Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Je weet nooit, dat klopt, maar kinderen moeten natuurlijk ook leren dat ze niet zomaar op een hond mogen springen. Ze weten dat hier heel goed.
1 keertje heeft het hier eens een probleem geweest, sindsdien beseffen de honden hier ook heel goed dat bepaald gedrag niet kan. Er zijn nog wel onverwachtse duwtjes enzo geweest, maar de reactie van de hondjes is dan bv. een grom, dan zien ze wie het was en komen ze direct schuldig kijkend knuffelen.
 
Bench vind ik vooral bij dit weer heel handig, anders overal natte modderpoten in huis 😆

De onze is ook heel waaks, echt een mechelaar op dat vlak. Vreemde in huis= wegjagen die bedreiging! Heel tof als het dan een technicus is, een thuisverpleegster,...
Die moeten we dan echt aan de eiken tafel vastmaken of in de Bench steken.

Wat chocola betreft: serieus verschil tussen een chacossemodel van 4kg of een mechelaar van 40kg die 200gram pralines opfret natuurlijk...
Wij hebben onze bench weg gedaan sinds vorig jaar. En dat gaat eigenlijk perfect. Zijn mand is nu de vervanger van de bench.

Als er bezoek komt dan moet hij in zijn mand tot de drukte er wat uit is.
Of als hij buiten geweest is gaat hij ook direct naar zijn mand tot zijn pootjes droog zijn.
 
Ding is dat ge met honden en kinderen echt nooit weet. De Retriever van mijn ouders is ook het braafste beest ooit, gaat geen vlieg kwaad doen. Maar afgelopen zomer sprong de 3 jarige kleine van mijn oudere broer met zijn knieën ingetrokken uit de zetel op dat beest dat lag te slapen... HAP.

Onlangs waren we aan het wandelen en komen een meneer met twee kleine kinderen tegen en die zegt ook meteen van "Geef de hondjes maar een vuistje" en die steken meteen alletwee hun vuist uit naar de honden zonder iets te vragen... Die van ons gaan nu niets doen maar you never know
Die kleine ging nog een lap rond zijn oren gekregen hebben van mij erbij. Als dat een Rottweiler is dan is het weer de onbetrouwbare Rottweiler die het gedaan zou hebben.

Ooit eens 1 gehoord dat zijn Rottweiler afgeschoten had nadat hij zijn kind gebeten had. Achteraf zagen ze dat er 14 nietjes in zijn oor zaten. Hij heeft dus nog gewacht tot het 14de nietje eigenlijk voor hij gebeten heeft.
 
Ik zie dat zelfs op de hondenschool waar dan toch allemaal kinderen rond lopen die een hond gewoon zijn.
Die van mij kan je zo goed als alles mee maar ik maak wel altijd duidelijk dat ze eerst aan het baasje moeten vragen wat er mag/kan.

Rottweilers staan gekend als heel beschermend voor zijn/haar gezin dus voordat die een kind van dat gezin bijt moet er meestal al veel gebeuren inderdaad. Probleem is dat een beet van een Rottweiler heel wat schadelijker is dan bvb die van een Labrador (die gefokt is om zijn zachte beet).
 
Onlangs waren we aan het wandelen en komen een meneer met twee kleine kinderen tegen en die zegt ook meteen van "Geef de hondjes maar een vuistje" en die steken meteen alletwee hun vuist uit naar de honden zonder iets te vragen... Die van ons gaan nu niets doen maar you never know
Dat snap ik dus echt niet. Als wij gaan wandelen komen we dat ook veel tegen. Of mensen die ze willen lokken om te aaien, terwijl ze aangelijnd zijn. En 't is nu niet dat ze er knuffelbaar uitzien (hoewel de witte mss een beetje).
 
Dat snap ik dus echt niet. Als wij gaan wandelen komen we dat ook veel tegen. Of mensen die ze willen lokken om te aaien, terwijl ze aangelijnd zijn. En 't is nu niet dat ze er knuffelbaar uitzien (hoewel de witte mss een beetje).
Toen ik hier kwam wonen heb ik meteen mijn pup gekocht ook. Hier naast wonen zo twee super margi gezinnen samen in één huis. Johnny en Marina types. Ik sta buiten met de pup, komt een van die vrouwen afgelopen. Die stapt naar Jerom en die pakt die vast. Die zegt niks, die vraagt niks. Die pakt gewoon die hond op... Sommige mensen zijn veel te familiair met honden van een ander.

Joke's was on her want hij heeft heel haar bloes volgescheten terwijl ze hem vast had.
 
Toen ik hier kwam wonen heb ik meteen mijn pup gekocht ook. Hier naast wonen zo twee super margi gezinnen samen in één huis. Johnny en Marina types. Ik sta buiten met de pup, komt een van die vrouwen afgelopen. Die stapt naar Jerom en die pakt die vast. Die zegt niks, die vraagt niks. Die pakt gewoon die hond op... Sommige mensen zijn veel te familiair met honden van een ander.

Joke's was on her want hij heeft heel haar bloes volgescheten terwijl ze hem vast had.

Niet meer dan terecht. Vreselijk zo'n mensen.
 
Mijn broer had een hond geadopteerd uit een asiel in Roemenië. Ik ben er om gereden samen met mijn broer om die naar hier te krijgen. Bon, die hond is een kruising van een Karpatische herder met een Ierse wolfshond en nog wat andere soorten er tussen waarschijnlijk. Een dik jaar oud, woonde bij een ouder koppel dat overleden is aan corona, en is een schedelbreuk geslagen geweest door die hun kinderen omdat ze hem wouden afmaken...
Ondertussen volledig genezen en een super lief beest, maar uiteraard een trauma opgelopen dus schrikt soms snel. Hij was heel lief met de kat en dochter van mijn broer, maar de dochter was plots veel te wild er mee. Het gekende verhaal natuurlijk, maar gelukkig zonder veel erg.
Nu, ge kunt nooit raden wat er nu aan het helpen is met mijn honden om mijn hof nog wat meer om te ploegen... Ze gingen die terug brengen, Remake zijn madam zei "nope" en Remake heeft in zo'n gevallen geen karakter.
Opvallend genoeg is die van seconde 1 grote vriend met onze wolfhond, terwijl hij genetisch eigenlijk de grootste vijand zou moeten zijn. Onze witte herder die hier altijd al de baas was, toont zich wel er tegen, maar de nieuwe gaat dan gewoon op zijn rug liggen en wordt dan beloond met likjes. Rare manieren soms binnen zo'n roedel. :ROFLMAO:
 
Ik snap nooit niet waarom mensen (zeker met kinderen) denken wanneer ze honden met zo'n bagage adopteren. Heel mooi natuurlijk dat je dat beest een beter leven wil geven, maar je kan toch een beetje zien naar wat er bij jouw (en je gezin) past?!

Op de hondenschool ook zo twee honden uit een thuisnest van een hollandse herder uit een pakwerk-lijn (vader is een hond in het leger) en een griekse herder (groot ras). Dan zijn die mensen verbaast dat de puppy's uitgroeien tot stevige bakbeesten waar je verdomt sterk voor in je schoenen moet staan om daar wat controle over te krijgen.
Mooie honden hoor, maar ze gaan die nooit echt de baas zijn...
 
Heeft iemand *iets* van tips om de mijne niet de hele tijd mij vooruit te laten sleuren tijdens het wandelen? Dingen als stoppen en wachten tot hij kalm is werkt niet, snoepjes geven werkt niet, kortere lijn werkt niet, de andere kant opgaan als hij trekt werkt niet.

Wat vaak wel een issue is, is dat de honden waar we mee gaan wandelen los lopen en soms wil hij dan kost wat kost erbij lopen maarja.
 
Heeft iemand *iets* van tips om de mijne niet de hele tijd mij vooruit te laten sleuren tijdens het wandelen? Dingen als stoppen en wachten tot hij kalm is werkt niet, snoepjes geven werkt niet, kortere lijn werkt niet, de andere kant opgaan als hij trekt werkt niet.

Wat vaak wel een issue is, is dat de honden waar we mee gaan wandelen los lopen en soms wil hij dan kost wat kost erbij lopen maarja.
Zo veel mogelijk alleen oefenen lijkt me de beste optie. Op de hondenschool geen tips gekregen?
 
Zonet een grote wandeling van 45 (!) minuten gedaan met onze 16 jarige Jack. Ik was verbaasd dat hij dat nog kon zonder veel problemen, ik heb hem niet moeten helpen en zijn rugje hield het toch vrij goed uit. :eek: Jack Russel's zijn toch echt een blok graniet als het erop aan komt.

Nu ligt hij wel uitgestrekt te snurken in zijn mandje. Ik ga hem vandaag niet meer horen denk ik :D

Onze vorige jack is 15 en een paar maanden geworden. Hij had toen al een jaar of 2-3 last van zijn hart en hebben hem toen lapen inslapen omdat het niet meer te doen was voor hem.

Nu hebben we weer twee jack russels. 1tje van 4,5 jaar (Parson JR) en een van goed een jaar (JR). Hebben dus weer volop leven in de brouwerij.
 
Heeft iemand *iets* van tips om de mijne niet de hele tijd mij vooruit te laten sleuren tijdens het wandelen? Dingen als stoppen en wachten tot hij kalm is werkt niet, snoepjes geven werkt niet, kortere lijn werkt niet, de andere kant opgaan als hij trekt werkt niet.

Wat vaak wel een issue is, is dat de honden waar we mee gaan wandelen los lopen en soms wil hij dan kost wat kost erbij lopen maarja.
Een anti-trektuigje al eens geprobeerd in plaats van het klassieke tuigje of halsband?
 
Hem gekocht tijdens de eerste lockdown toen het dicht was en nadien is het er niet meer van gekomen

Nee nog niet. Hij wandelt nu met een harnas en een (lange) leiband. Tips qua merk/soort?
Ik gebruik geen anti-trektuig, maar iemand op 9lives had er eens een goeie aangeraden... Ik weet de naam niet meer, en ben ook vergeten van wie die post toen kwam. :thinking:
 
Hem gekocht tijdens de eerste lockdown toen het dicht was en nadien is het er niet meer van gekomen

Nee nog niet. Hij wandelt nu met een harnas en een (lange) leiband. Tips qua merk/soort?

Ah, dat is wel minder dat het toen al dicht was. Nu ik kan alleen maar aanraden om toch nog ernaar toe te gaan. De eerste keren vond ik daar niks leuk aan, maar na een tijd vond ik dat echt wel plezant. Een leuke manier om samen met uw hond te werken aan zijn/haar gedrag.

Edit: Wij gebruiken voor onze trouwens een sliplijn. Dat in combinatie met hondeschool en oefenen en die trekt nooit nog.
 
Ding met een korte lijn is dat die echt zodanig hard trekt dat heel mijn lijf zeer doet na 5 meter. Ongelooflijk wat een kracht dat beest heeft.
Zou eigenlijk eens moeten kijken om meer naar losloopweides te gaan in plaats van in het bos te gaan wandelen. Op die manier gaat hij zijn energie kwijt kunnen zonder dat ik over een paar jaar een schouderoperatie en twee nieuwe knieën ga nodig hebben :p

Moesten jullie eventueel links hebben van jullie lijnen/tuigjes. Much appreciated!
 
Terug
Bovenaan