Honden

Heb je een hond?


  • Totaal aantal stemmers
    187
Ik zie ook wel in dat een goede opvoeding veel helpt, maar waarom zo'n ras kopen? Om te flexen dat de uwe wel goed opgevoed is? Koop dan toch een rustig ras.
Het is vooral status symbool bij de Johnny-cultuur.
Daarom zie je ook veel staffords en rottweilers eindigen in het asiel.
Den Wesley heeft een nieuwe Golf GT gekocht en geen tijd meer voor Rambo 'op te voeden' dus mama en papa dumpen hem in het asiel.
 
Ik geloof er echt niets van. Alleen al als je kijkt naar een pittbull, dat ziet er uit als een gemeen vat testosteron. De natuur maakt dat beest niet voor niets zo sterk en zo lelijk hé. Dat is letterlijk gemaakt om aan te vallen en te moorden.
Daarmee dat 90% ofzo van alle moorden die gebeuren met honden gebeuren met pittbulls, niet met golden retrievers ofzo. Dat zit in hen.

Ge moogt dat nog zo goed opvoeden als ge wilt, hun instinct is moorden en aanvallen, en vroeg of laat komt dat wel eens boven als ze getriggered worden. Niet te vertrouwen zulke beesten.

You can't polish a piece of shit.
De natuur heeft daar weinig mee te maken, dat is puur menselijke interventie.

En ja, ze zijn ooit gekweekt voor te bijten, maar een marginaal krijgt elke hond aggressief. Dan moet je alles al verbieden groter dan een poedel ofzo.

Met zo'n rassen zou men gewoon naar de hondenschool moeten, maar giet dat eens in een wet en controleer het.
 
Ergernis van de dag: sommige mensen die nog nooit een hond gehad hebben die eens komen uitleggen hoe hondeneigenaars de opvoeding zouden moeten aanpakken :sop:

Elk type hond moet je gewoon kordaat opvoeden en veel tijd aan besteden. Dat is geen half werk (ja, zoals de meeste marginalen inderdaad doen met hun pronkhond maar evengoed met hun kroost).
 
Ik geloof er echt niets van. Alleen al als je kijkt naar een pittbull, dat ziet er uit als een gemeen vat testosteron. De natuur maakt dat beest niet voor niets zo sterk en zo lelijk hé. Dat is letterlijk gemaakt om aan te vallen en te moorden.
Daarmee dat 90% ofzo van alle moorden die gebeuren met honden gebeuren met pittbulls, niet met golden retrievers ofzo. Dat zit in hen.

Ge moogt dat nog zo goed opvoeden als ge wilt, hun instinct is moorden en aanvallen, en vroeg of laat komt dat wel eens boven als ze getriggered worden. Niet te vertrouwen zulke beesten.

You can't polish a piece of shit.
Wa zever, ik heb eerder schrik om gebeten te zijn van zo nen swiffer zonder stok of nen chihuahua dan van nen Stafford. Alle Staffords die ik al in contact mee gekomen ben waren lieve beesten.
 
Wij hadden vroeger, toen ik nog een heel klein manneke was, 1 labrador en 2 dobermanns. Die beesten waren heel streng getraind en luisterden zonder aarzelen naar ieder commando.

't Is in al die tijd 1 keer fout gelopen. Eén van de dobermanns luisterde niet, na een opmerking van één van mijn ouders heeft die gebeten in de arm van m'n ma. Niet hard weliswaar. Mijn ouders hebben, met veel spijt in het hart, beginnen zoeken naar een ander baasje. Zij wouden absoluut het risico niet nemen dat zoiets nogmaals voorviel, maar dan met hun kinderen.
 
En wat waren de symptomen?
Die van ons zit al een tijdje over te geven. Niets te zien in het bloed, dus volgende stap zal een foto worden.
Minder zin om te eten. Hij at wel, maar slechts in kleine stukjes af en toe. En hij ging ook meer neerliggen dan normaal.
 
De natuur heeft daar weinig mee te maken, dat is puur menselijke interventie.

En ja, ze zijn ooit gekweekt voor te bijten, maar een marginaal krijgt elke hond aggressief. Dan moet je alles al verbieden groter dan een poedel ofzo.

Met zo'n rassen zou men gewoon naar de hondenschool moeten, maar giet dat eens in een wet en controleer het.
deadly-dog-breeds.jpg


It is believed all dogs that are now classified as pit bulls descend from the British bull and terrier, which were first imported into North America in the 1870s.[6][7] The bull-and-terrier was a type of dog developed in the United Kingdom in the early–19th century for the blood sports of dog fighting and rat baiting, it was created by crossing the ferocious, thickly muscled Old English Bulldog with the agile, lithe, feisty Black and Tan Terrier.[6][7] The aggressive Old English Bulldog, which was bred for bear and bull baiting, was often also pitted against its own kind in organised dog fights, but it was found that lighter, faster dogs were better suited to dogfighting than the heavier Bulldog.[6][7][8] To produce a lighter, faster more agile dog that retained the courage and tenacity of the Bulldog, outcrosses from local terriers were tried, and ultimately found to be successful.[6][7][8]
Letterlijk gemaakt om te moorden dus. Zit in hen. Statistieken zoals bovenstaande bewijzen dit.
Dit is net alsof ge een gorilla gaat nemen als huisdier en niet gaat verwachten dat die vroeg of laat u te grazen zal nemen.
 
Als ik met de twee rottweilers wandel van de buren en met onze bull Terriër (geen Pitt bull helaas dat had me nog meer street cred opgeleverd ongetwijfeld) voel ik me in ieder geval wel het mannetje, flexen dat ik dan doe (ik ben niet zeker of ik het woord correct gebruik in deze).

Tis juist wat jammer dat het de braafste beesten zijn ooit en ze zelfs bij een Maltezer eerst even de kat uit de boom kijken voor ze hem indien mogelijk proberen dood te lekken (moordmachines dan toch!). Als de katten uit de buurt dan nog even voorbij komen en die duidelijk baas zijn dan houdt het helemaal op natuurlijk.

Ik zal er maar niet meer mee gaan wandelen bedenk ik me nu eigenlijk. Het gezichtsverlies dat ik leid! Iemand nog een te brede Pitt Bull zitten met de nodige agressie in? Liefst slecht opgevoed en pluspunten voor een halsband met grote pinnen rond. Moet niet per se luisteren zolang hij (k ga mij geen vrouwtje nemen ah nee die zijn kleiner en hebben minder bijtkracht) los kan lopen op drukke plaatsen en terugkomt na verloop van tijd is het goed.

Enige vormen van sarcasme/cynisme in deze post berusten niet op toeval.

Edit: Of ne gorilla natuurlijk mag ook als iemand die in de aanbieding heeft een hond of een gorilla what's the difference he.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als ik met de twee rottweilers wandel van de buren en met onze bull Terriër (geen Pitt bull helaas dat had me nog meer street cred opgeleverd ongetwijfeld) voel ik me in ieder geval wel het mannetje, flexen dat ik dan doe (ik ben niet zeker of ik het woord correct gebruik in deze).

Tis juist wat jammer dat het de braafste beesten zijn ooit en ze zelfs bij een Maltezer eerst even de kat uit de boom kijken voor ze hem indien mogelijk proberen dood te lekken (moordmachines dan toch!). Als de katten uit de buurt dan nog even voorbij komen en die duidelijk baas zijn dan houdt het helemaal op natuurlijk.

Ik zal er maar niet meer mee gaan wandelen bedenk ik me nu eigenlijk. Het gezichtsverlies dat ik leid! Iemand nog een te brede Pitt Bull zitten met de nodige agressie in? Liefst slecht opgevoed en pluspunten voor een halsband met grote pinnen rond. Moet niet per se luisteren zolang hij (k ga mij geen vrouwtje nemen ah nee die zijn kleiner en hebben minder bijtkracht) los kan lopen op drukke plaatsen en terugkomt na verloop van tijd is het goed.

Enige vormen van sarcasme/cynisme in deze post berusten niet op toeval.

Edit: Of ne gorilla natuurlijk mag ook als iemand die in de aanbieding heeft een hond of een gorilla what's the difference he.
Mag ik mee met de mijne op wandel? Hij is ‘maar’ het *checkt lijst hierboven* het derde meest agressieve bestaande ras, dus ik weet niet of dat flex genoeg is om mee te kunnen flexen? Marginalen die we zijn hebben we dat ras namelijk gekocht omdat het er gevaarlijk uitziet, helaas waren de staffordshires net op. Toen de keffer van de buren eens blafte aan de haag, liep hij laatst naar binnen en durfde hij niet meer in de tuin gaan, maar verder is hij een echte moordmachine hoor! Bij het verschieten van een knal van vuurwerk gaat hij niet al puppygeluidjes makend onder het bureau van mijn pa gaan zitten hoor, nee nee, die eet dan het dichtstbijzijnde kindje op, die onvoorspelbare flexmachine!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als ik met de twee rottweilers wandel van de buren en met onze bull Terriër (geen Pitt bull helaas dat had me nog meer street cred opgeleverd ongetwijfeld) voel ik me in ieder geval wel het mannetje, flexen dat ik dan doe (ik ben niet zeker of ik het woord correct gebruik in deze).

Tis juist wat jammer dat het de braafste beesten zijn ooit en ze zelfs bij een Maltezer eerst even de kat uit de boom kijken voor ze hem indien mogelijk proberen dood te lekken (moordmachines dan toch!). Als de katten uit de buurt dan nog even voorbij komen en die duidelijk baas zijn dan houdt het helemaal op natuurlijk.

Ik zal er maar niet meer mee gaan wandelen bedenk ik me nu eigenlijk. Het gezichtsverlies dat ik leid! Iemand nog een te brede Pitt Bull zitten met de nodige agressie in? Liefst slecht opgevoed en pluspunten voor een halsband met grote pinnen rond. Moet niet per se luisteren zolang hij (k ga mij geen vrouwtje nemen ah nee die zijn kleiner en hebben minder bijtkracht) los kan lopen op drukke plaatsen en terugkomt na verloop van tijd is het goed.

Enige vormen van sarcasme/cynisme in deze post berusten niet op toeval.

Edit: Of ne gorilla natuurlijk mag ook als iemand die in de aanbieding heeft een hond of een gorilla what's the difference he.
Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg


Officiële statistieken ontkrachten heel uw sarcastisch gezwabber.
 
Mag ik mee met de mijne op wandel? Hij is ‘maar’ het *checkt lijst hierboven* het derde meest agressieve bestaande ras, dus ik weet niet of dat flex genoeg is om mee te kunnen flexen? Marginalen die we zijn hebben we dat ras namelijk gekocht omdat het er gevaarlijk uitziet, helaas waren de staffordshires net op. Toen de keffer van de buren eens blafte aan de haag, liep hij laatst naar binnen en durfde hij niet meer in de tuin gaan, maar verder is hij een echte moordmachine hoor! Bij het verschieten van een knal van vuurwerk gaat hij niet al puppygeluidjes makend onder het bureau van mijn pa gaan zitten hoor, nee nee, die eet dan het dichtstbijzijnde kindje op, die onvoorspelbare flexmachine!
Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️

Dochter weet dat ze niet aan zijn staart mag komen en er niet bij mag als hij op zijn mat ligt. Wordt het hem te druk, trippelt hij gewoon de trap op en gaat hij daar apart liggen.
Dus neen, ik heb geen droomversie die iedereen dood zou knuffelen maar met de nodige aandachtspunten vind ik 'm niet gevaarlijker dan een "ongevaarlijke" hond.
 
Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️
Zolang de mensen maar luisteren. Ik heb zo een vriend die dan reageert met: "een hond moet daar tegen kunnen, wij staan boven hen" en hem aait. Dan verwonderd zijn dat de honden nooit tot bij hem komen en afstand blijven houden. Die heeft op zijn geheel een zeer ouderwetse visie op zo'n dingen en je krijgt er niets anders in.
 
Zolang de mensen maar luisteren. Ik heb zo een vriend die dan reageert met: "een hond moet daar tegen kunnen, wij staan boven hen" en hem aait. Dan verwonderd zijn dat de honden nooit tot bij hem komen en afstand blijven houden. Die heeft op zijn geheel een zeer ouderwetse visie op zo'n dingen en je krijgt er niets anders in.
Dan zoeken ze het zelf, weinig compassie mee... 🤷🏼‍♀️
Ik heb meerdere hondenscholen bezocht, eentje was ook 1 en al geroep en gebrul op die honden, jah, doei!
 
Zolang de mensen maar luisteren. Ik heb zo een vriend die dan reageert met: "een hond moet daar tegen kunnen, wij staan boven hen" en hem aait. Dan verwonderd zijn dat de honden nooit tot bij hem komen en afstand blijven houden. Die heeft op zijn geheel een zeer ouderwetse visie op zo'n dingen en je krijgt er niets anders in.
Met alle respect, maar dan is uw vriend gewoon geen slimme. Ik word ambetant van mensen die dieren niet respecteren omdat ze als mens superieur zijn. Ik heb zo een familielid dat onze kat nooit gerust laat als die slaapt, ookal vindt die het duidelijk niet leuk en ik word daar echt pissed van.
 
Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️
Zo zou inderdaad iedereen moeten omgaan met wat grotere of "gevaarlijkere" rassen, of zelfs honden in het algemeen.

Dus neen, ik heb geen droomversie die iedereen dood zou knuffelen maar met de nodige aandachtspunten vind ik 'm niet gevaarlijker dan een "ongevaarlijke" hond.
Hier ben ik het dan wel niet mee eens. Als het om een of andere reden dan toch eens goed fout gaat, kunnen de gevolgen wel meteen een stuk erger zijn met een groot/"gevaarlijk" ras dan met een gemiddeld schoothondje.
 
Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg


Officiële statistieken ontkrachten heel uw sarcastisch gezwabber.
En wat bewijst dat nu? Helemaal niks.
Dat zegt letterlijk "Rassen van honden die het meest betrokken zijn in fatale aanvallen op mensen". Maar het zegt nergens wat de redenen voor die aanvallen zijn. Met andere woorden, dat zegt totaal niks.
 
Nice try, maar:

deadly-dog-breeds.jpg


Officiële statistieken ontkrachten heel uw sarcastisch gezwabber.
Eens de ganse site linken https://allpetslife.com/dog-bite-statistics/
Zet het één en ander toch wel in een ander perspectief, kunnen we die 6 rassen die de Pitbull voor gaan in de
lijst met hondenbeetstatistieken per ras ook verbieden?

Dat de Pitbull in de statistieken in de U.S zo hoog scoort is ook vrij normaal, het % Pitbull is daar ook vrij hoog + een Pitbull in de statistieken is daar een verzamel naam voor alles wat uiterlijke kenmerken heeft van een Pitbul ik kan je zo 10 foto's linken van kruisingen die de stempel Pitbull krijgen waar in de achtergrond niks van Pitbull aanwezig is, bv een Patterdale Terrier x labrador krijgt in de U.S ook de stempel Pitbull.

Denk dat de meeste hier nog nooit een echte American Pitbull Terrier van dicht bij hebben gezien laat staan dat ze die ooit zullen zien, buiten erover praten en denken dat ze de klepel over een Apbt weten hangen zullen ze in hun leven nooit komen mbt tot dit ras.
 
En wat bewijst dat nu? Helemaal niks.
Dat zegt letterlijk "Rassen van honden die het meest betrokken zijn in fatale aanvallen op mensen". Maar het zegt nergens wat de redenen voor die aanvallen zijn. Met andere woorden, dat zegt totaal niks.
Oei en ik was met mijn duitse herder net op weg om hem te laten euthanaseren door deze statistiek, ik leef al 8 jaar samen met een tikkende tijdbom waarvan ik niet verrast mag zijn als die mij fataal aanvalt. :sarcastic:
 
Mag ik mee met de mijne op wandel? Hij is ‘maar’ het *checkt lijst hierboven* het derde meest agressieve bestaande ras, dus ik weet niet of dat flex genoeg is om mee te kunnen flexen? Marginalen die we zijn hebben we dat ras namelijk gekocht omdat het er gevaarlijk uitziet, helaas waren de staffordshires net op. Toen de keffer van de buren eens blafte aan de haag, liep hij laatst naar binnen en durfde hij niet meer in de tuin gaan, maar verder is hij een echte moordmachine hoor! Bij het verschieten van een knal van vuurwerk gaat hij niet al puppygeluidjes makend onder het bureau van mijn pa gaan zitten hoor, nee nee, die eet dan het dichtstbijzijnde kindje op, die onvoorspelbare flexmachine!

Nu zit ik met mijn mechelaar waarschijnlijk ook onder categorie 3, maar dat is een asociale fucker dus wordt die ook zo beschouwd.
Rechtstreeks uit het asiel gehaald aan 18 maanden (want hij was niet stoer genoeg 🙈) en direct mee naar de hondenschool.
Willen ze mensen hem aaien: "niet doen, hij is niet sociaal!"
Komen er kinderen op af gerend: "niet te dicht komen, hij heeft schrik van kindjes en vindt dat niet leuk!"
Loslopen of flexilijn doe ik natuurlijk niet, andere honden en drukke situaties vermijden, wél. Kan ik het niet vermijden, krijgt hij de muilkorf om. Niets zielig aan, gewoon common sense. 🤷🏼‍♀️

Dochter weet dat ze niet aan zijn staart mag komen en er niet bij mag als hij op zijn mat ligt. Wordt het hem te druk, trippelt hij gewoon de trap op en gaat hij daar apart liggen.
Dus neen, ik heb geen droomversie die iedereen dood zou knuffelen maar met de nodige aandachtspunten vind ik 'm niet gevaarlijker dan een "ongevaarlijke" hond.
Nog ne naam voor onze gang en matching tattoo's (ik heb nog wel plek als ik Shanya 4evaaa laat weglaseren op men rechterkaak) en we zijn vertrokken voor een tereurgolf die zijn gelijke niet kent.
 
Dat iedereen hier nu komt posten dat hij ras X of Y heeft en het zo'n lieveke is heeft toch ook geen nut? Ja training en opvoeding doet enorm veel, maar gaan we nu echt doen alsof er geen rassen zijn die specifiek gekweekt zijn voor bepaalde, agressieve karaktereigenschappen?
 
Terug
Bovenaan