Honden

Heb je een hond?

• Totaal aantal stemmers
    203
Vandaag nog eens weggeweest met de trein, dat heeft hij intussen helemaal onder de knie.

Ook perfect social distancing toegepast, hij wou per se "the cool kid in the back of the bus" zijn en een tweezit voor zichzelf nemen.

1626524456229.png

Volgende week voor de eerste keer op een hond passen voor een aantal dagen.
Is nog een redelijk jong beestje (jaartje oud) en zal de eerste keer zijn dat ze bij iemand anders dan haar eigenaars is dus zal afwachten zijn hoe ze zal reageren. Ook zelf nooit hondeneigenaars geweest dus kan zijn dat ik 37 vragen kom stellen in dit topic, bij voorbaat dank.

Volgende week voor de eerste keer op een hond passen voor een aantal dagen.
Is nog een redelijk jong beestje (jaartje oud) en zal de eerste keer zijn dat ze bij iemand anders dan haar eigenaars is dus zal afwachten zijn hoe ze zal reageren. Ook zelf nooit hondeneigenaars geweest dus kan zijn dat ik 37 vragen kom stellen in dit topic, bij voorbaat dank.
Kent ze jullie en komt ze bij jullie thuis of gaan jullie naar daar?

Ik denk direct aan enkele praktische zaken: vraag hoeveel voeding en wanneer ze die moet krijgen.
Als er met een tuigje wordt gewandeld: paar keer aandoen met de eigenaar erbij, vaak is er een bepaalde routine aan gekoppeld en volg je die niet, kan een enthousiaste hond je het best lastig maken 😋

Kent ze jullie en komt ze bij jullie thuis of gaan jullie naar daar?

Ik denk direct aan enkele praktische zaken: vraag hoeveel voeding en wanneer ze die moet krijgen.
Als er met een tuigje wordt gewandeld: paar keer aandoen met de eigenaar erbij, vaak is er een bepaalde routine aan gekoppeld en volg je die niet, kan een enthousiaste hond je het best lastig maken 😋
Is 1x bij ons thuis geweest, maar wij hebben haar al vaak ontmoet dus ze kent ons wel ja. Ik ga zelf werken dus het is aan mijn vriendin om overdag te gaan wandelen en die is net tot het besef gekomen dat ze dan waarschijnlijk ook haar gevoeg zal moeten oprapen. In tegenstelling tot sommigen hier is het hele faeces verhaal niet haar sterkste kant, die was bij wijze van spreken al aan het kokhalzen bij de gedachte ervan dus dat wordt best nog interessant.

Is 1x bij ons thuis geweest, maar wij hebben haar al vaak ontmoet dus ze kent ons wel ja. Ik ga zelf werken dus het is aan mijn vriendin om overdag te gaan wandelen en die is net tot het besef gekomen dat ze dan waarschijnlijk ook haar gevoeg zal moeten oprapen. In tegenstelling tot sommigen hier is het hele faeces verhaal niet haar sterkste kant, die was bij wijze van spreken al aan het kokhalzen bij de gedachte ervan dus dat wordt best nog interessant.
Je kan een "poopscoop" overwegen dan 😇

1 troost, drollekes oprapen went best wel, al is het ook te zien welke grootte de hond heeft.

Als ik zie welke cadeau’s mijn broer zijn Husky draait dan zou ik ook wel staan kokhalzen denk ik :unsure:

Mijn broer heeft ook zo’n schep voor in de tuin, gelukkig voor hem wacht zijn hond meestal met een drol te leggen tot hij terug in de tuin is.
Anders zou hij daar schoon staan op straat :p

Laatst bewerkt:
1 troost, drollekes oprapen went best wel, al is het ook te zien welke grootte de hond heeft.

Als ik zie welke cadeau’s mijn broer zijn Husky draait dan zou ik ook wel staan kokhalzen denk ik :unsure:

Mijn broer heeft ook zo’n schep voor in de tuin, gelukkig voor hem wacht zijn hond meestal met een drol te leggen tot hij terug in de tuin is.
Anders zou hij daar schoon staan op straat :p
Voeding heeft hier veel in te beteken!
Mijn mechelaar produceert "mensendrollen" qua structuur, de mechelaar van de buurvrouw eerder koeievlaaien qua structuur :unsure:

Mijn broer is met vakantie, en wij houden dan net als voor andere familie, hondenopvang.
Nu, zijn hond is vrij dominant, en wou dominant zijn tegen onze wolvenroedel. Oplossing was er een beetje op knabbelen. :unsure:

Ondertussen kent hij zijn plek en is het wel aangenaam dat hij er bij is. Erg lief beestje met een overschot aan energie.

Ondertussen kent hij zijn plek en is het wel aangenaam dat hij er bij is. Erg lief beestje met een overschot aan energie.
Wij houden ook wel eens de hond van mijn schoonouders bij als die op reis zijn.
De eerste keer was hij nog echt jong en wou hij ook wat dominant zijn tegen onze zwarte, die laat ook gewoon eens ff zien dat dat niet geapprecieerd wordt en sindsdien ook geen enkel probleem meer.

AF en toe geef ik aan mijn hondjes een beentje (rundspeest of wat is't, zoiets), bij Yoda is dat goed en hij doet er ook echt een halfuurtje mee ofzo. Maar Shmi schrokt dat echt binnen, bijna in een stuk. Bij haar gewoon eten eet ze ook echt alsof ze direct nog haar trein moet halen maar dat zit in zo'n speciaal potje dus het lukt nog om het daar wat deftig te houden, maar bij zo'n beentje lukt dat natuurlijk niet.

Tips? Hoe ik ze trager kan doen eten of wat ik zou kunnen doen met het botje om het wat moeilijker te maken? Yoda eet niet van haar eten en ik geef ze tijd om te eten en ze krijgt genoeg, dus ik weetniet waarvan dat paniekerig eten komt...

AF en toe geef ik aan mijn hondjes een beentje (rundspeest of wat is't, zoiets), bij Yoda is dat goed en hij doet er ook echt een halfuurtje mee ofzo. Maar Shmi schrokt dat echt binnen, bijna in een stuk. Bij haar gewoon eten eet ze ook echt alsof ze direct nog haar trein moet halen maar dat zit in zo'n speciaal potje dus het lukt nog om het daar wat deftig te houden, maar bij zo'n beentje lukt dat natuurlijk niet.

Tips? Hoe ik ze trager kan doen eten of wat ik zou kunnen doen met het botje om het wat moeilijker te maken? Yoda eet niet van haar eten en ik geef ze tijd om te eten en ze krijgt genoeg, dus ik weetniet waarvan dat paniekerig eten komt...
Hier ook twee schrokkers (wel KVV, dus dat gaat sowieso sneller). Heeft ze last van dat snelle eten? Als dat niet zo is zou ik daar niet noodzakelijk iets aan doen.
Met brokken kan je het nog moeilijker maken (snuffelmat, rondstrooien in het gras,...) maar dat is natuurlijk niet altijd even handig.

Bij kauwspeeltjes is de ene ook veel sneller.
Van alle zaken die ik al heb gegeven is kophuid (kamelen of runds) hetgeen waar ze het langste mee doen.

Hier ook twee schrokkers (wel KVV, dus dat gaat sowieso sneller). Heeft ze last van dat snelle eten? Als dat niet zo is zou ik daar niet noodzakelijk iets aan doen.
Met brokken kan je het nog moeilijker maken (snuffelmat, rondstrooien in het gras,...) maar dat is natuurlijk niet altijd even handig.

Bij kauwspeeltjes is de ene ook veel sneller.
Van alle zaken die ik al heb gegeven is kophuid (kamelen of runds) hetgeen waar ze het langste mee doen.
Ja, soms is ze so snel dat ze moet overgeven direct erna. Maar 'k heb nu zo'n slow eat bowl en het werkt echt goed. Ze doet er zelf langer over dan Yoda, en dat is echt een heel rustige eter.

Er zat iets in de hond zijn oor, maar vrij diep, dus naar dierenarts. Daar in minder dan 15 seconden opgelost, nog wat spoelmiddel en zalf meegekregen voor komende week en terwijl ik daar was, nog wat ontworming gevraagd om thuis te doen over 2 weken. €185 armer. :sop:

.. en terwijl ik daar was, nog wat ontworming gevraagd om thuis te doen over 2 weken. €185 armer. :sop:
Ja, als dat voor >100 dieren is, snap ik het wel :unsure:

Hier vorige maand 107 betaald maar dat was voor alles van inentingen, ook rabiës in orde te brengen én ontworming én zijn tekenband van 40 euro inbegrepen. En die doet dan standaard een algemene checkup van gewicht, gewrichten,... Dus we zitten daar wel een half uur bij dan.

Ja, als dat voor >100 dieren is, snap ik het wel :unsure:

Hier vorige maand 107 betaald maar dat was voor alles van inentingen, ook rabiës in orde te brengen én ontworming én zijn tekenband van 40 euro inbegrepen. En die doet dan standaard een algemene checkup van gewicht, gewrichten,... Dus we zitten daar wel een half uur bij dan.
Zou moeten kijken wat we betalen voor de jaarlijkse controle met inentingen, maar onder de €200 per hond heb je dat daar niet.
't Is wel de enige waar we terecht kunnen met onze wolfhond en ze hebben onze kat zijn leven ook al een keer gered, dus we gaan er met alles naartoe. Als je om een of andere reden een dier moet laten overnachten bij hen, valt het dan weer goed mee. De gewone controles en kleine zaken zijn er erg duur, maar voor grotere problemen dan weer niet. Plus altijd zelfde dierenarts (een vd zaakvoerders daar) die onze dieren kent, dat scheelt toch ook wel imo.

Je beseft pas goed hoe duur alles van medische behandelingen is wanneer je naar de dierenarts moet.
Foto's en scanners kosten voor ons een peulenschil, maar als je hond ooit een CT-scan nodig heeft ben je €1000 euro armer.

Wij kopen onze ontworming en anti tekenmiddel in Nederland, daar is de medicatie die hier enkel via de DA te verkrijgen is gewoon te koop in de dierenwinkel (en bovendien goedkoper).
Inentingen etc. krijgen ze uiteraard wel bij de DA en die zijn gewoon duur!

Onze DA is wel ook iemand bij wie we altijd (ook op zondag en tijdens zijn verlof) terecht kunnen, rekent ook maar halve of geen visite aan bij kleine opvolggesprekjes (na operatie bvb). Die mens is goud waard!

Voor een zalfke voor irritatie op zijn anus waren we ook meteen 60 euro kwijt.
En dan heb je er nog eens een vies werkje aan ook, ik moet het gewoon in zijn oor doen. :unsure:
Just jammer dat er geen detail bij is, we hebben nu oorspoeling, oorzalf en 4x ontworming mee (pillen tot 25kg, dus elk 2 stuks). Die pillen kosten volgens mij ook wel al wat.

Terug
Bovenaan