Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
Marginalen denken ook gewoon anders dan normaal volk eh. Daarom zijn het ook marginalen.

Ik begrijp ook niet waarom ge zo'n honden koopt. Das toch constant stress dat die iemand aanvalt.
Er is ook niemand die dat stoer ofzo vind, alleen maar marginaal. Dus voor het ego moet ge 't ook al niet kopen.
wat stoer is voor de ene is marginaal voor de andere. Onder dat volk is dat wel stoer en een statussymbool.
Ook ooit zo iemand gekend met een rottweiler: hij keek amper naar dat beest om, maar gebruikte dat wel om te pronken bij zijn vrienden.
En die mannen hebben geen stress dat die honden iemand gaan aanvallen, want het soort mensen dat die honden koopt om stoer te zijn, valt niet direct onder het soort mensen dat nadenkt over gevolgen en verantwoordelijkheid bij het nemen van beslissingen.

Mijn beste vriendin als kind had er 2 thuis uit het asiel. Waren precies schoothondjes, die "moordmachines" waren nog liever dan mijn golden retriever. Mijn ouders hebben ook een van de gevaarlijkste rassen rondlopen. Is een schatje dat niet liever doet dan je bevelen opvolgen en apport spelen, een overgrown puppy. Met uw hond bezig zijn/naar de hondenschool gaan doet veel.

Laatst bewerkt:
Familie van mij heeft een rotweiler, beest is al 12 jaar zonder geval van agressie. En bij iemand die ik ken hebben ze altijd dan nen Siberische husky gehad. Ge merkt dat sommige honden eigenaars echt competent zijn om zulke beesten te houden. Een soort van no nonsense attitude en technieken die de dag van vandaag door softies beschouwd worden als barbaars maar toch correct zijn en gedrag simuleren van de moeder hond (wat is het volgende, discuteren met een puppie om dat ding op te voeden?). Bij het minste ongehoorzaam gedrag vliegen die op die hond en is dat beest op 10 seconden rustig.

Maar zelfs dan nog laat familie die hond nooit bij mijn dochter, zelfs gesuperviseerd moet dat beest achter zijn hekske. Kinderen durven soms de lastigste dingen doen of per ongeluk de hond pijn doen en triggeren.

Maar ge hebt dan ook goede bazen en slechten. Marginalen kunnen van elk klein schoothondje een nerveus ongeleid projectiel met rotkarakter maken dat naar alles en iedereen bijt. Zo lopen er ook genoeg rond. En ge ziet marginalen nogal rap overcompenseren met veel te veel dieren te kopen dan dat ze kunnen eten geven of opvoeden.

Er zijn vandaag toch echt een heleboel mensen die geen beesten meer kunnen opvoeden. Wij hebben ooit eens een keer een sukkeltje van een kat gaan halen bij iemand die opvang deed. Madam was van mening dat "het initiatief moet van de kat zelf komen", etc. Neen madam, als dat beest een week oud is, moeder stratjee dood gereden is, dan moet ge dat opvoeden en functioneren als moeder en niet al te speciaal behandelen. Toch ook drie jaar werk aan dat beest gehad en het is nog niet 100% oké.
Voorbeeldje: Beest beet altijd door dat het zeer deed omdat die nooit zijn grenzen heeft kunnen aftasten op de moeder. Sommige softies zijn dan van; "je moet nee zeggen", alsof zo'n klein katje nee of ja kan verstaan. Gewoon een kordate vijg rond zijn oren. Van de moeder kat krijgen die ook een mot met de hele poot rond hun oren als het haar niet aanstaat. Op één week was dat gedrag eruit.

Niet dat platvloers onzinvol geweld zonder reden tegen huisdieren oké is maar sommige baasjes hebben het toch nog altijd niet begrepen dat je slecht gedrag niet de spuigaten moet laten uitlopen en de meeste huisdieren zichzelf niet opvoeden.

Laatst bewerkt:
Als ge uw hond getraind hebt dan kunt ge erop vertrouwen dat die niet random mensen gaat aanvallen? Die van mijn ouders uit de "top 10 meest agressieve rassen" kan gewoon los rondlopen op wandeling en gaat niet eens naar mensen die voorbijkomen toe, kwispelt gewoon wat als ze passeren. Als ge uw eigen hond nie kunt vertrouwen en ge constant stress hebt dat die iemand aanvalt dan zijt ge nie de geschikte persoon om een hond te hebben.

Dat er nog online shops zijn waar je niet kan filteren. Ik kan dat verstaan als je honderd of tweehonderd producten (of minder) hebt. Daar kan ik mij nog doorworstelen. Maar ‘page 1 of 793’ zonder filters, goodbye.

(En eigenlijk er nog bovenop: als ik na ‘ok cookies’ ook nog de nieuwsbrief, de kortingslotto, de uitleg over de covid-shipping en de nieuwe collectie moet wegklikken: goodbye too)

Als ge uw hond getraind hebt dan kunt ge erop vertrouwen dat die niet random mensen gaat aanvallen? Die van mijn ouders uit de "top 10 meest agressieve rassen" kan gewoon los rondlopen op wandeling en gaat niet eens naar mensen die voorbijkomen toe, kwispelt gewoon wat als ze passeren. Als ge uw eigen hond nie kunt vertrouwen en ge constant stress hebt dat die iemand aanvalt dan zijt ge nie de geschikte persoon om een hond te hebben.
daar ben ik niet mee akkoord. Ik ben gebeten door een hond die mooi luisterde toen de baas zei dat hij moest zitten, maar toch is die hond zodra ik langs kwam ineens recht gesprongen en heeft mij in mijn heup gebeten.
Een kennis van mij hetzelfde: een hond die hij bijna wekelijks zag bij een maat van hem en die hij ook altijd streelde en zo, heeft hem op een bepaald moment gebeten, alhoewel die hond dus gewoon met zijn kop in de schoot lag. Waarschijnlijk van iets verschoten of zo, maar het is wel gebeurd.
Een dier mag je nooit vertrouwen. Niet dat je constant schrik moet hebben, maar een hond bij het gezicht van een kind laten komen of in de kribbe van een baby is imo not done. Voor mij is dat gezonde voorzichtigheid.

Een dier mag je nooit vertrouwen. Niet dat je constant schrik moet hebben, maar een hond bij het gezicht van een kind laten komen of in de kribbe van een baby is imo not done. Voor mij is dat gezonde voorzichtigheid.
Correct, één keer getriggered door een knalpot of vuurwerk en het is te laat. Laat honden weg van alles wat op hun ooghoogte zit of niet minstens de kracht heeft om het beest van van zich af te slaan. (En dan nog moet je rekenen dat een getriggerde hond toch best vrij sterk tot 2 à 3 maal steviger kan reageren dan verwacht)

Bij een baby kan dat één stevige hap in het gezicht zijn en niet los krijgen. Dat je het beest zijn kaak bijna moet breken, gezellig hoor. Die baby is verminkt voor het leven.

daar ben ik niet mee akkoord. Ik ben gebeten door een hond die mooi luisterde toen de baas zei dat hij moest zitten, maar toch is die hond zodra ik langs kwam ineens recht gesprongen en heeft mij in mijn heup gebeten.
Een kennis van mij hetzelfde: een hond die hij bijna wekelijks zag bij een maat van hem en die hij ook altijd streelde en zo, heeft hem op een bepaald moment gebeten, alhoewel die hond dus gewoon met zijn kop in de schoot lag. Waarschijnlijk van iets verschoten of zo, maar het is wel gebeurd.
Honden niet alleen laten met baby's is gewoon common sense. Je laat idd nooit een hond alleen met een kind, da's niet de schuld van die hond als er iets gebeurt, maar van de ouders. Kinderen weten niet hoe ze met dieren moeten omgaan en kunnen hun gedrag nog niet "lezen". Die van mijn ouders kun je perfect alleen laten met iemand die hij niet kent, een vreemde mag die zijn eten afpakken terwijl hij aan het eten is en nog zal hij niet reageren. Maar ik zou het niet vertrouwen met een kind, omdat ik al genoeg kinderen aan staarten van huisdieren heb zien trekken, of aan hun oren trekken, of zelfs bijten. Eender welke hond kan dan inderdaad reageren, maakt niet uit of die een "moordmachine"(lol) ras zijn of niet, omdat die zichzelf verdedigt. (Katten trouwens ook, genoeg filmpjes waar mama even uit de kamer is en de kleuter vindt er niks beters op dan die kat te gaan slaan of aan de staart te gaan trekken tot die gekrabd of gebeten wordt.)

Maar als ge constant stress hebt en ermee in zit dat uw eigen hond ieder moment iemand gaat aanvallen, see above, dan zijt ge gewoon nie competent om een hond te hebben.

Vroegere buren hadden ook een stafford, dat beest was VEEL meer gedisciplineerd dan mijn "politiehond" 😛

MAAR daar werd mee gewerkt!
Kwam je de eerste keer binnen, zeiden ze hoe je met de hond om moest gaan ( negeer hem liefst, hij zal zelf wel bij je komen, geen eten geven aub), zij was opgegroeid met dat soort honden en zei ook dat je direct heel kordaat moet zijn en pas na de puberteit wat kan beginnen lossen. Zij is ook het type dat er geen enkel probleem mee zou hebben dat je eerst een attest moet behalen via de hondenschool eer je zo een hond definitief mag houden. Ik trouwens ook niet, tegen dat soort verplichting zeg ik enthousiast "ja!"

Het probleem is niet zozeer de marginale hond als wel de marginale baas.

Vroegere buren hadden ook een stafford, dat beest was VEEL meer gedisciplineerd dan mijn "politiehond" 😛

MAAR daar werd mee gewerkt!
Kwam je de eerste keer binnen, zeiden ze hoe je met de hond om moest gaan ( negeer hem liefst, hij zal zelf wel bij je komen, geen eten geven aub), zij was opgegroeid met dat soort honden en zei ook dat je direct heel kordaat moet zijn en pas na de puberteit wat kan beginnen lossen. Zij is ook het type dat er geen enkel probleem mee zou hebben dat je eerst een attest moet behalen via de hondenschool eer je zo een hond definitief mag houden. Ik trouwens ook niet, tegen dat soort verplichting zeg ik enthousiast "ja!"

Het probleem is niet zozeer de marginale hond als wel de marginale baas.
Ik geloof er echt niets van. Alleen al als je kijkt naar een pittbull, dat ziet er uit als een gemeen vat testosteron. De natuur maakt dat beest niet voor niets zo sterk en zo lelijk hé. Dat is letterlijk gemaakt om aan te vallen en te moorden.
Daarmee dat 90% ofzo van alle moorden die gebeuren met honden gebeuren met pittbulls, niet met golden retrievers ofzo. Dat zit in hen.

Ge moogt dat nog zo goed opvoeden als ge wilt, hun instinct is moorden en aanvallen, en vroeg of laat komt dat wel eens boven als ze getriggered worden. Niet te vertrouwen zulke beesten.

You can't polish a piece of shit.

Mijn beste vriendin als kind had er 2 thuis uit het asiel. Waren precies schoothondjes, die "moordmachines" waren nog liever dan mijn golden retriever. Mijn ouders hebben ook een van de gevaarlijkste rassen rondlopen. Is een schatje dat niet liever doet dan je bevelen opvolgen en apport spelen, een overgrown puppy. Met uw hond bezig zijn/naar de hondenschool gaan doet veel.
Wel een goeie hondenschool.
Er zitten bij trainers namelijk ook heel veel 'champetterkes' tussen die hun de man voelen om te commanderen.
Dan krijgt ge van die old-school rotzakskes die u zeggen: als u hond nie luistert, eens goe hard aan zijne ketting trekken of een kleine schopke geven tegen de zijkant van zijn achterpoot.

Ik zie ook wel in dat een goede opvoeding veel helpt, maar waarom zo'n ras kopen? Om te flexen dat de uwe wel goed opgevoed is? Koop dan toch een rustig ras.

Ik zie ook wel in dat een goede opvoeding veel helpt, maar waarom zo'n ras kopen? Om te flexen dat de uwe wel goed opgevoed is? Koop dan toch een rustig ras.
Het is vooral status symbool bij de Johnny-cultuur.
Daarom zie je ook veel staffords en rottweilers eindigen in het asiel.
Den Wesley heeft een nieuwe Golf GT gekocht en geen tijd meer voor Rambo 'op te voeden' dus mama en papa dumpen hem in het asiel.

Ik geloof er echt niets van. Alleen al als je kijkt naar een pittbull, dat ziet er uit als een gemeen vat testosteron. De natuur maakt dat beest niet voor niets zo sterk en zo lelijk hé. Dat is letterlijk gemaakt om aan te vallen en te moorden.
Daarmee dat 90% ofzo van alle moorden die gebeuren met honden gebeuren met pittbulls, niet met golden retrievers ofzo. Dat zit in hen.

Ge moogt dat nog zo goed opvoeden als ge wilt, hun instinct is moorden en aanvallen, en vroeg of laat komt dat wel eens boven als ze getriggered worden. Niet te vertrouwen zulke beesten.

You can't polish a piece of shit.
De natuur heeft daar weinig mee te maken, dat is puur menselijke interventie.

En ja, ze zijn ooit gekweekt voor te bijten, maar een marginaal krijgt elke hond aggressief. Dan moet je alles al verbieden groter dan een poedel ofzo.

Met zo'n rassen zou men gewoon naar de hondenschool moeten, maar giet dat eens in een wet en controleer het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan