Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Wij hadden onze hond voor de eerste keer bij de schoonpapa laten logeren om te wennen als mijn vriendin in het ziekenhuis ligt bij de bevallig. We hebben met twee gewoon slecht geslapen omdat het zo stil was in huis. Normaal horen we onze kleine wel wat draaien en keren, maar nu was het gewoon muisstil. Héél raar hoe snel we gehecht zijn geraakt aan haar, en zoals Speci zegt, de vriendschap is ongelofelijk groot.
 
Zonet een grote wandeling van 45 (!) minuten gedaan met onze 16 jarige Jack. Ik was verbaasd dat hij dat nog kon zonder veel problemen, ik heb hem niet moeten helpen en zijn rugje hield het toch vrij goed uit. :eek: Jack Russel's zijn toch echt een blok graniet als het erop aan komt.

Nu ligt hij wel uitgestrekt te snurken in zijn mandje. Ik ga hem vandaag niet meer horen denk ik :D
 
Laatst bewerkt:
Volgens de dierenarts is onze hond in mensenjaren nu ruim 90 jaar oud.
Voor zijn ras --> 24 jaar na 3 jaar. Daarna blijkbaar 5 jaar per extra jaar.
Dus 24 jaar + 13 extra jaar + 1/4de extra jaar (3 maand na zijn verjaardag) = 24+ 13.25x4= 90.25 jaar oud (!).

Damned ouwe zak! :ROFLMAO:
(Op naar de 100 jaar? = 18+ jaar :rolleyes:)
 
Onze Jack Russel is ook 16 geworden. Speciaal karakter, kon soms heel venijnig uit de hoek komen.

Mijne pruts vandaag eens hele dag bij oma en opa geweest omdat ik een dag fysiek les had. Vanmorgen om 8u daar afgezet en tegen 16:30 terug gaan halen. Ligt nu al de hele avond uitgeteld op de mat :p Goeie oefening voor als ik terug werk :)
 
Onze Jack Russel is ook 16 geworden. Speciaal karakter, kon soms heel venijnig uit de hoek komen.

Mijne pruts vandaag eens hele dag bij oma en opa geweest omdat ik een dag fysiek les had. Vanmorgen om 8u daar afgezet en tegen 16:30 terug gaan halen. Ligt nu al de hele avond uitgeteld op de mat :p Goeie oefening voor als ik terug werk :)
En hoe hebben zij het ervaren? Kan hij daar terecht als je terug voltijds van huis weg zal zijn?
Heb je eigenlijk al Bench training (Google is your friend ;)) gedaan met hem?
Hier lukte dat de eerste keer totaal niet (ook een slopertje, getuige de nagelsporen op de voordeur en het groot gat in mijn lederen zetel) maar 2j later opnieuw geprobeerd en toen lukte het gelukkig wel! Niet dat ik 'm ooit 8u op zou sluiten maar het is toch wel handig soms. Bvb als er bezoek is en hij te wild doet, over excited is en onze kleuter hierdoor Meermaals omver knalt,...
 
En hoe hebben zij het ervaren? Kan hij daar terecht als je terug voltijds van huis weg zal zijn?
Heb je eigenlijk al Bench training (Google is your friend ;)) gedaan met hem?
Hier lukte dat de eerste keer totaal niet (ook een slopertje, getuige de nagelsporen op de voordeur en het groot gat in mijn lederen zetel) maar 2j later opnieuw geprobeerd en toen lukte het gelukkig wel! Niet dat ik 'm ooit 8u op zou sluiten maar het is toch wel handig soms. Bvb als er bezoek is en hij te wild doet, over excited is en onze kleuter hierdoor Meermaals omver knalt,...
Ging goed, hij is daar bijna elke dag wel ffkes aangezien we samen gaan wandelen, kwestie dat hij wat sociaal contact heeft elke dag.
Bench training geprobeerd maar was precies alsof hij in brand stond. Minuutje per minuutje geprobeerd, erbij gebleven, etc maar hielp niet. Maar hij maakte eigenlijk nooit iets kapot, doet nooit in huis dus heb dan besloten dat het niet hoefde. Heb hem hier al regelmatig uur of 5 alleen gelaten en altijd heel braaf geweest.

Excited is hij wel maar na de kennismaking is dat meestal redelijk snel gedaan. Komt hier gelukkig ook niet vaak volk.
 
Ben eigenlijk blij want mijn broer heeft rond dezelfde periode een Shelty gekocht en die maakt regelmatig wat kapot, meestal in samenwerking met de kat. Zij gooit dingen op de grond, hij eet ze op of maakt ze kapot.

Gisteren had zijn kat een pot met paaseitjes van het aanrecht geduwd, hond alle chocolade opgegeten.
 
Eigenlijk gek hoe het zo van hond tot hond kan verschillen met benchtraining. Die van ons gaat soms wel in de bench als ouders/vrienden komen eten (ze snapt niet dat ze dan mensen effe met rust moeten laten en dat er niet altijd gespeeld/geaaid kan worden) of als die moe is, en ze slaapt daar ook elke nacht in.
 
De hond van mijn schoonouders (doodbrave uit de kluiten gewassen chocolade labrador) heeft ook al hele dozen pralines verorberd.
Je leest altijd dat ze daar bijna instant van doodvallen, maar die heeft daar echt niets last van.
Daar wordt veel te weinig mee gedaan hoewel die zelden langer dan 2u alleen zit heeft die al een halve supermarkt aan boodschappen opgegeten.
Die van mij zaten voor de lockdown soms 9u alleen, maar daar wordt dan wel intensief mee gewerkt ook...
In mijn ervaring is het vaak te wijten aan te weinig uitdaging en/of nieuwe prikkels waardoor ze dingen gaan slopen/opeten.

Hier ook beide van pup af aan met de bench grootgebracht, in huis gebruiken we die niet meer, maar op verplaatsing eigenlijk altijd. Ze worden daar beide heel rustig van, dat is dan ook hun plekje.
 
Bench vind ik vooral bij dit weer heel handig, anders overal natte modderpoten in huis 😆

De onze is ook heel waaks, echt een mechelaar op dat vlak. Vreemde in huis= wegjagen die bedreiging! Heel tof als het dan een technicus is, een thuisverpleegster,...
Die moeten we dan echt aan de eiken tafel vastmaken of in de Bench steken.

Wat chocola betreft: serieus verschil tussen een chacossemodel van 4kg of een mechelaar van 40kg die 200gram pralines opfret natuurlijk...
 
Maar als er gewoon bezoek komt steekt ge uw honden toch niet in een bench?
Als er hier iemand komt die niet met onze 2 honden overweg kan, mag die persoon gerust kiezen om terug te vertrekken, onze honden horen nu eenmaal bij ons gezin.
 
Maar als er gewoon bezoek komt steekt ge uw honden toch niet in een bench?
Als er hier iemand komt die niet met onze 2 honden overweg kan, mag die persoon gerust kiezen om terug te vertrekken, onze honden horen nu eenmaal bij ons gezin.

Neen, bij ons komen is hond accepteren. Maar wij zetten den onze gewoon in de bench als we aan het eten zijn. Deurtje staat open en ik zit met mijn stoel aan de bench dus kan er zonder problemen aan. Nu, 't is ook dat we weten dat ze zo graag in haar bench zit dat we het doen. Moest ze er een hekel aan hebben zouden we dat ook niet doen.

Of zoals Mulan zegt, als wij soms een technieker over de vloer hebben dan moet ze in haar bench. Anders betalen we die man meer om onze hond te aaien dan om te werken :LOL:
 
Maar als er gewoon bezoek komt steekt ge uw honden toch niet in een bench?
Als er hier iemand komt die niet met onze 2 honden overweg kan, mag die persoon gerust kiezen om terug te vertrekken, onze honden horen nu eenmaal bij ons gezin.
Nu ga je er van uit dat ik dat zou doen omdat het bezoek de hond niet wil.
Bij ons is het omgekeerd, de hond wil geen bezoek, wordt hij pokkenerveus van.
Als er dus vrienden of familie langs komen, mag hij ze begroeten (ze moeten zitten en dan mag hij snuffelen) maar daarna vliegt hij voor ieders rust de Bench in. Signaal voor hem dat wij het "waken en beschermen" overnemen.
Of simpelweg uit veiligheid van kinderen etc. We hebben vrienden met honden waarbij de kinderen simpelweg op de hond kunnen gaan liggen. Moeten ze bij de onze niet proberen. Maar kan je een kleuter van 2-3j natuurlijk niet uitleggen.
 
@Mulan het was misschien iets meer op @MaximumOfBass gericht en was op geen enkel van jullie 2 een aanval hoor. Als hij zo waakt e.d. begrijp ik het wel (toch op de manier hoe jij het doet).
@MaximumOfBass merci voor de duiding, wel te begrijpen op die manier!

Ik reageerde misschien wat heftig omdat ik effectief al bij mensen ben geweest waar de hond plots in de bench vliegt als er mensen zijn, ookal doet hij niks fout. Die bench is op dat moment dan nog eens bedoeld als straf.
 
Hm ja, begrijp het wel. Die Shelty van mijn broer is ook overly excited als ik daar ben en da's echt de hele avond. In de zetel, uit de zetel, springen, likken, spelen. Non-stop. Voor de een of andere reden plast die ook altijd van contentement als die mij ziet en dat doet hij bij niemand anders.

Wat de mijne vaak doet bij de kinderen van mijn broer is die zo neepjes geven met zijn tanden om te spelen, meestal zo ff aan de kleren trekken. Toen hij nog pup was zo'n paar t-shirts naar de knoppen geholpen van hen. Hou hem nu wel heel goed in de gaten als ik hem er zie naartoe gaan, laat hem ook duidelijk merken dat hij dat niet mag doen. Laatste keer leek het te gaan in ieder geval.
 
@Mulan het was misschien iets meer op @MaximumOfBass gericht en was op geen enkel van jullie 2 een aanval hoor. Als hij zo waakt e.d. begrijp ik het wel (toch op de manier hoe jij het doet).
@MaximumOfBass merci voor de duiding, wel te begrijpen op die manier!

Ik reageerde misschien wat heftig omdat ik effectief al bij mensen ben geweest waar de hond plots in de bench vliegt als er mensen zijn, ookal doet hij niks fout. Die bench is op dat moment dan nog eens bedoeld als straf.

Oh nee, geen aanval ontvangen hoor. Ik vind gerust dat ge vragen moogt stellen, je weet uiteindelijk nooit wat iemand zijn drijfveer voor zijn of haar beslissingen zijn.
 
Hier is dat gelukkig maar een kwartier enthousiasme als er bezoek is, daarna houden ze zich meestal wel kalm of komen ze flodderen als ze zien dat de mensen dat willen. Moesten ze nu niet goed overweg kunnen met kinderen zouden die voor de veiligheid ook apart gezet worden hoor...

@Dr. Sheldon Cooper dat is wel typisch aan die Sheltiekes he, vaak nerveuze beestjes.
 
Ding is dat ge met honden en kinderen echt nooit weet. De Retriever van mijn ouders is ook het braafste beest ooit, gaat geen vlieg kwaad doen. Maar afgelopen zomer sprong de 3 jarige kleine van mijn oudere broer met zijn knieën ingetrokken uit de zetel op dat beest dat lag te slapen... HAP.

Onlangs waren we aan het wandelen en komen een meneer met twee kleine kinderen tegen en die zegt ook meteen van "Geef de hondjes maar een vuistje" en die steken meteen alletwee hun vuist uit naar de honden zonder iets te vragen... Die van ons gaan nu niets doen maar you never know
 
Als we buiten gaan, draagt hij een tuigje met "niet aaien". Kinderen zijn daar het MEEST alert voor! Die lezen het, vragen wat dat wil zeggen, waarom dat niet mag,... Dan zeggen we gewoon dat onze hond schrik heeft van kindjes en niet graag heeft dat ze dicht bij hem komen.

Ook onze dochter wordt nog steeds wekelijks gezegd "niet aan zijn staart komen, dat heeft hij niet graag!" als ze die vrolijke kwispel wil "vangen".
Ze was nog geen 2 toen we haar moesten uitleggen dat als hij gromt, hij zegt dat ze weg moet gaan in hondentaal. Dat heeft ze heel snel opgepikt gelukkig. Hij doet dat uiterst zelden maar als hij zelf op zijn mat gaat of in de Bench kruipt omdat hij rust zoekt en ze gaat in de achtervolging... Tja dan vind ik het logisch dat hij waarschuwt.
 
Terug
Bovenaan