze er niet uit kunnen ontsnappen. Die kan je ook vooraan vastmaken om trekken tegen te gaan trouwens.
 
Ding met een korte lijn is dat die echt zodanig hard trekt dat heel mijn lijf zeer doet na 5 meter. Ongelooflijk wat een kracht dat beest heeft.
Zou eigenlijk eens moeten kijken om meer naar losloopweides te gaan in plaats van in het bos te gaan wandelen. Op die manier gaat hij zijn energie kwijt kunnen zonder dat ik over een paar jaar een schouderoperatie en twee nieuwe knieën ga nodig hebben :p

Moesten jullie eventueel links hebben van jullie lijnen/tuigjes. Much appreciated!
gij hebt toch nen husky?

die trekken hondensledes, die willen altijd vooruit.

dat gaat ge die niet kunnen afleren, vrees ik. misschien beter een manier vinden dat het dier zich volledig kan uitleven.
 
onze Jack is plots overleden begin dit jaar.

we hebben meteen een vervanger/ster gaan halen in het asiel.
pikzwart, maar ook gene waker. stormt op alles en iedereen af.... om likjes te geven. honderden likjes.





de kinderen hebben haar Puma genoemd, don't know why...
 
nee, 3 jaar, in de fleur van zijn leven. Wat de oorzaak was, we weten het niet. Iets verkeerd gegeten, een parasiet, no idea.
Kon plots niet meer recht staan en zijn temperatuur was serieus gezakt.
Tegen dat de dierenarts erbij kwam, kon die enkel nog een spuitje geven.

Nu, in het asiel waren ze heel content dat er eens iemand een hond kwam adopteren, ipv afgeven.
 
Wat hier totaal niet hielp:

Stoppen en keren
Vlees in de hand houden
Tuigje
Korte lijn, lange lijn
Telkens stoppen en pas verder wandelen als hij aan de voet komt.
Hondenschool
Speciale workshop voor 70 euro wat in the end enkel promo bleek te zijn voor een tuigje 🙄
...

Wat wel hielp:
- joggen (helaas niet houdbaar voor mij 🤣)
- gentle leader
- canny collar. Die laatste is absoluut mijn favoriet! Hij trekt nog steeds maar het kost mij een pak minder energie 😜

Als je met die canny collar gaat wandelen trekt die minder?
Maar als je dan weer gewone leiband pakt is hetzelfde als voordien?
 
Als je met die canny collar gaat wandelen trekt die minder?
Maar als je dan weer gewone leiband pakt is hetzelfde als voordien?
Hij blijft trekken, basta 🤣
Met de canny collar wordt zijn kop wat naar beneden getrokken als hij trekt waardoor hij efkes afremt en de druk op de leiband afneemt. 10 stappen verder terug die kop die schudt omdat hij te veel trekt en de spanning voelt, hij remt af. Weer 10 stappen verder... 🤷🏼‍♀️
Maar als ne beer van 42kg begint te trekken, kan ik die nauwelijks houden. Laat staan als hij dan nog eens ergens een kat ziet of een "vijandhond", dan moest ik soms gewoon loslaten omdat ik het niet meer kon houden. Nu kan ik hem wél onder controle houden en gaan wandelen zonder na 400m al een vlammend rode lijn in mijn hand te zien van de spanning erop 😉
Ik wandel nu al 3j met canny collar maar hij heeft nog steeds niet geleerd om gewoon wat rustiger te stappen zodat hij die druk niet meer moet voelen 😜
 
Terug
Bovenaan