Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg


Officiële statistieken ontkrachten heel uw sarcastisch gezwabber.
euhm nee want de belangrijkste variabele staat niet in uw statistieken, hoe zijn die opgevoed?

Uw statistieken zijn enkel representatief als ze dezelfde opvoeding hebben genoten, alsook in dezelfde situatie zijn gebracht waar hun agressief gedrag naar boven kwam.

Bijkomend zijn veel van die honden gekweekt door mensen op bepaalde eigenschappen. Het blijft aan de mens liggen dat er deze ongelukken gebeuren.
 
Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png


:unsure:
 
Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?
Natuurlijk zijn er rassen die potentieel gevaarlijker kunnen zijn dan een chihuahua. ik had meer problemen met de general feel van ‘je koopt alleen zo’n ras als ge een achterlijke marginaal zijt om te flexen, plus uw hond gaat u ooit aanvallen en dan moet ge nie komen bleiten’ en het compleet negeren van het feit dat opvoeding iets te maken kan hebben met hoe een hond zich gedraagt.
 
Dieren (mensen incluis) nooit op eerste zicht vertrouwen. Hoe vaak ik honden tegenkom op de wekelijkse wandeling, los van de leiband, waarna ik de 'baas' zeg van m aan de leiband te doen.

'''''''hij doet niets hoor''''''''

Aaaaaaahja, wereldvrede bereikt.


Beetje zoals een muur schilderij die 10 jaren perfect heeft gehangen, dan pas valt. Niet te vertrouwen.

Katten in mijn ouderlijk huis, ondertussen 18 jaren oud. Pas sinds hun 6de ofzo nam ik ze op de schoot. Nu is ene blind en de andere doof en loopt zo krom als een parasol. Ik durf er niet meer in de buurt komen wanneer ze niet stilliggen;

Honden in huis is ook altijd op zijn minst meer geluidslast dan zonder honden. Die beesten zijn ook zo actief vaak, dat moet ik niet hebben. Alle respect voor mensen die daarmee kunnen leven, maar ik wil rustig op de zetel liggen zonder in mijn achterhoofd aan de potentiële stommiteiten van het andere inwonend gedierte te moeten denken.
 
Honden in huis is ook altijd op zijn minst meer geluidslast dan zonder honden. Die beesten zijn ook zo actief vaak, dat moet ik niet hebben. Alle respect voor mensen die daarmee kunnen leven, maar ik wil rustig op de zetel liggen zonder in mijn achterhoofd aan de potentiële stommiteiten van het andere inwonend gedierte te moeten denken.
Hun furten laten uitwerken op wandeling of in de tuin en rust in huis? Dat valt perfect te trainen hoor.
 
Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?
Nature Versus Nurture en net daar zit het probleem met deze rassen, mag je trainen zoveel als je wil met de ras eigenschap moet je altijd rekening houden, 95% is niet bekwaam om dit ras te bezitten en post liever foto's van hun hond met Baby's met tekstjes van: kijk eens hoe lief ze zijn meneer, gewoon belachelijk.

ik heb 11 Amstaffs gehad en 64 pups gefokt, in mijn straat waren er vele na jaren verwonderd dat ik honden had, ik loop daar dan ook niet mee in de kijker ik heb honden voor mezelf niet om snuffelkont met andere vreemde honden te gaan spelen en al hellemaal niet om er mee te showen op oa Facebook. als één van mijn honden eender in welke situatie 1 keer bijt naar iemand van mijn gezin (mensen) die krijgt een ticketje richting honden hemel daar komt nog geen Da bij aan te pas.

Het trieste voorval met dit 8 jarige meisje daar moet je niet ver achter de oorzaak zoeken, marginale onverantwoorde ouders niet bekwaam om een kind/hond te hebben, helaas zijn er zoveel mensen die dit ras niet horen te hebben, oa degene die ras eigenschappen ontkennen of er eentje om de verkeerde reden in huis halen, dat het dan eens mis loopt is helaas een gevolg daarvan...

We hebben naast onze Amstaffs ook nog een geadopteerde Jack russel en kruising Poedel x Cocker gehad, mag je raden met welke we het meest ellende gehad hebben in al die jaren en welke we absoluut niet met de kindjes konden vertrouwen, je kan dan wel zeggen: ja maar wat was de achtergrond van die 2 geadopteerde.

Wel Venus onze Amstaff die we nu nog in huis hebben heeft 10 maand in een bench geleefd bij een koppel in een villa hondje was mishandeld tot en met had zelf een breuk in haar voorpoot, de stront lag bovenop de bench met 4 zijn we haar daar gaan buiten halen, dit is één van de meest lieve honden die we in ons gezin hebben.
 
Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png


:unsure:
Uw tabellekes geven nie genoeg inzicht.
Laat da eens zien per ras... (please don't) :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
En wat bewijst dat nu? Helemaal niks.
Dat zegt letterlijk "Rassen van honden die het meest betrokken zijn in fatale aanvallen op mensen". Maar het zegt nergens wat de redenen voor die aanvallen zijn. Met andere woorden, dat zegt totaal niks.
Ma lol, dat zijn koude harde cijfers die bewijzen dat die beesten elk jaar x aantal mensen vermoorden. Genoeg reden om die monsters aan banden te leggen. Maar ik begrijp het wel, mensen zijn eigenwijs en geloven graag hun eigen sprookjes. Welk voor "redenen" heb je nu nodig? Het zijn beesten, die hebben geen "redenen". Die kunnen at random u aanvallen zonder reden, zo zijn beesten.

Pitbull logica: hEt KoMt DoOr De EiGeNaArs eN De OpVoEdInG !!!!!!!1
Gewoonweg bizar hoe sommige mensen denken.

Wat ik mij afvraag: hoe komt het toch dat bv. labradors en golden retrievers niet meer in het nieuws komen met aanvallen of moorden, terwijl die rassen veel meer gekocht worden? Surely worden die ook gekocht door marginalen, maar je hoort niet om de haverklap (zoals met peetbulls) dat die iemand z'n gezicht opvreten?

Het is bijna alsof ras en genetica wel iets uitmaken

ba dum dish
 
Hier ben ik het dan wel niet mee eens. Als het om een of andere reden dan toch eens goed fout gaat, kunnen de gevolgen wel meteen een stuk erger zijn met een groot/"gevaarlijk" ras dan met een gemiddeld schoothondje.
Ik had idd moeten verduidelijken dat ik het had op grote rassen die wél als "ongevaarlijk" worden gezien zoals een golden retriever, labrador,...

Ik zou - niet dat je daarin te kiezen hebt natuurlijk - ook liever een beet krijgen van een maltezer dan van een labrador of mechelse herder.

Ik ben trouwens nog tussen gekomen toen een mastiff onze herder aanviel en die absoluut niet wou lossen, zelfs al lag die al compleet onderdanig op zijn rug. Er zelf gelukkig enkel vanaf gekomen met wat schrammen en blauwe plekken, maar onze hond was serieus toegetakeld en die schade op een kind... Ik mag er niet aan denken 😣.
Klacht ingediend bij de politie, ik bleek de 2de "mens" te zijn op 3 dagen tijd die slachtoffer was van die hond "maar het zijn daklozen, helaas kunnen we daar dus niets aan doen want zodra we naar daar gaan, zijn ze al weer verdwenen" :unsure:
 
Eens de ganse site linken https://allpetslife.com/dog-bite-statistics/
Zet het één en ander toch wel in een ander perspectief, kunnen we die 6 rassen die de Pitbull voor gaan in de
lijst met hondenbeetstatistieken per ras ook verbieden?

Dat de Pitbull in de statistieken in de U.S zo hoog scoort is ook vrij normaal, het % Pitbull is daar ook vrij hoog + een Pitbull in de statistieken is daar een verzamel naam voor alles wat uiterlijke kenmerken heeft van een Pitbul ik kan je zo 10 foto's linken van kruisingen die de stempel Pitbull krijgen waar in de achtergrond niks van Pitbull aanwezig is, bv een Patterdale Terrier x labrador krijgt in de U.S ook de stempel Pitbull.

Denk dat de meeste hier nog nooit een echte American Pitbull Terrier van dicht bij hebben gezien laat staan dat ze die ooit zullen zien, buiten erover praten en denken dat ze de klepel over een Apbt weten hangen zullen ze in hun leven nooit komen mbt tot dit ras.

Sorry mannen maar mensen zijn veel gevaarlijker dan honden. Ik zou niemand meer vertrouwen hoor. Je weet namelijk nooit welke opvoeding die genoten hebben - en dan nog kunnen ze onverwacht uit de hoek komen. Die laat je toch nooit alleen met een kind! Sommigen zijn puur gekweekt voor agressie!

img.png


:unsure:
Ma lol :laugh:
euhm nee want de belangrijkste variabele staat niet in uw statistieken, hoe zijn die opgevoed?

Uw statistieken zijn enkel representatief als ze dezelfde opvoeding hebben genoten, alsook in dezelfde situatie zijn gebracht waar hun agressief gedrag naar boven kwam.

Bijkomend zijn veel van die honden gekweekt door mensen op bepaalde eigenschappen. Het blijft aan de mens liggen dat er deze ongelukken gebeuren.
Leesvoer voor de onwetende persoon.

Anyway, ik heb al in een andere post het wikipedia artikel gequote waarin dat staat dat die monsters letterlijk gefokt werden vroeger om andere honden te kunnen doden in gevechten, "bloodsport". Sorry dat ik het zeg maar als ge denkt dat "opvoeding" dat eruit kan halen zijt ge gewoon achterlijk.

De koude harde cijfers bewijzen het, de meeste doden en aanvallen ter wereld zijn toe te kennen an Pietbulls. Maar blijft maar uw kop in het zand steken.

Myth #1: It's the owner not the breed​

The outdated debate, "It's the owner, not the breed," has caused the pit bull problem to grow into a 35-year old problem.1 Designed to protect pit bull breeders and owners, the slogan ignores the genetic history of the breed and blames these horrific maulings -- inflicted by the pit bull's genetic "hold and shake" bite style -- on environmental factors. While environment plays a role in a pit bull's behavior, it is genetics that leaves pit bull victims with permanent and disfiguring injuries.

The pit bull's genetic traits are not in dispute. Many appellate courts agree that pit bulls pose a significant danger to society and can be regulated accordingly. Some of the genetic traits courts have identified include: unpredictability of aggression, tenacity ("gameness" the refusal to give up a fight), high pain tolerance and the pit bull's "hold and shake" bite style.2 According to forensic medical studies, similar injuries have only been found elsewhere on victims of shark attacks.3

Purveyors of this myth also cannot account for the many instances in which pit bull owners and their family members are victimized by their pet dogs. From 2005 to 2020, pit bulls killed 380 Americans, about one citizen every 15 days. Of these deaths, 53% involved a family member and a household pit bull.4 Notably, in the first 8 months of 2011, nearly half of those killed by a pit bull was its owner. One victim was an "avid supporter" of BadRap, a recipient of Michael Vick's dogs.5

Related articles:​

 
Grappig willen meepraten over gevecht honden maar zelf nog nooit een echte pit gezien in de echte wereld
Gelukkig zijn er (nietszeggende) statistieken waar men zich aan vast kan houden 😀

Waarom nietszeggende statistieken: Bij bijtincidenten met grote honden zonder stamboom in de Us worden deze geklasseerd als Pit bull, niet moeilijk dan dat het cijfer zo hoog ligt dan.
 
Laatst bewerkt:
Het is nogal logisch dat sommige rassen meer aanleg hebben tot agressie. Net zoals vb. herdershonden eeuwen lang selectief gekweekt werden op herdersinstinct zijn er rassen geselecteerd op agressie (of bewakingshond met een verbloemende term).

dog-breed-aggression-study-data.png


Het verbaast mij niet dat een dashond en chihuahua hier op één staan maar de gevolgen van een beet zijn véél minder zwaar dan een groter ras.
Het kan goed zijn dat uw individuele hond een heel zachtaardig karakter heeft maar statistisch gezien is de kans gewoon veel groter op agressie bij bepaalde rassen.
 
Grappig willen meepraten over gevecht honden maar zelf nog nooit een echte pit gezien in de echte wereld
Gelukkig zijn er (nietszeggende) statistieken waar men zich aan vast kan houden 😀

Waarom nietszeggende statistieken: Bij bijtincidenten met grote honden zonder stamboom in de Us worden deze geklasseerd als Pit bull, niet moeilijk dan dat het cijfer zo hoog ligt dan.

Al die landen bannen Pietbulls natuurlijk zonder goeie reden!1
 

Al die landen bannen Pietbulls natuurlijk zonder goeie reden!1
Yep en al die landen zijn nu vrij van honden aanvallen.

Ben zelf ook geen voorstander dat iedereen zomaar zulke rassen kan bezitten, in een ideale wereld zouden er morgen 95% minder Pitbull/Amstaff/Stafford eigenaars zijn, maar er is meer aan de hand wat maakt dat de Pitbull daar op nr1 staat maar dat moet je ook willen zien.

Trouwens veel van die landen die daar tussen staan daar mogen Amstaffs en Staffords met stamboom wel nog binnen/gehouden worden
 
Laatst bewerkt:
Het verbaast mij niet dat een dashond en chihuahua hier op één staan maar de gevolgen van een beet zijn véél minder zwaar dan een groter ras.
Het kan goed zijn dat uw individuele hond een heel zachtaardig karakter heeft maar statistisch gezien is de kans gewoon veel groter op agressie bij bepaalde rassen.
Ik denk dat je lelijk kan verschieten tot wat een dashond en chihuahua in staat kunnen zijn zeker bij kinderen als die op een aanval overgaan.
2 jarige jongen die gedood wordt door een Teckel of pasgeboren Baby die door een jack russel word doodgebeten daar zie je uiteraard geen media circus rond.
 
Laatst bewerkt:
Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?
De vraag is, hoeveel invloed heeft kweken uit de jaren stillekes nu nog invloed op de huidige lijnen, ik ben vrij zeker dat ze al een heel aantal jaar niet meer kweken op het vechten. Dat ras was oorspronkelijk misschien daarvoor gekweekt, maar als er al jaren gekweekt wordt op andere eigenschappen of misschien specifiek zelfs tegen agressie kan dat ras toch ook veranderen met de tijd?
 
Mijn schoonouders hebben al 30+ jaar Border Collies. Nu het derde hondje dat ik bij hen ken. Het valt mij op dat naarmate de sfeer en de relatie daar énorm bergaf gaan, de honden helemaal anders zijn.

Schoonmoeder is pijnpatiënt maar wel met een pillen probleem. Ze mixt en matched al de zware pijnstillers, slaappillen, etc. Ze is nu ‘einde traject’ we zitten in de laatste jaren.

Het is daar dus geëvolueerd van:
* een relatief klassiek huishouden (Border Collie een echte goedzak) naar:
* een huishouden waar een vrouw meerdere keren per week vrij zware ongelukken had (door afsterven zenuwen: snijwonden niet opmerken, van hoge trappen vallen, etc) [border collie zeer nerveus, heel veel spijsverteringsproblemen] naar nu:
* een huishouden waar de vrouw tekenen van dementie toont en waar dagelijks zware ruzies zijn en er een zeer gespannen sfeer hangt.
Border Collie zeer nerveus, heeft eind maart onze jongste zoon in de rug gebeten. Haalt uit naar al wie ook maar in de buurt van schoonmoeder komt. Maar bij momenten ook naar schoonmoeder, dus niemand echt veilig.
 
Terug
Bovenaan